De menstruatie staat weer voor de deur...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:32

xnatalie95 schreef:
ECM schreef:
Herkenbaar!
Had ik met de microgynon, bagger pil(voor mij dan!!). Komt wel vaker voor bij vrouwen, dan zorgt de dusdanige samenstelling van hormonen voor bepaalde dingen zoals overmatige emoties, haaruitval, meer gewicht e.d.
Iedereen reageert er dus anders op! Toen ben ik overgestapt op de Qlaira maar had veel doorbraakbloedingen bij die.. Nu heb ik de Zoely en die is zoooo fijn! Aanrader!
Maar bezorgt je wel stressmomentjes soms hoor, je kan soms ook gewoon niet ongesteld worden. Komt omdat die pil is ontwikkeld voor mensen die enorm ongesteld worden.

Volgens mij heb ik ook een tijdje microgynon gehad, toen kreeg ik van de apotheek een andere omdat die niet meer leverbaar was.
Ze zeiden dat deze precies hetzelfde was, maar ik had bij de microgynon nergens last van.. en nu ik deze zo ongeveer 1 jaar gebruik krijg ik er steeds duidelijker last van.

De microgynon is nog wel leverbaar toch? Althans, vriendinnen van mij slikken hem.. Wat raar!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:33

purny schreef:
prikpil... ideale oplossing

Vind ik ook _/-\o_

Alleen is het niet voor iedereen de oplossing. Maar ik zou het gewoon proberen als ik TS was.
Ik heb heel in het begin twee keer een lichte doorbraakbloeding gehad, daarna nooit weer. Ik heb nergens last van, niet aangekomen door de pil. Wel door te veel en verkeerd eten :') Maar nog altijd niet extreem hoor...

Puck94

Re: De menstruatie staat weer voor de deur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:37

Gewoon doorslikken! Mijn ervaring is dat klachten dan ook minder heftig worden.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:37

Ik slik de pil ook door me ouders zijn daar niet mee eens maar ik stop altijd als het doosje op is(3strips) zoals nu ben ik sinds zaterdag gestopt en moet ik dinsdag of woensdag ongesteld worden en is er vrijdag afgelopen wat ik wel heb is heel erg last van buik pijn.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:38

IMJ schreef:
Ik had het ook eerder met de Yasmin, vreselijk.
Maaruh, gewoon doorslikken, kan echt geen kwaad! Nu ben je nl ook niet ongesteld maar heb je een onttrekkingsbloeding.
Ik stop meestal eens in de 3 maanden.

en nu ben je niet meer aan de yasmin?
stopte het ineenkeer of ging het nog eventjes door?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:42

Mijn dochter slikte ook Microgynon en de apotheek wilde haar ineens een ander merk geven. Ze had al van verschillende mensen gehoord dat die echt niet was bevallen en ze heeft gezegd dat ze die pil niet wilde, ze kon de Microgynon krijgen maar ze moest wel bijbetalen.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:18

over dat doorslikken. ik slik eigenlijk nooit door. ik vindt het niet zon fijn idee. maar het zou af en toe wel heel handig zijn! ik ben bang dat het gewoon niet goed is. je hoort gewoon zo veel. en ik ben bang dat wanneer ik bijv 3 maand doorslik en de 4e maand wel stop dat de menstruatie heel heftig is.
is er verder nog iets waar ik op moet letten als ik de pil door zou slikken?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:24

Ik slik hem ook gewoon door. Scheelt echt een hoop! Ik heb niet meer last dan als ik elke maand stop.

Mzara enige waar je op moet letten is dat je hem niet vergeet haha

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:26

Ik slik ook gewoon door. Heb echt geen tijd om ongesteld te worden hoor :+

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:29

muntdrop schreef:
Ik slik ook gewoon door. Heb echt geen tijd om ongesteld te worden hoor :+

hahaha zo denk ik er ook over:p ik baal echt dat ik deze week ongesteld moet worden het worden 3 lange dagen gelukkig ben ik woensdag en donderdag vrij dus gelukkig hoeft me werk niet mee te genieten als ik sagerijnig ben :p hahhaha zaterdag snel die pil weer slikken :)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:32

maar ik wordt vrij weinig ongesteld, heb er niet veel last van. ook wel weer fijn dat je elke maand ongesteld wordt, moedernatuur komt even langs met de boodschap: gefeliciteerd je bent niet zwanger := ik was het wel van plan te doen als ik die week op vakantie ga. ofzoiets. of bij een wedstrijd weekend, helaas had ik vorige zomer nog net geen pil geloof ik. ik was ongesteld tijdens de Brabantse kampioenschappen, en ik mocht dag 2 ook nog terug komen. _O- de hele dag in je witte broek. en vieze wc's.

ik vergeet hem gelukkig bijna nooit.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:33

Ik had ook vreselijke buikpijnen als ik ongesteld was maar dat is nu helemaal over
want ik word niet meer ongesteld, ik haal de prikpil
en wou dat ik daar al jaren eerder mee begonnen was
even een prikje halen en ik ben er weer een 12 weken vanaf
maar goed als je jong bent zou ik dat niet echt aanraden
ik ben 45 dus ja:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:37

mzara schreef:
maar ik wordt vrij weinig ongesteld, heb er niet veel last van. ook wel weer fijn dat je elke maand ongesteld wordt, moedernatuur komt even langs met de boodschap: gefeliciteerd je bent niet zwanger := ik was het wel van plan te doen als ik die week op vakantie ga. ofzoiets. of bij een wedstrijd weekend, helaas had ik vorige zomer nog net geen pil geloof ik. ik was ongesteld tijdens de Brabantse kampioenschappen, en ik mocht dag 2 ook nog terug komen. _O- de hele dag in je witte broek. en vieze wc's.

ik vergeet hem gelukkig bijna nooit.

Geloof je dat echt nog?
Als je aan de pil bent en je 'ongesteld' wordt, is dit gewoon de bloedprop die loslaat. Die bloedprop wordt opgebouwd door de toevoer van hormonen. Daarnaast maak je weinig tot geen baarmoederslijmvlies aan bij pilgebruik. Dus wat bij een echte menstruatie aan bloed los komt, is bij een stopweek menstruatie gewoon dikke vette nep.

De stopweek is ook bedacht om vrouwen gerust te stellen. Een valse geruststelling, zoals je vast wel eens hebt gelezen. Genoeg mensen die gewoon 'ongesteld' worden tijdens hun ongemerkte zwangerschap. In sommige gevallen merken vrouwen überhaupt niet op dat ze zwanger zijn tot de dag dat ze moeten bevallen. Andere vrouwen merken het pas na 3 of soms 6 maanden.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:50

Ik ken de iemand die is al dik uit d'r zelf dus je kon niet zien of ze zwanger was er werdt vertelt toen dat ze nooit kinderen kon krijgen toch 8 maanden ongesteld geweest en de volgden maand was er een mooi kindje ter wereld zonder dat ze het wist...

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:51

die zin was niet serieus en ik hoop dat je dat wel kunt zien. daarbij had ik het niet perse over als je de pil slikt.(alleen die zin) ik heb dit inderdaad ook gehoord en ik heb het nog aan de dokter gevraagd omdat het me bang maakte. ik weet ook wel dat je niet echt ongesteld wordt. maar als je zwanger bent dan blijf je niet ongesteld worden, dat komt heeeel zelden voor. (zei de dokter!!) en ik denk dat je dan toch wel verschil merkt qua menstruatie.
ook al slik ik de pil, het is toch een soort geruststelling omdat ik me snel zorgen maak over zulke dingen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:55

mzara schreef:
die zin was niet serieus en ik hoop dat je dat wel kunt zien. daarbij had ik het niet perse over als je de pil slikt.(alleen die zin) ik heb dit inderdaad ook gehoord en ik heb het nog aan de dokter gevraagd omdat het me bang maakte. ik weet ook wel dat je niet echt ongesteld wordt. maar als je zwanger bent dan blijf je niet ongesteld worden, dat komt heeeel zelden voor. (zei de dokter!!) en ik denk dat je dan toch wel verschil merkt qua menstruatie.
ook al slik ik de pil, het is toch een soort geruststelling omdat ik me snel zorgen maak over zulke dingen.

Het is internet. Ik lees wat er staat, ik lees geen emoties ;)

Ik vind het alsnog een valse geruststelling. Maar als jij daarmee kan leven, tsjah, is dat natuurlijk niet aan mij om daar iets over te zeggen :)

Overigens heb ik ooit een foldertje gelezen over anticonceptiemiddelen en de veiligheidspercentages. Prikpil en nog een paar andere minder gebruikte en minder bekende middelen hadden de hoogste score (99,7% als ik me niet vergis) de gewone pil die je slikt zat er enkele procenten onder. Uiteraard wegens niet consequent slikken, diarree en koorts.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:57

Waarom kun je je eierstokken niet gewoon laten verwijderen en bewaren in een reageerbuis, en er weer in laten zetten wanneer je ze nodig hebt :+

Ik ben echt verschrikkelijk ongesteld, ernstige buikpijn en soms ook overgeven. Kan 1 dag gewoon alleen op bed liggen janken van de pijn en heb daarna nog 2 dagen pijn, maar niet meer zo erg gelukkig. Met de pil heb ik 1-2 dagen buikpijn, niet heel extreem maar wel vervelend. Maar ik vind het ook gewoon zo vies om ongesteld te zijn }:0. Ik slik gerust een half jaar door, wordt dus ongeveer 2 keer per jaar ongesteld.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:03

Ik heb ook erg veel Last van mijn menstruatie en ben om aan de pil. Slik altijd 2 strips omdat ik dan bloedingen krijg. Heb Veel hoofdpijn, rugpijn en buikpijn.

Nu las ik hier over de prikpil, iemand zei dat het voor jongere mensen niet aan te raden was, waarom niet? En hoe lang duurde het voordat je geen bloedingen meer kreeg?

Sorry trouwens dat ik zo inbreek, maar alvast bedankt!

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:06

Heel herkenbaar, maar daarnaast als ik met de strip begin ben ik bij de eerste 3/4 pillen erg misselijk en ook nergens zin in ... ( nu dag 3 )

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:10

Janine1990 schreef:
Het is internet. Ik lees wat er staat, ik lees geen emoties ;)

Ik vind het alsnog een valse geruststelling. Maar als jij daarmee kan leven, tsjah, is dat natuurlijk niet aan mij om daar iets over te zeggen :)

Overigens heb ik ooit een foldertje gelezen over anticonceptiemiddelen en de veiligheidspercentages. Prikpil en nog een paar andere minder gebruikte en minder bekende middelen hadden de hoogste score (99,7% als ik me niet vergis) de gewone pil die je slikt zat er enkele procenten onder. Uiteraard wegens niet consequent slikken, diarree en koorts.

daarom zijn er smilies :)*

ik weet vrijwel zeker dat ik niet zwanger kan zijn. ik ga daar verder ook niet op in. maar ik ben wel iemand die er snel bang voor is daarom is het toch een kleine geruststelling. zodra ik verschil merk kijk ik wel verder.

prikpil lijkt me maar akelig. JA, ik heb een hekel aan prikjes, vanaf kinds af aan al. :+

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:11

Ik heb gelukkig nergens last van op wat krampen en vervelend gevoel na.

Maar hebben jullie niet dat je hormonen door je lijfgieren wanneer je de pil doorslikt? Ik kan dat echt niet, heb het wel lange tijd gedaan, maar was in staat om iemand iets aan te doen. Nu ik de pil niet meer doorslik ben ik veel rustiger. Fijner voor mijn omgeving ook denk ik. :') enige waar ik nu nog last van heb is dat vervelende/vieze gevoel.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:13

Ik ben helemaal gestopt met de pil omdat ik er in het algemeen depri van werd. Men wat voel ik me beter sinds ik er vanaf ben :+. Migraine is weg (behalve tijdens menstruatie), ben niet meer zo n emotioneel wrak, heb meer energie en voel me in het algemeen blijer. Ik hoorde trouwens laatst wel over een pil waar heel weinig hormonen in zaten, dat klonk wel interessant!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:15

Rienn schreef:
Ik heb gelukkig nergens last van op wat krampen en vervelend gevoel na.

Maar hebben jullie niet dat je hormonen door je lijfgieren wanneer je de pil doorslikt? Ik kan dat echt niet, heb het wel lange tijd gedaan, maar was in staat om iemand iets aan te doen. Nu ik de pil niet meer doorslik ben ik veel rustiger. Fijner voor mijn omgeving ook denk ik. :') enige waar ik nu nog last van heb is dat vervelende/vieze gevoel.

Nop, sinds ik hem gewoon doorslik nergens last van :). Toen ik elke keer stopte vond ik het wel vervelend trouwens. Kreeg in die periode telkens hoofdpijn. Nu plan ik mijn stopweek gewoon in een vakantie, en dan ga ik gewoon lekker een dag op bed liggen met ijs en suffe films :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:20

mereltjuhxxx schreef:
Ik heb ook erg veel Last van mijn menstruatie en ben om aan de pil. Slik altijd 2 strips omdat ik dan bloedingen krijg. Heb Veel hoofdpijn, rugpijn en buikpijn.

Nu las ik hier over de prikpil, iemand zei dat het voor jongere mensen niet aan te raden was, waarom niet? En hoe lang duurde het voordat je geen bloedingen meer kreeg?

Sorry trouwens dat ik zo inbreek, maar alvast bedankt!

Ik was binnen anderhalve maand van de bloedingen af. Was altijd al erg onregelmatig ongesteld, dus misschien valt het bij anderen wel heel erg mee. Was toevallig net ongesteld op de dag van mijn eerste prik. Voordeel was dat ik daardoor meteen beschermd was! :P

Het duurt vrij lang voordat je weer vruchtbaar bent na het gebruik van de prikpil. Dit kan wel meer dan anderhalf jaar duren. Toch ben ik op mijn 17e al begonnen met de prikpil. Inmiddels al ruim 6 jaar gebruiker.
Ik heb zoiets van: "Ik zie dan wel weer."
Maar ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen er zo eenvoudig over denkt!

mzara schreef:
daarom zijn er smilies :)*

ik weet vrijwel zeker dat ik niet zwanger kan zijn. ik ga daar verder ook niet op in. maar ik ben wel iemand die er snel bang voor is daarom is het toch een kleine geruststelling. zodra ik verschil merk kijk ik wel verder.

prikpil lijkt me maar akelig. JA, ik heb een hekel aan prikjes, vanaf kinds af aan al. :+

In combinatie met je leeftijd (daar heb ik dan wel weer naar gekeken) heb ik de smiley vooral opgevat als naïviteit.

Je zal maar net die persoon zijn die dat verschilletje niet opmerkt. Kan mij net zo goed gebeuren. Maar ik zou het wel vet poedersuiker vinden. Al zou het op dit moment hoogst onwaarschijnlijk zijn voor mij :P

Ik heb nooit angst gehad voor prikken, dus ik vind het ook geen enkel probleem. Krijg 'm in m'n bil. Dus ff een kwestie van broek een stukje naar beneden. Ze prikken maar raak. :)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:26

Janine1990 schreef:
In combinatie met je leeftijd (daar heb ik dan wel weer naar gekeken) heb ik de smiley vooral opgevat als naïviteit.

Je zal maar net die persoon zijn die dat verschilletje niet opmerkt. Kan mij net zo goed gebeuren. Maar ik zou het wel vet poedersuiker vinden. Al zou het op dit moment hoogst onwaarschijnlijk zijn voor mij :P

Ik heb nooit angst gehad voor prikken, dus ik vind het ook geen enkel probleem. Krijg 'm in m'n bil. Dus ff een kwestie van broek een stukje naar beneden. Ze prikken maar raak. :)

Oke, dat kan. dat was het niet. ik snap dat je naar leeftijd kijkt, maar dat wil niet alles zeggen.
brrr, ik vind het maar niks. als het gebeurt is dan valt het wel mee. maar ik vind het wel spannend als het weer moet. het is nu veel minder sinds ik laatst 2 keer bloed moest laten prikken. maar vroeger... janken, janken. iedereen keek me aan. ik vond het ook echt niet leuk dat ik dacht overal van af te zijn en ze aankwamen met die baarmoederhalskanker prik |( de oorzaak van mijn angst kwam waarschijnlijk door het bloedprikken vroeger. ze prikte altijd mis, en het deed ook pijn. Nu haal ik mooi vort zon verdovingspleister :+

ik hou het mooi op de pil, de rest lijkt me allemaal niks.