Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Danique_G schreef:Oh echt zijn er uitzonderingen?hypermobiliteit is gewoon een labeltje van simpele pijntjes, zoals hierboven gezegd bij hms moet je pas balen. Uitzondering daargelaten. Dus niet de uitzonderingen die het wel kunnen. Zijn minder uitzonderingen die het niet kunnen oplossen. Maar alsnog is er dan veel te doen. Dus als ts wil en talent heft etc dan lijkt mij dat hypermobiliteit niet in de weg zit. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat in de weg kan zitten.
Edit: zie net je reactie murthul, maat kom er nu net op terug.
Dat je niet door hypermobiliteit te hebben ineens het sporten moet gaan missen als dat iets is wat je graag doet.
), fietsen kan ook niet, dan krijg ik weer last van mijn knieen. Danique_G schreef:Sann, sorry als het licht geraakt overkwam! Was niet mijn bedoeling! Ook wilde ik niet denigrerend overkomen naar mensen met hevige hms. Maar ik probeer alleen te geven dat een groot gedeelte dit niet heeft en prima te verhelpen is en dat ts zich hoogstwaarschijnlijk geen zorgen hoeft te maken.
Danique_G schreef:Oh echt zijn er uitzonderingen?hypermobiliteit is gewoon een labeltje van simpele pijntjes, zoals hierboven gezegd bij hms moet je pas balen. Uitzondering daargelaten. Dus niet de uitzonderingen die het wel kunnen. Zijn minder uitzonderingen die het niet kunnen oplossen. Maar alsnog is er dan veel te doen. Dus als ts wil en talent heft etc dan lijkt mij dat hypermobiliteit niet in de weg zit. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat in de weg kan zitten.
Kala schreef:Ik heb niet álles zitten lezen, maar ga eens naar een (goede!) Cesar therapeut. Het is onzin dat je niet (intensief) kunt sporten. Je moet alleen je lijf opnieuw leren gebruiken.
Vriendin van mij is ook hypermobiel, maar met goede oefeningen en weten wat wel en niet mag/kan, kan ze prima intensief paardrijden.

. Iets als Bosu vind ik dan weer heel lastig omdat ik altijd van dat Bosu-ding af val en als een gek sta te wiebelen, maar ook dat is goed voor je core, balans en stabiliteit. Power Yoga heb ik alleen eens een keertje gedaan, maar dat lijkt me ook goed kunnen.
) Dingen als de split in pole zijn dan alleen misschien weer wat lastiger, maar met beleid lijkt me dat ook te doen.
Er zijn veel verschillende varianten, van licht/ontspannend tot behoorlijk intensief. Danique_G schreef:Oh echt zijn er uitzonderingen?hypermobiliteit is gewoon een labeltje van simpele pijntjes, zoals hierboven gezegd bij hms moet je pas balen. Uitzondering daargelaten. Dus niet de uitzonderingen die het wel kunnen. Zijn minder uitzonderingen die het niet kunnen oplossen. Maar alsnog is er dan veel te doen. Dus als ts wil en talent heft etc dan lijkt mij dat hypermobiliteit niet in de weg zit. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat in de weg kan zitten.
je gewrichten gaan dus niet uit de kom? omdat je het hebt over die vreemde pijntjes? dan zou je toch alle sporten nog moeten done