Veulen84 schreef:Kwark bevat wel veel eiwitten. Maar het zijn trage eiwitten. In melk zitten eiwitten die je snel makkelijk kan opnemen.
Heb je toevallig je trainingen verzwaard? Er is een directe relatie tussen melk en spierbouw.
Over het algemeen wordt het als goed beschouwd als je 2 of 3 bekers melk drinkt vlak na de training. Kan zijn dat als je dat doet de behoeft e voor de rest van de dag verminderd.
Ja, ik heb m'n training verzwaard. Maar ik drink m'n shake na de training, whey bevat juist snelle eiwitten. Da's 40 gram whey met 250 ml melk, dus dat zou toch voldoende moeten zijn. 
Hilli schreef:Ik denk dat er helemaal niks spannends aan de hand is en er een heleboel aangedragen wordt waar je je vooral niet bang door moet laten maken. Iedereen heeft wel eens een tijdje veel zin in iets. Dat koop je dan, dat eet/drink je een tijdje en daarna is het over. Zolang het niet om ongezonde producten of ongezonde hoeveelheden gaat, dan zou ik me er echt niet druk om maken.
Ik ga er ook niet vanuit dat er iets spannends aan de hand is hoor, ik vraag me alleen af waar dit vandaan zou kunnen komen en of ik er aan toe moet geven of niet.
Jij zegt gewoon doen, dus?
_Priscilla schreef:Ik heb er ook last van
Drink het eigenlijk de laatste paar jaren al weinig , misschien een glaasje in de week, meer niet.
Maar nu heb ik ook opeens behoefte aan melk en ook gewoon savonds voor de tv , wat imo absoluut geen tijdstip is om melk te willen drinken
Maar ach maak me er niet zo zorgen om

Ja, dat dus! En inderdaad vooral 's avonds, heel raar. Ik heb het nu bijvoorbeeld helemaal niet, terwijl ik net m'n whey shake achter m'n kiezen heb. Melk triggert nog meer zin in melk, dus ik zou er nu dan heel veel zin in moeten hebben, maar ik moet er niet aan denken. 
lucifertje schreef:Waarom probeer je ipv koemelk niet eens is amandelmelk of kokosmelk? Kijken of je daar ook zo'n behoefte aan hebt.
Goed idee! Is dat een beetje te drinken?