Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Van wat ik weet over astma is dat het getriggerd wordt. Dus het enige wat Kaitlyns ouders hadden kunnen doen is de astma "uitstellen"; uiteindelijk zou hij toch wel op zijn gespeeld, of ze nou rookten of niet.
Dat is vervelend maar het is niet correct om te zeggen dat haar astma is veroorzaakt door het roken.
Magrathea schreef:Spicegirl, ik zeg ook niet dat je niks meekrijgt als passief roker. Het is echter onzin dat een passieve roker net zoveel binnenkrijgt als de roker zelf.
De deeltjes zitten in de sigaret zelf, die verbranden en worden (grotendeels) afgetikt in de asbak.
Je zult mij nooit horen zeggen dat je nergens last van hebt als niet-roker, maar het is ook weer niet zo dat je acuut dood neervalt als er iemand binnenkomt die gerookt heeft. (Of een kind, for that matter)
Airnt schreef:ergo: roken is moord met voorbedachte rade
Samiyah schreef:@Kaitlyn als je astma hebt gekregen omdat je ouders de hele tijd binnen rookten vind ik dat een behoorlijk kwalijke zaakbizar zeg, dat ouders de gezondheid van hun kinderen op het spel zetten voor zo'n verslaving.
Mijn moeder rookte vroeger ook, maar altijd buiten. Dat was gewoon vanzelfsprekend... als er mensen op bezoek kwamen die rookten was het ook standaard naar buiten. Dit was in de jaren 90, waar dat nog niet zo vanzelfsprekend was. Maar ik ben erg blij dat ze het zo gedaan heeft.
Magrathea schreef:Van wat ik weet over astma is dat het getriggerd wordt. Dus het enige wat Kaitlyns ouders hadden kunnen doen is de astma "uitstellen"; uiteindelijk zou hij toch wel op zijn gespeeld, of ze nou rookten of niet.
Dat is vervelend maar het is niet correct om te zeggen dat haar astma is veroorzaakt door het roken.
Painttobe schreef:Het verbaast mij ook weer elke keer hoeveel ouders roken. En dat aanstaande moeders zeggen:"Ik ben na drie maanden zwangerschap gestopt". Tja. Dat zijn nou net de maanden waarin je juist niet wil roken.. (Werk op de verloskunde)
sneeuwpop schreef:Kippetje, is het voor je nan echt zo moeilijk om te stoppen voor de kinderen?
Jij bent er duidelijk op tegen en je man houdt er rekening mee dus bewust zijn jullie in tegenstelling tot vele anderen. Daarom hoop ik dat je me kunt uitleggen waarom het niet lukt om te stoppen volgens jou? ??
sneeuwpop schreef:Ojajoh, waarom bijstaan?
Ze gaan er bewust mee om, dat is toch goed!. Wil alleen graag weten waarom stoppen niet lukt. Als je op veel momenten je er wel vanaf kunt blijven..LIJKT het me minder moeilijk om dat dpor te zetten. Waarom is dat toch zo moeilijk??
Verslaving okey, maar waarom komt de 1 er wel vanaf en de ander niet?
leestmee schreef:Dat ik rook hoeft een ander geen last van te hebben m.i.
Dus dat betekend dat ik niet rook in de buurt van kinderen groot of klein.
Dat ik wanneer ik geen asbak op tafel zie staan bij een ander ik ook niet rook.
En wanneer er iemand bij mij op visite komt ik eerst wil weten of diegene problemen heeft met roken. Zo ja rook ik niet in huis maar rook ik wanneer ik de hond uitlaat of ik ga ff buiten staan.
Zo moeilijk is dat niet, rekening houden met een ander.