Meedenken ivm eten, waar gaat het fout?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Meedenken ivm eten, waar gaat het fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:54

En brood vervangen door baksels met amandelmeel, quinoa, kokosmeel enzo?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:42

zelf heb ik dezelfde klachten en die zijn over nadat ik helemaal glutenvrij ben gaan eten. Niet op getest overigens maar op verzoek van orthomoleculair arts gewoon gaan elimineren. Gist en broodverbeteraar kan ik ook niet tegen. Welllicht heb jij ook zulke gevoelige darmen. Je zou idd eens kunnen proberen met andere soorten meel te bakken waar geen gluten inzitten en geen gist toevoegen aan je baksel. Je voelt dan vanzelf of dat wel goed valt.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:41

Weet je zeker dat het het voedsel is? Heeft het niet te maken met de combinatie MS, ander klimaat en minder stress door vakantie?

Oftewel, heb je wel eens Nederlands brood gegeten tijdens je vakantie in Frankrijk en hoe ging dat? Om maar even een andere ingang te noemen!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:46

Gebruiken de franse bakkers gist of desem?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 10:48

Ms is zeker een component dat door ander klimaat zich rustig houdt. Ik kan daar dingen die ik hier niet hoef te proberen. stress is er zeker niet, ik zit al jaren in de wao en heb weinig stress in normale omstandigheden. Niets meer of minder dan op vakantie tenminste.

Alleen zit er ook een deel voedsel bij, ik ken mijn darmen voldoende om te weten wanneer er met eten iets fout gaat. Vooral omdat het gecombineert wordt met een branderig gevoel in mijn mond na het eten. En als we voldoende eten mee terugnemen en ik eet dat een paar dagen blijven de klachten weg. Ze komen terug op het moment dat ik water uit de kraan en ons eigen gebakken brood ga gebruiken. En de eerste een a twee dagen hebben we ons eigen brood mee. De klachten verdwijnen als we overstappen op gekocht water en stokbrood. Meestal zijn beiden tegelijk op.

En gluten weglaten zou niet logisch zijn, ik kan in Frankrijk me gek eten aan glutenhoudende dingen zonder een klacht te krijgen. Als het een gluten probleem is zou ik daar dan last van moeten krijgen.

Iemand kwam per pb nog met een slimme opmerking, kan het niet liggen waarin of hoe je het brood bakt? Dat is iets waar we zelf nog niet aan hadden gedacht maar zeker iets om te gaan bekijken.

Voor nu nu een dag afgebleven van ons eigen gebakken brood en mijn darmen zijn iets rustiger. Wel als vervangend ontbijt vanmorgen :o een restje choco cake uit Frankrijk op. zonder problemen dus.

De franse bakkers gebruiken gewone verse gist voor hun stokbrood, lijkt hetzelfde te zijn als wat wij gebruiken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:56

Ik woon in Portugal en heb na twee dagen Nederland ook onmiddelijk last van mijn darmen, die moet ik eerrlijk zeggen niet helemaal in orde zijn, maar hier niet vaak problemen geven.

Mijn moeder neemt altijd een broodje met kaas mee uit Nederland als ze komt en daarvan hetzelfde resultaat (diarree, lucht). Bij mij werkt vakantiegevoel of iets dergelijks niet mee, ik woon hier.

Het kan heel goed zitten in het water, maar ook in de broodverbeteraar die hier niet gebruikt wordt door warme bakkers. Hier droogt brood gewoon uit. Alleen verpakt brood van fabrieken, bevatten broodverbeteraar.

Toen ik in Nederland in het ziekenhuis lag kreeg ik ipv brood, waar ik direct diarree van kreeg (en ik kan prima tegen gluten), beschuit en dat ging heel goed. Dus misschien een tip. Ontbijtgranen gaat ook altijd goed, evenals knackebrod of ander soortige krackers.