Altijd honger/trek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:21

Anke98 schreef:
Ben je al eens getest op een glutenallergie? Je hoeft niet perse ziek te worden van de gluten maar je lichaam kan uit de gluten geen voedingsstoffen halen en dan kan je blijven eten omdat het niet vult.
probeer een keer glutenvrij brood of salades als lunch misschien werkt dat

Quote mezelf even

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 00:54

Spelt zit weinig in, en beleg denk aan light smeerkaas of kipfilet of kalkoen.
probeer ook wat meer te drinken want dit kan zich uiten tot het hongergevoel ;)

Eva

Re: Altijd honger/trek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 00:57

Light producten zijn toch juist slecht?
Zit meer aspartaam in

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 06:05

Nee ben niet getest op glutenallergie.

Maar spelt brood vult toch wel meer of niet? Dus.gewoon slankie smeerkaas is goed?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 06:22

Spelt brood vult inderdaad nog beter dan volkoren. Sinds kort ontbijt ik met een flinke kom havermout. Ik vond het eerst echt vies, maar met kaneel, appel en rozijnen is het goed te doen.
Vervolgens om half elf een gezond tussendoortje, denk hierbij aan een appel, stuk komkommer etc.

Als lunch kan je dan speltboterhammen nemen met mager beleg, zoals kipfilet, rookvlees, filet americain, rosbief etc.
Je kan ook een salade eten, maar dat is op school niet handig.

Rond 3 uur weer een gezond tussendoortje en savonds avondeten.

Savonds probeer ik minder koolhydraten te eten en met dit schema heb ik weinig honger en val ik ook wat af. Wel beweeg ik ook extra.

Verder veel water drinken en de limo laten staan, daar zit zo veel suiker in. Net zoals in jouw tussendoortjes. Die geven je niet bepaald een vol gevoel, maar barsten wel van de suikers.

Succes!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 06:24

In speltbrood zitten meer voedingsstoffen en het vult beter. Van vet wordt je overigens niet dik, van alleen maar ranja drinken wel (suiker). Daar blijft je hongergevoel overigens ook van aanwakkeren. Probeer eens wat meer eiwitten en langzame koolhydraten binnen te krijgen (dus kwark, havermout, speltbrood, kip of kalkoenfilet, kaas, rauwe groenten en fruit) en skip alle dikmakende suikers uit je ranja en liga :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 06:29

Ruby1995 schreef:
Ik ben trouwens ook limonade verslaafd.... heb een tijdje geen limonade meer gedronken en drink het weer sinds een paar weken.

Klinkt alsof je veel snelle suikers nuttigt en verder weinig goede voedingsstoffen binnen krijgt. Wat eet je op je brood?
Met snelle suikers krijg je ook weer snel trek. Je eet ook weinig groente en drinkt veel limonade.. Dan is het logisch dat je de hele dag honger hebt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-06-14 06:31, in het totaal 1 keer bewerkt

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 06:30

Ruby1995 schreef:
Ik neem 's ochtends altijd maar 1 boterham, niet omdat ik er niet meer kan eten, maar het is tijd besparend...
Ik eet inderdaad veelste weinig groente en fruit maar ik lust zo weinig, net zoals wortels lust ik al niet... zou echt willen dat ik het luste...
Ik wil echt gewoon ook wat kilootjes kwijt...

dat lijkt me toch ook geen goede rede? tijdbesparend, dan sta je toch 5 minuten eerder op... zo lang duurt het toch niet om een broodje te maken?..

( niet aanvallend bedoeld )

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 07:44

Nee ik weet dat het geen goede reden is, ik heb vanmorgen al een extra kiwi op.

Ik eet op brood, cervelaat, grillworst met kaas, kaas, nutella, filet american. Dus niet echt gezond.....

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:01

de eerste die reageerde over duizelig worden als je niet eet, of je eet echt te weinig of het kan een vorm van suiker/diabetes zijn je bloedsuikergehalte is simpel bij de huisarts te bepalen! hou het in de gaten! :j

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:25

Als je echt last hebt van de gluten zal spelt brood ook niet vullen als dit dus straks t geval is zou ik je laten testen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:30

Hier ook zo'n doorlopend kanaal :')
Laatst heb ik iets wonderlijks meegemaakt, ik ging naar de osteopaat en die begon wat op mn buik te drukken en te doen, de weken daarna nauwelijks meer last gehad van een hongerprikkel en ik at veel minder. Bleek dus dat mijn twaalfvingerige darm in de knel zat en die heeft altijd een hongerprikkel afgegeven. Inmiddels ligt ie blijkbaar weer klem want ik ben weer zo'n vreetschuur dus ik ga woensdag weer langs, dan scheelt het me ook weer wat brood smeren de komende tijd :P

Dus ts en andere vreetschuurtjes de tip, ga eens langs bij een osteopaat en vraag of deze je daaraan kan behandelen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:34

Een darm die een hongerprikkel afgeeft? :?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:35

Aan dat soort behandelingen zou ik ook denken, indien je een goed gezond eetpatroon hebt en dan nog steeds altijd last hebt van een hongergevoel.
Het eetpatroon van Ts is dat niet, dus dan kan je dat beter eerst aanpakken lijkt me :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:37

Zoals hierboven al gezegd: teveel (snelle) suikers. Brood zijn puur koolhydraten, hetgeen eigenlijk gewoon een vorm van suiker is. Probeer eens wat te minderen met brood, en in de plaats daarvan je eiwitten en vetten een stuk omhoog te halen.

Eiwitten: eieren, vlees, vis, kwark, kaas, yoghurt,...
Vetten: vette vis, avocado, noten, pindakaas,...

Eiwitten en vetten geven véél meer (en langer) voldoening dan koolhydraten.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:38

Ik zeg kaugom kauwen! Dan zijn je kaken bezig en denk je niet zo snel aan honger! Teminste dat werkt bij mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:45

Cayenne schreef:
Een darm die een hongerprikkel afgeeft? :?

Ja vraag me niet hoe, overigens kreeg ik pas de uitleg na 2 weken, dus geen placebo effect oid, ik merkte ineens dat ik veel minder trek had. Rare mensen, die osteopaten :P

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 17:37

Maar als ik geen brood eet of veel minder gaat het niet goed met mijn darmen, ik heb een spastische darm...
Verder ga ik morgen even gezonde boodschappen doen :-)

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:12

ik lees even mee.
ik eet de hele dag door. en het erge is dat het al gauw snickers en twixen zijn..
als ontbijt eet ik 2 bruine boterhammen met 2 eieren,spek en een glas optimel.
en als ik dan om 8 uur in de bus zit ga ik kapot van de honger... er zit denk ik net een half uur tussen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:26

Volgens mij kan past havermout prima in een dieet van iemand met darmproblemen. Ik ben geen dokter, dus pin me er niet aan vast (!!), maar ik weet dat het bij mijn huisgenootje met darmklachten zeer positieve effecten heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:59

kwita schreef:
de eerste die reageerde over duizelig worden als je niet eet, of je eet echt te weinig of het kan een vorm van suiker/diabetes zijn je bloedsuikergehalte is simpel bij de huisarts te bepalen! hou het in de gaten! :j

Ik ben meerdere keren geprikt voor suikerziekte en mijn bloeddruk, maar geen rare dingen. Vroeger viel ik ook vaak flauw, dus alles wijst naar een lage bloeddruk, maar ik heb t niet :P

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:20

Eet minder snelle koolhydraten en suiker.
Deze zorgen voor sterke schommeling van suiker in het bloed en daardoor word je 1 a 2 uur na het eten weer flauw/hongerig.
Probeer meer eiwitten te eten (ontbijten met kwark of eieren) en minder/geen brood/snoep.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:23

Ha. Ik zag vandeweek een hele slechte film. Waar het over ging weet ik niet eens meer. Maar er was iemand en die ging geblinddoekt eten. Dat was om te voelen wanneer je vol zit. Je ogen zijn namelijk altijd veel groter dan je maag! Google maar eens. Het "dieet" bestaat echt. Misschien is het iets voor jou.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:24

Hier nog zo iemand die alleen maar eet :+
als ontbijt eet ik havermout, met nootjes en cranberry's (of af en toe met aardbeien/frambozen) daarna een banaan. Zonder banaan zit ik ook echt gewoon niet vol. Als ik honger krijg eet ik worteltjes, komkommer, appel, tomaat, o.i.d. Daarna met de lunch eet ik 3 of 4 broodjes en in de middag qua tussendoortjes hetzelfde als bovenstaande. Net wat ik mee heb en nog niet op heb. Dan eet ik mijn avondeten, (eet meer groenten als aardappelen!) en in de avond iets van cup a soup of een biscuitje.
Of zoals nu, terwijl ik achter de computer zit, een zak sla naast me. Je kan er van blijven eten, je komt er niet van aan, en wonder boven wonder, vult het echt :Y)
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 24-06-14 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:25

Vaak hoeft een hongergevoel geen echte honger te betekenen maar heb je gewoon dorst zonder dat het dr erg in hebt.
Waarschijnlijk moet je gewoon veel meer gaan drinken ts,probeer maar eens als je trek/honger krijgt om eerst eens flink water te drinken na 10min. voel je waarschijnlijk geen hongergevoel meer.