aankomen hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:36

odilekk schreef:
Ik ben 12, 1,74 lang en weeg 53kg
Ik eet eigenlijk alles wat ik voorgeschoteld krijg :=

Dat is ook een prima gewicht voor als je 12 bent. :)

Lous

Re: aankomen hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:38

Als je 12 bent,ben je in de groei. Alles normaal bij jou dus :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:39

Nelleke zet een heel mooi schema neer. Ik zie inderdaad ook 'slechte' vetten, probeer ook gevarieerd te eten. Dus neem eens een salade of pasta in de middag. En dan een salade met couscous of met linzen. Gezond en lekker!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:39

ik ben 17 , 175 en 48 kilo.
ik eet ook gewoon normaal.
sommige mensen hebben dat gewoon eenmaal.

Veel mac eten haha! :+
Laatst bijgewerkt door TessJazz op 20-06-14 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:55

TS sommige mensen hebben de Hoogovens in hun lijf.Wat ze eten word acuut weer verbrand,en kan dus niet worden omgezet in vet.
Je kan eten wat je wil en hoeveel je wil,je zal nooit dikker worden.Je kan er hooguit 1 of 2 kilo bij krijgen.
Ik zit met hetzelfde probleem.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:59

Interessant topic, ik ben 20 jaar en 173 lang, weeg 51 kilo. Ik ben niet mager maar erg smal gebouwt. Ook ik zou graag aankomen.

Sochtends eet ik 2 broodjes salami, kaas, ham of hagelslag.

Dan om 12 uur eet ik weer 2 broodjes salami, kaas, ham of hagelslag, en een banaan een mandarijn en vaak een appeltje. Maar soms ook patat of een broodje gezond.

Dan om 3 uur weer een broodje en een banaan of mandarijn.

Savonds groente vlees en aardappels. Of bami, pasta zoiets.

Tussendoor snoep ik wel, maar veel minder als toen ik 14/15/16 was

Heb wel vaak honger dus snoep savonds nog wat of haal een patatje. Ik eet eigenlijk de hele dag door wel iets want mijn spijsvertering werkt supersnel. Kan 4 broodjes eten en een 1,5 uur later weer erge honger hebben.

Zat er ook aan te denken om naar een dietiste te gaan.

Ts, misschien kun je dat ook doen? Zelf kom ik er niet uit

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:01

gohya schreef:
TS sommige mensen hebben de Hoogovens in hun lijf.Wat ze eten word acuut weer verbrand,en kan dus niet worden omgezet in vet.
Je kan eten wat je wil en hoeveel je wil,je zal nooit dikker worden.Je kan er hooguit 1 of 2 kilo bij krijgen.

En je denkt dat TS een 'hoogoven' heeft met die lage hoeveelheid eten? :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:02

xSlvna schreef:
gohya schreef:

Ja waarom niet.Ze zal ook een kleine maag hebben,dan kán je gewoon niet veel eten.
Het kleine beetje wat binnenkomt word gelijk verbrand.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:05

Waarom is het zo weinig wat TS eet? 4 boterhammen en een bord avondeten en een in de ochtend 2 kleine dingen.. Ik kom echt niet aan de 4 boterhammen hoor..

Ik ontbijt met 1 boterham, tussen de middag pistoletje en een bord avond eten. Savonds als ik trek heb nog een boterham en dan houdt het echt op. ( uiteraard heus wel eens snoep ofzo hoor, maar echt snacken hou ik niet van)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:05

Ik kan echt mezelf dwingen tot eten, totaal geen honger en maar schuiven. Maar over het algemeen heb ik altijd wel trek :j , wel nogal selectieve trek :=

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:08

gohya schreef:
xSlvna schreef:

Ja waarom niet.Ze zal ook een kleine maag hebben,dan kán je gewoon niet veel eten.
Het kleine beetje wat binnenkomt word gelijk verbrand.

Ik denk inderdaad ook niet dat je kan stellen van iemand die amper 1700/1800 kcal per dag binnen krijgt (waarschijnlijk zelfs niet), dat ze daarom een "hoogoven" hebben.
Het KAN, maar hoeft helemaal niet. Je kan daar geen conclusies over trekken, totdat je een periode geprobeerd hebt om echt zwaar boven de 'normale' energiebehoefte te gaan eten (zoals mijn vriend bv een tijd op 9000 kcal per dag gezeten heeft, en daar maar amper van bij kwam)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:13

Florenc schreef:
Ik denk inderdaad ook niet dat je kan stellen van iemand die amper 1700/1800 kcal per dag binnen krijgt (waarschijnlijk zelfs niet), dat ze daarom een "hoogoven" hebben.
Het KAN, maar hoeft helemaal niet. Je kan daar geen conclusies over trekken, totdat je een periode geprobeerd hebt om echt zwaar boven de 'normale' energiebehoefte te gaan eten (zoals mijn vriend bv een tijd op 9000 kcal per dag gezeten heeft, en daar maar amper van bij kwam)

Ik eet nóg minder dan de TS en ik heb een kleine maag én een hoogoven in me lijf.
Ik eet overdag maar 2 broodjes en s'avonds eet ik wel veel.Ik snoep ook erg veel s'avonds,maar ik kom hooguit 1 of 2 ons aan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:14

TS heeft geen hoogoven, TS verbruikt gewoon meer energie dan dat er binnenkomt. Mensen die 'veel' lijken te eten en maar niet aankomen eten voornamelijk gevarieerd en vaak, waardoor het heel veel lijkt. Kwa energieinname valt dat dan vaak vies tegen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:22

gohya schreef:
Ik eet nóg minder dan de TS en ik heb een kleine maag én een hoogoven in me lijf.
Ik eet overdag maar 2 broodjes en s'avonds eet ik wel veel.Ik snoep ook erg veel s'avonds,maar ik kom hooguit 1 of 2 ons aan.

Maar vind je het dan niet logisch dat je niet (of weinig) aankomt? Op 1500 kcal per dag (als je minder eet dan TS) is het logisch dat je afvalt, niet bijkomt..... Volgens mij heb jij een heel vertekend beeld van hoeveelheden ofzo :).
Iemand met die figuurlijke hoogoven in zijn lijf, eet echt heel wat anders dan dit hoor. Om even mijn vriend als voorbeeld te nemen, die eet:
O: 500gr kwark + banaan + druiven + aardbeiden + 3 eetlepels pindakaas + eiwitshake, OF 3/4 koffiekoeken + eiwitshake
T: koek + stuk fruit (of koffiekoek + stuk fruit)
M: Belegd broodje (soms twee)
T: koek + stuk fruit + eiwitshake
A: 200/250gr (ongekookte hoeveelheid, 'normale' portie = 120gr) pasta, +-300/400gr vlees (soms een 'normalere' portie van 200gr, soms een uitschieter naar 700gr) + 300/400gr groenten
T: chips/halve liter ben&jerry's

En daarmee blijft hij stabiel in gewicht. Vergelijk dat eens met jou hoeveelheid?

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 11:24

oke hier kan ik wat mee heb een aantal goede tips

noten en volle melk yoghurt een banaan toevoegen dat zijn dingen die ik makkelijk kan toevoegen.

at de havermout wel al met melk maar ga dat nu met volle melk doen

ik moet namelijk aankomen ivm proberen zwanger te raken

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:05

Is dat dan zo belangrijk, je gaat toch automatisch meer trek hebben zodra je zwanger bent (lichaam heeft meer eten nodig en gaat dus vragen om eten, hier moet je goed naar luisteren).

Nogmaals, ts eet weinig. Ik eet ook geen 4 boterhammen (moet al nekker bij het idee) maar dat heeft niks te maken met de hoeveelheid kcal binnenkomt, en vitamines en en en.

Wat voor melk drink je normaal? Halfvolle vind ik persoonlijk lekkerder dan volle (bij volle ga ik me tegen-drinken, is niet de bedoeling) dus dan kiezen tussen volle en halfvolle. Af en toe door de dag een beker melk drinken kan toch ook gewoon.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:13

Misschien heeft TS geen menstruatie meer? En wat je zegt is echt niet waar, ik zou nu veel meer honger moeten hebben, maar het tegenovergestelde is waar :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:22

Waarom aankomen?
Wat is je vetpercentage?
Je BMI?
En had je problemen met je cyclus?

(Ik vraag dit vanwege pers. interesse over vetpercentage/gewicht/cyclus)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:33

Ik volg dit ook even. Ik Ben 25, 1,75 en weeg krap 50 kilo. Ik heb alleen vaak geen zin in eten (tenzij het vet en ongezond is, haha) dus ik blijf hier even hangen voor gezondere voedingstips die ook wat aanzetten in gewicht.
Ik voel me op zich goed, maar ik ben gewoon te dun. In de zomer ziet het er in sommige outfits een beetje eng uit. Het is ook gewoon irritant als mensen je vragen of je een eetstoornis hebt omdat je een keer een koekje afslaat... Een paar kilo erbij zou ik niet erg vinden. Misschien pas ik dan eindelijk in normale maten van broeken,

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:16

phormicola schreef:
Misschien heeft TS geen menstruatie meer? En wat je zegt is echt niet waar, ik zou nu veel meer honger moeten hebben, maar het tegenovergestelde is waar :+

Sorry, die menstruatie had ik niet aan gedacht. En jij geen honger meer? De zwangere om mij heen eten zo ongeveer niet meer, maar vreten, als je ziet wat die naar het binnen werken, leek/lijkt mij normaal. Gefeliciteerd trouwens.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:18

Ik ben al 2 maanden niet aangekomen terwijl m'n buik doorgroeit :+ Ik eet juist veel minder dan voorheen, het past gewoon niet meer!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:20

Maar eet je dan wel alsnog genoeg qua voedingsstoffen maar nu misschien meer verdeeld over de dag? Gewoon interesse.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 17:05

nee ik heb PCOS daar bij maak je geen fsh hormoon aan dit zorgt dat je eicellen rijpen. Krijg er nu medicatie voor maar dat werkt beter als ik wat aankom.

mijn bmi is 17.7 en onder de 18,5 heb je ondergewicht

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:55

Wat bij mij echt hielp om in ieder geval op gewicht te blijven en niet verder af te vallen waren de (gezonde) tussendoortjes.
Volle kwark (eventueel yoghurt) met muesli en honing. Ontbijtkoek met roomboter. Noten. Mueslirepen (maar ook sultana/liga etc)
Ik ben zelf ook vrij laks qua eten, dus als ik druk op stal ben denk ik al snel "ach komt straks wel". Regelmaat in je eetpatroon is dus ook heel belangrijk