Behoefte aan melk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:22

phormicola schreef:
Vitamine A is zeer lastig aan te komen zonder leverproducten en wortelen. Ik heb hier een visolie-supplement in de kast staan en in die capsules zit voldoende vitamine A. Ik heb het gekocht bij de Tuinen, misschien is dat een optie?

Pfuh, ik schrik hier echt van.
Schilferige huid en plots een slecht gebit....
En er zit geen vitamine a in mijn vitamine! Maar off topic.
http://www.omnibiontapronatal.be/nl/vit ... a-pronatal
Ik ben benieuwd of je eruit komt TS!

Grapjasjes12

Re: Behoefte aan melk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:23

En die calcium haalt ze niet uit 2x500gr kwark? :+ Je kan allicht een vetbron bij de kwark nemen, dan wordt de calcium beter opgenomen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 23:23

phormicola schreef:
Hmmm, A zou dan eigenlijk geen probleem moeten zijn. Dan ga ik toch meer richting macro's leunen en het zou dan aan de suikers in melk kunnen liggen. He je verder klachten?

Dat zou kunnen, ik krijg amper suiker binnen. Maar da's wel bewust, ik dacht dat je suikers helemaal niet 'nodig' hebt?
Of bedoel je dat ik meer melk wil als ik melk gedronken heb, omdat er suikers in zitten?

Nee, verder geen klachten. :n

Jannepauli schreef:
Calcium en Magnesium in je vitaminepil zijn relatief laag - wellicht dat je daardoor die melkbehoefte hebt. Kun je ook wat aanvullen door dagelijks een paar handjes gemenge noten te eten.
Vit A hoef je zeker niet extra te nemen, zit al genoeg in in combinatie met D3.

Noten eet ik dagelijks. Ongezouten pinda's, door m'n kwark (met havermout en een handje rozijnen). :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:24

Furrow schreef:
phormicola schreef:
Vitamine A is zeer lastig aan te komen zonder leverproducten en wortelen. Ik heb hier een visolie-supplement in de kast staan en in die capsules zit voldoende vitamine A. Ik heb het gekocht bij de Tuinen, misschien is dat een optie?

Pfuh, ik schrik hier echt van.
Schilferige huid en plots een slecht gebit....
En er zit geen vitamine a in mijn vitamine! Maar off topic.
http://www.omnibiontapronatal.be/nl/vit ... a-pronatal
Ik ben benieuwd of je eruit komt TS!

Voor zwangere vrouwen is teveel vitamine A erg slecht (voor het kindje bedoel ik). Als je 3x per week een beetje leverworst binnenkrijgt is er niets aan de hand :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:25

Saskiaatje schreef:
phormicola schreef:
Hmmm, A zou dan eigenlijk geen probleem moeten zijn. Dan ga ik toch meer richting macro's leunen en het zou dan aan de suikers in melk kunnen liggen. He je verder klachten?

Dat zou kunnen, ik krijg amper suiker binnen. Maar da's wel bewust, ik dacht dat je suikers helemaal niet 'nodig' hebt?
Of bedoel je dat ik meer melk wil als ik melk gedronken heb, omdat er suikers in zitten?

Nee, verder geen klachten. :n

Ik bedoel inderdaad een soort van suikerverslaving :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 23:26

Hmm, maar wat zou dat dan getriggerd moeten hebben? Ik heb namelijk niets veranderd. :n
Ik heb overigens wel 1x per week cheatday/cheatmeal, maar dat doe ik ook al maanden..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:28

Maar het is toch niet erg om meer melk te drinken.Gewoon doen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 23:32

Britta31 schreef:
Maar het is toch niet erg om meer melk te drinken.Gewoon doen.

Goed punt. :j

Maar als ik eenmaal begin kan ik niet meer stoppen. :')
Vanavond bijna een heel pak melk leeggedronken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:33

Misschien eens een tijdje helemaal geen melk drinken en kijken hoe dat gaat. Bepaalde voedselallergiëen kunnen er trouwens ook voor zorgen dat je juist trek krijgt in die voedingsmiddelen. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar hou het in je achterhoofd :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 23:34

phormicola schreef:
Misschien eens een tijdje helemaal geen melk drinken en kijken hoe dat gaat. Bepaalde voedselallergiëen kunnen er trouwens ook voor zorgen dat je juist trek krijgt in die voedingsmiddelen. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar hou het in je achterhoofd :)

Zal ik zeker doen, thanks! Zou ik de melk dan ook weg moeten laten uit m'n shake?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:39

Van veel melk krijg je geen kromme benen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 08:57

Saskiaatje schreef:
Maar als ik eenmaal begin kan ik niet meer stoppen. :')
Vanavond bijna een heel pak melk leeggedronken.

Ik drink 2 pakken zuivel... :P Probeer er gewoon van te genieten zou ik zeggen dan :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:18

Kwark bevat wel veel eiwitten. Maar het zijn trage eiwitten. In melk zitten eiwitten die je snel makkelijk kan opnemen.

Heb je toevallig je trainingen verzwaard? Er is een directe relatie tussen melk en spierbouw.
Over het algemeen wordt het als goed beschouwd als je 2 of 3 bekers melk drinkt vlak na de training. Kan zijn dat als je dat doet de behoeft e voor de rest van de dag verminderd.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:28

Ik denk dat er helemaal niks spannends aan de hand is en er een heleboel aangedragen wordt waar je je vooral niet bang door moet laten maken. Iedereen heeft wel eens een tijdje veel zin in iets. Dat koop je dan, dat eet/drink je een tijdje en daarna is het over. Zolang het niet om ongezonde producten of ongezonde hoeveelheden gaat, dan zou ik me er echt niet druk om maken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:36

Je lijf geeft duidelijk aan dat je een tekort hebt. Aan toegeven dus, dat heeft de natuur super goed geregeld

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:38

Ik heb er ook last van :+
Drink het eigenlijk de laatste paar jaren al weinig , misschien een glaasje in de week, meer niet.
Maar nu heb ik ook opeens behoefte aan melk en ook gewoon savonds voor de tv , wat imo absoluut geen tijdstip is om melk te willen drinken :+
Maar ach maak me er niet zo zorgen om :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:42

Waarom probeer je ipv koemelk niet eens is amandelmelk of kokosmelk? Kijken of je daar ook zo'n behoefte aan hebt.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 12:30

Veulen84 schreef:
Kwark bevat wel veel eiwitten. Maar het zijn trage eiwitten. In melk zitten eiwitten die je snel makkelijk kan opnemen.

Heb je toevallig je trainingen verzwaard? Er is een directe relatie tussen melk en spierbouw.
Over het algemeen wordt het als goed beschouwd als je 2 of 3 bekers melk drinkt vlak na de training. Kan zijn dat als je dat doet de behoeft e voor de rest van de dag verminderd.

Ja, ik heb m'n training verzwaard. Maar ik drink m'n shake na de training, whey bevat juist snelle eiwitten. Da's 40 gram whey met 250 ml melk, dus dat zou toch voldoende moeten zijn. :\

Hilli schreef:
Ik denk dat er helemaal niks spannends aan de hand is en er een heleboel aangedragen wordt waar je je vooral niet bang door moet laten maken. Iedereen heeft wel eens een tijdje veel zin in iets. Dat koop je dan, dat eet/drink je een tijdje en daarna is het over. Zolang het niet om ongezonde producten of ongezonde hoeveelheden gaat, dan zou ik me er echt niet druk om maken.

Ik ga er ook niet vanuit dat er iets spannends aan de hand is hoor, ik vraag me alleen af waar dit vandaan zou kunnen komen en of ik er aan toe moet geven of niet. :)) Jij zegt gewoon doen, dus?

_Priscilla schreef:
Ik heb er ook last van :+
Drink het eigenlijk de laatste paar jaren al weinig , misschien een glaasje in de week, meer niet.
Maar nu heb ik ook opeens behoefte aan melk en ook gewoon savonds voor de tv , wat imo absoluut geen tijdstip is om melk te willen drinken :+
Maar ach maak me er niet zo zorgen om :)

Ja, dat dus! En inderdaad vooral 's avonds, heel raar. Ik heb het nu bijvoorbeeld helemaal niet, terwijl ik net m'n whey shake achter m'n kiezen heb. Melk triggert nog meer zin in melk, dus ik zou er nu dan heel veel zin in moeten hebben, maar ik moet er niet aan denken. :')

lucifertje schreef:
Waarom probeer je ipv koemelk niet eens is amandelmelk of kokosmelk? Kijken of je daar ook zo'n behoefte aan hebt.

Goed idee! Is dat een beetje te drinken?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:40

Ik vind het niet lekker om het zo puur te drinken maar wel in een smoothie of shake. Amandelmelk heb je ook met smaakjes en deze zijn volgens collega's wel lekker.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:44

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:45

Ik eet mijn havermout/Brinta altijd met amandelmelk. En inderdaad in smoothies enz. Ik doe het ook in mijn koffie haha.
Gewoon zo vind ik normale amandelmelk ook niet erg lekker nee.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:13

Saskiaatje schreef:
Veulen84 schreef:

Ja, ik heb m'n training verzwaard. Maar ik drink m'n shake na de training, whey bevat juist snelle eiwitten. Da's 40 gram whey met 250 ml melk, dus dat zou toch voldoende moeten zijn. :\

Misschien is dat gewoon niet genoeg. Toen ik ergens echt fanatiek aan me spieren begon dronk ik geen melk, ik zoop het. 1 a 2 pakken was vrij normaal. Heb ik 2 a 3 maanden vol gehouden en toen had ik genoeg aan 2 a 3 bekers.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:47

Misschien gewoon toeval? Ik lijk soms wel een peuter zo willekeurig ben ik ... kan echt maandenlang elke dag hetzelfde eten en dan van de ene op de andere dag raak ik het niet meer aan. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:12

Ik heb mijn hele jeugd lang 2 liter melk op een dag gedronken en sinds ik op mezelf woon haal ik het niet meer zo vaak in huis... En of ik af en toe een zieke craving krijg naar melk. Soms is het niet helemaal verklaarbaar maar heeft je lichaam gewoon even trek in iets, en ik heb altijd het idee dat ik daar maar naar moet luisteren.