Afgrijselijke bovenbenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:18

Striemen op je bovenbenen komen gedurende de puberteit heus niet altijd maar van 'aankomen'. Heel veel meiden krijgen het, omdat je bovenbenen/heupen in de breedte toenemen. Dat hoort er een beetje bij.

Adviseren om af te gaan vallen is een beetje riskant; je weet niet of dat de reden is dat TS die striemen heeft een daarbij is dat met 15 jaar nog helemaal niet zo'n verstandig idee - net als zware krachttraining doen niet zo'n goed plan is op je 15e.

Als je je ongemakkelijk voelt over je bovenbenen dan denk ik dat een beetje zelfbruiner je kan helpen; dan steken je striemen wat minder fel af en hebben je benen meteen een kleurtje! :) En daarnaast 1 troost; striemen vervagen met de jaren, als de huid verder niet meer onder druk staat (dus; je bovenbenen/heupen 'uitgegroeid' zijn en mits je niet extreem aankomt).

Neon

Re: Afgrijselijke bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:25

Emma waarom voel je je aangevallen... en reageer je zo kinderlijk op mijn opmerking?

Een jong persoon hoeft niet in bescherming genomen te worden... dat heb ik nergens geroepen maar daar kom jij mee aanzetten... daarnaast zeg ik ook niet dat ze NIET zou moeten sporten...

Er is iemand geweest die riep afvallen.. en dat wordt klakkeloos geroepen zonder dat men de situatie kent. daar reageer ik op... men kent de gehele situatie niet, maar men adviseert wel een hoop zonder dat iemand de persoon in kwestie kent...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:00

Zware krachttraining wil ik je in elk geval absoluut afraden, het is heel slecht om dat soort krachttraining te doen terwijl je nog in de groei bent. :)

Ik denk dat het - zeker op jongere leeftijd - best vaak gebeurd dat je ergens niet tevreden over bent. Dat kan ook over je bovenbenen zijn. Het is niet ongewoon. :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:29

Bio oil kan ze iets verminderen..
Verder scheelt het veel als je wat bruiner bent, dan vallen ze minder op. Ik heb zelf last van rode puntjes bij ieder haartje, heel lelijk.. Als ik met blote benen op pad wil smeer ik ze de dag ervoor in met bruin zonder zon, zo zie je het een stukje minder

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:37

Ts, ik heb nog een plaatje voor je :D

Afbeelding

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:31

Ik ga niet bij iedereen kijken hoe oud of jong ze zijn. Als iemand zegt dat ie dikke bovenbenen heeft en striemen dan geloof ik dat. Ik kan er ook niets aan doen dat ze hun leeftijd er niet bij zetten.

Hoort dit dan niet in YR ergens thuis? Dan kan TS horen dat veel meer meiden striemen hebben (had ik ook op die leeftijd en was absoluut niet te dik, al vond ik dat toen wel) en dan kan ze nu nog van ons horen dat die wegtrekken tot een zilverwitte kleur naarmate je ouder word. Mooi zal het nooit worden, maar het hoort voor veel vrouwen nou eenmaal bij het vrouw worden :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:36

Ik ben 1.80 weeg maar 60 kg en heb nog striemen, ik trek gewoon mijn bikini aan hoor als iemand het niet wil zien kijkt hij/zij maar de andere kant op.
Afvallen lijkt me ook geen optie.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:59

Vind ik ook hoor! Accepteer jezelf zoals je bent en trek gewoon een bikini aan als je dat wilt! Als iedereen dat zou doen ongeacht je postuur zou t leven er een stuk gemakkelijker op worden en hoeven jonge meiden zich niet zo onzeker te voelen! Ik zeg; gewoon doen +:)+ je bent zoals je bent! Gezond leven en sporten kan natuurlijk geen kwaad, maar dat is niet alleen goed voor de striemen en putten in je billen!

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:37

Ik heb ook van die mollige stevige bovenbenen.. nee absoluut niet mooi!

helaas krijg je die striae niet meer weg, je onderhuid is gescheurt door verandering van je lichaam, of door sneller dikker worden, eerst zijn ze erg rood, later kleuren ze bij naar de huidskleur, alleen je blijft ze wel zien, helaas!
schaam je er niet voor! Want iedere vrouw heeft ze wel! Ja zelfs bekenden personen!

aangezien ik altijd al stevige benen gehad heb ik ze voor de grootste deel gewoon geaccepteerd, wel wil ik dat ze niet bij elke stap gaan trillen :+

Ik doe dus zowiezo elke dag 2 oefeningen,

bij de eerste ga ik met me rug tegen de muur en me knieën staan 90 graden, ( je zit ongeveer op een onzichtbare stoel) en hou het een x aantal seconden vast, en zorg ervoor dat je het steeds langer vol houdt! Let op! Het gaat heerlojk branden ;)

bij de 2e ga ik op me handen en knieën zitten, en strek 1 been naar achter, maak setjes van 3 bijv,, het ziet er niet uit, maar je krijgt er wel lekkere strakke billen van :+

maar het allerbelangrijkste is, wees blij met jezelf! Iedereen is uniek, dus jij ook! Niemand is perfect!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:43

Ik heb zelf al sinds mijn 12e striemen op mijn benen. Ik heb vandaag op ibood.com slakkenslijm besteld. In de hoop dat dat doet wat de ervaringen op internet zegt dat het doet.

http://www.ibood.com/health-beauty-nl/nl/

Deze aanbieding is alleen vandaag.. toevalig tegelijk met dit topic. Ik ga het proberen! Als ik er resultaat van heb laat ik het weten!

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:16

Ikzelf heb veel respect voor mensen die zichzelf laten zien zoals ze zelf zijn. Littekens, brandwonden striemen, los vel van veel afvallen. Gelukkig zijn met jezelf zoals je bent is bewonderenswaardig en dit geluk is de beste camouflage van alles misschien minder mooi is.
Dat we er allemaal perfect uit zouden moeten zien zoals in modebladen in plaats van als echte mensen is een beeld wat echt ongedaan zou moeten worden gemaakt.
Buiten die paar mensen die wel op uiterlijk oordelen, lopen er ook genoeg die het negeren, genoeg die respect hebben en zeker ook genoeg mensen die wouden dat ze het lef ook hadden zichzelf zo te laten zien. Hup die bikini aan.
Een middel om het te vervagen zou moeten helpen je mooier te voelen, niet moeten helpen om te dragen wat jij wilt dragen.

Ik heb overigens ook striemen sinds de pubertijd. Ik had al totaal geen vet en als dan je heupen en bovenbenen de breedte in gaan, ja dan moet je huid ineens ook mee.
Sinds afgelopen week ook een paar lelijke kruisjes bij mijn knie van een kijk operatie. Niet eens erg mooi gehecht. Voel me beetje verminkt maar die zitten er maar weer. Wie leeft, veranderd. Zo is het.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:21

Mijn onderbeen is door een ongeluk 1 groot litteken met een soort bult waar een afgescheurde spier zit en een kuil daar onder. Ik ga gewoon in bikini en trek ook gerust een korte broek of jurkje aan als het warm is. Voel me niet (verminkt) net als m'n striemen is het een onderdeel van mij.

Als we allemaal perfect waren had ook niemand meer wat te kijken

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 15:24

Dankjewel allemaal! :) Ik ben helemaal niet dik ofzo (ook niet mager), en ben wel redelijk tevreden over mezelf maar die dikke bovenbenen zitten gwn in de weg ;) Als ik ga zitten heb ik ineens boten op ne stoel ipv benen :) Bzz kan ik wel eens proberen,! En ja, die striemen zal gewoon afwachten zijn... Al een hele geruststelling dat zo veel mensen er last van heeft! :)

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 15:27

Jurkjes en rokjes enz draag ik wel, want dat zicht valt nog mee, maar eenmaal ik een een bikini aanheb, zijn die benen ineens H U G E! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:27

Ik had ook flinke groeistrepen rond mijn 14e en met 1.60 en 50 kilo was ik toch echt niet dik. Ondertussen heb ik ze nog steeds, in mijn knieholtes en op mijn bovenbenen (aan de binnenkant), mooi is het niet, maar echt heel veel meisjes hebben er last van!

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 15:32

Ik ben 1m59 en weeg 43kg! :) Mja, ik heb ook een heel erg groot litteken van een operatie wegens dubbelgebroken en verplaatste botten na een val van een paard en daar loop ik ook zomaar mee rond duss... ;)

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 15:33

JulieP schreef:
Ik ben 1m59 en weeg 43kg! :) Mja, ik heb ook een heel erg groot litteken van een operatie wegens dubbelgebroken en verplaatste botten na een val van een paard en daar loop ik ook zomaar mee rond duss... ;)

Afvallen is dus geen optie, spieren kweken wel haha ^^ ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:34

mijn ervaring leert dat na 15 jaar die vieze vettige flappen aan de binnenkant van m'n benen te hebben...deze niet zomaar weggaan. Op de duur was ik mooi dun en had nog steeds papperige benen...

Striae heb ik gelukkig niet gek veel last van, wel veel littekens van het paardrijden...dat boeit me niet zo gek veel...die dikke benen ook niet maar zou het niet missen als dat eens strak zou zijn ;)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:42

TS: ik vind je eigenlijk veel te weinig wegen :o
Ik ben 1m50 en weeg tussen de 45 en 50 kg. Lager als 45 wil ik niet, krijg ik al de kriebels van en 50 kg vind ik voor mezelf dan weeral te zwaar.
Ook ik heb overzetboten van bovenbenen en zeker zittend. Maar toch krijg ik soms leuke complimenten over hoe gespierd ze wel niet zijn :')

Maak je geen zorgen over je benen, trek gewoon die bikini aan, neus in de lucht en amuseren maar :j *\o/*

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 16:00

Haha, :) Ik eet zoveel als ik wil, wat ik wil, ... en toch kom ik niet aan! :D Enkel die bovenbenen dan... :o Ik doe aan paardrijden (dressuur - cross - springen) en geef les, dit zijn dan ook m'n enige sporten maar mss kan ik wel iets van oefening doen om ze toch iets gespierder te maken!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:05

je bent pas 14 he...wacht maar tot je de 16 gepasseerd bent dan worden de vetcellen die je nu activeert ineens echt vet ;)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:22

Woogy schreef:
je bent pas 14 he...wacht maar tot je de 16 gepasseerd bent dan worden de vetcellen die je nu activeert ineens echt vet ;)

ik ben 17, ik had dat ook. Nu nog steeds. wel meer vorm. maar ben altijd dun en lang geweest. het zal nog wel veranderen. ik eet veel (met tijden) gezond en ongezond. maar ik ben niet echt een zoetkauw.
Ik denk dat het aan mijn stofwisseling licht. mijn vader heeft het ook. mijn moeder was ook altijd dun. totdat ze kinderen kreeg.

het kan nog komen bij TS, maar het hoeft niet

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 16:58

Haha, ben al heel m'n leven mager! :) Maar denk er wel aan want iedereen zegt altijd wie jong mager is, wordt later dik! ;) Maar m'n mama had dat ook en is daarvoor ooit zelfs in het ziekenhuis opgenomen en is altijd mager gebleven tot ze kinderen had... :=

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:18

ik ben niet mager. maar gewoon dun, smal. oh die heb ik nog nooit gehoord. ik hoop het niet _O-
nou, de oplossing is dus: geen kinderen krijgen :')

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 18:23

Hahaha zal ik onthouden! :D Iedereen die me kent/kende zei dit altijd tegen mij maar hoop het inderdaad van niet... ;) En aan die benen zal ik moeten wenne zeker? Haha! :) Ik heb btw kei toevallig een weddenschap gekregen van m'n broer: Tijdens de reclame's (ster in nederland) op TV moeten we situps/andere spieroefeningen doen en wie het het langste volhoudt krijgt €1! :D Is een beetje miezerig maar wel leuk haha!