Waarom zo intens moe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Waarom zo intens moe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:11

Idd ook zeker vit d laten testen. Hier een tijd terug gelijke klachten gehad en ik had een veel te laag vit d

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:01

Cemlys, kom je dan nooit buiten ofzo? D maak je zelf aan met behulp van zonlicht...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:07

Kan ook aan het weer liggen, ik heb het ook een tijdje gehad, bloed laten prikken en er was niks aan het handje.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 18:57

Bedankt voor de reacties.
Vitamines waren dus in orde. Wacht alleen nog steeds op Pfeifferuitslag, maar dat duurt wat langer wegens Hemelvaart.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:57

Ik denk ook meteen aan de schildklier als ik dit lees! Als er niets uit komt, vraag de ha dan of hij ook op de schildklier heeft geprikt!

Mijn ha deed dit pas na 3 jaar omdat schildklier op mijn leeftijd niet veel voorkomt...

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:09

heeft de HA alleen op pfeifer en vitamines geprikt?

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:31

Wat waren de uitslagen en hoe gaat het nu?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:36

en?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:38

Lusitana schreef:
Cemlys, kom je dan nooit buiten ofzo? D maak je zelf aan met behulp van zonlicht...

Jawel. Maar s winters is het toch vaak al donker voor ik buiten kom. Lees werk binnen ;). S zomers probeer ik vaker buiten te zijn. Maar wie komt tussen 11 en 15u minimaal een uur buiten overdag en dit dagelijks?

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:42

:o ik

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:45

dit had ik ook kan een vitamine d tekort zijn of een vitamine b 12 tekort.
ik voel mee weer steeds beter nu ik vitamine d shots krijg heb er nog 1 en ben
dank klaar

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:52

Hoe was de uitslag van de Pfeiffer, ts?

Ik had hetzelfde, moe, vreetbuien, futloos, nergens in in.
Tot ik een keer naar mijn voeding ben gaan kijken, en tegen het low carb dieet ben aangelopen.
Een collega op mijn werk had daar heel veel baat bij, zij eet nu geen snelle koolhydraten (brood, aardappelen, pasta) meer, en voelt zich sindsdien veel fitter en is flink afgevallen.

Nu ben ik zelf twee weken bezig, de suikerpieken (en dan de dalen die erop volgen) zijn er niet meer, ik heb niet meer een aantal uur na het eten dat ik moe ben en het liefst een dutje wil doen, geen vreetbuien meer en voel me veel fitter. Je hebt geen honger en afvallen gaat haast vanzelf.

Misschien is jou lichaam ook koolhydraatverslaafd en ben je daarom iedere keer zo moe.

Heb met dit voedingspatroon nog geen winter doorlopen, dus hoe dat gaat uitpakken weet ik niet.
Ik weet wel uit ervaring dat een 10-tal sessies op een zonnebank wel degelijk helpen om minder snel of niet in een winterdip te belanden.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:53

Ik heb ook vaak last van vermoeidheid.
Erg vervelend..
Bij mij zijn er op verschillende dingen geprikt o.a. Pfeiffer, schildklier, vitamines, afweersysteem en nog wel een heel hoop.
Ik kreeg uit eindelijk wat vitamine b12 en d, er is naar mijn hele voedingspatroon gekeken (van geraffineerde suikers zou je schijnbaar ook moe kunnen worden), fysiotherapie en van alles wat.
Ik vind de houding van sommige dokters wat tegenvallen, maar werd in het wkz wel serieus genomen.
Wat ze daar mij sowieso als tips gaven waren deze:
- neem een patroon aan, elke ochtend en avond even laat je bed in of uit
- probeer door te gaan zo veel als dat kan, maar loop niet door tot dat je migraine hebt
- half 10 naar bed is niks mis mee, je lichaam heeft 10 uur slaap nodig, gun dat je lichaam ook

Ik weet niet tot hoever je gezondheid je tegenhoud ik je dagelijkse activiteiten bij mij was het zo dat ik op een gegeven moment niet eens meer naar school toe kon. Maar hoe je toestand ook is blijf leuke dingen doen!
Als je alleen de saaie en verplichte dingen kan doen ga je sneller achteruit dan dat je geregeld ook een gezellig avondje met vriendinnen hebt.
Mij werd ook de mogelijkheid geboden om een revalidatieprogramma te gaan doen, maar dit was 8 tot 10 maanden intensief en dat vond ik toch net te gewaagt omdat ik door de medicijnen op begon te knappen.
Ik bleek later ook nog allergisch te zijn voor katten en koemelk dus allergieën laten checken is misschien ook verstandig.
Veel succes ermee!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:02

Genoeg water drinken is erg belangrijk om je fit te voelen.
Geen suiker eten helpt ook (suiker is echt een energie-killer), evenals gezonde voeding en voldoende rust.

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:08

misschien lyme?

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:14

hier ook al maaaanden zo moe als de pest :(
bloed laten prikken,maar is niks uitgekomen.
maar daar heb ik natuurlijk niks aan.
houd idd een dag school bijna of helemaal niet vol.
enyone nog tips?
vervolg onderzoeken komen nog.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:16

ik hoor momenteel ook veel mensen die moe zijn en een vitamine b12 tekort hebben...kun je laten testen bij huisarts en dan krijg je bv injecties om dit weer op peil te krijgen

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:02

WillBokkers schreef:
Erg vervelend..
Bij mij zijn er op verschillende dingen geprikt o.a. Pfeiffer, schildklier, vitamines, afweersysteem en nog wel een heel hoop.
Ik kreeg uit eindelijk wat vitamine b12 en d, er is naar mijn hele voedingspatroon gekeken (van geraffineerde suikers zou je schijnbaar ook moe kunnen worden), fysiotherapie en van alles wat.
Ik vind de houding van sommige dokters wat tegenvallen, maar werd in het wkz wel serieus genomen.
- probeer door te gaan zo veel als dat kan, maar loop niet door tot dat je migraine hebt
- half 10 naar bed is niks mis mee, je lichaam heeft 10 uur slaap nodig, gun dat je lichaam ook

Ik weet niet tot hoever je gezondheid je tegenhoud ik je dagelijkse activiteiten bij mij was het zo dat ik op een gegeven moment niet eens meer naar school toe kon. Maar hoe je toestand ook is blijf leuke dingen doen!
Als je alleen de saaie en verplichte dingen kan doen ga je sneller achteruit dan dat je geregeld ook een gezellig avondje met vriendinnen hebt.
Mij werd ook de mogelijkheid geboden om een revalidatieprogramma te gaan doen, maar dit was 8 tot 10 maanden intensief en dat vond ik toch net te gewaagt omdat ik door de medicijnen op begon te knappen.
Ik bleek later ook nog allergisch te zijn voor katten en koemelk dus allergieën laten checken is misschien ook verstandig.
Veel succes ermee!

Is er bij jou iets uitgekomen? Wil jij mij even pben?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:34

kimberly1995 schreef:
WillBokkers schreef:
Erg vervelend..

Veel succes ermee!

Is er bij jou iets uitgekomen? Wil jij mij even pben?

Ik pb je even!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 16:38

Bedankt voor de reacties!
Pfeiffer kwam niets uit. HB en vitamines keurig op orde. Blijf zelf gewoon echt intens moe. Vanmorgen móest ik echt even liggen met mijn hoofd op tafel, want ik hield het niet meer.
Ik ga zeker even achter die schildklier aan. Had het erover met mijn moeder dat ik best veel eet, maar helemaal niet stevig ben of fors. Wel eet ik veel granen, fruit en groentes...
Bedankt voor al jullie aandacht!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:57

Kan het ook hooikoorts zijn ? Ik ken iemand die dat ook heeft en nu in deze tijd dat het extreem groeit en bloeit ook dood en doodmoe is.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:01

Balthazar3 schreef:
misschien lyme?

Mijn 1e gedachte ook.... Een teken beet hoef je soms niet eens te merken

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:05

Of chronisch vermoeidheidssyndroom

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 21:12