Zelftest Pfeiffer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:42

Furrow schreef:
Weet niet of het in Nederland ook veel gebruikt word, maar je kan eventueel ook vragen om een vlindernaaldje.
Dat is sowieso een minder pijnlijke prik.

Ik gebruik dat vaak op patiënten die wat schrik hebben.

een wat? en waarom als het minder pijn doet wordt het niet op iedereen gebruikt?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:43

Houd er wel rekening mee dat bloed prikken + laboratoriumonderzoek van je eigen risico af gaat :) Op de specificatie die je van je zorgverzekeraar krijgt zie je de onderzoeken als een serie hele kleine bedragjes (aangezien ze elk onderzoekje apart berekenen, ook als ze 1 keer bloed prikken)

Chantalla

Re: Zelftest Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 20:51

Oohja, dat is wel een handige.
Hoeveel kost het ongeveer dan?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:56

Dat kan het ziekenhuis je vertellen, dat is namelijk de instantie die de behandeling declareert en dus de declaratie opstelt. Een ziekenhuis doet dat in de vorm van een DBC, zo heet dat. met bijbehorende code. Voor elk soort behandeling/aandoening bestaat een DBC-code. Op de site van de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit) kun je de tarieven voor elke DBC terugvinden. De tarieven zijn voor alle ziekenhuizen (behalve privéklinieken) gelijk.

Vraag voor de zekerheid ook even na bij je zorgverzekeraar of ze alleen met gecontracteerde ziekenhuizen samenwerken en zo ja, of het ziekenhuis waar je de verwijsbrief voor hebt daar ook onder valt.
Laatst bijgewerkt door Koper op 27-05-14 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:05

Mijn zoon heeft hoogstwaarschijnlijk ook pfeiffer. Hij is alleen nog maar bijna 3 jaar. Ik ben gisteren met hem bij de huisarts geweest. Klachten: Moe (peuter die om half acht s morgens weer naar bed wil en om tien uur in slaap valt op de bank) keelpijn hoesten koorts. De huisarts leek het niet nodig om bloed te prikken, omdat het teveel belasting is voor hem en uiteindelijk kun je niet zoveel met de uitslag, behalve slapen en rusten.
Zorg ervoor dat je 's avonds op tijd naar bed gaat en zoveel mogelijk je rust pakt. Anders duurt het alleen nog maar langer voor je eraf bent. Maar ik las dat je de acht uur niet altijd red. Als je dit stelselmatig niet redt, dan is het op den duur logisch dat je moe bent. Ook hier, je rust pakken. Mocht het dan niet beter worden, tja dan moet je toch echt eens langs de huisarts. Een Multi vitamine slikken is tijdelijk ook geen verkeerd idee. (helemaal als ik lees dat ze op vitamines én pfeiffer prikken)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 21:07

Ik weet dat de zorgverzekeraar en het ziekenhuis samenwerken, om die reden ben ik nog overgestapt afgelopen jaar. Bedankt voor de info, ik zal het eens opzoeken!

Vitamine D tekort kwam ik inderdaad ook nog tegen dat het kon zijn.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 21:12

En wat betreft aantal uren slaap, als school niet om half 9 zou beginnen waardoor ik om 6 uur mijn bed uit moet, zou ik 8 uur redden. Ik slaap doordeweeks altijd voor 11 uur, persoonlijk vind ik dit nog wel netjes.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:14

Té veel slaap is voor niemand goed. Acht uur is ook een richtlijn, hoeveel uur slaap je precies nodig hebt is heel individueel :)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 21:16

Dat weet ik ook. Ik heb een jaar terug een paar weken gehad dat ik moe was. Toen ben ik een week lang om 9 uur op bed gegaan, maar daar werd het alleen maar erger van.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:10

Ik was voor dat ik pfeiffer had altijd super wakker met maar 4 á 5 uur slaap per nacht :') Sliep ik meer dan 7? Ik was echt moe.

Maar TS, ben je niet alleen geestelijk moe, maar ook lichamelijk? Ik heb namelijk last van beide :j en moet na 3 uurtjes school toch echt nog 2 uur op de bank slapen, anders trek ik het niet.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 07:21

Vooral geestelijk. Lichamelijk niet erg, behalve na een werkdag van 9 uur.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:24

En hoe zit het met je menstruatie? Heb je daarna een slechtere periode? Bijv. ook duizelig etc?

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 07:30

Dan heb ik verder nergens last van, op de buikpijn na.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:34

Hmm, dan denk ik eerder aan een vitamine tekort, en dan geen ijxertekort of pfeiffer.. Maar zoals vaker is gezegd: er word op meerdere dingen fetest, dus ik zou zeker even langsgaan.