Voor de dansers onder ons....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wennii

Re: Voor de dansers onder ons....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:50

lessen zijn leuk... als je een danspartner hebt waarbij je ook echt durft te volgen en die je dus vertrouwt. ik vond lessen met een vreemde 3x niks en dans gelukkig met een hele goeie vriend van me... die het ook nog eens al kon :D erg handig

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 20:22

demo_love schreef:
S_en_Z schreef:
Vind sommigen hier wel overdreven hoor...

Hoerige kleding.. ik ga t filmpje kijken en verwacht iets a la de wallen. Zie ik en zwarte glimbroek en een gewoom normaal sluitend shirtje.

Stelletje preutse .....

Eerlijk gezegd vind ik t er best ok. uit zien. Ben een totale leek in dansen maar ze staan gewoon knie tegen knie en het "schuren" is bij t bovenbeen.. schuren is imo nog steeds reet tegen een andere plek aan :')

Maaaaaar ik ben t wel met een aantal eens dat t meer seksueel oogt dan sensueel. Lijkt me wel een goede therapie voor sommige mensen juist om zulke lessen samen met je partner te doen :+

Uhh, normaal sluitend shirtje? De voorkant is open, waardoor je de BH ziet. Ik zou er niet mee over straat gaan.
Het eerste filmpje vind ik meer lijken op een paringsdans. Ik ben heel benieuwd hoe de lessen in deze dansvorm zijn.

Haha in de lessen gaat het niet zo hoor. Maar ik vind inderdaad dat sommige mensen wel een beetje overdrijven reageren. Ik bedoel komop uit welke tijd komen we. Een strakke broek en shirt kan echt wel, al is de kleding van het filmpje misschien wel een tikkeltje extreem. Maar nee, de kleding in het filmpje wordt tijdens de lessen echt niet gedragen. Dit filmpje was alleen om een beetje een beeld te geven van het soort dans. Maar ik vind inderdaad dat filmpjes die andere hier plaatsen wel een beter en fijner beeld daarvan geven.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 20:24

Wennii schreef:
lessen zijn leuk... als je een danspartner hebt waarbij je ook echt durft te volgen en die je dus vertrouwt. ik vond lessen met een vreemde 3x niks en dans gelukkig met een hele goeie vriend van me... die het ook nog eens al kon :D erg handig

Haha ja ik vertrouw mijn vriend volledig en durf hem ook echt te volgen alleen zijn gevoel voor maat is nog niet altijd zo goed dus hij volgt mij maar :o
Het is inderdaad best lastig om dit met een beginner te dansen maar ach, we dansen toch maar voor de lol. Ik zie wel of het nog iets wordt

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:54

voor mooie filmpjes youtube maar eens op enah & isabelle, yami & steffy, albir & Sarah... dat zijn wel echt fijne koppels om naar te kijken

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 20:01

Wennii schreef:
voor mooie filmpjes youtube maar eens op enah & isabelle, yami & steffy, albir & Sarah... dat zijn wel echt fijne koppels om naar te kijken

albir en sarah zijn inderdaad echt goed :j
zij dansen zo lekker samen, ik had inderdaad beter een filmpje van hun kunnen plaatsen.
al is die ik nu heb geplaats wel een mooie show

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:10

Ja het is in zon show misschien net wat meer spectaculair, maar persoonlijk hou ik meer van klein en fijn zeg maar met kizomba... Juist omdat er zo snel een beeld van hangt dat het een paringsdans is en dat het niet echt ehm... netjes is :P

Maar ook gewoon puur om naar te kijken. Ik kijk liever naar 1 koppel in normale kleding die zo de show stelen met een demootje na een workshop, dan een groep met zo'n show element erin, want dat vind ik bij deze dansstijl gewoon beter passen...

Ik vind een show in zo'n groep dan niet zoveel bijdragen... Met westcoastswing (ken je dat? anders google maar eens op jordan & tatiana) heb ik dat het zelfde. Dat kun je zoveel mooier maken met zn tweeen...
Met salsa vind het het showy-showy wel heel vet bijvoorbeeld!

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 13:10

Ik vind het allebij wel wat hebben :D
En dat westcoastswing vind ik er ook wel heel vet uit zien trouwens.
Ik kende het zelf niet, swing, of swing fox kende ik wel.
Nouja, dat heb ik ooit gezien, die 2 lijken wel een beetje op elkaar.
vanavond 2e les kizomba, ik ben benieuwd :)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:33

Veel plezier :D

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:45

Nee, niet mijn ding. Ik vind het erg ordinair.

Ik heb wel eens youtubefilmpjes van bachata gezien en ik weet de verschillen niet tussen de dansen maar ik vond dat een beetje hetzelfde idee maar wat netter.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:32

Hoe is het met je lessen Noetje? Vind je het nog steeds leuk?
Misschien leuk voor jou en je vriend om een keer op donderdag avond bij santiago te gaan kijken in eindhoven? Morgen ga ik toevallig ook weer.
Ze draaien daar veel kizomba op donderdag, meestal 3 salsa, 3 bachata, 3 kizomba en zo steeds afwisselend.
Kun je het ook een keer social zien :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:06

Sexy... het is gewoon ordi ne*k bewegingen maken... Een sensueel gedanste stijldans met de juiste vibe is veel mooier... Beetje aan de fantasie overlaten is echt veel mooier!

Maar als je het leuk vind "moete ghe et doen" ;)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:30

noetje misschien moet je toch een ander filmpje in je OP zetten :')

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:01

Ik heb filmpjes van Albir & Sara opgezocht, wat kunnen zij dansen zeg!! Als ik dat zie, ben ik best jaloers op hoe zij kunnen bewegen en een show neer kunnen zetten. Ik vind het erg mooi om te zien. Ik heb echt geen gevoel voor ritme en zo bewegen kan ik al helemaal niet, ik zou het bijna jammer vinden dat ik vroeger op paardrijles ging ipv op dansles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:08

Kizomba is niet echt een geheel nieuwe dansstijl.
Maar als je het erg leuk vind... bekijk dan even dit filmpje..
https://www.youtube.com/watch?v=uQBoif9QG-0
Ontzettend gave Kizomba vind ik dit.

Zelf ben ik van de Hiphop/Streetdance... geef ook wat kleintjes les hierin.
Doe dit al sinds ik zelf een jaar of 4 ben.

Dansen is een levensstijl, een passie...geen hobby...

Heel veel succes met je vriend overhalen, en met de lessen die je al volgt!

EDIT: Ik zie nu pas dat iemand al over Albir en Sarah begonnen is.. .hier dan toch het linkje voor mensen die echte Kizomba willen zien.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:48

NikkiTazz schreef:
Dansen is een levensstijl, een passie...geen hobby...
:j
Eigenlijk hetzelfde als paardrijden, dat zie ik ook een beetje als dansen. Ik dans zelf nu pas 4 jaar flamenco (had ik veel eerder moeten doen), héérlijk, en even zo heel anders dan wat ik normaal ben. Alleen gruwelijk moeilijk soms := .

Maar on topic is dit niet helemaal mijn ding, ik vind het net té, maar goed, dat is smaak en dat mag verschillen, toch? Daarom is het ook zo leuk dat er zoveel verschillende manieren van dansen zijn, voor elk wat wils.
Sommige bewegingen vind ik wel erg mooi om te zien en dat het technisch nog verdraaid moeilijk is zie ik er ook wel aan af, ook al lijkt het alsof ze het zo uit de losse pols, uh, heup doen. Evengoed leuk om daar zo eens kennis mee te kunnen maken!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:18

Ik dans het ook sinds een tijdje. Maar als je het niet danst dan heb je al gauw een raar, seksistisch beeld van kizomba. Terwijl als je de technieken echt onder de knie hebt, dan weet je dat het echt niet een beetje 'tegen elkaar aan rijden' is zoals de meeste buitenstaanders denken :')

Dit zijn mijn lesgevers overigens, geeft ook wel een goed beeld van hoe het gedanst wordt in social dance:

https://www.youtube.com/watch?v=ibPXvntuwpE

https://www.youtube.com/watch?v=dVuGPByx_SA

https://www.youtube.com/watch?v=TgrXnVMpjW8

Ik vind het zelf wel een mooie dans (mits goed uitgevoerd!) en vooral heel relaxed. Niet zo gehaast als salsa en bachata.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:23

Ik denk dat ik geluk heb met mijn vriend :D Ik heb zelf gedanst tot zilverster maar ben toen gestopt jammer genoeg.. Mijn dansparter ging elk meisje af ongeveer dus ik dacht laat maar. Ik zat als 16/17 jarige ook bij de scholieren en die zijn bij ons 13/14 dus allemaal met mini mensen dansen was niet echt bevorderlijk.
Toen met mijn vriend op stijldansen gegaan hij vond het nog leuk ook! Alleen die tijden waren niet meer haalbaar :( Wel hebben we besloten om het weer te gaan doen als we een huisje samen hebben de danschoenen hebben we al!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:23

Als ik dan ook het figuur van die Sara erbij krijg, dan begin ik vandaag nog :D

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:26

Oh wauw droomster dat is ook een heel mooi koppel die twee... hebben ook een stijl waar ik van hou! Heel gaaf!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:44

Persoonlijk is het mij iets te om te doen. Krijg alleen al van het kijken naar hoe die dames in de filmpjes hun billen houden pijn in mn onderrug :')

Wel denk ik dat dit soort dans echt iets is om met een vaste partner uit te voeren, en niet elke les met een ander. Er moet toch vertrouwen zijn tussen de danspartners. :j

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:20

Kizomba <3 En de muziek is ook zo lekker!!

Als je op Youtube, Flashmob Kizomba, intypt krijg je echt leuke filmpjes te zien. Overal op de wereld een groep mensen, gewoon op straat die kizomba gaan dansen.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 15:50

die flashmobs zien er idd leuk uit jessica!