Ik kan het niet loslaten (dodelijk ongeluk)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:59

Je kunt ook altijd langs je eigen huisarts gaan!
Sterkte!

ThreeFingers

Re: Ik kan het niet loslaten (dodelijk ongeluk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:10

Hou je ons wel op de hoogte ts?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:50

Gini schreef:
Zouden jullie echt zo snel met slachtofferhulp gaan praten?
Ik kan me voorstellen dat dit beeld nog even blijft hangen. Ik heb zelf ook eens een ongeval zien gebeuren waarbij de motorrijder door de lucht vloog en diens helm voor onze auto langs gekatapulteerd werd. Later ook vernomen dat die het niet overleefd heeft. Dat beeld heeft me die week ook nog dikwijls vastgegrepen. Voelde me ook heel akelig en down. Maar stilaan slijt het wel. Je moet verdriet ook de kans geven. Moet je niet willen verstoppen. Je hebt iets vreselijks gezien, laat het toe om dat even goed in je te laten inhakken. Ik weet dat dit misschien een gek advies is, maar je moet het niet angstvallig wegmoffelen. Laat het gevoel toe, benoem het gevoel, zeg wat je gezien hebt en benoem wat je erbij voelt, laat de tranen komen. Ik, persoonlijk, doe dat liever tegen familie of vrienden, dan tegen een vreemde van Slachtofferhulp. Dat lijkt me meer iets voor als je echt een trauma hebt of in shock bent en niet meer kunt functioneren. Maar dat je nu even helemaal van de kaart bent, is doodnormaal. Nogmaals, laat dat toe en je zal zien dat het op die manier het snelste slijt.

Hier is iedereen natuurlijk wel anders in. Maar in principe zou je dit al als 'trauma' kunnen benoemen. Als jij er genoeg aan hebt om met familie en andere mensen die dichtbij je staan te praten, dan is dat voor jou voldoende. Echter is dit maar voor een paar mensen weggelegd. Daarom bestaat er slachtofferhulp, dat zijn mensen die weten hoe je zoiets aan moet pakken. Als TS het gevoel heeft het niet alleen te kunnen, dan is slachtofferhulp een perfecte instantie om haar probleem mee aan te pakken.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 19:56

Ik ben nog niet naar slachtoffer hulp gegaan. Wil proberen eerst alles een plekje te geven voor mezelf. ook is mijn relatie net uit dus heb effe behoefte aan rust nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:22

Ik heb ook een dodelijk ongeluk mee gemaakt. Ik reed achter die vrouw en was als eerste bij haar.. ook ik krijg dat beeld van haar gezicht NOOIT meer uit mijn hoofd.
Ik heb wel slachtofferhulp gehad en dat heeft echt goed geholpen!!

Edit; familie en vrienden weten vaak niet hoe ze moeten reageren of willen graag details weten die jij juist probeert te verdringen.. bij slachtofferhulp weten ze wat ze moeten zeggen en hoe ze jou kunnen helpen!

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:52

Zoals waarschijnlijk de meeste zullen zeggen.. praten.
Praat erover met iedereen waar jij het aan kwijt wil, en waarvan je weet dat diegene ook naar je wil luisteren.
Het heeft tijd nodig en het krijgt vanzelf een plekje.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:55

Gaat het inmiddels wat beter?