Hielspoor? Ervaringsdeskundigen gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 21:24

Bedankt voor alle reacties!
Ik ga op een later moment even proberen om uitgebreider te reageren...

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:36

Ik heb wandelschoenen van Salomon

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 07:50

Ik loop ook op ariats, ook vanwege een slechte enkel. In combinatie met speciale zooltjes kan ik t redelijk uithouden. Met t warme weer hou ik t op crocs of fitflops, omdat mijn voet dan bijna niet in de ariats past (vanwege slechte enkel)

Zilverroosje

Re: Hielspoor? Ervaringsdeskundigen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:11

Nee, de Ariat Terrain is inderdaad niet voor het echte wandelwerk in de bergen, maar wel voor het dagelijks leven.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:56

Hier een ervaringsdeskundige...

Ik heb twee jaar met vreselijke pijn 'rondgelopen' |( Via de huisarts naar een Podoloog doorverwezen die me Softheels inlegzooltjes gaf.....werkte voor geen meter :( In het ziekenhuis foto's laten maken en daar is inderdaad de bekende kalkafzetting geconstateerd.

Lang verhaal kort: ik heb uiteindelijk originele Fitflops gekocht en....heerlijk....wat een opluchting, zoveel minder pijn !!!!! Kort daarna ben ik terecht gekomen bij Schutrups in Exloo en die hebben zooltjes gemaakt met een gat onder de hak. Dat gat word dan weer opgevuld met zacht materiaal. Even een investering, werd bij mij deels door Zorgverzekering vergoed, maar na een half jaar was ik pijnvrij en ik kan zelfs, met beleid, op hakken lopen *\o/* !!!

Mijn advies: koop de originele Fitflops (géén andere, het gaat om de speciale zool !!) en laat zooltjes maken met een gat in de hak !!!

Neem deze aandoening héél serieus, ik kon op een gegeven moment bijna niet meer lopen en er zijn gevallen bekend waarbij mensen in een rolstoel terecht zijn gekomen |(

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:02

Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor alle reacties, tips en adviezen!
Ik heb me de afgelopen dagen rustig gehouden en mijn pijn is zo goed als weg, dus ik vraag me af of het wel hielspoor is... Ik zal het rustig de tijd geven en dan kijk ik wel verder.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:21

Bij rust verminderd de pijn, maar bij de volgende overbelasting komt de pijn van de ontsteking helaas weer in volle hevigheid terug :(

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:19

freespirit, hartstikke fijn dat het allemaal zo goed voor jou heeft uitgepakt,dat wil overigens niet zeggen dat het bij anderen ook werkt.....helaas...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:38

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:20

Helaas ook ik ben hiermee gezegend. Loop nu sinds november vorig jaar met klachten en sindsdien ook fitflop schoenen gekocht. Ik heb vrijwel geen klachten meer maar deze schoenen behoud ik. I het begin deed het vreselijk pijn maar dat is nu gelukkig over. Veel succes met het zoeken naar jouw oplossing!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 17:39

Ik heb inmiddels de oorzaak van mijn klachten gevonden. Mijn klachten waren al verdwenen, maar daarvoor in de plaats kreeg ik pijn aan de zijkanten van mijn voeten en mijn kuiten, met name tijdens en na het hardlopen. Omdat ik het vermoeden had dat het wel eens aan mijn (pas nieuwe en aangemeten) hardloopschoenen kon liggen ben ik terug gegaan naar de Run2Day. Daar heeft er iemand naar gekeken en de schoenen bleken inderdaad te smal te zijn en te weinig demping te hebben. Dus ik heb opnieuw een ander paar aangemeten gekregen en sindsdien nergens meer last van! :D

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:42

wat een fijn nieuws!