Bleke huid.. zonnebank?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Bleke huid.. zonnebank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:01

Wel een goede nemen of laten doen, ik was vergeten destijds de huidplooien goed te doen; had dus oa oranje knieholtes :=

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 16:04

Zelf doen wil ik sowieso niet, dan ben ik straks weer oempa loempa oranje :')
Oeps.. dat is vast een raar gezicht geweest haha!

Dit stond er op de website van Sundays:
Huidtype 1
Kun je echt niet bruin worden en verbrand je alleen maar in de zon? Dan behoor je tot het zeldzamere huidtype 1. Ook de zonnebank zal voor jou geen uitkomst bieden! Met dit huidtype zal je noch in de echte zon, noch op de zonnebank bruin worden en is de kans op verbranden constant aanwezig.
Daarbij is de wetgeving hier erg strikt in. De nieuwe Europese regelgeving verbiedt ons mensen met huidtype 1 te laten zonnen.

Nouja, ik kan altijd een keertje langs gaan voor zo'n huidanalyse. Wie weet valt mijn huidskleur nog wel mee.. (al kan ik het mij niet voorstellen!)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:10

Nou we het toch over zonnebanken hebben, heb gelijk een vraagje.

Ik ben vrij donker van mezelf (heb niet een hele bleke huid, wel een wit gezicht trouwens. En heb ook donker haar en donkere haartjes op mijn arm enz.)
Normaal als ik in de zon ga, word ik bruin en die haartjes worden blond, waardoor het minder opvalt, nu wil ik eigenlijk dit jaar dat dit is voordat ik in de zon ga. Maar gebeurt dit wel onder de zonnebank?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:16

Ik heb wel blondere armhaartjes door de zonnebank :j

(Heb overigens huidtype 2, dus het donkerblonde haar is nog ergens goed voor :D)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:18

Kun je wel doen, maar gebruik wel goede middelen tegen uitdroging en verbranden van je huid of je nou onder de zonnebank gaat of onder de echte zon.

Mijn vriend die wordt simpelweg "minder wit" in de zomer en het beetje "minder wit" wat er dan is gaat binnen no time weer weg dus ik herken het wel maar hij blijft zichzelf goed insmeren. Huidkanker is levensgevaarlijk en bescherm jezelf daar goed tegen. Ik heb zelf een donkere huid (Antilliaanse moeder en Nederlandse vader) maar ik smeer mezelf goed in als ik onder de zonnebank ga ( ik heb in de wintermaanden last van een vitamine D te kort en krijg een hele schrale huid met eczeem achtige klachten en met twee a drie zonnebankjes ben ik er vanaf) met een hydraterende creme en als ik in de zon ben, op het paard of in het land bezig ben of eens de tijd neem om bewust in de zon te liggen smeer ik mezelf altijd in. Ik wil geen kreukelige huid op mijn decoleté als ik 50 ben geweest of een oude huid omdat ik teveel in de zon heb gelegen, en al helemaal geen huidkanker!

Dus wees voorzichtig en laat je goed adviseren, mijn vriend is goed geadviseerd bij Sunday's!

En veel plezier alvast op je vakantie!!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 16:42

Bedankt voor je uitgebreide post, Fred_Kroket! Sunday's stond bij mij ook bovenaan mijn lijstje, mede omdat ze goed bekend staan! Huidkanker staat ook niet op mijn verlanglijstje, dus ik zal ook zeker niet elke dag onder de zonnebank willen (of überhaupt kunnen).

Is het overigens wel een goed idee om met een vrij droge huid onder de zonnebank te gaan? De huid op mijn benen is heel snel droog en als ik het niet insmeer met bodylotion soms zelfs wat schilferig.. :=

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:51

Fairytales schreef:
Bedankt voor je uitgebreide post, Fred_Kroket! Sunday's stond bij mij ook bovenaan mijn lijstje, mede omdat ze goed bekend staan! Huidkanker staat ook niet op mijn verlanglijstje, dus ik zal ook zeker niet elke dag onder de zonnebank willen (of überhaupt kunnen).

Is het overigens wel een goed idee om met een vrij droge huid onder de zonnebank te gaan? De huid op mijn benen is heel snel droog en als ik het niet insmeer met bodylotion soms zelfs wat schilferig.. :=

Ik heb ook een droge huid, mijn vriend al helemaal ;) (had ik al gezegd dat hij WIT is ;) ) Maar ik smeer mezelf elke dag in met body lotion en als ik ging zonnen met Shea van Swedisch beauty Botanica, dat is een tanning lotion zonder geur en kleur stoffen en het enige waar mijn huid nog goed op reageerde als ik zo'n slechte periode heb. Eigenlijk altijd rond eind december begin januari is het dieptepunt qua huid, schilfers, bobbelig, jeuk, rood, kortom lelijk en kan niets verdragen zelfs douchen kreeg ik enorme uitslag van eerst op mijn gezicht later op mijn armen en zelfs op mijn benen ;( http://cdn1.bigcommerce.com/server5200/kxw4qqnm/products/4580/images/5647/image_3603__62911.1345044565.1280.1280.jpg?c=2

Dat is deze fles die verkopen ze ook bij Sunday's. Ik ben eigenlijk helemaal geen zonnebader dus die zonnebank was mijn laatste redmiddel na zalfjes, creme's en bezoekjes aan de huisarts, toen ik een nieuwe huisarts had zei hij waarom probeer je de zonnebank niet een keer... En dat hielp wonderwel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:57

Ik denk dat je beter langzaam aan de zon kan gaan wennen in Italie. Zo'n zonnebank is nergens goed voor, en het is ook nog eens ontzettend slecht voor je huid.
Bouw het in Italie rustig op, en ga niet meteen hele dagen liggen bakken. Af en toe onder de parasol is goed voor je :)
En verder goed opletten welke zonnebrand je gebruikt. Ik krijg ontzettend erge zonneallergie als ik factor 6 olie smeer en ga liggen bakken. Afgelopen vakantie heb ik gesmeerd met factor 50, en geen last van allergie gehad!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:59

Vergeet niet, de kleur die je krijgt van de zonnebank is "fake pigment". Smeer jezelf daarna alsnog in alsof je nooit onder de zonnebank bent geweest. Want de kleur die je van de zonnebank krijgt beschermd je niet tegen de zon. Zelf heb ik de huid van mijn opa geerft (Roodharige met bijbehorende moeilijke huidtype) en word eigenlijk niet bruin in nederland. Alleen in Turkije was ik echt lekker gekleurt ondanks factor 50. Ik pak geen zonnebanken omdat ik ze te slecht vind en liever in de tuin het voorjaarszonnetje pak. Word nog steeds niet bruin, maar zie er wel wat gezonder uit.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 17:09

Dat ziet er uit als goed spul, Fred_Kroket! Zo'n tanning lotion.. geeft dat nou kleur af?

Ik ga in Italië niet de hele dag aan het meer liggen hoor, in tegendeel! Ik ben geen strandhanger.. dit weekje Gardameer wordt een actieve vakantie (lees: steden bezoeken, zwemmen, stuk fietsen langs het meer en wandelen bovenop de Monte Baldo :D) Maar juist daarom ben ik bang dat ik verbrand met mijn ultra witte huid.. daarom leek mij het ook verstandig om "voor te bruinen". Boven op zo'n berg is de zon natuurlijk een stuk feller, en ook van fietsen kun je aardig verbranden!

Dat fake pigment had ik inderderdaad gelezen, dankjewel! Smeren doe ik sowieso, want verbranden is alles behalve leuk.. :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:22

Die tanning lotion is puur om je huid te voedden en daarmee je kleur te behouden zeg maar :) dus van zichzelf kleurt het je huid niet, maar ondersteunt het bij het zonnebanken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:31

Fairytales schreef:
Dat ziet er uit als goed spul, Fred_Kroket! Zo'n tanning lotion.. geeft dat nou kleur af?

Ik ga in Italië niet de hele dag aan het meer liggen hoor, in tegendeel! Ik ben geen strandhanger.. dit weekje Gardameer wordt een actieve vakantie (lees: steden bezoeken, zwemmen, stuk fietsen langs het meer en wandelen bovenop de Monte Baldo :D) Maar juist daarom ben ik bang dat ik verbrand met mijn ultra witte huid.. daarom leek mij het ook verstandig om "voor te bruinen". Boven op zo'n berg is de zon natuurlijk een stuk feller, en ook van fietsen kun je aardig verbranden!

Dat fake pigment had ik inderderdaad gelezen, dankjewel! Smeren doe ik sowieso, want verbranden is alles behalve leuk.. :n

Gewoon smeren met factor 50 en een shirtje met korte mouwtjes aan. :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 18:27

Aha oke, ik kreeg bij het woord tanning lotion een soort van kleurende bodylotion idee. Bedankt voor de opheldering. :D

Factor 50 gaat er sowieso op ja!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:32

Ik gebruik altijd zelfbruiner, en verder insmeren met een hoge factor. Toen ik klein was ben ik al een aantal keer vebrand in de zon, dus ik probeer dat nu echt te vermijden. Echt zonnen vind ik trouwens ook helemaal niet leuk, snap niet hoe mensen dat volhouden, ik vind het veels te warm :+

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 18:55

Wat voor zelfbruiner gebruik je precies, muntdrop? Mijn ervaring met zelfbruiners is helaas dat ze ontzettend vlekken, hoe zorgvuldig ik van te voren ook scrub..

Ik snap ook niet hoe mensen dat zo lang vol kunnen houden.. na een half uur op het strand ben ik het zat en wil ik mijzelf nuttig maken. :')

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:08

Ik kan je een hand geven qua huidtype, inclusief alle bijbehorende problemen (overgevoelig, snel reacties op onbekende producten, JEUK etc.)

Ik ben 1x echt heel erg bruin geweest in mijn gezicht en armen.
Wat had ik gedaan? Ik ben naar Ierland geweest :+

2 weken door weer en wind (met weinig zon want het is Ierland) een trektocht te paard gemaakt. Netjes elke dag ingesmeerd met hoge factor want ik ken mezelf al langer dan vandaag.
En bruin dat ik ben op foto's zeg! Niet normaal.
Veilig bruin worden? Zon vermijden en lekker blijven paardrijden blijkbaar. Met slecht weer naar buiten ;)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:10

Fairytales schreef:
Wat voor zelfbruiner gebruik je precies, muntdrop? Mijn ervaring met zelfbruiners is helaas dat ze ontzettend vlekken, hoe zorgvuldig ik van te voren ook scrub..

Ik snap ook niet hoe mensen dat zo lang vol kunnen houden.. na een half uur op het strand ben ik het zat en wil ik mijzelf nuttig maken. :')

Meestal die van dove. Ik ga eerst douchen en dan scrub ik mezelf meteen. Daarna smeer ik eerst een dun laagje gewone bodylotion, dit laat ik een paar minuten intrekken en dan pas de zelfbruiner :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 19:29

Hmm.. misschien moet ik die van Dove dan toch eens proberen. Ik las goede verhalen over de Dove Summer Glow Body Lotion. Als ik het alleen even op mijn benen smeer om uit te proberen, loop ik straks ook niet voor schut als er wel oranje vlekken tevoorschijn komen. :') Kun je dit soort producten eigenlijk op je gehele lichaam gebruiken? Dus ook gezicht, armen, etc?

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:29

Dove Summer Glow is ook het product dat ik soms gebruik. Er zit maar weinig zelfbruiner in (veel bodylotion), maar voor mensen met lichte huid is dat perfect want het geeft geen vlekken, yay!

Ik gebruik het trouwens alleen voor mijn benen. Mijn buik heb ik opgegeven en mn gezicht en armen kleuren meestal wel door paardrijden al wat mee.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 20:37

Weinig zelfbruiner is perfect inderdaad! :D Ik ga morgen eens langs het kruidvat om een flesje te halen.. wie niet waagt, die niet wint! Het is bovendien nog een stuk goedkoper dan wekelijks naar de zonnebank.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:45

Zonnebank vind ik ook al zo eng sinds ik final destination gezien heb :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:00

muntdrop schreef:
Zonnebank vind ik ook al zo eng sinds ik final destination gezien heb :+

Ik moet zeggen dat ik ook niet ontspannen in een tosti-ijzer lig haha, wij hebben zelf alleen zo'n hemel geval dus je moet zelf wentelen :')

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 21:05

Wat ben ik ontzettend blij dat ik Final Destination niet heb gezien.. :')

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:35

Ik zou met een huidtype zoals jij omschrijft extra voorzichtig zijn, zowel in zon, als onder de zonnebank ;)

UV-A zorgt voor het bruiningsproces, de pigment aanmaak een UV-B zorgt in feite voor de aanmaak van vitamine D3.
Beide stralingen zitten tegenwoordig in de lampen van zonnebanken, sowiezo dus de UVA en die zorgt ook voor het verbranden.
Als je toch bsluit naar de zonnebank te gaan, zorg dan dat je bij een kundige studio zont..Sundays is een franchise en vroeger (paar jaar geleden) kon iedereen er zomaar aan het werk en werd er alleen je logische verstand en een leuk gezicht gevraagd ;) Weet niet hoe dat tegenwoordig is.
Jouw bank moet dan zwakkere lampen, die zwakker in de aanmaak van UVA zijn..maar dan duurt het bruinen dus wel veel langer en dat is een dure luxe...je zou dan in die 4 weken om de dag moeten en in de 3e week 2 keer en de 4e week ook 2keer.

Voorkeur met jouw huidtype? Lekker tanninglotion of spray gbruiken. Van L'Oreal hebben ze tegenwoordig fijne huidspray, die geen vegen en strepen achterlaat..en gebruik een speciale voor je gezicht, olieen krijg je vaak verstopte porieen bij. Even goed scrubben en sprayen maar..(kaaklijn, bovenlip en mondhoeen en wenkbrauwen even goed met wattenschijfje navegen, om gekke plekken te voorkomen).

Ennuh, op je vakantie lekker smorgens naa het strand, voor 11.30uur, goed insmeren, ook na het zwemmen en lekker genieten :) Dan iets anders gaan doen met grote hoed op je hoofd en koele kleding wat dekt en toch telkens insmeren. De hoogte van de factor zegt niks over hoe bruin je wordt, enkelt over hoelang je dan in de zon kan zitten..afhankelijk van het huidtype ;)

Fijne vakantie!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:53

Fairytales schreef:

Er is al antwoord op gegeven ;) maar het geeft (gelukkig) geen kleur af! Het is echt een fijne creme, wel behoorlijk prijzig maar ik ben zuinig op mijn huid!

Ik lees dat je self tanning gaat proberen! Ik ben heel benieuwd! En een super vakantie toegewenst!!