Back on track producten (ervaringen?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duality

Re: Back on track producten (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 20:34

Super om te horen! (linkje van hoe het werkt staat ook al in de OP :) )

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:33

XxJustinexX schreef:
Warboel schreef:
Hey ze hebben er zelfs 1 voor de kuiten!
Misschien dat ik dat maar eens ga proberen, ik loop al bijna 2 jaar met een steeds weer opspelende blessure in m'n scheenbeen. Gek word ik er van!
Ze hebben ze ook bij Bol.com zie ik.
Maar wel 34 euro...

Het geld zijn ze echt dubbel en dwars waard, het zijn ook zeer degelijke producten dus snel kapot zal het niet zomaar gaan, het is ook blessure preventie op zwakkere punten in je lichaam.

Het is ook niet dat ik het er niet voor over heb hoor! Maar ik heb nu even geen baan en dan is het wel veel geld :P zal eens kijken of ik iets kan regelen met m'n ouders. Wil het zeker wel proberen!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 22:42

Haha nee oke dat probleem snap ik inderdaad, zit in het zelfde schuitje haha en gelukkig heb ik een spaarpotje voor evenementen dus had ik het toevallig bij me :') Maar anders had ik het ook nooit kunnen kopen op het moment

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:48

Ik heb sinds een week de schabrak. Paard is net behandeld door osteopaat en staat stil, maar ik ben ook benieuwd naar hoe het bevalt. Nu paar keer mee gereden en rugspier líjkt soepeler te blijven.

Begrijp ik het goed dat de spieren dus niet té warm kunnen worden? Was namelijk wel een vraag die in me opkwam. Daarom snapte ik de beenbeschermers ook niet

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 23:29

Olympia96 schreef:
Ik heb sinds een week de schabrak. Paard is net behandeld door osteopaat en staat stil, maar ik ben ook benieuwd naar hoe het bevalt. Nu paar keer mee gereden en rugspier líjkt soepeler te blijven.

Begrijp ik het goed dat de spieren dus niet té warm kunnen worden? Was namelijk wel een vraag die in me opkwam. Daarom snapte ik de beenbeschermers ook niet

Dat klopt, het zorgt ervoor dat de benodigde warmte als het ware gedoseerd wordt (infrarood) En hierdoor kan het niet oververhit raken (is wat mij is uitgelegd) En ik moet zeggen zoals ik al eerder heb gezegd, ik heb zelf ook gemerkt met de brace dat die niet warmer wordt dan mijn knie zonder brace , de overtollige warmte word goed afgevoerd. En dit verbaasde mij ook want ik was al bang dat ik me helemaal kapot ging zweten met die brace, maar op een of andere manier niet dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:11

Oeh, ik ga me hier morgen zeker in verdiepen. Ben sinds mijn heup breuk
2 jaar terug eigenlijk geen moment meer pijnvrij...

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:24

Bij het gebruik van de beenbescherming valt het oplopen van de temperatuur mee.
Ik gebruik ze nu al zeker een jaar en het klittenband is ook nog top, de gallen aan de voorbenen zijn ook een heel stuk minder geworden.
Binnenkort komt er ook nieuwe beenbescherming in dressuur en springuitvoering
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Ik heb ze besteld, ze zijn alleen nog niet uitgeleverd.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 08:08

Het zijn zeker interessante producten, wel jammer dat je ze niet 1/2 weken uit kan proberen, aangezien het toch veel geld is.
Of weet iemand toevallig waar dat kan?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 08:32

LZP -> MWS

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 11:58

siskeh schreef:
Het zijn zeker interessante producten, wel jammer dat je ze niet 1/2 weken uit kan proberen, aangezien het toch veel geld is.
Of weet iemand toevallig waar dat kan?

Ik denk dat dat niet gaat ivm hygienne , aangezien ze vaak ook tijdens het sporten gebruikt worden. Lijkt me niet heel fris.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:11

Ik verkoop zelf Back on track producten. Voordat ik besluit om iets in mijn assortiment op te nemen wil ik altijd weten of het werkt en/of de producten goed zijn.
Ik zelf was erg enthousiast en ook bij mijn paard zag ik zeker een verbetering bij het dragen van de Back in track deken. Hij was soepeler en voor mij zeker niet onbelangrijk...... hij draagt deze deken graag. Het is geen makkelijk paard om een deken op te doen, hij staat te stampen en met de oren in de nek. Het viel mij direct op dat hij dat niet deed toen ik de Back on track- deken opdeed. Natuurlijk dacht ik eerst aan toeval dus heb het wel een paar keer 'getest' :) Maar hij heeft duidelijk een voorliefde voor Back on track :j
Ik verkoop veel voor zowel mens , paard als hond en iedereen is en lijkt zeer tevreden. Ikzelf zeker :)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:58

Draagt jouw paard de deken constant? Ik las op de site dat je een gewenningsperiode aan moet houden. Sommige paarden kunnen reageren door bv zwellingen te krijgen....

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 13:07

Mijn man gebruikte kniebrace bij het herstel van zijn gebroken knieschijf, hij rijdt er mee en loopt hard. Hij heeft hem vanaf het begin gebruikt, dus kan er niets van zeggen of het zonder brace slechter was gegaan.

Voor de paarden hebben we de zweetdeken en uitrijdeken, die werken fijn. Ze drogen snel op en we merken weinig qua spierpijn.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:26

Nou ik heb de kuit "brace"besteld. Heb wat weten te regelen met m'n ouders voor de betaling :P
Dinsdag moet ik ook naar de huisarts (hoop voor een doorverwijzing naar de sportarts of othopeed) dus dan kan ik gelijk even overleggen.
Nu kloot ik met sporten elke keer aan met elastisch verband op aanraden van de fysio, maar altijd als ik haast heb laat ik het rolletje vallen :') en dan kan ik dus weer opnieuw beginnen.
Heb een maat L besteld, hoop dat hij goed is! Had m'n kuit op het dikste punt opgemeten en die was 42 cm, en L was tot 43 en XL vanaf 44 dus ik hoop dat hij niet te strak zit. Was bang dat XL weer af zou gaan zakken. Ben heel benieuwd! Laat het hier weten als ik 'm gebruikt hebt :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:18

Meiske 1577, mijn paard staat nu zonder deken, maar als hij een deken opheeft is het een Back on track. De maasdeken voor op stal en de regendeken voor buiten. Van de winter heeft hij de maasdeken onder de regendeken gehad en dat was voor deze winter warm genoeg. Ik heb nog niet eerder gehoord van zwellingen en ik heb al aardig wat dekens verkocht.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:19

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 00:39

XxJustinexX schreef:
LukieBradley schreef:
Ik had een ding voor mijn eigen rug.
Weet niet hoe het zit met de rest maar vond hem echt waardeloos :)

Zat hij niet lekker of had je er geen baat bij? En waarom had je hem?

Want ik heb ook vragen gesteld over de rugbeschermer, en die moet je minimaal een eerst een paar dagen max 4 uur dragen, en daarna iedere keer bijv. als je gaat paardrijden of waar je het ook voor nodig hebt.En dat zo 3 a 4 weken aan een iedere keer als je bijv. gaat rijden en pas vanaf dan zal je verschil merken , sommige mensen merken het eerder sommige later. Dit is wat ze me verteld had, ze kreeg namelijk vaak te horen dat iets niet werkt, maar dan blijken ze het niet eens lang genoeg gedragen te hebben om verschil te merken, ja dan kan ik begrijpen dat je zegt goh wat een troep :P

Ehmmm eerst een paar dagen 4 uur dragen zou ik niemand aan willen raden. Eerder beginnen met maar 2 uur.
Ik heb de nekbeschermer met klitteband. En eerlijk ik ben het helemaal eens met LukieBradley, ik vond het ook niks. Meer dan 2 uur dragen en ik word kotsmisselijk. En dat dus niet een klein beetje. Zelfs na dagen maar 2 uur per dag geen verbetering. Het is dus niet zo dat ik geen verschil merk, ik merk zelfs teveel verschil, maar 0 verbetering van mijn instabiele nekwervels. Ik kan het ding zelfs na weken niet langer dan 2 uur om hebben. En aangezien ik er al zo op reageer denk ik er niet aan het op mijn paard uit te testen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 06:14

Incidenteel zou het voor kunnen komen dat je last krijgt, hoewel ik er niet over gehoord heb in mijn klantenkring en ook zelf niets naars heb ondervonden. Enkel maar verbeteringen .
Dat deze informatie op de site staat is uit voorzorg omdat het dus wel eens voorgekomen kan zijn. Een producent is verplicht om melding te maken van eventuele bijwerkingen. Dit is net zo als met de bijsluiter van medicijnen . Er is de verplichting om alle bijwerkingen te vermelden ook al komt het maar zelden tot zeer zelden voor.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:30

Ik heb ook wel eens een bijwerking op medicijnen gehad die zeer zelden voorkomt. Kreeg heel erg last van m'n nek en een ontzettend branderig gevoel in m'n nek van mijn migraine medicijnen.
Vervelend, maar dat betekend niet gelijk dat het product slecht is of niks is. Met de HA overlegd (die had er nog nooit van gehoord zelfs dus die moest het even opzoeken) en ik heb ze nu nog steeds.
Maargoed, dat is dus een voorbeeld van "reguliere" medicijnen die ook wel eens mis gaan :P

Vervelend dat je er zo'n last van hebt Rina. Denk dat ik het dan ook niet zo snel op m'n paard zou proberen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:58

mirim schreef:
Dat deze informatie op de site staat is uit voorzorg omdat het dus wel eens voorgekomen kan zijn. Een producent is verplicht om melding te maken van eventuele bijwerkingen.

Het feit dat ze het vermelden op de site, is imo een teken dat het wel meer dan zelden of zeer zelden voorkomt. Anders hadden ze niet eens geweten dat het voorkomt en 1 van de bijwerkingen is. En omdat je het dus verplicht zijn te melden, hebben ze dit product zelf ook getest op een x aantal personen, en onder die x aantal moeten er ook meer dan 1 geweest zijn die die bijwerkingen heeft gehad. Want nogmaals anders zouden ze die bijwerking niet gekoppeld hebben aan het product.

Kortom imo leuke verkoopspraatjes, maar werkt niet op mij. Daarvoor heb ik te lang in de handel gezeten.

Warboel dit is geen medicijn. Is dus geen vergelijking.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 09:17

Heb ook fibromyalgie en back on track producten. Mij geeft het verlichting, maar wat voor mij echt hielp (tot nog toe) is dry-needling.

Kevin34

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:55

De 'bijwerkingen' waar jullie het over hebben is denk ik de zwelling die in het begin kan optreden?
Dit geeft aan dat je paard erg goed op de producten reageert. Dit kan omdat de artikelen warmte reflecterend zijn en daardoor de zelfde werking hebben als infrarood, ze stimuleren dus de bloedsomloop. Hier moet het lichaam aan wennen, vandaar dus de 2-4 uur gebruiken in de eerste paar dagen. Als de huid van mensen rood wordt (door stimulering van de bloedsomloop) kun je dit zien, maar bij je paard of hond dus niet, vandaar dus rustig aan beginnen.
(bij homeopatische geneesmiddelen kun je ook een korte begin verergering krijgen)

Als je de deken gebruikt om de spieren op te warmen kun je de deken minimaal 1-2 uur voor de training op je paard leggen en na de training weer. Gebruik je de deken omdat je paard last heeft van zijn gewrichten oid, dan kun je de deken het beste zo lang mogelijk op laten ( > 8 uur).

Back on Track ontwikkeld door een arts, die jaren onderzoek heeft gedaan naar pijnverlichting.
http://www.backontrackproducts.com.au/d ... in-relief/

Back on Track zelf heeft geen webshop omdat ze een groothandel zijn, maar je kunt de (online) verkooppunten wel vinden op hun website:

http://www.backontrack.com/nl/zoek-uw-retailer/

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:23

Nee Kevin als je goed gelezen had, het ging niet om de zwelling. Er is zelfs nergens over zwelling gesproken. Het ging erom dat ik hondsberoerd en duizelig wordt als ik dan ding langer dan 2 uur om heb. En dat is ook 1 van de bijwerkingen die vermeld worden.

Mag het onderzicht en ontwikkeld zijn door een arts wil niet zeggen dat het ook voor iedereen geweldig is, geschikt is enz enz.

Nogmaals leuke verkoopspraatjes, ze werken niet bij mij. Ik heb het hoogstpersoonlijk getest en vind het niks. Als een ander er baat bij heeft moet diegene er zeker gewoon mee doorgaan. Maar probeer nou niet de negatieve berichten onderuit te halen. Geen enkele hulpmiddel of wat dan ook is voor elke persoon geschikt. Elk lichaam reageert anders. Wat voor de een wel werkt, werkt voor de ander niet. Maar laat de mensen nu op basis van positieve en negatieve ervaringen hun eigen mening maken. En ga dat niet proberen te beinvloeden door de negatieve ervaringen onderuit te halen. Dat gaat een keer tegen je werken.

Kevin34

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:37

rina schreef:
Nee Kevin als je goed gelezen had, het ging niet om de zwelling. Er is zelfs nergens over zwelling gesproken. Het ging erom dat ik hondsberoerd en duizelig wordt als ik dan ding langer dan 2 uur om heb. En dat is ook 1 van de bijwerkingen die vermeld worden.

Mag het onderzicht en ontwikkeld zijn door een arts wil niet zeggen dat het ook voor iedereen geweldig is, geschikt is enz enz.

Nogmaals leuke verkoopspraatjes, ze werken niet bij mij. Ik heb het hoogstpersoonlijk getest en vind het niks. Als een ander er baat bij heeft moet diegene er zeker gewoon mee doorgaan. Maar probeer nou niet de negatieve berichten onderuit te halen. Geen enkele hulpmiddel of wat dan ook is voor elke persoon geschikt. Elk lichaam reageert anders. Wat voor de een wel werkt, werkt voor de ander niet. Maar laat de mensen nu op basis van positieve en negatieve ervaringen hun eigen mening maken. En ga dat niet proberen te beinvloeden door de negatieve ervaringen onderuit te halen. Dat gaat een keer tegen je werken.

Back on Track producten zullen inderdaad jouw nekwervels niet rechtzetten, daar zijn ze niet voor gemaakt. Wat voor jou niet werkt hoeft niet gelijk slecht te zijn. Ik heb er namelijk wel erg goede ervaringen mee en daarom mag ik ook positief zijn. Het is dan niet nodig gelijk een enorm kattig betweterig berichtje te posten naar mij.. zoals je zelf zegt mag iedereen zijn ervaringen delen..
Dat jij iets 'hoogstpersoonlijk' getest hebt wil niet zeggen dat jij de waarheid in pacht hebt..

Laat iedereen in zijn waarde, en hou het gezellig.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:28

O schat als ik kattig wil zul je het echt wel merken hoor. Dit was helemaal niet kattig en ook al helemaal niet in jou richting. En nee ik heb de waarheid niet in pacht, maar blijkbaar mag niemand hier in het topic ook maar een kritische klank laten horen over dit product. Want als iemand ook maar iets in die richting zegt wordt die gelijk als kattig en betweterig afgedaan.

En waar in godsnaam zeg ik dat die nekbeschermer mijn wervels recht moet zetten. O echt briljant wat voor dingen er weer bij verzonnen worden om maar maar gelijk te krijgen, en het product maar weer in een positief licht te zetten _O- Die gaat bij mij echt in de categorie "wij van wc eend adviseren wc eend".

Om mijn wervels recht te zetten heb ik een super fysio. Die heeft daarvoor geleerd, en die weet heel goed waarmee hij bezig is. De nekwarmer heb ik geprobeerd om diezelfde door mijn fysio recht gezette wervels warm te houden en de spieren te stimuleren.

Wat ik schreef en waar ik ook ten allen tijde achter sta, laat diegene die er interesse in heeft, zelf door middel van positieve en negatieve berichten beslissen of diegene het gebruiken wil. Daarvoor hoef je de negatievelingen echt de mond niet te snoeren. Iedereen kan voor zichzelf beslissen of hij het gebruiken wil of niet. Des te meer je tegen het negatieve ingaat de meer gaat het lijken of er fanatisme in het spel is. Door juist objectief je bericht te schrijven kunnen mensen zelf beslissen of ze het willen proberen of niet.