met benauwd weer / onweer hoofdpijn krijgen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:37

Combi ibuprofen met paracetamol; versterkt elkaars werking :)

Ik heb nu wel met dit weer sneller last van migraine en als het heel erg is, weet ik ook niet waar ik het moet zoeken en ben dan ook een kip zonder kop := maar hoera voor goede medicatie! Triptanen *\o/*

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:18

vuurneon schreef:
Combi ibuprofen met paracetamol; versterkt elkaars werking :)

Ik heb nu wel met dit weer sneller last van migraine en als het heel erg is, weet ik ook niet waar ik het moet zoeken en ben dan ook een kip zonder kop := maar hoera voor goede medicatie! Triptanen *\o/*

Precies! Works like a charm!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:22

TS ik heb het ook.
Knallende hoofdpijn met dit weer.
Ook in de auto rijden als de zon vel is, helpt geen zonnebril tegen.
Ik krijg paracetamol met codinne van de HA.( of hoe schrijf je dat)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: met benauwd weer / onweer hoofdpijn krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:07

Ik heb sowieso hoofdpijn als het boven de 20 graden komt, maar net een tik erger met benauwd weer of onweer. Pijnstillers en ontspanning is het enige wat sowieso iets werkt daartegen volgens mij, aangezien het vooral met de luchtdruk te maken heeft.
Wat mij verder veel helpt (in het algemeen bij warm weer dus) : voldoende drinken (liefst water) en vooral licht eten. Flinke maaltijden moet ik echt niet doen met dit weer, dan voel ik me nog veel beroerder. Liever honger dan een vol gevoel. Ik moet ook zorgen dat ik genoeg zout binnen krijg. Daar kijkt iedereen altijd raar van op, aangezien je tegenwoordig alleen maar hoort dat je minder en minder zout nodig hebt en in eten al teveel zit. Maar voor mij werkt het om vooral zoute, lichte dingen te eten en veel te drinken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:13

Ik voel het doorgaans op de plekken waar ik littekens heb zitten, dat de luchtdruk verandert. (Ja, helaas ook een paar plekken binnen mijn schedel - en idd: met hoofdpijn als gevolg.)

Dat de luchtdruk "opeens" zou dalen: dat gaat over vliegen, niet over de Nederlandse barometer.
De subtiele signalen die tot pijn leiden, zijn waarschijnlijk dat het littekenweefsel net iets anders is samengesteld dan het oorspronkelijke weefsel en dus net anders reageert.

De oplossing zoeken doe ik dus in de richting van arnica, jeneverbes en wat verder nog meer helpt tegen littekens. Meestal helpt het.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 20-05-14 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:15

Mijn vriend heeft het ook, zelf gelukkig geen last van.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 23:11

Murthul schreef:
Ketaki schreef:
Murthul hoe kan het met clusterhoofdpijn dat je als een kip zonder kop wil gaan rennen?
Nooit geweten trouwens

Pfoeh dat weet ik niet precies, maar ze noemen het niet voor niks zelfmoordhoofdpijn.. Bij migraine ontdekt je lijf al vrij snel "als ik niet beweeg doet het minder pijn" en bij clusterhoofdpijn maakt dat niet uit.. Veel mensen met CH gaan hun kop tegen een muur rammen, of zichzelf heel hard bijten om maar een andere pijn te voelen..
Er zijn wel n aantal dingen die CH kunnen triggeren, n kennis van mij krijgt het uitgelokt door citrusvruchten en grapefruits.. En weersverandering heeft bij haar ook invloed :j

Mocht je pijnstilling willen nemen zou ik je eerder aanraden ibuprofen te nemen dan paracetamol, tenminste.. Als het CH is wil paracetamol ook nog wel triggeren..

Dat met de hoofd tegen de muur aanknallen heb ik zelf ook al ervaren.
Alleen doet dat minder pijn dan de hoofdpijn zelf

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 08:08

ik heb er idd ook last van, al vanaf maandag knallende hoofdpijn..
heb idd ibuprofen en 2 paracetamol ingenomen maar het werkt echt voor geen meter.
Gelukkig is het nu grotendeels weggetrokken, maar maandag en gisteren kon ik echt totaal niks.. verschrikkelijk..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 19:00

Gekkie10 schreef:
ik heb er idd ook last van, al vanaf maandag knallende hoofdpijn..
heb idd ibuprofen en 2 paracetamol ingenomen maar het werkt echt voor geen meter.
Gelukkig is het nu grotendeels weggetrokken, maar maandag en gisteren kon ik echt totaal niks.. verschrikkelijk..

daarom hoef ik ook geen ibuprofen of paracetamol in te nemen als het benauwd weer is. -O- -O- -O-

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:19

Advil liquid 400 en veel water..

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:22

Wel heftig hoe sommige er hier last van hebben!
Ik heb het gelukkig niet zo erg.. Heb wel altijd als er onweer op komst is een soort steek oid op een bepaalde plek in mijn hoofd.. Niet zo dat ik er last van heb oid, maar als ik dat voel weet ik altijd dat het gaan onweren.. Best handig :)