Ik zit er doorheen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 07:11

Beste TS,

Wat naar dat het zwanger worden niet wil lukken.

Maar je loopt al in het ziekenhuis begrijp ik uit je verhaal, vraag daar eens om een doorverwijzing naar een maatschappelijke hulp, veel fertiliteitsklinieken hebben standaard deze mensen in dienst, kan dus buiten je huisarts om!

Qua werk meteen vakbond bellen ze zijn verplicht mee te werken, dat het in eigen tijd moet is nog te begrijpen, maar ze moeten je hiervoor vrij geven.

nutts

Re: Ik zit er doorheen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 07:54

nou gisteren zo'n knallende ruzie gehad op mijn werk. Ik ben helemaal verrot gescholden
omdat ik vandaag en vrijdag naar het ziekenhuis moet.

Durf er niet meer heen alleen bij het idee al wordt ik misselijk, 2 andere collegaatjes hebben opgezegd die trokken het niet meer

Snap niet dat je als werkgever zo met je personeel om kan gaan

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:59

Bond inschakelen en je collega's ook melding laten doen. Is je werkgever een beetje overspannen ofzo?? Klinkt als een flinke eikel.
Meld je ziek en ga naar de huisarts dat je het niet trekt. Kom op zeg, dat mag toch niet. Je behoort elkaar met respect te behandelen.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 08:06

De bond heeft al eens gebeld met mijn werkgever(vorige maand) maar daar doen ze poes lief en aardig tegen(mijn collega kreeg toen een mailtje van de bond dat ze geen actie onder nemen omdat er niets aan de hand is) en daarna ging ze tegen het personeel te keer wie dit geflikt had

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 08:06

ziek melden wil ik wel maar ik krijg geen ziekte verlof.
Dus ik nee geen verlof ik ben ziek zegt ze dat bepaal ik wel

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:53

Geen ziekte verlof? Hoe kan dat? ziek is ziek toch? Maargoed,voorlopig zit jij met de gebakken peren en raast je werkgever lekker door. Bah. sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:56

Misschien heb ik het gemist maar in welke sector werk je en wat zegt je CAO?

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 11:54

ik werk in een apotheek, volgens Cao moet je gewoon naar het ziekenhuis kunnen maar als je over de 2 uur zit die maand dan is het je eigentijd krijg je niet betaald.
dat is prima vind ik geen probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:56

Kijk eens naar The Secret, of lees het boek, dan ga je meteen meer begrijpen waarom alles misloopt en hoe je het weer kan omkeren. Echt waar!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:25

Tuurlijk Robin_s ... en als je dan ook nog een gekleurde smartie neemt dat ben je helemaal happydepeppy... :D

Kom op zeg door te geloven/ visualiseren dat dingen waar zijn (kort door de bocht) Hou je alleen jezelf maar voor de gek en ontken je de werkelijkheid in mijn ogen.

Denk je nu echt dat als ts dr ogen sluit en zich inbeeld dat haar werkgever dr tong kwijtraakt.. heel hard denken hoor!! wie weet lukt t, maar goed , terug op aarde blijkt alles wederom een droom... Dat je heel hard moet werken om sommige dingen gedaan/voor elkaar te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:06

Pipo: jammer dat je the secret zo begrepen hebt. Verder is dat ook geen discussie die hier gevoerd moet worden, maar ik blijf het een aanrader vinden voor mensen die er echt onderdoor zitten. Dan kunnen ze zelf nog uitmaken of het wat is of niet.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 18:33

Het spijt me Robin maar denk niet dat het wat is voor me. Ik kan alles goed behappen maar wat er nu op mijn werk gebeurd is de druppel en dat kan ik niet zelf veranderen

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:36

Jeetje dat u huisarts liever medicijnen geeft ipv pshy.
Ik zou toch stilletjes aan naar andere gaan zoeken als ik van jou was hoor...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:53

nutts schreef:
Het spijt me Robin maar denk niet dat het wat is voor me. Ik kan alles goed behappen maar wat er nu op mijn werk gebeurd is de druppel en dat kan ik niet zelf veranderen

Niet zo in de slachtofferrol blijven zitten. Als je werkgever dit flikt en er echt geen verbetering is, zou je altijd nog kunnen denken om te gaan solliciteren.

The Secret roept dat je dingen moet visualiseren. Ja, dat is een ding, en als je dingen echt wilt en daar 100% voor gaat, dan komen ze ook uit. Maar alleen op de bank zitten en je visualiseren dat jij bijv. die Ferrari wilt, maar verder niet van die bank afkomen, dan gaat die Ferrari er toch echt niet komen.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:00

Nee dat snap ik en ik ben al aan het solliciteren ben dus druk bezig, maar het wordt bijna nergens gewaardeerd dat je zwanger probeert te raken. wil wel dat ze het van te voren weten anders kunnen ze daar moeilijk over doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:03

Probeer je dan wel een parttime baan te vinden? Geen enkele werkgever zal er immers happig op zijn je vrije dagen te geven voor onderzoek. Bovendien zou ik ook niets vermelden over dat je zwanger probeert te geraken, dat is privé :) Als het ooit zover is, dan wijst de rest zich vanzelf wel weer uit.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:05

Je hoeft niet eens te zeggen dat je hartpatiënt ben of diabeet of weet ik veel wat. Dus snap niet dat je dat gelijk in de ring gooit als je ergens solliciteert. Niet doen, hun denken vaak aan zichzelf, kan en mag jij ook. Vergroot je kansen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:07

Ga met Pipo mee. Ga solliciteren en noem niet op dat je bezig bent met zwanger proberen te worden. Succes!

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:12

Ja maar je moet naar het ziekenhuis op bepaalde dagen van je cycles en dat kan ik niet plannen op een vrije dag(ja ik wil 2-3 dagen werken) dus heb wel aan gegeven om dan evt een dag te willen ruilen. Kan niet niets zeggen en dan bijv in mijn eerste week opeens 2 x naar het ziekenhuis te moeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:13

Dan moet je keuzes maken.
Misschien is het een optie om een tijdje niet te werken? Als jullie inkomen dat toelaat. Kan je meteen even tot rust komen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:13

Zorg er nu eerst maar voor dat je aangenomen wordt....is dat iig al een zorg minder.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:17

Ik kan wel even een paar maanden thuis zijn maar geen jaar/jaren. dus kan als het echt moet wel tijdelijk stoppen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:20

Dan zeg je baan op en ga er voor. Op het moment dat het financieel niet meer kan, kun je altijd weer gaan sollicteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:27

Het valt mij op dat je op bent van de zenuwen. Je weet ook dat dat echt niet bevorderend is voor je kinderwens. Als je de kans hebt, durf dan de stap nemen, en blijf een tijdje thuis. Ga lekker sporten, zorg goed voor je zelf, rust goed, en zorg dat je je leven weer op de rails krijgt. Intussen kan je dan de nodige onderzoeken doen en blijven zoeken naar oplossingen.

Binnen - laat ons zeggen - 6 maanden weet je weer een hoop meer, voel je je hopelijk al beter, en dan is het ook makkelijker om de juiste keuzes te maken.

Het is jouw lichaam waar je iets wonderlijks van verwacht, behandel het dan ook met de grootste zorg. Stress en angst zijn grote boosdoeners, het kan echt je hele systeem ruïneren.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:29

Robin_S schreef:
Het valt mij op dat je op bent van de zenuwen. Je weet ook dat dat echt niet bevorderend is voor je kinderwens. Als je de kans hebt, durf dan de stap nemen, en blijf een tijdje thuis. Ga lekker sporten, zorg goed voor je zelf, rust goed, en zorg dat je je leven weer op de rails krijgt. Intussen kan je dan de nodige onderzoeken doen en blijven zoeken naar oplossingen.

Binnen - laat ons zeggen - 6 maanden weet je weer een hoop meer, voel je je hopelijk al beter, en dan is het ook makkelijker om de juiste keuzes te maken.

Het is jouw lichaam waar je iets wonderlijks van verwacht, behandel het dan ook met de grootste zorg. Stress en angst zijn grote boosdoeners, het kan echt je hele systeem ruïneren.

Je hebt helemaal gelijk dank jullie voor me die laatste schop te geven