Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
niet mijn ding. Ik heb toen ik klein was mijn A gehaald, maar daar is dan ook alles mee gezegd want ik had een bloedhekel aan zwemles
doodsbang om onder water te zwemmen etc. (door die stomme hoepels, of zo'n stuk zeil met een gat erin.. bah bah.. en dan ook nog met je kleren aan. Heb er nog steeds nachtmerries over) Heb die angst nu nog steeds trouwens, maar niemand dwingt me meer om t te doen
xRaisin schreef:ooh dit is zo herkenbaar. Ik overweeg ook al een tijdje om te gaan zwemmen. Vind het heerlijk en mijn lichaam mag ook wel wat strakker. Maarja: Tijd en geld...

, eerst eens conditie opbouwen! 
.xConnie schreef:Ik meld me even heel voorzichtig
Ben altijd een waterrat geweest, en heb een tijdje wedstrijd gezwommen vroeger. Nu kan ik bij het studentensportcentrum een jaarkaart kopen voor 90 euro waarbij ik ook kan zwemmen, denk dat ik het maar gewoon ga doen. Thuis hebben we een zwembad, maar het koude water schrikt me altijd af..
Zijn jullie nog steeds fanatiek na een paar weken/maanden? En zwemmen jullie dan in bikini/badpak en met of zonder zwembril?
En ook met een zwembril, anders zit ik de hele dag op het werk met rode ogen. Plus ik heb lenzen en dan vind ik een brilletje toch wat prettiger.
. Ik zwem met mijn gewone bril op, dan zie ik tenminste wat er om me heen gebeurt. Betekent wel hoofd boven water houden, maar goed, 't is dat of wellicht op tempo tegen iemand aan zwemmen die ik over het hoofd zie. 
Gabbe schreef:In mijn zwembad zijn er speciale banen voor de snellere zwemmers en voor de borstcrowlers.

Undefined schreef:Ik ben door stage gestopt, kan het pas in februari weer oppakken. Zie het wel aan de kilotjes
Dat met de banen herken ik wel. Het normale banenzwemmen gaat mij vaak ook te langzaam, banen voor de snelzwemmers gaat net iets te snel, ik zwem wel altijd gewoon schoolslag.
En het is superleuk 
Dus meestal haal ik er hem meteen weer uit als ik uit het zwembad ben...
Meestal zwem ik in bikini, maar is soms niet zo ideaal. Ik ben niet zo groot geschapen, dus een zwempak is dan ook weer ideaal, omdat het dan helemaal lijkt alsof ik niets meer heb