Teveel drinken, op school honger, weinig concentratie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:40

zillionke schreef:
Want 1 ding weet ik wel dat het niet goed gaat met je lichaam!

Hahaha wat!? Wat een reacties weer zeg :=

Ga gewoon eens naar de huisarts en leg je probleem voor. Volgens mij is er niks mis met je lijf maar de huisarts kan dit bevestigen en je eventueel doorsturen naar een diëtist.

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 15:41

piffgek schreef:
Hou je de dorst en moet je ook veel plassen? Ben je ook moe erbij en val je ondanks het eten toch af? Het vele drinken hoort bij diabetes dus dan zou je eens je huisarts moeten raadplegen.
ik heb zelf suikerziekte en had ook die symptomen. Ik hoop dat de symptomen niet op jou slaan, maar ik wou je er toch wel op wijzen.
Groeten Fleur

Ik val niet af, ik kom aan :+

Ik ben trouwens niet vaak moe,

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:47

ik heb er ook last van!
1.62 en weeg 63.2 kilo
Ik ben aan het afvallen momenteel :) met de volgende dingen
Veel water drinken i.vp. ijsthee en dergelijke (thee mag natuurlijk ook maar zonder suiker of 1 klontje)
fruit als tussendoortje en geen koek erbij!
weinig snoepen!! (dat gaat nog niet zo hard :')
veel bewegen

succes!!

BTW ik ben niet dik maar wel fors (ook zo gebouwd) maar ik moet weer terug naar de 58 kilo zoals wat ik woog

kirsten4

Re: Teveel drinken, op school honger, weinig concentratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:54

Misschien een idee om je op diabetes te laten controleren ja.. ? Ik heb zelf ook diabetes, en had
ook onder andere die symptomen. Verder idd de ranja vervangen door ranja, of eventueel suikervrije
ranja van slimpie, die drink ik ook wel eens en er zit dus geen suiker in :) Ik hoop dat je geen diabetes hebt hoor!

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:56

kirsten4 schreef:
Misschien een idee om je op diabetes te laten controleren ja.. ? Ik heb zelf ook diabetes, en had
ook onder andere die symptomen. Verder idd de ranja vervangen door ranja, of eventueel suikervrije
ranja van slimpie, die drink ik ook wel eens en er zit dus geen suiker in :) Ik hoop dat je geen diabetes hebt hoor!

ranja vervangen door ranja :+

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:02

Ik vind helemaal niet dat je extreem veel eet en qua hoeveelheden zou ik niet gauw naar beneden gaan. Vergeet niet dat je lichaam ook nog in de groei is. Extreem op dieet gaan zou ik dus zeker niet doen.

Wel heb ik het idee dat veel van je voedsel uit koolhydraten bestaat. Eiwitten zijn ook erg belangrijk en helpen bovendien tegen hongergevoel. 's Ochtends beginnen met eiwit is dus misschien geen slecht idee, af en toe een gekookt ei is echt prima en je kan ook denken om je kaas te vervangen door wat vleeswaren. Verder tussen de middag eens een lekkere verse salade met vlees/vis/noten ipv. 3 boterhammen. Helpt niet alleen tegen het hongergevoel maar ook bevat het meer vocht waardoor je misschien minder hoeft te drinken.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:33

Caelumm schreef:
minikatje schreef:
vind dat je veel te weinig drinkt eigenlijk, voor de rest vind ik dit een prima lijstje voor iemand van dertien.
als je snel wegvalt probeer dan je snelle suikers om te wisselen voor iets wat langzamer de energie vrijgeeft :)

Ik drink denk ik meer dan 2,5 liter per dag :Y)
Ik slaap van 22:15-6:45
Ik eet bruin brood et is wel een slim idee om groenten mee naar school te nemen, bedankt!

Ik fiets 20 minuten per dag, en sport 1 of 2 uur per dag ( paardrijden of lo )

sorry, dat haal ik niet uit je lijstje :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:42

Het rommelen van je maag heeft trouwens niets met honger hebben te maken. Dat is puur het schoonvegen van je darmen oftewel je spijsvertering die aan het werk is. Dat is niet het signaal van honger ;)

Wat betreft het drinken. Als je echt structureel meer dan 2 liter vocht per dag drinkt dan zou ik wel even langs de huisarts gaan. Zeker als je echt veel van je lichaam moet drinken in korte tijd omdat je anders dorst hebt.

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 20:47

Thats_Me schreef:
Het rommelen van je maag heeft trouwens niets met honger hebben te maken. Dat is puur het schoonvegen van je darmen oftewel je spijsvertering die aan het werk is. Dat is niet het signaal van honger ;)

Wat betreft het drinken. Als je echt structureel meer dan 2 liter vocht per dag drinkt dan zou ik wel even langs de huisarts gaan. Zeker als je echt veel van je lichaam moet drinken in korte tijd omdat je anders dorst hebt.

Oh oke dan ben ik misshien toch minder hogerig dan gedacht

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:10

Thats_Me schreef:

Helemaal waar!
Mijn maag begint om een uurtje of 5 altijd enorm te rommelen, terwijl ik rond 4 altijd een appeltje of de overblijfselen van mijn lunch eet.
Dan roept iedereen om mij heen ook altijd dat ik wat moet gaan eten, maar ik heb op zo'n moment juist helemaal geen honger. Mijn darmen zijn dan juist heel gelukkig aan het werk omdat ze gevoerd zijn haha :Y)

De tips van de suikers zijn wel goed hoor; ik merk dat zelf heel erg goed. Als ik suikerrijk heb gegeten, krijg ik een paar uur daarna een enorme dip waardoor ik juist heel veel ga eten om er weer uit te komen. Als ik gewoon heb gegeten (donker brood met hartig beleg bijvoorbeeld) heb ik dat niet. Dus probeer ik toch maar van de suikerrijke producten af te blijven (heel moeilijk want ik ben een enorme zoetekauw :j )

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 16:15

Ik ben nu alleen water aan het drinken, maar ik ben nu redelijk vaak moe en heb het idee dat ik richting flauwvallen ga, en dan het opeens weg is. Ik probeer nu zoveel mogelijk suiker te laten staan en meer fruit aan het eten, maar ik heb nu als ik thuis ben constant honger.. :')

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:37

Je moet wel gewoon eten hoor! Flauwvallen klinkt niet goed.
De suiker niet eten betekent niet dat je dat helemaal weg moet laten, maar moet vervangen door andere producten. Het moet wel gezond blijven ;)

Fruit kan trouwens ook veel suiker bevatten, ik heb het suikerdipje dus ook als ik alleen fruit eet :Y)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:41

Je concentratieproblemen kunnen komen door de ranja die je drinkt. Daar zit aspartaam in. Die stof is erg slecht voor je en kan je diverse klachten van krijgen. Ikzelf bijvoorbeeld, krijg er hoofdpijn van. Probeer water te drinken of desnoods andere vruchtensappen (die kunnen je wellicht wat meer vullen), maar ook bij deze is een zekere mate belangrijk ivm de suikers die erin zitten. Voor de rest is het vrij gezond en vind ik 73 kilo niet zorgwekkend. Je groeit nog. Maak je er pas druk om als je rond de 20 bent en alles nog niet helemaal is rechtgetrokken.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:58

Al die reacties hier over niet meer snoepen, koekjes laten staan..
Je mag echt iedere dag wel 2koekjes en 2snoepjes eten. Dan moet je niet denken aan 2stroopwafels en 2snickers, maar 2bastognekoekjes en 2-6dropjes of winegums.

Je moet echt niet bezig zijn met dat je te dik bent. Je bent totaal niet dik. Je bent in de groei.

Als je van zoet houdt, drink dan thee met 2zoetjes. Zoetjes zijn niet goed voor je, maar sowieso beter dan suiker.

En vervang je vanille yoghurt door gewone yoghurt met honing. Niet met suiker, want daar word je alleen maar moe van.

En 2.5liter per dag drinken is niet zorgwekkend veel, maar mocht je je toch zorgen maken, geef even een belletje aan de huisarts.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:00

Okee, misschien ben je iets aan de forse kant. Maar meteen roepen dat je te dik bent en moet afvallen, gaat een beetje ver. Ook als je nog maar 3 centimeter in de lengte zou groeien, wil dat niet zeggen dat er in in jouw lichaam nog een hele hoop veranderingen aan het plaatsvinden zijn. Bijvoorbeeld je vrouwelijke rondingen, om maar iets te noemen. Of de geestelijke verandering die iedere puber doormaakt.

Ik ben het er mee eens dat er behoorlijk wat koolhydraten in jouw eetpatroon zitten. Hier zou je wat aan kunnen doen, maar eerlijk gezegd vind ik het niet erg schokkend wat je nu binnen krijgt. En denk alsjeblieft niet dat bijvoorbeeld fruit ook suiker bevat en dat dat niet mag, want er is een verschil tussen suiker en suiker. Een ingewikkeld verhaal waar ik best wat meer over wil vertellen, maar uiteindelijk is dat niet zo van belang.

Daarnaast zie ik dat je vooral kaas als broodbeleg eet. Hoewel je vlees niet lekker vind, zou je wel kunnen kijken naar wat belegsoorten met wat minder vet. Sandwichspread is hier een voorbeeld van. Ook vet heb je nodig en ik wil niet zeggen dat je nu alle vet maar moet bannen, maar je lichaam doet het vaak beter als je wat afwisselt in wat je precies eet.

Verder weet ik niet wat er bij jullie gebruikt wordt om bijvoorbeeld het vlees in te braden en of je bijvoorbeeld jus bij je aardappeltjes doet, maar je zou je ouders kunnen vragen om eens te letten op de hoeveelheid vet die er bij de bereiding van het avondeten gebruikt wordt. Eigenlijk is er bijvoorbeeld voor het bakken van aardappeltjes of vlees niet veel meer olie of boter nodig dan wat je met een bakkwastje in de pan uitsmeert of met zo'n vetstof-spray er in spuit.

Ik lees hierboven nog een reactie over zoetjes: probeer de nieuwe varianten met Stevia eens als je suiker wilt vervangen door zoetjes. Stevia schijnt (ik weet er niet het fijne van) een relatief goede zoetstof te zijn, dus dat lijkt me het proberen waard. Is wel wat prijzig, maar misschien vinden je ouders het niet erg om het eens te proberen. Je hebt er erg weinig van nodig en je kunt dus lang doen met zo'n pot. Ik geloof dat ze dat bij iedere supermarkt tegenwoordig wel hebben.

Oftewel: ik zou het niet te rigoureus zoeken. Probeer wat kleine dingetjes te veranderen, hier en daar wat minder suiker of vet kan al een hoop doen en verder lekker zorgen dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt. Het is niet goed om te dik te zijn, maar het is voor iemand die nog zoveel veranderingen doormaakt als een puber ook echt niet goed om te gaan lijnen als je nauwelijks te zwaar bent.

Succes er mee!

Ohja, een diëtist kun je gewoon benaderen zonder verwijzing van je huisarts, ik geloof dat er 3 klokuren behandeling vergoed wordt in de basiszorgverzekering. Daar eens langs gaan is echt niet raar hoor, hij/zij kan met je kijken wat voor jou een geschikt idee is.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:16

Ik eet droge crackers als ik honger heb. En veel fruit. Ik ben 24 en wil er minimaal 5 af hebben. Ik woog 80 en ben al min 3. Veel water, als ik last van mijn suiker heb pak ik ranja of met hard werken in de zin in de tuin cola. Ik heb af moeten kicken van suikers.Ik had mezelf laten testen op diabetes, pfeiffer en lyme.Ik was altijd moe maar at heel héél veel suikers. Ik heb weer energie en eet bewuster