Flauwvallen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: Flauwvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:53

Ik ook als ik opsta..
1x flauwgevallen erdoor.. Stapte mijn bed uit, werd zwart voor mn ogen, voelde een harde klap, en toen ik mijn ogen open deed lag ik op de grond.. Had een enorme bult op mn hoofd, en flink zeer aan mn elleboog waar ik blijkbaar op gevallen was.. Hoelang ik van de wereld was weet ik niet, maar weet wel dat ik het niet meer wil mee maken.. :n
Heb het nogsteeds regelmatig met opstaan, dat ik 'sterretjes zie' en het zwart word voor mn ogen. Meestal grijp ik wat vast, en sluit mijn ogen even.. Dan wacht ik tot de duizeligheid verdwenen is, en daarna ben ik erg licht in mn hoofd.. Voorheen was het erger, heb er ook voor bij de HA gezeten, en ook ik kreeg te horen dat t mn leeftijd was..

Nu gelukkig veel minder, maar heb het ook wel eens als ik gewoon sta ofzo, dat ik ineens de sterretjes zie vliegen.. Pak ik meestal even wat te drinken, of knipper goed met mn ogen..

Dacht vroeger altijd dat ze alleen sterretjes zagen in tekenfilms, maar blijkbaar bestaat het echt... :+ (zie dan allemaal lichtpuntjes vliegen..)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:09

Azmay schreef:
Ik heb het alleen bij het opstaan, komt gewoon geen bloed bij mijn hoofd en eindig meestal starend naar het plafond omdat zitten niet altijd meer werkt. Als je het ineens hebt zou ik inderdaad even een andere huisarts vragen om je bloed te laten prikken, is niet normaal..

Voor iemand met een lage bloeddruk wel.
Ik zorg dan ook voor zouten (verhoogd je bloeddruk snel).

laraxXxemma

Re: Flauwvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:25

Mijn vriendin valt ook wel eens flauw, maar dat lijkt niet helemaal hetzelfde.
Zij gaat namelijk trillen (spieren trekken samen in armen en soms benen), ze wordt heel duizelig en kan op een gegeven moment niet meer recht blijven zitten. Soms gaat het na een tijd weer weg, soms valt ze flauw en dan is ze even weg en komt weer terug.
Huisarts houd het bij haar doodleuk op de hormonen. Wij als vriendinnen willen haar meer laten onderzoeken en zeggen ook regelmatig dat ze maar weer eens naar de huisarts moet, maar ze doet het volgens mij niet.
Dus ook voor jou druk ik op het hart, ga naar je huisarts en anders naar een andere en laat het niet zitten bij zo'n simpel antwoord. Het kan toch niet zo normaal zijn om om de zoveel tijd flauw te vallen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:26

laraxXxemma schreef:
Mijn vriendin valt ook wel eens flauw, maar dat lijkt niet helemaal hetzelfde.
Zij gaat namelijk trillen (spieren trekken samen in armen en soms benen), ze wordt heel duizelig en kan op een gegeven moment niet meer recht blijven zitten. Soms gaat het na een tijd weer weg, soms valt ze flauw en dan is ze even weg en komt weer terug.
Huisarts houd het bij haar doodleuk op de hormonen. Wij als vriendinnen willen haar meer laten onderzoeken en zeggen ook regelmatig dat ze maar weer eens naar de huisarts moet, maar ze doet het volgens mij niet.
Dus ook voor jou druk ik op het hart, ga naar je huisarts en anders naar een andere en laat het niet zitten bij zo'n simpel antwoord. Het kan toch niet zo normaal zijn om om de zoveel tijd flauw te vallen ?

Wel dus. Vooral bij meisjes in de puberteit en jonge adolescentie is het heel normaal. Flauwvallen is ook heel onschuldig eigenlijk, trillen erbij is ook niet vreemd. Ik draai mijn ogen wel eens weg als ik flauwval, ziet er ook niet heel lekker uit, maar is ook niet raar erbij. Als je het niet vertrouwt, kan je je altijd verder laten onderzoeken, maar af en toe flauwvallen is echt niet heel erg vreemd.