Is gericht op kinderen, maar wel duidelijk

https://www.umcg.nl/NL/Zorg/Kinderen/ZO ... fault.aspx
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

blauwpaardje schreef:Deze oefeningen kunnen geen kwaad hoor en het geeft je een goed gevoel over je plasdrang. Ook ontspannen leer je met deze oefening, want na de aanspanning volgt de ontspanning. Als TS erg gespannen bekkenbodem spieren zou hebben zou ze imo ook aangeven dat ze moet persen voor ze gaat plassen en dergelijke
Heb je ook wel eens pijn bij het plassen? of geurt je plas sterk? En als je op de wc zit, begin je dan geijk met plassen om moet je eerst even een paar sec. ontspannen bijf?
) en met mijn lerares op school werd toen afgesproken dat ik alleen nog in de pauze's naar het toilet mocht. 
loveidefix schreef:blauwpaardje schreef:Deze oefeningen kunnen geen kwaad hoor en het geeft je een goed gevoel over je plasdrang. Ook ontspannen leer je met deze oefening, want na de aanspanning volgt de ontspanning. Als TS erg gespannen bekkenbodem spieren zou hebben zou ze imo ook aangeven dat ze moet persen voor ze gaat plassen en dergelijke
Uh ,,, dat is eigg wel waar . als ik plas plas ik eerst normaal maar daarna voelt het alsof er nog wat in zin en ga ik soort drukken ja om het eruit te krijgen .
Heb je ook wel eens pijn bij het plassen? of geurt je plas sterk? En als je op de wc zit, begin je dan geijk met plassen om moet je eerst even een paar sec. ontspannen bijf?[/quote]
laraxXxemma schreef:AmyII schreef:Nouja... Laten we het anders stellen: is het dan heel vreemd dat ik op een werkdag van +- 8,5 uur maar 1 keer of soms niet plas?
Nope, ik plas vaak ook maar 2-3 keer per dag
Ik drink dan in totaal 3 keer iets, en tussendoor soms wat water. Maar voordat ik weg ga en als ik terug kom ga ik wel weer hoor! 
Robin_S schreef:AmyII schreef:Nouja... Laten we het anders stellen: is het dan heel vreemd dat ik op een werkdag van +- 8,5 uur maar 1 keer of soms niet plas?
Hoeveel drinken jullie dan?

Toen is het begonnen.vuurneon schreef:Het plassen:
Ga goed rechtop op het toilet zitten, de voeten op de grond, de handen liggen op de bovenbenen.
Ontspan de bekkenbodemspieren en plas in één keer rustig en volledig uit.
Pers niet mee. Laat de blaas zelf het werk doen. Meepersen helpt niet, het kan zelfs de plasbuis een beetje dichtdrukken.
Wanneer er geen urine meer komt, kantelt u rustig het bekken een aantal keren voor- en achterover. Zo kunnen ook de laatste restjes urine naar de plasbuis stromen en kunnen deze uitgeplast worden.
Rond het geheel af door de bekkenbodemspieren even goed aan te spannen, dan te ontspannen en daarna pas op te staan.
Wanneer u wel drang hebt maar de urine moeilijk of niet wil komen, kunt u ook proberen te kantelen. Beter is om een aantal keren uw bekken-bodemspieren rustig aan te spannen en weer los te laten. Zo komt de plasreflex meestal goed op gang.
Ga nooit “stippeltjes of streepjes plassen”. Dit is geen goede oefening en kan leiden tot het achterblijven van urine en daardoor tot urineweginfecties.
Met dank aan: http://nvfb.fysionet.nl/informatie-voor ... edrag.html
). Ik drink overigens niet teveel, ik heb het erg snel heet en verlies zo ook vocht om mijn lichaam af te koelen. Citaat:Pijn niet van het plaseen zelf maar naar heel lang ophouden mn buik wel is![]()
En geuren niet echt alleen soms Sochtends
Ja dat wachten is wel bekend meestal ... niet heeel lang maar het komt niet direct
daarom is het ook vaak donkerder.
ideaal is dat je het als even automatisch ziet als ademen en slapen bijvoorbeeld. Jolandaa_ schreef:het zit tussen je oren
Ik heb mee gemaakt dat ik echt nodig moest plassen en m'n ex wilde absoluut niet stoppen. ik heb toen nog een half uur met een overvolle blaas gezeten en toen heb ik ergens in de bosjes geplast omdat ik echt niet meer kon. wilde aan de handrem trekkenToen is het begonnen.
naar de wc voor we gaan, dan toch nog een keer voor we gaan, staan en dan weer een 'drupje' voelen en toch weer gaan zitten. en dan is moest iedereen in de auto en moest ik nog een keer.
Als ik naar school ging, thuis nar de wc, dan op 't station naar de wc, snel in de trein nog voor de halte, dan was ik op school en was 't goed. naar huis ook.
Ik kreeg toen bekken bodem fysio (voor een ander probleem) ik kreeg fysio te ontspannen en voor plassen moet je juist spannen. ze vertelde mij dat het gewoon tussen m'n oren zat. ik ben gewoon zindelijk. Ben toen ook gaan relativeren en uiteindelijk moet ik alleen naar de wc als ik weet dat ik lang in de auto moet zitten. Ga sowiso voor we weg gaan naar de wc, maar gewoon 1x. Behalve met uitjes zoals de Efteling ofzo, een of andere reden geeft mij dat toch spanning. al hoef ik niet meer naar de wc bij iedere wc die ik zie... En ik weet dat we gewoon stoppen nu (heb nu wel een goede vriend) en ik kan echt wel 30 min ophouden. Bij een lange rit drink ik van te voren gewoon weinig...
maar bekken bodem fysio is niet zo'n heel gek idee. gewoon even naar de ha gaan, verwijsbriefje vragen en op zoek naar een goede fysio..
Als je in de buurt van Nijmegen woont weet ik nog wel een hele goede fysio!