Milka chocola, kinderslavernij...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:34

jillhorses schreef:
YankeeBoy schreef:
Jillhorses, kun je daar wat meer over vertellen? Op de site van tony staat heel iets anders, dus ik ben wel benieuwd!

Ze vertellen dat ze goed doen. Door de naam Max Havelaar te promoten, die staat voor eerlijk. Maar eigenlijk gaat 97% gewoon naar de rijke directeur! En zijn er nogsteeds geen mensen geholpen daar.

Hoe kom je aan deze info? Bij mijn weten neemt Tony's op het moment rechtstreeks van de boeren af, zonder slavernij.
Het "100% slaafvrij" is er vanaf omdat dat in het hele productieproces ontzettend moeilijk is te garanderen. Je hebt namelijk zoveel takken: het planten van de cacao, de oogst, het verwerken, etc etc.

Maar goed, ik prefereer 99% slaafvrije chocola over 0% slaafvrij als je het goed vindt ;)

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:19

Hoe kom je aan deze info? Bij mijn weten neemt Tony's op het moment rechtstreeks van de boeren af, zonder slavernij.
Het "100% slaafvrij" is er vanaf omdat dat in het hele productieproces ontzettend moeilijk is te garanderen. Je hebt namelijk zoveel takken: het planten van de cacao, de oogst, het verwerken, etc etc.

Maar goed, ik prefereer 99% slaafvrije chocola over 0% slaafvrij als je het goed vindt ;)[/quote]

Ik ben bij een chocoladefabriek geweest en de directeur heeft dat vertelt.

Magrathea

Re: Milka chocola, kinderslavernij...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:34

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:38

jillhorses schreef:

Maar goed, ik prefereer 99% slaafvrije chocola over 0% slaafvrij als je het goed vindt ;)

Ik ben bij een chocoladefabriek geweest en de directeur heeft dat vertelt.[/quote]

Aha. Welke fabriek was dat?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:39

hafjelinger schreef:
ZeSteigert schreef:
Ik eet zo vaak mogelijk Tony's, maar het punt is dat ze maar zo weinig smaken hebben en het is heel duur. Als ik na een schooldag zin heb in chocola ofzo dan haal ik eerder een reep milka voor 90 cent met aparte en heerlijke smaken dan een reep Tony's..

Ff offtopic, maar weinig smaken? Dan moet je ff naar de wereldwinkel gaan xD hier liggen minstens 10 smaken in het schap :P

Precies!
Of kijk eens op de website/webshop. Smaken genoeg!

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de gewone melk wel het lekkerste vind. Uberhaubt vind ik die lekkerder dan die troep van Milka.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:59

Amaris schreef:
jillhorses schreef:

Ik ben bij een chocoladefabriek geweest en de directeur heeft dat vertelt.

Aha. Welke fabriek was dat?[/quote]

Weber Chocolade.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:01

Ah. Dus geen Chocolonely... En daar reageerde je juist op

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:03

Magrathea schreef:
Ah. Dus geen Chocolonely...

Mja, maar ik geloof dat NL één chocoladefabriek heeft en hier wordt de grondstof van alle leveranciers verwerkt tot chocolade.

Zij zullen dus ook wel chocolonely verwerken.

EDIT: dat van die ene fabriek klopt volgens mij niet, maar moet even kijken hoe het ook weer zat...
Laatst bijgewerkt door Amaris op 14-05-14 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:04

Magrathea schreef:

Klopt, ze produceerden het daar eerst wel. Maar door slechte samenwerking zijn ze daarmee gestopt. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:13

Amaris schreef:
Magrathea schreef:

Mja, maar ik geloof dat NL één chocoladefabriek heeft en hier wordt de grondstof van alle leveranciers verwerkt tot chocolade.

Zij zullen dus ook wel chocolonely verwerken.

EDIT: dat van die ene fabriek klopt volgens mij niet, maar moet even kijken hoe het ook weer zat...

Bij mijn weten komt het uit België. Ben de naam alleen even kwijt.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:58

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:26

Amaris schreef:
hafjelinger schreef:

Ff offtopic, maar weinig smaken? Dan moet je ff naar de wereldwinkel gaan xD hier liggen minstens 10 smaken in het schap :P

Precies!
Of kijk eens op de website/webshop. Smaken genoeg!

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de gewone melk wel het lekkerste vind. Uberhaubt vind ik die lekkerder dan die troep van Milka.

Echt? :O
Wij hebben alleen maar die caramel met zeezout, melk en puur, en puur lust ik niet :p

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:53

EskeGirl schreef:
'Maar een Eurootje meer', betekend dat consumenten uitwijken naar goedkopere merken=minder omzet. Zo simpel is dat niet.

Dat is denk ik het grootste probleem. Mensen schreeuwen moord en brand over kinderarbeid, dierenmishandeling etc, maar als het puntje bij paaltje komt kopen ze gewoon de goedkoopste chocola of de kiloknaller kip..