Slaappillen zonder recept

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:30

Waarom wil je zo snel instant weg zijn? Ik heb het idee dat je ze wil gebruiken voor een wat meer permanente slaap?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:30

Waarom zou je dat soort oliebol willen slikken?
Slaappillen lossen geen problemen op...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:31

Ik heb voor "noodgevallen" L-Glutamine naast mijn bed liggen.
Het werkt via een andere route dan valdispert en kan goed kalmeren of helpen met inslapen. (Maar soms vindt je autonome zenuwstelsel dat er gevaar is en dat je alert moet zijn en dat is ook wel weer om te buigen, maar pillen helpen daar maar gedeeltelijk bij/tegen.)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:32

Waarom wil je slaapmiddelen hebben om te slapen?

Zou niet zomaar gaan klooien met medicijnen. En al helemaal niet met slaapmiddelen.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:32

Geloof niet dat TS daar antwoord op wil geven anders had ze dat na de 20e x vragen wel gedaan :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:34

Waarom is een uur te lang? Zelfs bij slaappillen op recept ben je niet gelijk weg, dat krijg je bijna alleen voor elkaar met narcose.
Ik mijn hele leven al slaapproblemen dus weet er alles van.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:34

Ik vraag mij sterk af waarom je dit wilt Je bent 16, als het klopt wat er in je profiel staat.

Overleg het met je ouders aangezien je minderjarig bent, en daarna evt naar de huisarts ..
Zeer terecht dat je niet zomaar alles kan kopen, dr zijn al genoeg mensen verslaafd..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:35

ElineS schreef:
Waarom wil je zo snel instant weg zijn? Ik heb het idee dat je ze wil gebruiken voor een wat meer permanente slaap?

Mijn gedachte.

TS, alsjeblieft bel de huisarts. Als het moet nu nog.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:35

waarom zou ts niet iets mogen gebruiken om te kunnen slapen, soms kan dit net een extra zetje geven, om daarna verder alles te ordenen.

mijn man gebruikt zo nu en dan ook wat medicatie als hij even gestrest is en daardoor niet in slaap kan komen, en dus nog maar gaat liggen malen en daardoor weer helemaal niet slaapt.
even de cirkel verbreken

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:36

Ts vraagt tips, wat maakt het uit wat de rede erachter is? Ze hoeft zichzelf niet op internet te verantwoorden over waardoor ze niet in slaap kan komen :=

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:37

Ik heb getemd. Er is hier al meerdere malen gevraagd naar de reden dat je ineens plots in slaap wilt kunnen vallen na het slikken van een pilletje. Dat je daar geen antwoord op geeft is je goed recht, maar ik krijg een beetje een raar gevoel bij dit topic.
En slaappillen online bestellen? ... alsjeblieft doe dat nooit!

Ik weet niet wat er speelt, maar ik denk dat je het beste een afspraak bij je huisarts kan maken.

ElineS

Re: Slaappillen zonder recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:39

Of het nou om slaapproblemen is of iets anders, een afspraak bij je HA is nooit verkeerd. Als je slaapproblemen hebt, kan die je verder helpen. Misschien kan je dan pillen krijgen op recept.. Maar echt instant weg ben je niet, ook niet met die dingen. Mocht je andere problemen hebben, dan kan ook daar je huisarts je mee helpen. Wat het ook is, heel veel succes TS :). En hoop dat je er uit komt.. En dat je gewoon weer vredig kan slapen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:41

Je leeftijd in combinatie met je vraag zit mij niet helemaal lekker.

Je moet vooral erg oppassen met al die troep, kan je vast heerlijk van slapen. Maar ook totaal verslaafd aan raken, dan kun je vervolgens nooit meer zonder hulpmiddelen in slaap komen. Ik zou eerst eens alternatieve middelen proberen. Je wilt graag per direct in slaap vallen, wat is de extra moeite om één uur van te voren vast een pilletje te nemen. Probeer ook eens natuurlijke slaapmiddelen:

http://www.omaweetraad.com/tipview.php? ... peloosheid

Misschien zitten hier wat tips voor je tussen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:43

melody7 schreef:
Ts vraagt tips, wat maakt het uit wat de rede erachter is? Ze hoeft zichzelf niet op internet te verantwoorden over waardoor ze niet in slaap kan komen :=

Als willen slapen de reden is toch. Het feit dat ze absoluut benadrukt "meteen" weg te willen zijn baart mij eigenlijk zorgen.
Ik vraag me ook ernstig af waarom je dit vraagt TS, je zou haast gekke dingen gaan denken...

Er is een reden waarom "instant" middelen enkel op voorschrift zijn..
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-06-14 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:43

de ha geeft iemand van 16 echt niet zomaar slaap tabletten... doe iets rustig voor je na bed gaat. geen telefoon en tv. en rustig gaan liggen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:46

Ayasha schreef:
melody7 schreef:

Als willen slapen de reden is toch.
Ik vraag me ook ernstig af waarom je dit vraagt TS, je zou haast gekke dingen gaan denken...

Er is een reden waarom "instant" middelen enkel op voorschrift zijn..

Ach kom op waarom meteen zo gaan denken? :n
Zoveel mensen hebben slaapproblemen, als dat dan een jongere is moet daar ineens van alles achter gezocht worden?

edit; dat doen ha's dus wel, ik heb zelf al vanaf mijn 9e of 10 regelmatig voorgeschreven slaapmiddelen gehad zowel zware als minder zware, ook kinderen/jongeren kunnen slaapproblemen hebben, daar hoef je geen volwassene voor te zijn en kun je ook echt last van hebben dus ik snap het heel goed..
Laatst bijgewerkt door melody7 op 05-06-14 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:47

Ik ben eens even gaan lezen in TS haar berichten en ook in haar profiel. Je mag mij paranoia noemen maar om eerlijk te zijn heeft het me niet gerust gesteld.
Slaapproblemen kan je mee naar een dokter, indien je dat echt niet wil, probeer je het met vrij verkrijgbare middelen tot je bij het punt bent dat je wel over je drempelvrees heen bent.. Maar TS wil PERSE iets waar ze METEEN weg van is (zoals ze een paar keer benadrukt.) en na het lezen...

Nee, mij zit het echt niet lekker, ik hoop ook dat de mods dit niet zomaar op slot gaan gooien.

Lieve TS; als je iets kwijt wil, wat dan ook, staat mijn pb box altijd open... :) Als je gewoon wil spuien zonder antwoord te krijgen zet je dat gewoon in je bericht en dan spui je maar en moest je later toch antw. willen dan stuur je me gewoon opnieuw..
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-06-14 21:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:47

Ik denk dat mensen zich zorgen maken omdat TS niet antwoordt waarom ze de slaappillen wil.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:48

Ik heb een hele tijd lang zware slaapmedicatie geslikt en dat krijg je idd niet zomaar. En medicatie moet je echt echt niet online bestellen want de kans dat je troep krijgt is groot. Waarom wil je meteen weg zijn TS? Per PB mag ook, ik kijk inmiddels nergens meer vreemd van op.

Benzo's zijn idd zwaar verslavend. Ik ben er ook verslaafd aan geweest, op een gegeven moment kun je niet meer zonder en neem je voor ieder wissewasje die pillen. En na een tijd is de voorgeschreven dosering niet meer genoeg en neem je steeds meer. Niet aan beginnen als het niet echt nodig is hoor!

crazycactus

Re: Slaappillen zonder recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:51

Ik heb wel eens slaappillen gehad in het ziekenhuis maar bij mij werkte het echt helemaal niet. Ik ging er op liggen wachten dat ik in slaap zou vallen... nou alles wat er gebeurde, slapen was het niet. De enige keren dat ik direct sliep was als ik onder narcose werd gebracht.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:56

xEmily schreef:
Oh reispillen ... mijn vader slaapt daar wel snel van, is dat wel snel wegzijn?
Een uur is nog te lang nml ...

Wist niet dat benzodiazepines zo agressief zijn, had er nog niet echt naar gegoogeld.

Maarja, volgens mij is hetgeen wat ik zoek alleen via recept te krijgen. Wat ik ook zwaar logisch vind :+

Je moet ze natuurlijk ook niet innemen op het moment dat je wilt slapen... Daar zijn ze niet voor gemaakt. De bedoeling is dat je ze vóór je gaat slapen al inneemt.

Overigens gebruik ik ook melatonine omdat ik heel erg moeite heb met slapen, maar als ik 5 pilletjes inneem, ben ik binnen 10 minuten weg (en normaal doe ik er 2 uur of langer over). Het verschilt heel erg per persoon wat het resultaat is denk ik.

Ik zou als ik jou was, als je echt geen melatonine oid wilt proberen, gewoon naar de huisarts gaan. Die kan je beter helpen dan wij. Medicijnen via internet bestellen is echt levensgevaarlijk. Er is een reden voor dat ze alleen op recept verkrijgbaar zijn :*

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:58

Ayasha, ik zie idd waar je je zorgen om maakt, maar ik denk niet dat dat ts haar bedoeling is.. Dan had ze die dingen via internet wel besteld..

Shona, 5 pilletjes tegelijk? :=

Via internet bestellen idd niet doen, melatonine gewoon een uur voordat je wilt gaan slapen innemen dan werkt het tegen die tijd wel (zit iets in waardoor je in slaap valt, het werkt dus niet om vast te slapen, alleen om in slaap te komen) en anders moet je het de keer erna gewoon nog wat eerder innemen :)
Of anders even langs ja HA gaan met rede waarom je sterkere zou willen..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:00

Je hebt veel verschillende doseringen hè.
Ik gebruik 5mg, het meeste wat je mag. Stel dat je 0,1 gebruikt, dan zou ik daar 50 van mogen.
Het is dus niet per sé veel. :)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:03

melody7 schreef:
Ayasha, ik zie idd waar je je zorgen om maakt, maar ik denk niet dat dat ts haar bedoeling is.. Dan had ze die dingen via internet wel besteld..

Shona, 5 pilletjes tegelijk? :=

Via internet bestellen idd niet doen, melatonine gewoon een uur voordat je wilt gaan slapen innemen dan werkt het tegen die tijd wel (zit iets in waardoor je in slaap valt, het werkt dus niet om vast te slapen, alleen om in slaap te komen) en anders moet je het de keer erna gewoon nog wat eerder innemen :)
Of anders even langs ja HA gaan met rede waarom je sterkere zou willen..

Ja, met mijn dosering mag ik er maximaal 10 per keer innemen. Ik doe er nog de helft van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:04

Vervelend zeg.
Ik hoop dat je achter de achter zittende oorzaak kan komen van slecht in slaap kopen. Want om allerei middeltjes te gaan gebruiken is toch laatste wat je moet willen.