nu blijf k alleen helaas krabben aan wondjes etc, mijn benen zijn een waar slagveld van littekens, net als armen en het is dat het op me gezicht niet zichtbaar is, maar mijn kin is niet veel beter, hier helaas nog niks opgevonden.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Of ben ik daarin de enige 
, wel eens korstjes van een ander gekrabt. Van die dikke
hoe kun je dat in hemelsnaam niet afkrabben?!
MaximeFlame schreef:Ohja, plekjes krabbelen eb ik ook last vanen bij andere wil ik ze het er idd het liefst oo afkrabbelen oeps . maar met name korstjes bij mijzelf, moeten weg voor ik ga slapen, hoe ik er vanaf kom? Geen idee
demo_love schreef:MaximeFlame schreef:Ohja, plekjes krabbelen eb ik ook last vanen bij andere wil ik ze het er idd het liefst oo afkrabbelen oeps . maar met name korstjes bij mijzelf, moeten weg voor ik ga slapen, hoe ik er vanaf kom? Geen idee
Oh ja, of bij anderen een puist zien zitten met een duidelijke witte punt erin en je voorstellen hoe die witte zooi eruit komt als je erop drukt![]()
gelukkig niet de enige 

ik ga vrolijk verder.
, ogen hard dichtknijpen (maar dat is nu over, alleen nog als ik droge ogen heb) , aan alle pukkeltjes, wondjes etc pulken tot het bloed, als ik zenuwachtig word ga ik hoesten
, ik heb een tik om overal met de bovenkant van mijn nagel langs te gaan, waardoor er nu een groef middenin mijn nagel zit, ik ruik bijna overal aan, sowieso aan eten voor ik het eet, maar ook aan pennen, telefoonopladers, kleding etc.. Maar alleen als het 'nieuw' is, dus dit hoeft maar 1 keer.
Sylbana schreef:Aan gespleten haar puntjes trekken...![]()
Iemand enig idee hoe ik daar vanaf kom trouwens (gespleten haarpunten), het is niet heel erg maar toch vervelend, ik ga gewoon op tijd naar de kapper etc.![]()
en aan de binnenkant van m'n wang bijten, niet zo erg meer als vroeger gelukkig
Nant schreef:Jeetje ik heb een hele lijst, heb zelfs al professionele hulp gehad voor een aantal tics, maarik ga vrolijk verder.
Mijn tics: binnenkant van wangen en lippen bijten, velletjes trekken van mijn lippen, mijn nek en schouderbladen kraken ongeveer elke 2 minuten, aan mijn haar ruiken (maar dit komt omdat ik met iemand werk die zo stinkt dat ik er ziek van word, helaas nu een tik geworden, want doe het thuis ook), enkels zo ver mogelijk draaien tot het zeer doet, ogen hard dichtknijpen (maar dat is nu over, alleen nog als ik droge ogen heb) , aan alle pukkeltjes, wondjes etc pulken tot het bloed, als ik zenuwachtig word ga ik hoesten
, ik heb een tik om overal met de bovenkant van mijn nagel langs te gaan, waardoor er nu een groef middenin mijn nagel zit, ik ruik bijna overal aan, sowieso aan eten voor ik het eet, maar ook aan pennen, telefoonopladers, kleding etc.. Maar alleen als het 'nieuw' is, dus dit hoeft maar 1 keer.
Ik heb nog meer dingen, maar daar hebben veel mensen last van: heel vaak even op mijn telefoon kijken, zonder überhaupt door te hebben dat je het doet. Radio in de auto mag niet op 13 staan (of op oneven cijfers), ik vermijd sowieso 13.
Jeetje volgens mij denken jullie nu wel dat ik niet helemaal spoor, maar de mensen om mij heen valt het amper op, ik kan het heel goed verbergen /stiekum doen. Alleen dat nek / schouders kraken is heeeeerl irritant, vooral omdat ik het zo vaak doe, daar heb ik ook professionele hulp voor gehad en moet ik eigenlijk weer doen.
En ik vond die mensen van levenslang met dwang raar
Citaat:Het knakken van heup of schouder is sowieso gevaarlijker. Daarbij til je de schouder of heup tijdelijk uit de kom. Het kraakbeen slijt daardoor langzaam af, waardoor de kom minder diep wordt en dus minder stabiel.
Tammy_ schreef:Doanique schreef:De binnenkant van m'n lip en wangen bijten... Ook niet zo slim, zit eeuwig littekenweefsel op.
Hier precies hetzelfdemensen vragen me ook regelmatig wtf ik aan het doen ben, schijnt dat ik er nogal rare gezichten bij trek, soort scheve duckface
En daarnaast ben ik fervent korstjes-krabber... overal littekentjes
En ik ging ter compensatie de lak eraf krabben ipv bijten. Dus kon ze elke dag opnieuw lakken