cellulitis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:26

Winged schreef:
Striae hoeft niet perse horizontaal te zijn he ;) Mijne zijn prachtig scheef :))

Beweging: skeeleren, hardlopen, schaatsen, zwemmen, fietsen...

Meestal zijn ze verticaal :P Ze zullen nooit waterpas lopen.
Maar van groeien in de lengte krijg je volgens mij geen straie, hoe het precies zit weet ik niet. Maar ik dacht dat het te maken had met de structuur van het bindweefsel. Dat dat makkelijker verticaal kan scheuren dan horizontaal.

Kijk maar naar een zwangerschapsbuik, daar zitten ook geen horizontale strepen op. Terwijl die buik alle kanten op groeit.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:27

Ik heb op de zijkant van mijn bovenbenen ter hoogte van mijn bil zeg maar strepen naar beneden. Een aan de binnenkant van mijn bovenbenen horizontale strepen. Deels dus eigenschuld, deels groei :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:29

Rienn schreef:
Ik ben echt een wandelende sinaasappel en ik weet precies hoe het komt. Te veel eten, ongezond eten en drinken en een tijd lang niet gesport.

Nu sport ik weer (hardlopen) en probeer mijn eetgewoonten aan te passen, maar das verdomde moeilijk. Maar merk wel al degelijk verschil. Het zal nooit helemaal weggaan, maar dat hoeft ook niet.

Ik ben niet dik, verre van. Wanneer ik mensen vertel hoe mijn benen en kont er uit zien krijg ik altijd te horen dat ik niet moet zeuren en ik niet te klagen heb. Maar goed, zij hebben mij nog nooit in bikini gezien. :roll:

Psssst, het geheim van slanke mensen is mijn grote hulp!!
Werkt voor mij fantastisch, sinds 19 mei bezig en 4,4 kilo kwijt. En ik eet elke dag chocola :D (altijd alleen maar gezond eten werkt bij mij gewoon niet)

Oh en ik sport niet :') Momenteel rij ik maar één keer per week een uurtje.

Mensen die zeggen dat ik niet mag zeuren en klagen ken ik ook inderdaad :D Ik ben ook nog niet gelukkig als ik naakt voor de spiegel sta :P Wel gelukkig met de weg die ik ben ingeslagen.

Janine1990

Re: cellulitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:40

Nog ff gezocht op horizontale straie.
Dat komt inderdaad voor in de puberteit, maar zit eigenlijk alleen op de rug en billen. Buitenkant van de billen en loopt scheef omhoog. Wat wel logisch is, gezien de structuur van de huid daar...

Ik zag een foto van horizontale straie op de rug en ik ben blij dat ik dat nooit heb gehad! Wat een lelijk gezicht, alsof je flinke zweepslagen hebt gehad. Middeleeuwse martelpraktijken _O-

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:58

L-Carnitine is een amino zuur en zorgt er voor dat in het lichaam opgeslagen vet wordt omgezet in energie. Natuurlijk helpt het het niet om l-carnitine in te nemen en lekker op de bank een chippie te eten ,maar in combinatie met voeding en bewegen ondersteunt het proces. Onder de douche flink je bloedsomloop stimuleren met een sisal handschoen en daarna goed masseren met weleda berkenolie, het liefst 2 x daags. Dit helpt helaas niet bij straie omdat ontstaat door versnelde groei en het onderhuids bindweefsel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:02

Jadybabe schreef:
L-Carnitine is een amino zuur en zorgt er voor dat in het lichaam opgeslagen vet wordt omgezet in energie. Natuurlijk helpt het het niet om l-carnitine in te nemen en lekker op de bank een chippie te eten ,maar in combinatie met voeding en bewegen ondersteunt het proces. Onder de douche flink je bloedsomloop stimuleren met een sisal handschoen en daarna goed masseren met weleda berkenolie, het liefst 2 x daags. Dit helpt helaas niet bij straie omdat ontstaat door versnelde groei en het onderhuids bindweefsel.

Heb even gegoogled, maar vond al snel een artikel waarin staat dat het voor iemand met een gezond voedingspatroon weinig zin heeft om dit supplement te nemen.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... t_id=11899
Dit omdat er al voldoende aanwezig is in het lichaam en het dus gewoon weer uitgescheiden wordt in je urine.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:05

Verticale strepen op beide het allerbovenste stukje van bovenbenen.
Mijn benen groeide harder dan mijn huid in mijn groeispurt! :(

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:06

Ik zou je geld niet verspillen aan van die crèmes, persoonlijk vind ik dat nogal geldklopperij en de werking is er vaak niet eens bewezen.

Gewoon lekker gaan sporten zodat het strakker wordt. En verder je niet zoveel aantrekken wat mensen denken als je gaat zwemmen. Je ziet weinig mensen lopen met het perfecte lichaam, wat maakt het uit? Mensen gaan je heus niet beoordelen omdat je cellulitis hebt. Waarschijnlijk valt het ze niet eens op.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:17

Het is bij mij ook zo dat ik het niet erg vind wat anderen van mij vinden, maar dat ik zelf niet blij ben als ik mezelf zie. Als iemand anders mij lelijk/dik/of whatever vind lekker de andere kant op kijken. Alleen ik loop 24/7 met mijn lichaam, waar ik niet trots op kan zijn. Het zou voor mij al een hoop schelen als de rest van mijn lichaam strak is en ik op me bovenbenen wat putjes heb..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:34

Ts zegt dit:

Robin_S schreef:
En hoe pakken jullie het aan als je bv. naar het strand gaat of gaat zwemmen, bedekken jullie de cellulitis dan, of lopen jullie gewoon in je bikini rond?

Daar maakte ik uit op dat ze zich er voor schaamt/onzeker door is. Wat ik wel snap, maar ook wel zonde vind omdat het niet nodig is. Niemand is perfect/heeft het perfecte lichaam. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:36

Samiyah schreef:
Ts zegt dit:

Robin_S schreef:
En hoe pakken jullie het aan als je bv. naar het strand gaat of gaat zwemmen, bedekken jullie de cellulitis dan, of lopen jullie gewoon in je bikini rond?

Daar maakte ik uit op dat ze zich er voor schaamt/onzeker door is. Wat ik wel snap, maar ook wel zonde vind omdat het niet nodig is. Niemand is perfect/heeft het perfecte lichaam. :)

Inderdaad, wat maakt het uit dat je een paar streepjes/putjes hebt. Het gaat erom dat JIJ je lekker voelt. En wat de rest van de wereld denkt...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:59

Samiyah schreef:
Ts zegt dit:

Robin_S schreef:

Begrijpelijk.
Ik ben ook onzeker over die lelijke putten in m'n bovenbenen. Niet dat het me er van weerhoud om in bikini naar het strand te gaan. Of in mijn vrije tijd korte broekjes te dragen. Wie weet is er inderdaad niemand die het ziet.
Maar dat betekent voor mij persoonlijk niet dat ik moet stoppen waar ik nu mee bezig ben. Dat niemand het perfecte lichaam heeft, betekent niet dat ik niet 20 kilo mag afvallen omdat IK dat mooier vind.
En dat betekent voor TS niet dat zij niet op zoek zou moeten gaan naar een manier om van die putjes af te komen. Evenals voor alle anderen die daar vanaf willen.

Het staat mij een beetje tegen dat wanneer iemand iets wil veranderen aan zijn/haar lichaam, er meteen wordt geroepen dat ze zichzelf moeten accepteren en zich niets moeten aantrekken van wat anderen vinden en willen. Iets dat ik zelf ook maar al te vaak heb gemerkt.
Ik vind het ook een zorgelijke ontwikkeling in een maatschappij waar veel mensen te dik zijn, dat een normaal lichaam wordt gezien als anorectisch of te dun.

Ik begrijp de reacties absoluut hoor! En ik wil er niemand om verdelen in dit topic. En hoewel de een hier gevoeliger voor is dan de ander, worden er in die vetkamers toch afvalstoffen opgeslagen. En afvalstoffen komen voornamelijk voort uit minder gezond eten. Dus is het op zich juist de mensen te prijzen die zich bezig houden met de oorzaken van een sinaasappelhuid en hoe dit te verhelpen is (o.a. gezonder eten)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:02

Zeker, alleen maar goed als je wil afvallen/op een andere manier iets wil veranderen aan je lichaam. Maar jezelf tot die tijd verbergen is toch helemaal niet nodig! Geeft mij gewoon een beetje een gevoel alsof je pas in bikini kan lopen als je maatje 34 hebt en een strakke buik.

Ik heb ook cellulitis op m'n bovenbenen, na 2 maanden sporten en gezonder leven is het al wel minder en daar ben ik ook trots op dus ik snap zeker wat je bedoelt Janine. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:13

Samiyah schreef:
Zeker, alleen maar goed als je wil afvallen/op een andere manier iets wil veranderen aan je lichaam. Maar jezelf tot die tijd verbergen is toch helemaal niet nodig! Geeft mij gewoon een beetje een gevoel alsof je pas in bikini kan lopen als je maatje 34 hebt en een strakke buik.

Ik heb ook cellulitis op m'n bovenbenen, na 2 maanden sporten en gezonder leven is het al wel minder en daar ben ik ook trots op dus ik snap zeker wat je bedoelt Janine. :j

Nee, jezelf verbergen tot die tijd vind ik ook absoluut niet nodig!! Daar heb je absoluut gelijk in!!

En wat betreft die maat 34 en strakke buik... Dan neem ik altijd graag het voorbeeld van Blake Lively. Haar figuur zou ik willen hebben _/-\o_
En zij heeft zéker geen maatje 34, is veel aan het sporten om in shape te blijven omdat ze veel van te lekker eten houd. Maar word ondertussen wel gevraagd door grote designers om shows te lopen. Dat ze dan niet in de kleding past, interesseert die designers niets. Gewoon met plakband vastplakken, niemand die het opvalt!

Het bewijs dat size 0 niet het perfecte lichaam betekent, anders zouden die designers wel iemand anders opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:02

Bedankt voor alle reacties!

Scrubben met koffiedik ga ik sowieso proberen, hardlopen zal ik ook weer opnemen.
Wist niet dat dat werkte, had nl. gehoord dat het daar erger van kan worden. Maar dat zal dan een fabeltje zijn?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:06

Janine1990 schreef:
Samiyah schreef:

Nee, jezelf verbergen tot die tijd vind ik ook absoluut niet nodig!! Daar heb je absoluut gelijk in!!

En wat betreft die maat 34 en strakke buik... Dan neem ik altijd graag het voorbeeld van Blake Lively. Haar figuur zou ik willen hebben _/-\o_
En zij heeft zéker geen maatje 34, is veel aan het sporten om in shape te blijven omdat ze veel van te lekker eten houd. Maar word ondertussen wel gevraagd door grote designers om shows te lopen. Dat ze dan niet in de kleding past, interesseert die designers niets. Gewoon met plakband vastplakken, niemand die het opvalt!

Het bewijs dat size 0 niet het perfecte lichaam betekent, anders zouden die designers wel iemand anders opzoeken.

hier maatje 32/34 en ook cellulitis :Y)

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:06

Ik probeer zoveel mogelijk water te drinken ipv andere drankjes. En ik skeeler elke avond na het avond eten. Kan merken dat het daardoor stukken beter word.

Heb ook gelezen dat elke dag scrubben goed werkt, maar heb daar geen ervaring mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:10

Cellulitis heeft idd niets met overgewicht te maken, het lijkt zelfs dat hoe meer vet je verliest hoe harder je het gaat zien.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:13

Oke niet speciaal over cellulites meer over afvallen.

Ik wou wat strakker worden voor de vakantie en ik ben simpelweg minder cola gaan drinken(mag nu nog 1 klein glas op doordeweekse dagen en in het weekend maakt het niet uit). Ik eet geen mayonaise meer, maar verder eet ik alles gewoon.

Daarnaast ben ik simpel in huis begonnen met buikspier oefeningen gewoon in huis. Dit breid ik per week met jawel 3 seconden uit of met bijvoorbeeld 1 extra sit up. Alle oefening bij elkaar kost nog geen 10 minuten. Ik ben hier nu 2 kilo Door kwijt. Het gaat niet snel, maar ik eet dus verder alles en het kost bijna geen tijd.Ik merk dus bijna niet dat ik er mee bezig ben, maar het werkt wel.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:16

Janine1990 schreef:
Rienn schreef:
Ik ben echt een wandelende sinaasappel en ik weet precies hoe het komt. Te veel eten, ongezond eten en drinken en een tijd lang niet gesport.

Nu sport ik weer (hardlopen) en probeer mijn eetgewoonten aan te passen, maar das verdomde moeilijk. Maar merk wel al degelijk verschil. Het zal nooit helemaal weggaan, maar dat hoeft ook niet.

Ik ben niet dik, verre van. Wanneer ik mensen vertel hoe mijn benen en kont er uit zien krijg ik altijd te horen dat ik niet moet zeuren en ik niet te klagen heb. Maar goed, zij hebben mij nog nooit in bikini gezien. :roll:

Psssst, het geheim van slanke mensen is mijn grote hulp!!
Werkt voor mij fantastisch, sinds 19 mei bezig en 4,4 kilo kwijt. En ik eet elke dag chocola :D (altijd alleen maar gezond eten werkt bij mij gewoon niet)

Oh en ik sport niet :') Momenteel rij ik maar één keer per week een uurtje.

Mensen die zeggen dat ik niet mag zeuren en klagen ken ik ook inderdaad :D Ik ben ook nog niet gelukkig als ik naakt voor de spiegel sta :P Wel gelukkig met de weg die ik ben ingeslagen.

:))

Doe je netjes om in zo'n korte tijd toch ruim 4 kilo kwijt te raken en dat zonder sporten.

Ik was ruim 2 kilo kwijt in 1 week, maar dat zit er alweer bijna aan.

Ik ben niet onzeker over mijn lichaam, absoluut niet. Maar ik ga niet op een stoel zitten in mijn korte broek, verschrikkelijk vind ik dat. En dat terwijl ik het liefst de hele dag in bikini loop en dat terwijl de mensen juist mijn benen en de rest van mijn lichaam goed kunnen zien.

Ik heb van mezelf al dikke bovenbenen, ze waren ooit erg gespierd, dus als ik mijn benen train moet ik het zo doen dat ze niet nòg dikker worden. Wat helpt dan het beste? Hardlopen sowieso, maar verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:18

Jadybabe schreef:

Weleda berkenolie heb ik staan, heb je daar ervaring mee, ik bedoel: hoe weet je dat je dat 2x daags moet doen bijvoorbeeld? Ik doe het momenteel 3x per week, vind het sowieso een erg goede olie.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:22

Robin_S schreef:
Cellulitis heeft idd niets met overgewicht te maken, het lijkt zelfs dat hoe meer vet je verliest hoe harder je het gaat zien.

Waarom had ik toen ik maatje 32/34 dus erg ondergewicht had geen last van cellulitis ofwel sinaasappelhuid en nu ik toch wel 15 kilo zwaarder ben er wel last van heb....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:28

Waarschijnlijk omdat je meer bent gaan eten, zo meer vet hebt opgestapeld dat zich vervolgens niet heeft kunnen afdrijven? Bovendien gaat het ook samen met leeftijd heb ik de indruk. Als jonge meid / tiener is er vaak geen putje te zien.

Wat ik bedoelde is dat, als je nu bijvoorbeeld weer zou gaan vermageren, het nog harder lijkt op te vallen. Zo ging het bij mij toch.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:34

Moet er wel bij zetten dat ik er heel wat jaren over gedaan heb om die kilo's er hij te krijgen.

Dat het aan leeftijd hangt, dat geloof ik zeker wel.
Combinatie van slecht voor mezelf zorgen qua eten en niet sporten en het feit dat ik wel een stukje ouder ben dan toen. :)

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:35

Ik heb zelf maatje 36 en heb het laatste half jaar ook opeens heel veel last van een sinaasappelhuid. Niet alleen op mijn bovenbenen, maar ook op mijn kuiten. Vreselijk vind ik het, maar kan er weinig aan doen. Ik fiets gemiddeld zo'n 60 tot 80 km in de week en rij 5x in de week paard. Dus in mijn ogen sport ik genoeg. Ik eet redelijk gezond en drink alleen maar water en thee.
Ik heb me er maar bij neergelegd.