Relatie met iemand met Syndroom van Asperger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kellykeuhh

Re: Relatie met iemand met Syndroom van Asperger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 15:47

Leuk om inderdaad zoveel herkenbare zaken te horen! En fijn te horen dat het ook anders kan dan alleen maar op te geven. :)
Sorry zeggen is inderdaad heel moeilijk. Hij zal wel zeggen dat hij in iets verkeerd was.. Zoals een belofte maken en deze (per ongeluk) niet nakomen.. Maar sorry hoor ik hier uitermate zelden!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:06

hengstveulen schreef:
Ben zelf bijna 18 jaar getrouwd met een man met Asperger en we hebben 4 kids waarvan 1, onze oudste, het ook heeft, ik herken veel in je verhaal....Je moet altijd de sterkste zijn, een klein voorbeeldje van laatst, onze hond is overreden en gestorven, ik ben daar na 6 weken nog verdrietig over( hij eigenlijk ook) maar na 3 dagen huilbuien moet ik gewoon ophouden met mijn emoties tonen omdat hij er niet tegen kan dat ik "zwak" ben, hij steunt gewoon veel op mij.

Gelukkig heeft mijn man dat niet.
Mijn man is juist de hele tijd aan het radaren of hij iets voor mij kan doen en vraagt regelmatig hoe ik mij voel en of hij wat voor mij kan doen.
Mijn man vindt juist dat hij degene moet zijn om alles op zijn schouders te nemen en neemt dingen vanzelf over in bepaalde situaties.

Mijn oudste zoon heeft ook asperger en omdat hij hem juist zo goed begrijpt neemt hij vaak het van mij over om bv met hem te praten en te ondersteunen.

mayniac_val

Re: Relatie met iemand met Syndroom van Asperger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:58

Misschien is het zinnig om je vriend een SoVa training te laten volgen :)?