jeuk bij gips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Re: jeuk bij gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:06

K weet zo wat je bedoeld :j

Maar artsen zeggen niet voor niks dat je er geen scherpe dingen in moet doen. Je huid word dunner en zeker als je wat zweet onder je gips kan je huid al kapot gaan als je er langs gaat met wat scherps. Ff paar weken bikkelen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 19:12

pff ik mis nu al me pols vrijheid

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:12

Google even op comfort aid spray is ook online te bestellen en hebt aardig goed.

groetjes genja

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 19:20

ik ga zoeken

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:26

Probeer afgeleid te raken inderdaad!
Ik heb zelf 2x na elkaar mijn beide polsen gebroken en in totaal zo'n 5-6 maanden gipst gehad al met al, de jeuk was niet te harden! Maar ga wat doen en dan vergeet je het. Ik deed overgings wel gewoon met een dikke breinaald krabben, zeker de laatste 1 a 2 weken was dat erg prettig, zolang je maar voorzichtig bent.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 19:34

hoe koelen jullie het. want dat word toch nat

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:08

gewoon anti jeuk spray halen bij de apotheek , is een spraycan met een slangetje aan de tuut en dan kun je dat onder je gips sprayen, het verlicht echt heel goed
je kunt wle met de achterkant van een breinaald porren, maar daar word de jeuk niet minder van, je beschadigd je huid toch met die breinaald en dat gaat ook weer jeuken waardoor je alleen maar meer jeuk krijgt.
die spray + koelen met coolpacks uit de vriezer zijn de enige echt goede opties.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 20:34

ik word gek van de jeuk. gips zit op zo plaats waar ik regelmatig ecceem heb. nog even en ik rop dat klote gips er af, heb liever pijn dan jeukk

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:44

Google eens op castcooler... het is een soort band die je aan kan sluiten op een stofzuiger. Daardoor komt er luchtstroom onder je gips. Lekker koel ook als het warm is en je gips gaat minder snel stinken. Helpt ook heel goed tegen jeuk.

Lijkt me ook fijner aangezien je niet weet hoe je eczeem reageert op die spray...

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 20:49

marjonneke schreef:
Google eens op castcooler... het is een soort band die je aan kan sluiten op een stofzuiger. Daardoor komt er luchtstroom onder je gips. Lekker koel ook als het warm is en je gips gaat minder snel stinken. Helpt ook heel goed tegen jeuk.

Lijkt me ook fijner aangezien je niet weet hoe je eczeem reageert op die spray...

dankje voor de tip

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 19:59

hoe erg is het als er paar kleine druppels op gips zijn gekomen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:17

alltimapanda schreef:
hoe erg is het als er paar kleine druppels op gips zijn gekomen?
zolang het niet loslaat maakt het niet uit ;)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:32

Ik voel je, laten we dat voorop stellen :') ik mocht gisteren in principe uit het gips, maar er zijn drie weken aangeplakt -O- . Maar het went, dat dan weer wel. Jeuk onder je gips: ik stak een ruggenkrabber in het gips, maar dat is mijn been en op dat moment kon mijn hele hand al tussen mijn been en het gips :7 . Een pen is overigens niet aan te bevelen, ik propte er zaterdag één in en ik kreeg 'm er niet meer uit :')

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 21:20

1 ding is zeker ik ben bekaf en ga nu gewoon slapen

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 11:40

zit nu op school en word gek van de jeuuk

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:46

alltimapanda schreef:
pff ik breek liever een been dan een arm nu moet ik alles vragen zelfs om flesje open te maken

Ik kan je zeggen dat je daar anders over denkt als je een been breekt ;). Nu moet je vragen of iemand iets voor je openmaakt, dan moet je vragen of iemand je overal heen brengt. Dat is pas irritant! Dan ben je volledig afhankelijk van je omgeving.

En verder heb ik geen tips hoe je van de jeuk afkomt, wel iets om mee te geven: let op dat waarmee je krabt schoon is. Mijn oma heeft ooit een voetoperatie gehad, en het jeukte voor haar ook ontzettend onder het gips, zo erg dat ze het er zelf afhaalde op een gegeven moment. Weet je wat eronder vandaan kwam? Maden! Er was blijkbaar ergens een vlieg tussen gekomen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 11:48

Nikkii94 schreef:
alltimapanda schreef:
pff ik breek liever een been dan een arm nu moet ik alles vragen zelfs om flesje open te maken

Ik kan je zeggen dat je daar anders over denkt als je een been breekt ;). Nu moet je vragen of iemand iets voor je openmaakt, dan moet je vragen of iemand je overal heen brengt. Dat is pas irritant! Dan ben je volledig afhankelijk van je omgeving.

En verder heb ik geen tips hoe je van de jeuk afkomt, wel iets om mee te geven: let op dat waarmee je krabt schoon is. Mijn oma heeft ooit een voetoperatie gehad, en het jeukte voor haar ook ontzettend onder het gips, zo erg dat ze het er zelf afhaalde op een gegeven moment. Weet je wat eronder vandaan kwam? Maden! Er was blijkbaar ergens een vlieg tussen gekomen.

ahh bahh :s

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:51

Ja zo ranzig, ik ben blij dat ik dat niet heb gezien haha! Kon ze wel weer terug naar het ziekenhuis

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 11:54

haha ik heb volgens mij een wondje onder het gips.. XD

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:56

nadeel van jeuken onder gips zijn inderdaad wondjes.
normaal verlies je huidcellen. In het gips blijven die zitten. In combinatie met zweet wat je sowieso verliest en misschien met dit warme weer wat meer zweet maakt dat een zacht papje op je huid. Je huid wordt dus zacht. Denk aan je huid als je lang hebt gezwommen . Als je dan gaat steken met iets eerder beschadig je je huid heel snel. Wondjes kunnen niet genezen omdat de korst door de broeierige omgeving niet kan harden etc etc.

hou het maar bij wat talkpoeder strooien of denken aan iets anders ;-)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 16:17

pff de pijn is minder maar er zat al een wondje maar jaa het jeuktt

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:31

Bah sterkte! Gelukkig nooit wat gebroken dus ook geen tips van mijn kant. Er was wel een jongetje op de basischool en die had mieren onder zijn gips lopen... JAKKES.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 17:47

ik ga zo douche mag me arm weer in pakken met een vuilniszak en ducktape

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:52

Lastig he, je moet inderdaad heel veel vragen. Ik jeukte toenertijd met een nintendo stokje :P

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:54

ik stak er altijd een pen tussen :+ werkte prima :j