Zwemmen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:02

ooh dit is zo herkenbaar. Ik overweeg ook al een tijdje om te gaan zwemmen. Vind het heerlijk en mijn lichaam mag ook wel wat strakker. Maarja: Tijd en geld...

Fink

Re: Zwemmen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:07

Zwemmen vind ik ook echt héérlijk, maar waar ik erg slecht tegen kan, is dat chloor in de zwembaden. Daarom zwem ik eigenlijk alleen maar als het lekker weer is, buiten...

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:11

Ik ga sinds drie weken! Heb in december mijn rug gebroken en de enigste optie voor minder pijn is zwemmen..... En geloof me ik had jou verhaal kunnen schrijven haha! Ga zo'n 3/4 x per week Hoelang ligt aan mijn rug die dag. Zwem in een groot wedstrijdbad en record staat nu op 20 baantje achter elkaar. Ik kom echt heerlijk zen uit het water en ben dan even helemaal pijnvrij geweest. Wil het ook uit gaan bouwen naar aquarobics enzo.

Owja en idd alles word strakker heerlijk! :j

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 21:47

Wat een hoop leuke reacties opeens! Leuk!

Over zwemmen tijdens je periode.. dat heb ik nog niet meegemaakt, maar ik gebruik sowieso al tampons dus ik geloof niet dat ik daar last mee ga krijgen. Zoals gezegd werd door iemand anders, als je m diep genoeg inbrengt kan het prima!

Borstcrawl.. kan ik ook niet en als ik het probeer lijkt het volgens mij vanaf de kant net alsof ik aan het verzuipen ben, of motorisch niet in orde :') niet mijn ding. Ik heb toen ik klein was mijn A gehaald, maar daar is dan ook alles mee gezegd want ik had een bloedhekel aan zwemles := doodsbang om onder water te zwemmen etc. (door die stomme hoepels, of zo'n stuk zeil met een gat erin.. bah bah.. en dan ook nog met je kleren aan. Heb er nog steeds nachtmerries over) Heb die angst nu nog steeds trouwens, maar niemand dwingt me meer om t te doen *D

Dat van dat chloor en je haar, goede tip! Was afgelopen vrijdag 'droog' het bad ingegaan, zal nu eerst even onder de douche gaan staan dan.

Dinsdag weer, en ik heb er zin in haha. Ik ga proberen of ik kan bijhouden hoeveel baantjes ik zwem in 3 kwartier!

En degene die de tip over yoga gaf, is een goede idd +:)+ die ga ik onthouden, thanks!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:48

xRaisin schreef:
ooh dit is zo herkenbaar. Ik overweeg ook al een tijdje om te gaan zwemmen. Vind het heerlijk en mijn lichaam mag ook wel wat strakker. Maarja: Tijd en geld...

Kijk eens bij verenigingen als je tijd en wat meer geld hebt; ik betaalde maar 90 euro per jaar (ja echt, per jaar haha) en dan had ik er dus ook keurig echt een training voor :)

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:05

Schop!

Dit topic had ik ook kunnen schrijven :j vanmorgen begonnen en wil 2 x per week een uur zwemmen. Doel: een strakker lijf en een betere conditie. Zijn er hier nog mensen die nog steeds zwemmen ?

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:12

Hier ook een zwemfanaat!

Zwem gemiddeld 2x per week al staat het nu wat op een lager pitje aangezien het triathlon seizoen over is. In het seizoen zwem ik ook met regelmaat in open water omdat ik dat fijner vind zwemmen dan een zwembad. Je kan dan veel meer vaart maken want je hoeft niet iedere keer te keren. ;-)
Borstcrawl is mijn favoriete slag en in een kortebaan zwembad zwem ik gemiddeld 2500m in 55 minuten.
Het liefst zwem ik voor dat ik ga werken dus dat betekend dat ik om 7u in het zwembad lig. :D
Ben trouwens nu ook aan het oefenen om aan beide kanten adem te kunnen halen tijdens de borstcrawl. Rechts is mijn favoriete kant maar ivm het zwemmen tijdens een triathlon is het ook handig om links te kunnen adem halen. :)

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:00

Kijk, jij bent fanatiek! Ik wil ook 's ochtends blijven zwemmen. Zijn dan alleen wel veel ouderen maar daar slalom ik zo omheen. Borstcraw wil ik nog wel eens proberen maar momenteel verzuip ik nog daarmee :'), eerst eens conditie opbouwen!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:29

Ik meld me even heel voorzichtig :')
Ben altijd een waterrat geweest, en heb een tijdje wedstrijd gezwommen vroeger. Nu kan ik bij het studentensportcentrum een jaarkaart kopen voor 90 euro waarbij ik ook kan zwemmen, denk dat ik het maar gewoon ga doen. Thuis hebben we een zwembad, maar het koude water schrikt me altijd af..

Zijn jullie nog steeds fanatiek na een paar weken/maanden? En zwemmen jullie dan in bikini/badpak en met of zonder zwembril?

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:07

Oe leuk topic!! Ik meld me!! :D

I love zwemmen <3

Ik zwem meestal voor de lol,
1x per week ofzo, maar gaat van zwemmen echt je buikje weg? Ik ben goed op gewicht maar wil graag een strakke buik :j

Ik wil btw heeel erg graag een zeemeermin zijn! :)) :')

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 11:11

Ik zwem al een aantal jaar fanatiek 2 keer per week, alleen nu even niet, want ik ben vorige week een beetje banketstaaf van de rand van het zwembad af gestapt na het zwemmen en heb daarbij mij toch al niet geweldige knie een oplawaai gegeven door met gestrekt been keihard op mijn hak te landen. Afstapje was toch wat hoger dan ik dacht of ik was door de ms de controle over mijn benen even een beetje kwijt (gok dat laatste).

Maar goed, mag van de fysio dus even niks behalve belasten op geleide van de pijn, want zoals het zoch laat aanzien, heb ik een geïrriteerd peesaanhechting en dito meniscus. Je bent wat lomp, of je bent het niet :+ .

Nu dus een paar stroken tex-tape (kinesiotape) om de boel wat te helpen, een stabilisatie-oefening (banden waren al slecht, vandaar dat ik zo gemakkelijk een blessure oploop) en nog even niet zwemmen of fysiofitten. Baal er wel van, want ik mis het gewoon.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:22

xConnie schreef:
Ik meld me even heel voorzichtig :')
Ben altijd een waterrat geweest, en heb een tijdje wedstrijd gezwommen vroeger. Nu kan ik bij het studentensportcentrum een jaarkaart kopen voor 90 euro waarbij ik ook kan zwemmen, denk dat ik het maar gewoon ga doen. Thuis hebben we een zwembad, maar het koude water schrikt me altijd af..

Zijn jullie nog steeds fanatiek na een paar weken/maanden? En zwemmen jullie dan in bikini/badpak en met of zonder zwembril?

In een badpak, bikini is voor op het strand. :D En ook met een zwembril, anders zit ik de hele dag op het werk met rode ogen. Plus ik heb lenzen en dan vind ik een brilletje toch wat prettiger.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:27

Badpak, draag ook op het strand geen bikini, ik verbrand waar je bij staat en er zijn delen van mijn lijf die ik liever niet zo rood zie ;). Ik zwem met mijn gewone bril op, dan zie ik tenminste wat er om me heen gebeurt. Betekent wel hoofd boven water houden, maar goed, 't is dat of wellicht op tempo tegen iemand aan zwemmen die ik over het hoofd zie.

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:31

Ik zwem altijd in bikini, alleen tijdens de nieuwjaarsduik in een badpak :j

Wel zwem ik met zwembril en in de zee soms met snorkelpijp + andere zwembril (die over je neus zit)
:D

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:29

Ik ook in bikini! Ik mag van mezelf ook pas een nieuwe kopen als ik 5 kg lichter ben :)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:21

Ik ben ook weer aan het zwemmen, gisteren voor het eerst in lange tijd weer geweest. Het wordt wel even wennen, ik heb nu spierpijn. Ik hoop alleen dat ze het water niet nog warmer maken, ik vond het al warm genoeg, maar hoorde meerdere mensen zeggen dat het juist zo koud vonden.
Maar nou was het zwembad in mijn vorige woonplaats vrij koud, omdat ik daar in het wedstrijdbad zwom en ze daar een apart, warmer bad voor mensen met een beperking en zo hadden.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:26

Heb het banen zwemmen ook weer opgepakt! Deed eerste alleen de aqualessen nog maar die zijn toch te belastend voor mijn rug. Dus nu weer volop banen aan het zwemmen hou het inmiddels een uur vol dus we gaan vooruit ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:31

Ik zwem ook 1 a 2 keer per week. Ja, ook mijn conditie moet omhoog. Vroeger zwom ik met gemak eerst een kilometer voordat we aan de training begonnen. "Even inzwemmen" nou ga ik na 600 meter al dood. Komt goed, gewoon volhouden..... toch? <<)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:53

Meld zich ook. :D
Twee keer per week baantjes a een uurtje, 1x per week sporten in de sportschool en tussendoor lekker veel wandelen. :)
Met het doel van afvallen en conditie opbouw.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:12

binnenkort verhuizen en maar eens even zien wat hier het zwembaden aanbod is, in ieder geval een fiks grote niet heel ver hier vandaan..

ik heb tot mijn twaalfde zeer fanatiek gezwommen (subtop individueel korte afstanden, top estafette en onnofficiële (net als met schaatsen geen nk's en dergelijken voor de langste afstanden) top lange afstanden).

met enige regelmaat heb ik geprobeerd in mijn volwassen jaren recreatief te gaan zwemmen.. helaas kwam ik er altijd al snel achter dat ondanks dat ik al zo'n 20 jaar niet meer zwem, mijn basis tempo te hoog ligt voor het 'gewone' baantjes trekken.. eigenlijk komt het er op neer dat je dan continue aan het tenenkluiven bent, of zigzaggend door de banen gaat, of uit pure frustratie uiteindelijk maar onder mensen door zwemt (lachen als je dat op je rug doet en dan even zwaaien als je onderlangs komt).
en echt, zo vlot zwem ik tegenwoordig nu ook niet meer lol.

maar was dan ook 'gezegend' met baden met slechts 4 banen - 6 banen en slechts 1 bad voor een stad .. dus hopelijk kan ik een tijd + bad vinden die iets meer ruimte biedt om je slagen ook daadwerkelijk af te maken..

zelf nog steeds 'duursporter'. dus met een 'laag' basistempo lekker lang doorkachelen heeft mijn voorkeur.. ik hoop toch gewoon ergens uit te kunnen komen op een kwartiertje voor 1000m.. maar dat is niet reëel tijdens het normale vrijzwemmen.. dus ga ik mij lopen ergeren, dus zwem ik maar niet grrrr, zucht.. hopelijk gaat dat veranderen want ik mist het af en toe best wel

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:28

In mijn zwembad zijn er speciale banen voor de snellere zwemmers en voor de borstcrowlers.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:41

Gabbe schreef:
In mijn zwembad zijn er speciale banen voor de snellere zwemmers en voor de borstcrowlers.

grijnss ja dat hadden ze bij ons in de buurt toen ook... maar daar verdween alles in dat geen douchemutsje droeg zeg maar zucht haha..

maar ik kom nu in de buurt van eindhoven te wonen, dus de tongelreep zou ruimte genoeg moeten bieden.. en eerste paar weken lukt sowieso wel, mijn conditie is prut en lang niet gezwommen.. dus om te beginnen zal er wel weinig issue zijn met de snelheid..

heb zelf erg weinig vervaltijd tussen lange en korte afstanden (ben echt een dieseltje).. mijn tijd op de 100m vrij was 1.10.02 (wat voor mijn jaargang op mijn club 'slechts' de derde tijd was, maar in de kring bijv.. de 4e tijd lol).. als je dat direct doortrekt naar 800m dan zou je op 9m20 uitkomen.. mijn tijd op de 800m was 9.48 (dus een gemiddelde 100m tijd van 1.13,5m)

mijn ideaal zou zijn om mijn 100m tijd ooit nog eens onder de 1.10m te brengen lol. kom op ik was 12 toen ik stopte.. dat moet toch lukken!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:05

Ik ben door stage gestopt, kan het pas in februari weer oppakken. Zie het wel aan de kilotjes :(

Dat met de banen herken ik wel. Het normale banenzwemmen gaat mij vaak ook te langzaam, banen voor de snelzwemmers gaat net iets te snel, ik zwem wel altijd gewoon schoolslag.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:32

Undefined schreef:
Ik ben door stage gestopt, kan het pas in februari weer oppakken. Zie het wel aan de kilotjes :(

Dat met de banen herken ik wel. Het normale banenzwemmen gaat mij vaak ook te langzaam, banen voor de snelzwemmers gaat net iets te snel, ik zwem wel altijd gewoon schoolslag.

dan kom je waarschijnlijk in de mengelmoesbanen uit lol.. daar zou je mij dan tegen kunnen komen denk ik.. want de eerste weken zou ik ook niets tussen de echt vlotte zwemmers hebben te zoeken, omdat ik de basisconditie in het zwemmen mis (niet om 100 baantjes schoolslag te kachelen, maar wel om aaneengesloten borst te zwemmen).. hopelijk vinden we beiden een mooi tijdstip waarop we lekker kunnen doorzwemmen in ons eigen tempo

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:37

Oeh, een zwemtopic!
Ik ga elke week twee keer zwemmen; één keer op kot met mijn kotgenoten (dan varieert het, soms doen we baantjes, soms niet) en één keer de zaterdag met een vriendin (altijd minstens 30 baantjes). Ik merk wel dat het helpt mijn conditie op peil te houden :) En het is superleuk :D
Ik zou willen uitbreiden naar de 60 baantjes (1500 m).

Ik las iets over zwemmen tijdens je menstruatie? Meestal wil ik wel gaan, maar tampons vind ik een beetje neg :o Dus meestal haal ik er hem meteen weer uit als ik uit het zwembad ben...

En over bikini/badpak, dat is ook altijd een heel gedoe :o Meestal zwem ik in bikini, maar is soms niet zo ideaal. Ik ben niet zo groot geschapen, dus een zwempak is dan ook weer ideaal, omdat het dan helemaal lijkt alsof ik niets meer heb :=