Vriend vertellen of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Re: Vriend vertellen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:56

PPPfff lastige situatie zeg, maar eerlijk. Je kunt hem proberen helpen zo veel je wilt, maar zolang hij zichzelf niet wilt helpen verbruik je je energie voor niets.
Het is triest, maar sommige mensen moeten gewoon heel laag vallen alvorens ze terug overeind willen krabbelen. Mijn stiefbroer is al sinds zijn 16de heroine-verslaafde. Wij waren 2 handen op 1 buik, maar die is nog maar een schaduw van wat hij ooit in mijn ogen voorstelde. Lieve jongen daar niet van, maar je kunt hem moeilijk in een afkick kliniek stoppen en daarna ergens naar een ver en geisoleerd oord sturen om een nieuw leven te beginnen. Verslavingen net zoals depressies zijn zeer omgevings gevoelig. Sommige mensen komen helaas zonder drugs niet aan hun geluk in hun huidige leefwereld, waardoor ze steeds hervallen, maar je kunt niemand dwingen om zijn leven drastisch te gaan veranderen en al hun vrienden de rug toe te keren. Dat moeten ze echt zelf willen.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 09:03

Vrienden heeft hij niet, echt geen een. Het maakt niet uit of je hem in een vreemde omgeving zet of niet, hij trekt bepaalde mensen aan (nl al geprobeerd :o ) zij zien of voelen wel dat hij anders is en laten hem toe in groep en is dan altijd de pineut als er iets gedaan moet worden, wat dan ook, hij doet ook alles wat je hem zegt en binnen 5 minuten ziet hij die personen als maatjes en allerbeste vrienden. Aan zijn uiterlijk is echt niet op te merken dat er iets mis is met hem, ziet er, als ik jonge meiden mag geloven, goed uit. (maar na 2 x met hem gepraat te hebben komt iedereen er wel achter dat er iets niet goed is met hem)

Ik wacht nog steeds telefoontje af van begeleidster, ik ben bang dat er een heel drama aan de gang is daar, hem kennende. :(

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:10

Jeetje heftig zeg. Een een afkickkliniek voor mensen met een beperking? Is dat niet wat?

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:14

wow heftig hoor, en dat is zacht uitgedrukt. Ik weet uit een totaal andere ervaring hoe goed mensen zijn, in als het er op aankomt, hun medemens in de maling te nemen. Helaas is de "buitenwereld" zoals wij het noemen daar blind in/voor. Het zal altijd zo blijven. Het is en blijft een gevecht met iedereen, helaas. Succes!!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:20

gewoon zeggen hoe moeilijk ook...soms wil je dingen ook niet zien mede door die laatste krachten, of onvoorwaardelijke steun. :(
beter op tijd/ tijdig er bij dan achteraf......ervaring :o

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:24

wat een verschrikkelijke situatie voor jou en je vriend zeg , ik kan niet anders zeggen dan heel veel sterkte

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:27

Hoe oud is deze jongen?

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 09:40

Hij is 22, maar met qua verstand rond de 12.

Vriend weet van alles af hoor, heb hem meteen ingelicht, ik verraad met zelf anders toch wel. Hij staat er ook achter, maar trekt het qua gezondheid momenteel niet om dit er ook nog eens bij te hebben.

Overigens is gister avond bij ons de bus leeggejat, ik weet niet meer wat ik er van moet denken, mij iets te toevallig, hoewel ik best weet dat ik niet zomaar iemand kan beschuldigen hoor.

(Bus is altijd leeg, vandaag was bus nodig voor klusje en was er gisteravond gereedschap ingeladen, gisteravond is dit allemaal gestolen. De bus heeft donkere ramen, je kan dus niet van buiten zomaar naar binnen kijken, geen sporen van braak :n )

Ik zoek inmiddels overal wat achter, geloof ik. :\

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:50

sterkte met alles!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:41

Happy_Joy schreef:
Hij is 22, maar met qua verstand rond de 12.

Vriend weet van alles af hoor, heb hem meteen ingelicht, ik verraad met zelf anders toch wel. Hij staat er ook achter, maar trekt het qua gezondheid momenteel niet om dit er ook nog eens bij te hebben.

Overigens is gister avond bij ons de bus leeggejat, ik weet niet meer wat ik er van moet denken, mij iets te toevallig, hoewel ik best weet dat ik niet zomaar iemand kan beschuldigen hoor.

(Bus is altijd leeg, vandaag was bus nodig voor klusje en was er gisteravond gereedschap ingeladen, gisteravond is dit allemaal gestolen. De bus heeft donkere ramen, je kan dus niet van buiten zomaar naar binnen kijken, geen sporen van braak :n )

Ik zoek inmiddels overal wat achter, geloof ik. :\

En wie heeft er sleutels van je huis zodat ze bij de autosleutels kunnen!!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:49

Ik denk niet dat je paranoia bent :(:) Je eerste gevoel zat ook goed.. Hier kan ik je geen advies in geven alleen sterkte wensen..

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 12:49

Bus stond bij het café voor, sleutels van huis heeft hij inmiddels niet meer. Van de bus ook niet, maar wel toevallig vorige maand reserve setje kwijt geweest, inmiddels ook weer gevonden (2 weken terug)

Het is steeds net niet, als je begrijpt wat ik bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:52

Ik haak ff in, las al mee maar ik vind t niet raar dat je achterdochtig bent hoor. Verslaafden doen alles voor hun geld, stelen, liegen en agressie is niets raars. Misschien even marktplaats in de gaten houden?

En verder vind ik het knap van je dat je je zo bekommerd om hem en je vriend daarbij uit de wind houdt.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 12:59

Ik vraag me vaak genoeg af of het niet beter is om mijn handen van hem af te trekken hoor, vooral nu. Momenteel ben ik de boeman, dat hij dat vindt maakt mij niet uit, maar dat klanten er over beginnen, dat steekt, allemaal weten ze het beter, maargoed, de beste stuurlui staan nou eenmaal aan de wal. (ze kennen niet het hele verhaal, alleen van wat zij zelf zien, echt kwalijk nemen kan ik het ze ook niet, maar alles vertellen, dat ga ik dus ook niet doen)

Ben blij dat ik hier zo (anoniem) mijn hart kan luchten.

Ik weet niet of het knap is, mij is geleerd dat als iemand kan helpen, dan doe je dat, maar tot hoe ver je moet gaan is mij niet geleerd :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:43

Happy_Joy schreef:
Bus stond bij het café voor, sleutels van huis heeft hij inmiddels niet meer. Van de bus ook niet, maar wel toevallig vorige maand reserve setje kwijt geweest, inmiddels ook weer gevonden (2 weken terug)

Het is steeds net niet, als je begrijpt wat ik bedoel.

Dan mag je wantrouwen wel eens wat aangewakkerd worden, reserveset kwijt?? waarschijnlijk even "geleend"om sleutels bij te maken, zou toch zorgen dat je nieuwe sloten op je huis krijgt.
Vervelender is dat je geen verzekeringsgeld krijgt als er geen sporen van braak te vinden zijn dus hoever wil je je nog uit laten kleden.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 14:23

Bedankt <<)

Mijn wantrouwen staat op scherp hoor.

Reserveset was kwijt en is 2 weken geleden weer gevonden, sleutel van een auto kan je niet zomaar na laten maken en van ons huis is ook onmogelijk zonder certificaat (die in de kluis ligt)

Dat is dus wat ik bedoelde met dat het het steeds net niet is.

Ik kan niet bewijzen dat hij het daadwerkelijk gedaan heeft, en zonder bewijs ben je altijd nog onschuldig, hoe duidelijk ook alles kan zijn.

Mocht ik er achter komen dat het wel zo is, dan denk ik dat de wereld te klein is, maarja, dan nog, wat kan ik doen. Spullen of geld krijgen we er niet mee terug.

Klinkt nu net alsof ik het voor hem opneem, maar dat is niet de bedoeling, maar er zijn gewoon geen keiharde bewijzen.. :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:05

Oke, snap je heel goed, met zo iemand in je nabijheid is het logisch dat je voelsprieten meteen die richting uitgaan. Wel erg vreemd dat er geen braaksporen aan de auto gevonden zijn.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 15:12

Dat vind ik ook zo raar. De deuren waren echt dicht, dat weten we zeker (gaat automatisch) en gezien de alleen de achterste deur los was en de rest niet.

Bedoelde mijn vorige post niet aanvallend hoor :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:02

Zo had ik hem ook niet opgevat, sterkte met de hele situatie, lijkt me echt geen pretje.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 10:11

Gister heeft hij een urine test bij de huisarts moeten doen, ik weet niet tot hoe lang ze zoiets terug kunnen vinden. Hij blijft daar wel wonen, maar ze en ook wij, zijn wel op zoek naar een ander project waar hij kan wonen, ergens waar meer begeleiding is, of in ieder geval meer toezicht.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:24

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 10:43

Mmmm, als echt zo zou zijn, dan is deze test voor niks geweest :o Sinds ik daar vorige week op gesprek ben geweest wordt hij drie dubbel in de gaten gehouden, komt bijna niet meer alleen weg en hij is dan wel weer slim genoeg om niet alsnog te gebruiken O:) Nou ja, we zullen zien, hij valt uiteindelijk toch wel door de mand en zo niet, dan ben ik alleen maar blij dat het beter met hem gaat.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 14:30

En het is weer mis...

Geen drugs, nog niet tenminste, maar wel drank en daaruit volgt gelijk het gokken.

Ik ben ten einde raad, ik denk er heel hard aan om de handdoek maar in de ring te gooien, mijn poot stijf te houden indien hij er echt uitgekickt wordt en dus woonruimte nodig heeft.
Voelt heel rot tegen over vriend, maar mocht hij bij ons intrekken, gaat dat ten koste van mijzelf en dat ga ik niet meer trekken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:37

Hoe staat je vriend hierin? Kun je het er met hem over hebben?

Als jij er emotioneel aan onderdoor dreigt te gaan zou ik voor mezelf kiezen! Kiezen voor je eigen geluk is soms heel moeilijk en pijnlijk en soms lijkt alles nog veel zwarter te worden, maar uiteindelijk zal je inzien dat het de beste keuze was.

Denk eens na hoe je je over 5 jaar ziet in deze situatie? Wat wil je dan graag? Gelukkig alleen of misschien ongelukkig samen?

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 01:10

Ik kan het er met hem over hebben, maar hij zal zijn zoon altijd een hand boven zijn hoofd houden, hij ziet en weet echt wel dat het niet goed is en gaat, maar toch.. Hij vind dat hij vroeger flink tekort is geschoten naar zijn zoon toe en daar kan ik hem geen ongelijk in geven, maar ik krijg maar niet aan zijn verstand dat dit niet de manier is om hem te helpen.

Uiteindelijk kies ik toch voor mijn eigen geluk, hoe rot dat ook mag zijn, ik heb hier al meerdere gesprekken over gehad, onbewust ben ik daar al veel langer mee bezig, dezelfde vraag gehad in de gesprekken en het antwoord is dan toch gelukkig alleen.