Alweer de vraag 'zwanger'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:37

Het klinkt wel als een schimmel. :j Bij de kruidvat kun je ook tabletten halen van canesten gyno. Maar aangezien je al zo lang klachten hebt zou ik langs de huisarts gaan.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 17:38

bigone schreef:
Weet je ts wat me opvalt, die ex doet twee keer een test, waarom eigenlijk. Had hij ook klachten want dan hebben ze misschien bij hem iets gemist en zit jij zo meteen met de gebakken peren. Je kunt onvruchtbaar worden van een soa dus hup, nog meer redenen om naar de HA te gaan en wel zo snel mogelijk.

Ja ik ga morgen de Soa centrum een afspraak maken

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:39

Ik zou gewoon naar de dokter gaan en zien wat die zegt.

Voor de rest: Je zegt dat hij 2 keer getest heeft voor de relatie? Heb jij dat oog gedaan, want het is niet altijd de man die iets onder de leden heeft.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:39

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:41

Deze symptomen ken ik ook niet van de zwangerschap. Ik zou eerder aan een soa denken. Die jongen kan ook liegen over de testen he! Ik zou even een afspraak maken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:43

Blijf het altijd een beetje vreemd vinden dat mensen dit op internet zetten waar de hele wereld kan lezen wat TS allemaal heeft. Terwijl je ook even langs de huisarts kan. Dan hoef je het maar 1x te vertellen en zal er ook maar 1 persoon van af weten die het niet eens door mag vertellen. Oftewel mt zo iets simpels even langs de huisarts kan. Waarschijnlijk een schimmeltje die inmiddels verwaarloosd is. Dan hoef je maar één persoon te spreken en het is niet eens altijd nodig dat ze kijken ;) vaak doen je symptoom beschrijving al een boel.

Zwanger lijkt mij niet maar goed een testje halen en je weet meer.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 12-05-14 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:44

Bloed na gemeenschap en afscheiding zou voor mij toch wel een reden zijn voor een soatest of in ieder geval een bezoekje aan de huisarts. Ik vraag me ook af waarom je ex tot twee maal toe al een keer een test heeft gehad.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:56

daar komt he van. Ik heb namelijk hetzelfde. Heb me helemaal laten onderzoeken toen. Conclusie was dat door de hormonen in de pil je slijmvlies dunner word in je baarmoeder en baarmoederhals. Je verliest dan eerder een beetje bloed als je sex hebt en je hebt vaker last van doorbraakbloedingen en beetje gekleurde uitscheiding. Het word een stuk minder als je wle regelmatig een stopweek houd. Ook de buikpijn af en toe heeft hiermee te maken[/quote]

echt onzin!!! Bij jou hebben ze misschien door onderzoek en andere dingen uit te sluiten deze conclusie gemaakt MAAR het wil nu dus niet zeggen dat iemand anders die ook klachten heeft hetzelfde heeft.
Kijk toch uit om zomaar via Internet advies te geven. Weet je hoeveel vrouwen er zijn die maanden de pil door slikken? Heel veel en deze klachten zijn niet logisch daardoor te krijgen.
Zou in dit geval ook niet iets bij de drogist halen gezien de duur van je klachten.

Het enigste juiste advies is naar de huisarts gaan of ergens anders om soa test te doen en je klachten te bespreken een arts heeft hier als een van de enigste voor geleerd om diagnoses te stellen niet zomaar iemand via internet.

En niet meer te lang wachten als het een soa kan het ook je vruchtbaarheid negatief beïnvloeden.
Vraag bij arts ook meteen of partner nogmaals getest moet en bij een behandeling of partner ook behandeld moet.

groetjes genja

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:59

Ik denk wel meer als een schimmelinfectie eigenlijk...

vuurneon

Re: Alweer de vraag 'zwanger'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:01

Ik doe ook een duit in het zakje;
Symptomen Gardnerella vaginosis infectie

De infectie met Gardnerella vaginosis hoeft niet altijd tot klachten te leiden. Veel vrouwen kunnen de infectie hebben maar daar nooit zonder zich daar bewust van te zijn. De symptomen (en klachten) bij bacteriële vaginose lijken erg op de vaginale schimmelinfectie.

Gardnerella infectie kan een witte, plakkerige afscheiding uit de vagina veroorzaken. Soms kunnen er ook gasbelletjes in zichtbaar zijn. De afscheiding kan een onprettige geur hebben, soms visachtig, welke wanneer in aanraking komt met sperma intensiever wordt. De hoeveelheid van de afscheiding kan verschillen, soms veel afscheiding en soms weinig. Daarnaast hebben sommige vrouwen die bacteriële vaginose hebben last van vaginale winden, ook tijdens seks.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:03

Ik denk ook een schimmel.
Maar ik zou me zeker bij de huisarts laten testen op vanalles, ook SOA's.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:11

Klinkt als een bacteriele vaginose. Hup naar de huisarts en kuurtje halen en voor de zekerheid een soa test

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:28

Ik vind het klinken als chlamydia. Goed dat je je even laat testen :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:31

Precies, uiteindelijk zijn wij allen geen artsen, dus inderdaad goed dat ze zich laat testen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:16

Eight schreef:
Een tip indien je je beschaamd voelt om naar de huisarts te gaan en niets bij een drogist wilt kopen. Je kunt een tampon met yoghurt inbrengen, in yoghurt zitten bacteriën die Candida (schimmel die heel vaak bij vrouwen een infectie veroorzaakt) tegen gaan. Ook kan het zijn dat de pH in die streek uit balans is, yoghurt kan er voor zorgen dat dit weer op orde komt. Het is een vies idee maar het werkt vaak wel en is goedkoop. Infecties kun je heel erg lang last van houden en kunnen ook op een achterliggend probleem duiden, dus een bezoek aan de huisarts is ook echt geen slecht idee.

Geen tampon met yoghurt gebruiken. Dit is inmiddels behoorlijk achterhaald en niet goed voor je vagina.

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:24

Hoi ts je schrijft dat je een keer blaasontsteking heb gehad. Heb je daarvoor een antibiotica kuur gehad? Antibiotica kan ook de waardes van je vagina veranderen waardoor er een (schimmel)infectie ontstaat. (Dat vertellen ze je er vaak niet bij) ff langs de huisarts en dan weet je meer. Succes

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:50

Neemt niet weg dat sommige vragen gewoon niet thuis horen op dit forum.

TS Ga gewoon naar de dokter. Hij heeft hiervoor geleerd en hij of zij ziet je en kan het dus zeggen. Dit kunnen wij niet beoordelen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:54

Ik vind het angstaanjagend dat mensen met zulke symptomen een jaar(!) lang doorlopen. En ik vind het onbegrijpelijk dat je seks blijft hebben terwijl je dit soort klachten hebt.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:00

Storm schreef:
Eight schreef:
Een tip indien je je beschaamd voelt om naar de huisarts te gaan en niets bij een drogist wilt kopen. Je kunt een tampon met yoghurt inbrengen, in yoghurt zitten bacteriën die Candida (schimmel die heel vaak bij vrouwen een infectie veroorzaakt) tegen gaan. Ook kan het zijn dat de pH in die streek uit balans is, yoghurt kan er voor zorgen dat dit weer op orde komt. Het is een vies idee maar het werkt vaak wel en is goedkoop. Infecties kun je heel erg lang last van houden en kunnen ook op een achterliggend probleem duiden, dus een bezoek aan de huisarts is ook echt geen slecht idee.

Geen tampon met yoghurt gebruiken. Dit is inmiddels behoorlijk achterhaald en niet goed voor je vagina.

Mijn recent afgestudeerde arts geeft deze tip anders nog steeds :j en achterhaald, als je naar de flora gaat kijken van deze streek is het niet meer dan logisch dat het helpt bij het behoud van de juiste pH. Maar goed wij zijn geen huisartsen

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:02

Jeetje als je bang bent dat je zwanger bent haal je een zwangerschapstest en als je bang bent voor een soa laat je je testen. Hoe kan een forummer in godsnaam weten wat jij onder de leden hebt?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:17

Eight schreef:
Mijn recent afgestudeerde arts geeft deze tip anders nog steeds :j en achterhaald, als je naar de flora gaat kijken van deze streek is het niet meer dan logisch dat het helpt bij het behoud van de juiste pH. Maar goed wij zijn geen huisartsen

Yoghurt zou kunnen werken (is nl niet wetenschappelijk bewezen..) bij een schimmel/gist infectie en dan heb je romig witte afscheiding met daarbij jeuk/pijn.

Zodra je een sterk geurige afscheiding hebt is dit geen oorzaak van de candida (schimmel), maar heb je meestal last van een bacteriële infectie waarbij Yoghurt wordt afgeraden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:18

Urion schreef:
Jeetje als je bang bent dat je zwanger bent haal je een zwangerschapstest en als je bang bent voor een soa laat je je testen. Hoe kan een forummer in godsnaam weten wat jij onder de leden hebt?

Inderdaad, ik vraag me ook af hoe je zo iets op internet kan zetten waar niemand vraagt om jou "gore" dingen. Hartstikke normaal, tot op een bepaalde hoogte, maar nee, dit hoeft niet op bokt.

Een zwangerschapstest is net 2,50 (2 voor 5) dus niet echt iets waar je voor moet sparen. Hup een test halen en erna naar de huisarts.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:21

Ik denk toch een soa , heb ik ook een keer tgehad en als dat zo is je expartners ook waarschuwen. ga meteen morgen moet je nog een week wachten en dan heb je duidelijkheid.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 06:49

Heb je een antibiotica kuurtje gekregen tegen de blaasontsteking?
Dikke kans dat het dan een schimmelinfectie is :j Ik krijg standaard een schimmelinfectie na antibiotica, dus krijg altijd gelijk een kuurtje mee tegen schimmelinfectie. Tegenwoordig drink ik Yakult als ik antibiotica gebruik, dan blijft het weg.

Gewoon even langs de huisarts dus. Een zwangerschap lijkt me niet logisch, deze klachten heb ik niet gehad toen ik zwanger was hoor!

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 14:44

Jammer dat sommige mensen gelijk in de verdediging gaan of wat dan ook.
Ik ben iemand die niet snel naar een dokter stapt omdat ik dat gewoon ja, een beetje eng vind.