slotjes beugel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loesje4600

Re: slotjes beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 06:11

Ik kan alleen maar mee gaan met wat anderen zeggen.
Bij mij deed het 2 dagen vervelend en op een gegeven moment merkte ik er niet echt wat meer van als er een ander draadje in gedaan werd.
Ik heb de beugel 1.5 jaar gehad en ben zooo blij dat mijn moeder het toen heeft laten doen! :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 10:28

Vraagt ze op school 1 paracetamol....krijgt ze die niet omdat anders iedereen komt halen -:(-
Als het echt niet gaat komt ze maar lekker naar huis dan.....dan is het ook opgelost.
Wat een idioot gezeik zeg......kan daar echt heel boos om worden.
Ze vraagt het alleen omdat het niet anders kan.......bah

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:40

quartel schreef:
Vraagt ze op school 1 paracetamol....krijgt ze die niet omdat anders iedereen komt halen -:(-
Als het echt niet gaat komt ze maar lekker naar huis dan.....dan is het ook opgelost.
Wat een idioot gezeik zeg......kan daar echt heel boos om worden.
Ze vraagt het alleen omdat het niet anders kan.......bah

Belachelijk...pcm neem je als je dat nodig hebt en als de hele school 1 nodig heeft....so be it

Mijn dochter is 11 en heeft er nooit last van gehad. Ze had eerst een paar maanden een buitenboord beugel en die deed haar wel zeer de eerste dagen. Het enige waar mijn dochter van baalde is dat ze appels moet snijden (en dat is lastig op school) en geen kauwgom. Over 3 weken mag haar blokjesbeugel eruit en er ligt al kauwgom klaar voor na de tijd

Edit:typo

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:43

Ik vind dit niet echt de schuld van de school eigenlijk, als je weet dat ze daar last van kan krijgen kan je toch beter een stripje van thuis meenemen. Het is immers geen drogisterij daar, ik kan me ook wel voorstellen dat andere ouders er wellicht wel weer niet blij van zouden worden dat kinderen zomaar pijnstillers krijgen. Sommige kinderen nemen die wel zomaar...

Ik heb ook een slotjes beugel gehad en moest wel eens een paar dagen geen harde dingen eten maar verder viel het altijd wel mee met last en pijn.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:44

Mijn jongens hadden er niet echt heel veel last van, maar vonden wel de wax die ze kregen fijn om daar kleine bolletjes van op de slotjes te doen die hun lip irriteerden. Succes!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 10:47

Ze had een stripje klaar liggen om mee te nemen maar ze was een beetje van de leg doordat ze niets eten kon.
Ook haar drinken vergat ze mee te nemen.
Kan gebeuren toch?
Ik vind niet dat die school dan zo idioot moet doen hoor.
Ze is daar om te leren maar dat lukt zo ook niet lijkt mij.
Dan kan ze net zo goed naar huis komen.
Maar ze bleef tot het echt niet meer ging zei ze net.
Ik ben gewoon in staat om er even heen te bellen.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:56

Twee dochters met slotjes hier. Nee ik lieg, de oudste is er net vanaf. Een dagje last na het plaatsen maar verder eigenlijk nooit. De oudste Had wel vaak last van prikkende draadjes maar de wax hielp daar prima voor. Speciaal eten heb ik nooit gemaakt, ze geven zelf wel aan als het eten niet lukt en dan mogen ze best wat anders maar ze eten en drinken allebei alles. Incl. Frisdrank, kauwgom, stokbrood en appels. De ortho stond versteld haha!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:58

die van mij heeft niet zo een hoge pijngrens.
Toen ze klein was had ze haar bovenbeen gebroken.
Ze moest in het ZH in een tractie liggen.
Hierdoor raakte ze zo van slag dat ze stopte met eten.
Ze moest aan de sondevoeding .......
Na het plaatsen van die slang keerde ze zo in zichzelf dat wij geen contact meer met haar kregen.
Dat was best een beetje eng om te zien.

Ze geeft nu aan tot hier en niet verder dus ik luister er maar liever naar.
Ze is nu onderweg naar huis, ze hield het echt niet vol.
Zo eerst een paracetamol er in en weer wat blikken soep inslaan.
De nacht even door en dan morgen zorgen dat ze wat bij zich heeft.

Het is geen drama en ze moet er maar even doorheen maar ik heb nu wel even met haar te doen :(:)

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:04

Wat ben jij een superlieve moeder zeg! Gelukkig heb ik er zelf ook zo 1. Vroeger heb ik wel eens last gehad van mijn beugel, vooral de eerste dagen. Gelukkig niet zo erg dat ik pijnstilling moest nemen maar het is gewoon voor iedereen anders en als jouw dochter er meer last van heeft dan gemiddeld, so be it. Ik denk wel dat ze het heel erg waardeert dat je zo meeleeft. Gewoon lekker een paar dagen vertroetelen en dan is het zo weer normaal en weet ze niet beter meer dan dat ze een beugel heeft.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 15:48

Na een paracetamolletje en een uurtje op de bank slapen is ze weer helemaal bij.
Net appelflappen aan het maken voor de visite vanavond en nu zit ze de stukjes appel naar binnen te werken :9

De school belde dat ze naar huis kwam want het ging gewoon niet.
Op de vraag waarom ze haar niet even een pilletje geven werd er gezegd dat ze die niet hadden.
Een school vol mensen en niemand die iets bij zich heeft????
Ik blijf het gewoon raar vinden.
Zowiezo horen dat soort dingen in een EHBO koffertje......
Ik ga daar toch een keer over mopperen hoor, er zijn wel meer dingen die me niet bevallen daar

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:03

Ik weet dat je bij ons op school ook geen paracetamol meer krijgt als je er bij de receptie om vraagt. Dit omdat het dus blijkbaar voor kwam dat de paracetamol werd vermalen tot poeder en vervolgens werd opgesnoven.... Heel vervelend, maar ik snap het wel. Dus bij ons moet je gewoon zelf paracetamol of andere pijnstilling meenemen. Of een van je klasgenoten moet het toevallig bij zich hebben.

Vervelend dat ze er last van heeft. Maar het duurt even en dan is het zo weer voorbij.