In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:17

Ik roep ook al jaren dat ik naar ijsland ga emigreren! Vind de warmte verschrikkelijk en krijg ook ontzettend last van zonnen allergie.
18 graden is heerlijk, daarboven word het me te warm :+
Ik zoek dan ook vaak binnrn de koelte of terwijl ieder ander aan het strand ligt of buiten zit.

MoniqueT

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:21

In de Pyreneeën is het ook veel vochtiger dan hier in Zuid-Spanje. En ja, de siësta is er niet voor niets.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:47

Hier nog een lotgenoot. Als het ook maar even zou kunnen zou ik echt mijn koffers pakken en naar één of ander erg noorderlijk en koud gebied verhuizen. Zelfs mijn huisarts raadde me dat aan nadat hij mijn medische geschiedenis eens had bekeken en het opviel dat de hoeveelheid klachten evenredig toenamen met de hoogte van de temperatuur :') . Hoe kouder het wordt hoe joliger ik ben.
Heel simpel gezegd, dit ben ik:

Zodra het warm wordt (en bij mij is dat alles boven de 20 graden) zit ik eigenlijk het liefst in mijn verduisterde, koele 'grotje' en boven de 30 graden moet je wel met een heel goed excuus komen om mij van de plavuizen te krijgen. Ik zweet me het ongans (die vlieger gaat dus niet op, ook met zweet kun je last van de warmte hebben), heb sneller hoofdpijn, ik zwel op en alles gaat pijn doen. Maar ook duizeligheid en algehele lamlendigheid slaan toe. Verbranden doe ik gelukkig niet (moest er nog eens bijkomen) maar omdat ik al een beetje een kleurtje heb gelooft niemand dat ik de pest aan warmte heb totdat ze me als een zoutzak ergens in de schaduw hebben zien hangen.

Maar goed, het ging eigenlijk over wat je er aan kunt doen, toch? Ik probeer voldoende te drinken en bijtijds hartig te eten, waar mogelijk in de schaduw, of nog beter, in een airco-omgeving te blijven en vooral zo min mogelijk druk maken. Als het even kan op het heetst van de dag gaan slapen en het liefst zou ik dan gewoon 's nachts leven maar ik heb 'helaas' nog steeds een normaal leven en ik betwijfel of mijn buren het op prijs zouden stellen als ik midden in de nacht ga stofzuigen, ramen lappen en grasmaaien :P .
En ik wil nog steeds deze bandjes: http://www.pejediertotaal.nl/aqua-coolk ... sband.html
En aftellen naar de wintertijd. 'Nog maar' 4 maandjes kans op zomerweer. O, en winterfilms kijken. Een kuurtje in een vriescontainer helpt ook. Heb er ooit eens even in gestaan tijdens een rondleiding bij de plaatselijke voedselbankopslag. Kwam helemaal bij. Mocht 'm alleen niet meenemen. Zó kansloos. -O-

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:59

Het word hier nu net winter, gatvet! ;( . Ik zou zo naar NL komen, en winter vergeten. Zou er niet aan moeten denken om de sneeuw ooit weer te zien, heb het hier ook nog geen dag gemist.

Wij zitten hier sub-tropische, word makkenlijk rond de 35 tot 40C in hoog zomer met 90/100% luch vochtigheid. Dat is de enige tijd dat ik wenste dat de winter, sneeuw en kou kwam. Dan ga ik ook niet rijden en zit tussen de middag vaak binnen.
Gewoon zorgen dat je goede airco hebt, een petje draag (en genoeg ijsjes eet :Y) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:03

Hier ook eentje die niet tegen warmte kan. Het liefst lig ik hele dag op mijn kamer met airco en waaier aan. En kom ik 's avonds eens tot leven.

Maar helaas kan dat niet optijd. Dus zorg altijd dat ik koud water bij mij heb. Zodat ik veel kan drinken.
En gewoon kalm blijven en mmij nergens over opwinden.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:10

Ik vind de winter en de zomer helemaal niet leuk. Winter is te koud en te somber, zomer zo warm dat ik er chagrijnig van word. :') Vooral als er in de avond ineens van die zware buien komen, dat is nog niet eens om te genieten want dan is het gewoon vies benauwd, echt vreselijk. Wat ik altijd doe is overdag gordijnen dicht en raam op een kiertje en die als het afkoelt open en ramen ook heel ver open zodat het lekker door waait (voor zover er koele lucht komt dan). Ook heb ik vaak een washandje die ik nat maak om in mijn nek te leggen, helpt ook wel voor eventjes. :Y)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:12

Nou ik ben geen wintermens. In de winter krijg ik namelijk last van droge schrale handen/voeten en wintertenen ;( , ook kan ik mezelf niet op tempratuur krijgen en de slaapkamer tempratuur is zelfs rond de 25 graden :Y) .. Ik ben echt een koukleum. Daarnaast zijn de dagen korter het wordt al om 17.00 donker (blegh!) en sóchtens kan ik me bed moeizamer uitkomen.

Nee doe mij maar zomer. Ik zit er echt weleens aan te denken om naar een warm land te emigreren maar ik heb niet zo'n talenknobbel -O- .. Dus dat gaat niks worden vrees ik.

Ik ben trouwens niet iemand die het heerlijk vind om elke dag hele dagen op het strand te bakken, want dat raak snel verveeld. :P

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:18

Oh allemaal lotgenoten.
Ben af en toe in staat te verhuizen naar de Noordpool! Vieze warme kleffe zooi.. :r
Ban weer helemaal blij als het weer winter wordt, lekker sneeuw en ijs :Y)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:26

Ik kan er ook niet tegen,ik vind 20 graden een prima temperatuur,warmer hoeft voor mij niet.
Als ze de 30 graden voorspellen word ik al hyper en zie er zó tegenop.Ik haat gewoon de hitte,ik houd niet v.d. Zomer,voor mij mag het Lente of Herfst blijven.
Bij warm weer sluit ik mezelf op in huis,kan echt niet buiten zitten.Ik tel de uren af en hoop dat het héél snel weer avond is.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:38

Ik ben gk op de zomer..mits het een zomer niet warmer dan 23 graden is :P
Kan er niet tegen en ben inmiddels er zo op getrained dat het wel te doen is. Nu heb ik makkelijk praten, want ik werk vanuit huis en als ik voor mijn thermografie op pad ga, kan ik niet werken boven de ong 26 graden ;) Dus of smorgens heel vroeg of laat en anders niet.
Moet wel zeggen, als ik zie dat het nieuws aangeeft dat er een hittegolf aankomt, ik wel lichtelijk in paniek raak hoor..dat zijn helse dagen.

Ik heb nl een gekke kwaal, dat ik mijn warmte niet kan reguleren en word dan ook erg ziek..hele dag polsen koelen, voeten koelen, veel water drinken, zodat ik veel kan plassen, om zo de warmte af te voeren en vooral niks doen..ven binnen aan en parasollen overal haha.

Dus enige wat je kunt oen, is je erop aanpassen en je dagen zo indelen, dat je de hitte vermijd. Denk maar aan de Grieken bv..die blijven ook binnen met die hitte en komen ook smorgens vroeg of einde vd dag pas buiten ;) (dus op kantoor werken met airco is een fijne in de zomer, hihi).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:45

bigone schreef:
Juist omdat je niet of slecht zweet heb je veel meer last van de warmte.

Ik zweet absoluut niet slecht of weinig. Was het maar zo :')

Heb ook helemaal niks met dit warme weer. Kan er absoluut niet tegen, nu verbrand ik ook nog eens heel snel. Zo rond de 18 graden vind ik nog wel een fijne temperatuur maar als het echt boven de 20 komt verlang ik alweer terug naar koelere dagen...

Nederlandse warmte is benauwd, maar in het buitenland vind ik het ook verschrikkelijk. Met 36 graden in Italië bijv ben ik ook doodongelukkig.

Helaas heb ik een kamer op het zuiden waar het de afgelopen dagen dus al zo'n 27 graden was -O-

Overigens is IJsland helemaal niet zo koud hoor... naam doet misschien anders vermoeden maar ik heb er ook gewoon zwetend en wel rondgelopen in een korte broek en shirtje :))

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 10:27

Maar in IJsland is het wel kouder dan in Nederland. Of iig minder vaak warm :j

Hartig eten moet ik ook niet doen, ik hou veel vocht vast in de zomer. Dus zo min mogelijk zout..

En daarbij komt ook nog eens dat ik in het onderwijs werk. Leuk en aardig, maar investeren in airconditioning voor 200 lokalen voor die 5 dagen dat het warmer is dat 25 graden buiten de zomervakanties om, doen ze niet :( Dus ik sta al klagend en steunend voor de klas. Zelfs vanochtend, toen de zon recht op mijn lokaal stond.. Bleh!

Pluizebolpum, die bandjes zien er veelbelovend uit! :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:34

Vond het niet echt extreem veel schelen eigenlijk, het kan er alleen veel harder waaien en als dat noordenwind is dan voelt het al snel stukken kouder aan. Je kunt beter naar het binnenland van Groenland gaan :D

Denk ook dat de instelling van veel Nederlanders niet echt is aangepast op het warme weer... in Zuid-Europese landen doen ze bewust tussen de middag minder, en als het hier dan flink warm is zijn ze zo gek om gewoon door te gaan :+

Hebben jullie dan ook een hekel aan de sauna eigenlijk? Heb een keer in een sauna gezeten (althans, proberen te zitten) maar hield het maar een paar minuten uit. Wat is dat vreselijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:42

Sauna vind ik heerlijk. Want dan is het gewoon een kwestie van ontspannen en de warmte over je heen laten komen. En buiten de sauna kan dat niet, want ik moet ook gewoon werken als het smoorheet is, huishouden moet gedaan worden etc. Dus dan heb ik wel echt last van de warmte. In de sauna zweet ik als een otter, het stroomt er dan echt vanaf := Maar waar dat buiten de sauna náár is, is het in de sauna alleen maar heel erg fijn :))

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 10:42

Sauna is ook niet aan mij uitbesteedt nee :n Ik ga het van de zomer in Finland weer proberen!

Vind ik ook! Het is gewoon niet te doen om even hard door te werken als de temperatuur boven de 25 graden komt. Zeker niet als dat moet in een gebouw zonder degelijke verkoelingsmogelijkheden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:51

Eigenlijk vind ik de zomer wel fijn, maar die warmte verdraag ik ook slecht.
Wat ik doe is in huis veel de boel open zetten.
Ik maak gebruik van een ventilator, geen airco!
Plantenspuit erbij en dan vaak en veel mijn handen, armen benen gezicht vochtig maken.
Thuis vaak mijn voeten onder de koude kraan afspoelen.
Luchtige, ruime kleding maar niet bloot, eerder alles bedekt houden.
Thuis maak ik vaak mijn haren nat.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:06

Oh nee die ene keer dat ik het geprobeerd heb vond ik het echt heel naar. Kan gewoon echt niet tegen de warmte :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:08

Voor mij ook geen sauna,zelfs een binnen zwembad is veel te benauwd voor mij.

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:25

Goh, best veel mensen die er niet tegen kunnen en er een hekel aan hebben.
Mij verklaren ze altijd voor gek....
Nou, ik kan me flink beroerd voelen! Dikke pijnlijke benen en voeten. Opgezwollen handen met worstenvingertjes, das echt niet prettig.
Maar het ergste vind ik dus het zweten! Omdat... ik zweet als ene vent!! Ik zweet nl op/van m'n hoofd. Het loopt er met straaltjes vanaf. En aangezien ik in de cosmetica werk en er op werkdagen toch een beetje opgetut 'moet' uitzien, is dat zwaaaar irritant!!
Waarom klotst het niet gewoon uit m'n oksels! |( :?
Ook als ik ga paardrijden, dan gutst het er al vanaf vóórdat ik erop zit. En dan die cap nog op! Ik heb steil haar en je wil niet weten hoe dat eruit ziet als ik uitgereden ben!! :\ :n :oo :=
Pfff geef mij maar een graadje of 20

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:28

Sauna's zijn ook niet aan mij besteed, opgesloten zitten in een hete ruimte is nog steeds één van mijn ergste nachtmerries.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:42

Ik heb ook een schurfthekel aan de warmte.
Ik ga dan gewoon 's avonds en 's nachts leven, dus om ong 19u opstaan en tussen 19.30 en 22u mijn huishouden doen, daarna rustig koken en de stillere klussen doen en dan ergens 's ochtends naar bed.
Afspraken probeer ik ook zoveel mogelijk daarop aan te passen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:56

Mallorka dat klinkt zó bekend. Uurtje rijden in warm weer en je kunt mij én m'n cap uitwringen. En dan rij je met stalgenoten die nog geen druppeltje zweet hebben, nergens niet. Oftewel, met echt warm weer rij ik gewoon niet. Scheelt dat mijn paarden minstens net zo zweten als ik, dan valt het minder op :)) Maar die doe ik er ook absoluut geen plezier mee om met echt warm weer te rijden, dan staan ze al druipend van het zweet in de wei, laat staan dat we door het bos gaan hollen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:29

Ik zweet ook voornamelijk alleen op mijn hoofd en niet over mijn lijf. Niet fijn!
Dikke voeten enz komt me ook erg bekend voor.
Wat ik veel doe is bleekselderij in plakjes snijden en dat in de koelkast leggen.
Als het flink koud is geworden is het lekker verfrissend om er elke keer een plakje van te eten en het drijft het overtollige vocht af.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:32

Ik zweet ook snel op mijn hoofd/gezicht (de rest van mijn lijf trouwens ook... vreselijk inderdaad als je een cap op hebt :') ) Hier ook last van dikke voeten en vaak mijn onderarmen ook een beetje. Ik probeer meestal mijn polsen te koelen onder koud water :j

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:25

Sauna vind ik niet erg, ik kan er niet te lang inzitten, maar daar kan je weer uit! Dan kan je de koelte weer in! Als het buiten 30 graden is kan je er niet uit :=