Maar artsen zeggen niet voor niks dat je er geen scherpe dingen in moet doen. Je huid word dunner en zeker als je wat zweet onder je gips kan je huid al kapot gaan als je er langs gaat met wat scherps. Ff paar weken bikkelen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
marjonneke schreef:Google eens op castcooler... het is een soort band die je aan kan sluiten op een stofzuiger. Daardoor komt er luchtstroom onder je gips. Lekker koel ook als het warm is en je gips gaat minder snel stinken. Helpt ook heel goed tegen jeuk.
Lijkt me ook fijner aangezien je niet weet hoe je eczeem reageert op die spray...
ik mocht gisteren in principe uit het gips, maar er zijn drie weken aangeplakt
. Maar het went, dat dan weer wel. Jeuk onder je gips: ik stak een ruggenkrabber in het gips, maar dat is mijn been en op dat moment kon mijn hele hand al tussen mijn been en het gips
. Een pen is overigens niet aan te bevelen, ik propte er zaterdag één in en ik kreeg 'm er niet meer uit
alltimapanda schreef:pff ik breek liever een been dan een arm nu moet ik alles vragen zelfs om flesje open te maken
. Nu moet je vragen of iemand iets voor je openmaakt, dan moet je vragen of iemand je overal heen brengt. Dat is pas irritant! Dan ben je volledig afhankelijk van je omgeving.Nikkii94 schreef:alltimapanda schreef:pff ik breek liever een been dan een arm nu moet ik alles vragen zelfs om flesje open te maken
Ik kan je zeggen dat je daar anders over denkt als je een been breekt. Nu moet je vragen of iemand iets voor je openmaakt, dan moet je vragen of iemand je overal heen brengt. Dat is pas irritant! Dan ben je volledig afhankelijk van je omgeving.
En verder heb ik geen tips hoe je van de jeuk afkomt, wel iets om mee te geven: let op dat waarmee je krabt schoon is. Mijn oma heeft ooit een voetoperatie gehad, en het jeukte voor haar ook ontzettend onder het gips, zo erg dat ze het er zelf afhaalde op een gegeven moment. Weet je wat eronder vandaan kwam? Maden! Er was blijkbaar ergens een vlieg tussen gekomen.