Hardlopen met een doel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Re: Hardlopen met een doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:49

ik heb altijd 5 a 6x per week gezwommen.
Misschien is dat mijn voordeel met het hardlopen. maar ben wel doorzetter ik loop echt van stuk tot stuk en stel echt doelen.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 18:50

ik loop dan geen wedstrijden, maar in oktober heb ik mijn veldtesten voor defensie, waarbij ik voor de functie die ik wil gaan doen (onderofficier cavalerie verkenning) (cluster 4) eerst 2700 meter binnen 12 minuten moet lopen, daarna 10x 20 kilo, 10x 30 kilo en 5x 40 kilo in kistjes moet tillen over een afstand van 25 meter (heen en terug bij elkaar) en dan op een kast moet tillen. daarna nog 2 km marsen met 25 kilo tas, 2 km marsen met 35 kilo tas en 800 meter met 45 kilo tas. dus om dan te weten dat ik de 2700 meter wel haal is iets makkelijker

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:54

Wow dat zou wel knap zijn hoor Lisannevosje, klinkt wel pittig! Maar als je goed traint weet ik zeker dat het goed komt! :)

Guinevere: haha nou dat ging bij mij dus verkeerd tijdens m'n eerste wedstrijd. Mijn broer traint me (die rent 10 K onder de 40 min, doet marathons etc) en toen heb ik tijdens een testrun 5K in 21 minuut gelopen. Tijdens mijn eerste wedstrijd begon ik veel te snel, na 1,5K was ik eigenlijk al kapot! Toen dus 24:08 gelopen. Alsnog niet slecht maar nog genoeg mogelijkheden om te verbeteren! :)

Pinkie: Klinkt goed hoor! Probeer ook eens wat te variëren met intervallen! Daar word je sterk van!
Laatst bijgewerkt door Gipsylover op 29-05-14 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:58

Ik loop gewoon hard voor de gewoon, niet voor een wedstrijd eigenlijk.
Marikenloop wil ik wel aan meedoen. Dus een marathon zal er voor mij niet inzitten :p
Maar ik wil tenminste niet steeds als eerste uit bij piepjestest -O-

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:00

Nou dat is toch best te halen met wat training? :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:02

Zeker haha!
Ik ben pas een week bezig (eerder veel gedaan maar pauze gehad door mijn rug, maar daar loop ik nu gewoon doorheen :+ ) en ik merk nu al verschil!
Ben wel al door mijn enkel gegaan die al stuk was. Ik loop te snel door mijn pijn heen -O-

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:04

Hihi, ja daarom vind ik Runkeeper ook zo fijn. Dan hoor je elke 5 minuten hoe snel je loopt zodat je je tempo aan kan passen. Wel fijn zo'n broer! :D

Au! Pas maar op met je enkel. Ik heb ook een kneusje dus bij oneven terrain enzo draag ik een brace (gewoon niet omdat het anders alleen maar zwakker wordt). Maar met een beetje training lijkt me dat zeker haalbaar!

@lisanne, bikkel zeg! Mag je tussen al die oefeningen pause houden of moet dat allemaal achter elkaar? Volgens mij ben je daarna echt kapot, of niet?

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:06

Ja precies, heb nu ook runkeeper! Echt fijn inderdaad!

Zesteigert: kijk maar uit met je pijntjes! Straks heb je nog een langdurige blessure! Dan kun je beter eventjes rust nemen ipv. door je pijn heen rennen! Ik dacht ook toen ik pijn aan m'n voet kreeg dat het wel overging, ben er toen eigenwijs doorheen gerend en weken niks kunnen doen... Dus oppassen meid!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:17

mijn interval zit in me bootcamp ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:38

Ik upload m'n runs vanaf Garmin naar Runkeeper / Looptijden.nl / Nike. Alleen Nike werkt tijdelijk even niet helaas.. die heeft de leukste plaatjes.. maarrrrr Looptijden heeft het Hardloopspel. Ook ontzettend motiverend!

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 20:55

Guinevere schreef:
Hihi, ja daarom vind ik Runkeeper ook zo fijn. Dan hoor je elke 5 minuten hoe snel je loopt zodat je je tempo aan kan passen. Wel fijn zo'n broer! :D

Au! Pas maar op met je enkel. Ik heb ook een kneusje dus bij oneven terrain enzo draag ik een brace (gewoon niet omdat het anders alleen maar zwakker wordt). Maar met een beetje training lijkt me dat zeker haalbaar!

@lisanne, bikkel zeg! Mag je tussen al die oefeningen pause houden of moet dat allemaal achter elkaar? Volgens mij ben je daarna echt kapot, of niet?

je hebt geloof ik korte pauzes, maar iedereen gaat daarbij helemaal kapot. heb zelfs gehoord dat er een aantal meiden en misschien zelfs wel jongens aan het huilen van de pijn door verzuring enzo, dus waarschijnlijk ga ik ook naar de kloten

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:19

Ik ben begin januari begonnen met hardlopen. Mijn doel: conditie verbeteren, afvallen en 5km van de ladiesrun lopen. Inmiddels ben ik 6 kilo kwijt loop ik lekker de 5km en hoop ik zondag bij de ladiesrun de 5km ik een half uur te lopen.
Ben heel benieuwd.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 22:06

Succes alvast! En fijn dat je bent afgevallen! Tenminste als je iets te zwaar was natuurlijk ;)

Ik train trouwens wel met hartslagmeter, leen er 1 van school, best handig

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:15

Ik loop 1 à 2 keer in de week :) Voor een betere conditie en een toevoeging bij het afvalproces :o

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:28

Ik wil al ongeveer een jaar gaan beginnen, maar ik weet niet hoe :=
Want toen ik begon was ik na nog geen minuut al terug...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:34

Hahaha.
Zoek een goed opbouw schema.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:38

Ik had een aantal doelen, maar de meeste zijn inmiddels gehaald, dus eigenlijk moeten ze wat aangescherpt worden.

Wat nog open staat: deelnemen aan een 10k loop.

Helaas ben ik erg gevoelig voor het weer. Dus durf me niet zo goed in te schrijven voor een loop. Bang dat het te warm wordt en ik hem niet netjes kan uitlopen.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 04:24

Leuk allebei! Mij is door mijn sportleraar verteld dat je minimaal 3x per week moet lopen om echt je conditie te gaan verbeteren trouwens, maar dat zal met 1/2 x per week heep.langzaam ook wel het geval zijn

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:03

machotjuh schreef:
Ik ben begin januari begonnen met hardlopen. Mijn doel: conditie verbeteren, afvallen en 5km van de ladiesrun lopen. Inmiddels ben ik 6 kilo kwijt loop ik lekker de 5km en hoop ik zondag bij de ladiesrun de 5km ik een half uur te lopen.
Ben heel benieuwd.

Succes alvast!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:07

Ik ga vanmiddag als ik thuis ben ook even een rondje lopen. Ik loop in het weekend samen met mijn vriend, hij is een sprinter geweest op het hoogste niveau en bloedfanatiek. Moet zeggen dat ik door hem ook fanatiek loop omdat ik niet voor hem onder wil doen, haha.

Thuis loop ik met looptijden.nl en muziek op.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:08

lisannevosje schreef:
ik loop dan geen wedstrijden, maar in oktober heb ik mijn veldtesten voor defensie, waarbij ik voor de functie die ik wil gaan doen (onderofficier cavalerie verkenning) (cluster 4) eerst 2700 meter binnen 12 minuten moet lopen, daarna 10x 20 kilo, 10x 30 kilo en 5x 40 kilo in kistjes moet tillen over een afstand van 25 meter (heen en terug bij elkaar) en dan op een kast moet tillen. daarna nog 2 km marsen met 25 kilo tas, 2 km marsen met 35 kilo tas en 800 meter met 45 kilo tas. dus om dan te weten dat ik de 2700 meter wel haal is iets makkelijker

Zo dat is nogal wat.

Een vriend van mij zit bij de luchtmacht en moet ook een bepaald aantal kms in zoveel min lopen. Hij is nogal zwaarlijvig en red het elke toch nog, sta er van te kijken.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 07:19

Luchtmacht is iets minder geloof, maar de veldtesten zijn ontzettend zwaar, ook voor klu. Ken ook korporaal van de klu, die liep ook iets van 2500 op een gegeven moment. Luchtmacht zal ik wel moeten kunnen halen, vrouweneis is 1900

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:49

ZeSteigert schreef:
Ik wil meedoen aan de Marikenloop.
Maar ik wil natuurlijk niet hoeven lopen tussendoor haha.
Mijn doel: de 5 km binnen een halfuur

.. die was anderhalve week geleden :=

Ik ga binnenkort starten met trainen voor de zevenheuvelenloop :-) maar helaas heb ik eerst nog ziekenhuistraject voor mijn nier lopen waardoor ik nu absoluut niet mag sporten.

Nog een tip voor een fijne app + website: looptijden.nl. Hele fijne schema's, veel info en fijne community! Ik loop echter het liefst zonder telefoon of muziek en meet mijn afstand na op afstandmeten.nl :-)

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 07:56

Oh ballen dat je nu niet mag sporten amaryllis! Mag ik vragen wat jebmet je nier hebt?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:53

lisannevosje schreef:
Leuk allebei! Mij is door mijn sportleraar verteld dat je minimaal 3x per week moet lopen om echt je conditie te gaan verbeteren trouwens, maar dat zal met 1/2 x per week heep.langzaam ook wel het geval zijn

Wordt hier ook altijd geroepen inderdaad. Een keer per week slaat nergens op volgens fitnessinstructeur, twee keer per week is om te onderhouden en drie keer om te verbeteren.

Zelf zelden vaker dan twee keer per week gelopen (daarnaast wel ook sportschool). Conditie is in die tijd echt wel verbeterd.