maaike1994 schreef:Zo.... terug thuis sedert enkele uurtjes.
Hartslag nog steeds veel te hoog, ook nog koorts en bloeddruk en ademhaling zijn ook nog niet top...
De scan van mijn longen was normaal. Aan de telemetrie konden ze zien dat mijn hartslag vaak heel erg schommelde en dat er veel pieken waren dat hij echt gevaarlijk hoog ging, zonder dat ik ook maar iets van inspanning deed (kwam mijn bed niet uit).
Toch mocht ik dus naar huis, en waarom? Omdat ze me niet konden helpen...
De arts zei dat zij als dokters niet genoeg geschoold waren omtrent Lyme en andere chronische ziektes. Zij hadden niet de kennis er voor en ze zei dat het gewoon veel te ingewikkeld is hoe deze ziektes in elkaar zitten. Vervolgens zei ze dat ze eigenlijk niet graag patiënten zoals mij hadden. Dokters zien liever patiënten met een gesprongen appendix ed, dat kunnen ze snel fixen en hop patiënt is weer genezen. Dokters schuiven volgens haar liever mensen zoals mij langs de kant, omdat het hen geen voldoening geeft aangezien de behandeling lang duurt en het' niet zeker is wanneer en of er betere resultaten van komen.
Vervolgens zei ze me dat ze me voorstelt om kiné te doen voor mijn spieren en naar een psycholoog te gaan aangezien zo ziek zijn mentaal ook zwaar op me zou wegen. Ik vind het inderdaad niet fijn nee, maar depressief ben ik niet, maar van haar woorden die ze vervolgens zei zou je wel depressief komen als je niet stevig in je schoenen staat! Zo zei ze dat ik mag vergeten dat ik ooit nog de dingen zal kunnen doen die ik kon van voor ik ziek was. Volgens haar mag ik al heel blij zijn als ik zonder rolstoel een wandelingetje in de tuin zal kunnen doen. Genezen is volgens haar onmogelijk. Mijn hartslag is onder andere te hoog omdat mijn lichaam zo zwak is, dus moet mijn hart veel harder werken om het draaiende te houden en daardoor verzwakt mijn hart ook weer... Ze zei dat ze er pillen voor zou kunnen geven, maar volgens haar was dat niet relevant voor mij, aangezien ik al zoveel pillen neem en het toch niks zal beteren...
Als laatste zei ze dat als ik nog eens zo een aanval krijg en geen adem meer heb, dat ik niet meer naar daar moet gaan want dat zij me toch niet kunnen helpen... fijn dan stik ik hier thuis wel . Ook zei ze dat als ik te zwak was, dat ik me kon laten opnemen in de CVS-kliniek in Gent. Ik herhaalde nogmaals dat ik Lyme heb, geen CVS, maar dat was all the same oliebol volgens haar...
Ik ben ZO kwaad, ZO teleurgesteld. Je wordt gewoon langs de kant geschoven omdat ze geen zin hebben om je beter te maken... Ik snap echt niet dat dit zomaar kan!
Dit is helaas wel waar ! (het onderstreepte stuk bedoel ik )
De dokters in Nederland doen alleen maar wat standaardwerk, als jouw ziekte buiten hun boekje valt heb je gewoon pech. Ik vind het volledig absurd hoe slecht veel artsen bezig zijn.
Het wordt tijd dat ze zich eens echt verdiepen in Lyme, Me, en ook andere neurologische klachten (o.a. nek-hersenletsel).
.
hopelijk komt er snel wat verbetering!