Knieschijfpijnsydroom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:50

Ik heb vroeger een paar jaar lang last hiervan gehad en nu weer (door overstrekking bij koude spieren)

Paardrijden heeft daar niets aan verbeterd. Ik heb bij de vorige keer 2 keer per week paard gereden en daarbij nog wekelijks een zware zwembadtraining gedaan. Elke keer bij lichtrijden kreeg ik pijn. Ik zorgde er dus voor dat ik maar een paar rondjes per les lichtreed. Ook kon ik niet vanaf de grond opstappen. Ik stapte altijd op via een opstapperon (vrijwilligersles op gehandicaptemanege) en dat kan ik nu nog niet.

Op dit moment heb ik weer last terwijl ik minstens 2 keer per maand 15km of meer loop, minstens 1 keer per wek bodycombat (heel veel met je benen en schouders) en op mijn werk ook regelmatig de hele dag trappen moet lopen en daarbij 25km afleg (is laatst gemeten).

Iedereen voelt de pijn anders, je kunt dus niet voor je vriendin bepalen. Wilt ze het niet, dan niet.
Voor mij werkt het het beste als andere mensen niet te veel ernaar vragen en me gewoon laten doen. Loop im raar, dan is dat zo. Neem ik eens de lift ipv de trap, laat me dan. Klinkt zeurderig, maar na jaren pijn weet je wanneer je wel en wanneer je iets niet kunt doen. (En ja ik heb daarbij wel een lage pijngrens, maar toch ga ik niet door de pijn heensporten etc)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:54

Ik snap alweer iets niet geloof ik......

Als auteur zie ik de naam muddy_ maar als je reageert heb je weer een andere naam.....
Of mis ik soms iets??

FellowH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 21:56

quartel schreef:
Ik snap alweer iets niet geloof ik......

Als auteur zie ik de naam muddy_ maar als je reageert heb je weer een andere naam.....
Of mis ik soms iets??

Ik heb mijn naam verandert omdat ik een ander paard rijd en ik zat net op mijn laptop dus toen kon ik het veranderen op mijn telefoon liet het dat niet toe

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:58

ok...maar dan is er iets niet helemaal goed gegaan hoor.
Mijn oude naam staat ook niet meer als auteur als ik een topic maak.
Maar ik ga hier een beetje of topic geloof ik.
Misschien kan een mod het oplossen voor je, dit is verwarrend

Warboel

Re: Knieschijfpijnsydroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:58

Het staat in de OP toch gewoon goed?
Alleen bij eigen berichten staat er nog _muddy. Tenminste hier wel :Y)

FellowH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 21:59

quartel schreef:
ok...maar dan is er iets niet helemaal goed gegaan hoor.
Mijn oude naam staat ook niet meer als auteur als ik een topic maak.
Maar ik ga hier een beetje of topic geloof ik.
Misschien kan een mod het oplossen voor je, dit is verwarrend

Oh dan weet ik het ook niet misschien moet het nog verwerkt worden of is het niet helemaal goed gegaan'

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:00

nou ja, ik vond het raar, had het nog niet eerder zo gezien :')

FellowH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 22:04

Bij mij staat het overigens wel goed !

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:05

Maar, als je bij actieve berichten kijkt staat je oude naam als auteur.
Als ik dan op muddy klik kom ik in het profiel van FellowH

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:07

Ik heb ook vaak zat last van me knieen, erg pijnlijk! Ik moet dan ook 2 ibuprofens innemen voordat het weg gaat (snachts kan ik anders niet slapen van de pijn)

Maar ik rijd gewoon paard, toen ik voor me knie bij het ziekenhuis liep mocht ik wel paardrijden maar zo min mogelijk belasten, voorzichtig opstappen en afstappen anders ging ik door me knie heen en lag ik..

Gelukkig is het ergste weg, heb 3 maanden zware medicijnen moeten slikken en is daarna minder geworden.

FellowH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 22:14

@ quartel, oh dat is vreemd..?

@Iedereen Ik wil even mijn excuses aanbieden voor de niet zo fijne OP ik dacht niet met de volle 100% na toen ik op versturen klikte.. Ik bedoel het niet zeikerig maar ik weet dat ze soms een zeurpietje is maar dan nog hadik het niet zo moeten doen aangezien ik zelf de onzekerste persoon op de wereld ben en als iemand dit over mij zou doen zou ik het chr verschrikkelijk vinden..
Een van de mods is al gepbt of die het aan wil passen.

Ik wil even zeggen dat ik het alleen goed bedoel omdat ze nu alleen maar thuis zit met zelfmedelijden en niks om te doen dus dacht ik dat paardrijden misschien wel kon..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:20

Ik zou de problemen van je vriendin zeker niet onderschatten, ik heb een bindweefselaandoening waardoor ik veel last heb van m'n gewrichten, en weet helaas hoe vervelend het is om niet serieus genomen te worden..

Een tijdje terug heb ik me toch laten verleiden om weer ns op een paard te stappen, en dat liep ook niet helemaal goed af.. (Daar kan quartel ook nog leuke verhalen over vertellen.. Ze hebben me uiteindelijk met zadel en al van t paard getild _O- )

Als ze aangeeft dat dat niet gaat, zoek dan iets anders, ga bij haar langs, pak een terrasje.. Zoek iets wat jullie beide leuk vinden en wat haar ook lukt..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:26

Murthul schreef:
Ik zou de problemen van je vriendin zeker niet onderschatten, ik heb een bindweefselaandoening waardoor ik veel last heb van m'n gewrichten, en weet helaas hoe vervelend het is om niet serieus genomen te worden..

Een tijdje terug heb ik me toch laten verleiden om weer ns op een paard te stappen, en dat liep ook niet helemaal goed af.. (Daar kan quartel ook nog leuke verhalen over vertellen.. Ze hebben me uiteindelijk met zadel en al van t paard getild _O- )

Als ze aangeeft dat dat niet gaat, zoek dan iets anders, ga bij haar langs, pak een terrasje.. Zoek iets wat jullie beide leuk vinden en wat haar ook lukt..

:(:) Ik zal niet verraden dat we je weer aan elkaar moesten plakken :D
Maar het is wel zo....jij bent geen klager terwijl jij niet de meest makkelijke dingen voor je kiezen krijgt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:43

Goed dat je inziet dat het niet zo'n gezellig topic is, maar wat ik me afvraag.. Heb je er weleens over nagedacht dat ze misschien niet wil rijden?

Ik heb zelf heel wat jaren terug een behoorlijk ongeluk gehad en toen ben ik me gaan realiseren dat ik maar 1 lijf heb en dat die me lief is. Ik heb een poos een eigen paard gehad waarmee ik kon lezen en schrijven maar nu die verkocht is ga ik echt niet zomaar op een ander paard zitten hoor..
Misschien is ze ook gewoon wel bang voor pijn en bang om er niet meer vanaf te komen en durft ze dat niet te zeggen..

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:45

Meid ik vind het heel goed dat je je vriendin wil helpen. Echt waar. Kijk dat je het niet helemaal op de goeie manier hebt aangepakt ach dat overkomt iedereen.
Misschien kun je aan je vriendin eens vragen wat haar niet zo'n pijn doet en wat ze leuk vind om te doen. Misschien vind ze bijvoorbeeld zwemmen wel heel leuk. Dan overleg je het met haar. Zal haar ook goed doen.
Ik vind het echt wel top dat je probeert om je vriendin te helpen.

Hopelijk vinden jullie wat wat jullie samen gezellig kunnen doen;)