nog mensen met zonne-allergie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_D

Re: nog mensen met zonne-allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:13

Utrizon werkt bij mij helaas niet. Inderdaad smeren met factor 50. En tegen de kriebel smeer ik altijd aloë vera. Wel met 96% aloë vera erin.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 21:54

Vandaag had ik dus les met mijn paardje. Buiten in de zon. 1 uur buiten en ik had al bobbels op mn armen

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:02

Ik heb er 2 jaar last van gehad to ik 17,18 was nu nergens last van gehad.

Ik had allergie pillen factor 50 zonnebrand en een zalfje die heel goed hielp tegen de jeuk.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:03

Ik heb het ook.
Vroeger als kind gehad, daarna is het lang weg geweest en nu sinds mijn 19e of zo weer terug.
Vorig jaar was het extreem, dagenlang mijn volledige lichaam behalve de plekken waar kleding zat. ( Ofwel alles bedekken).
Ik was toen ook zwanger, dus het kan ook zeker daarmee te maken hebben.

Utrizon helpt bij mij ook niet.
Ik heb mentholzalf van de huisarts, geweldig spul.
Ik had twee soorten medicijnen, eerst citrizine geloof ik en nu iets meer een l, lijkt erop maar is zonder recept te krijgen. Werkt gelukkig ook :)

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 22:05

MarianneW schreef:
Ik heb het ook.
Vroeger als kind gehad, daarna is het lang weg geweest en nu sinds mijn 19e of zo weer terug.
Vorig jaar was het extreem, dagenlang mijn volledige lichaam behalve de plekken waar kleding zat. ( Ofwel alles bedekken).
Ik was toen ook zwanger, dus het kan ook zeker daarmee te maken hebben.

Utrizon helpt bij mij ook niet.
Ik heb mentholzalf van de huisarts, geweldig spul.
Ik had twee soorten medicijnen, eerst citrizine geloof ik en nu iets meer een l, lijkt erop maar is zonder recept te krijgen. Werkt gelukkig ook :)

Cetrizine gebruik ik ook. Ook voor insectenbeten. Werkt uitstekend bij mij.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:06

Ja, ik heb er vreselijke last van (gehad)!
Allergiepillen: wat een zegen! Verder gebruik ik wel eens van die korreltjes Urtizon, scheelt mij wel een beetje, o en menthol gel als verkoeling.
De grap is ook wel dat toen ik de zon vermeed ik er veel meer en sneller last van had.
Ik woon nu op een boerderij en ben veel buiten en ik kan het met deze middelen en in de zomer toch een beetje oppassen goed redden.
Die stekende jeuk... ohww verschrikkelijk!

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:07

Ik heb levocetrizine werkt super heb nog 3 doosjes liggen heb ze alleen niet meer nodig (hoop ik)

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:13

zanakuzies schreef:
Ik heb levocetrizine werkt super heb nog 3 doosjes liggen heb ze alleen niet meer nodig (hoop ik)

Dat spul bedoelde ik!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 07:39

Ik heb t ook...

Uva zorgt voor de allergie, dus zonnebrand smeren voor Uva en uvb! Daarnaast een hoge factor (voor kinderen) en dan kan ik redelijk in de zon komen.

Maar Uva is wel belangrijk! Alleen veel weten het niet.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 07:46

Hier nog iemand die op dit moment in nek decolleté, handen en voeten onder de jeukende bultjes zit :( Gisteren, ingesmeerd en al even het gras gemaaid....expres ook shirt met lange mouwen en broek aangetrokken vanwege de zon.

Bah, hele gezwollen plakkaten op m'n handen en voeten, jeuk als de hel !

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 07:55

Ik heb er vorig jaar een paar dagen last van gehad. Op mijn onderarmen, onderbenen en voeten. Was op vakantie en het was vreselijk. De rest van de vakantie ben ik uit de zon gebleven of heb ik lange mouwen, lange broeken en dichte schoenen gedragen. Hoe het deze zomer zal gaan is nog spannend..

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:00

Hier heb je van die homeopatisch bolletjes voor bij de apotheek moet je onder je tong laten smelten. Blijkt heel goed te helpen tegen zonne allergie

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:04

Urtizon heet het

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:04

Ik heb ook altijd zonne allergie bij de eerste zon vooral.. Vorig jaar februari kreeg ik het op Curaçao en ik dacht dat ik gek werd, zo erg was het. Daar een spuit gehad van de huisarts in m'n bil en binnen een uur was het weg en kon ik weer gewoon in de zon. Heb het briefje bewaard dat hij voor de verzekering had geschreven, dus als ik het dit jaar weer krijg ga ik daar even mee naar de huisarts, kijken of hij ook zoiets kan doen. Vorig jaar werkte die spuit nog in de zomer, toen geen last gehad..

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:11

Jenny_S schreef:
Urtizon heet het

Dat bedoelde ik inderdaad :j

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:17

Hier ook iemand met zonne-allergie, al is het niet meer zo erg dan een aantal jaar geleden.
Ik heb de toen de tip gekregen om voor ik op vakantie naar de zon ging een zonnebank kuurtje te doen en dat heeft mij heel goed geholpen, ik had voor het eerst niet mijn lichaam onder de jeukende rode bultjes zitten.

Heb toen zelf een zonnehemel gekocht en ben dit toen thuis blijven doen en gek genoeg is de allergie echt vele valen minder geworden, zelfs nu ik bijna nooit meer onder de zonnebank lig.

Snap dat er ook nadelen aan een zonnebank zitten, maar met mate lijkt het me geen probleem.

Wie weet heeft iemand er net zoveel aan als ik :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:24

Hier nog iemand met zonne-allergie.
Ik gebruik ook urtizon en nog een speciale fles zonnebrand (rete duur spul, maar toek ik vorig jaar in Amerika (Las Vegas ed ) was, hielp het wel :). Moest het wel in de koelkast bewaren, anders liep het zo de fles uit :'). Zal eens opzoeken wat dat was, in combinatie met urtizon heb ik er toen helemaal geen last van gehad. (Voor m'n hals heb ik vooral veel een hoed gedragen en dan smeren smeren..)
Oh en voor als ik wel jeuk krijg heb ik een homeopathisch middel van vsm, werd hier al ergens genoemd geloof ik.

Ik wil dit jaar eigenlijk paar kuurtjes zonnebank doen, maar ik durf niet :+

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:27

Ik heb ook zonne-allergie... :(
Ik heb speciale zonnebrand met aftersun, Urtizon en zonneblaasjes gel van de kruidvat.

Zo hou ik het een beetje rustig, maar heb nog geen jaar gehad dat ik er geen last van had.

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:30

Hier nog een slachtoffer , ineens sinds vorig jaar op komen zetten. :(

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:09

Alsof je over de duvel spreekt...
Open ik vanmorgen dit topic, kijk ik net in de spiegel, zie ik dat er beginnende blaasjes bij m'n keel zitten. Ik als een gek m'n spullen zoeken, kan ik t niet vinden -O- .
Heb alleen de urtizon gevonden en vsm cardiflor, maar niet de Zonnebrand en aftersun ;(

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:16

Hier ook! Al vanaf kleins af aan. Niks helpt, kwestie van niet krabben.. (Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk).

Ik heb ze meestal op mijn handen, maar ook weleens op mijn hielen, voeten en knieën.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:40

Ik heb ook weleens zonnebank geprobeerd, maar zelfs van de zonnebank kreeg ik allergie

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:43

Bij mij zitten ze vooral op mijn buik.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:53

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 21:41

Ik hoor hier vaak zeggen dat het verbeterd bij de meeste, wat hebben jullie geluk zeg!
Want bij mij verslechterd het alleen maar. De bobbels die ik normaal alleen op mijn handen kreeg, krijg ik nu op mijn handen, armen en benen. Allemaal op 1 dag. Cetrizine werkt nu ook minder lang/goed. En die jeuk: verschrikkelijk!
Toch maar best aftersun en cetrizine meedoen naar school.