Tips & aanmoediging topic! ~ vervelende ticks & verslavingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight

Re: Tips & aanmoediging topic! ~ vervelende ticks & verslavingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:28

ik heb jarenlang nagels gebeten en ineens uit het niks ermee gestopt :)

nu blijf k alleen helaas krabben aan wondjes etc, mijn benen zijn een waar slagveld van littekens, net als armen en het is dat het op me gezicht niet zichtbaar is, maar mijn kin is niet veel beter, hier helaas nog niks opgevonden.

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:31

Wat ontzettend fijn om te lezen dat er meer mensen zijn met vreemde tics en verslavingen! Wangen en lippen bijten, velletjes en korstjes pulken, voortdurend dode haarpunten bekijken.. Doe ik allemaal
Het schijnt dat dit soort tics dienen om stress te reduceren en dat je ze jezelf onbewust aanleert. Hoe je het weer afleert zou ik helaas niet weten :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:31

Krabben deed ik al als baby , het is oerinstinct ofzo :')

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:32

Hier nagelbijten _-:(

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:34

Hebben de plekjes krabbers ook echt van die trekjes dat als je het bij een ander ziet, je in gedachten de korstjes er afkrabt? := Of ben ik daarin de enige :')
Ik heb namelijk, wel met toestemming hoor :'), wel eens korstjes van een ander gekrabt. Van die dikke _O- hoe kun je dat in hemelsnaam niet afkrabben?!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:36

Ik trek overal korstjes vanaf en puisten moeten altijd uitgeknepen (resultaat: lelijker dan met rust laten...).

Onschuldige tick: iedere dag in de spiegel controleren of m'n haar al tot onder een moedervlek op m'n rug is gegroeid. :o

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:37

Ohja, plekjes krabbelen eb ik ook last van :') en bij andere wil ik ze het er idd het liefst oo afkrabbelen oeps . maar met name korstjes bij mijzelf, moeten weg voor ik ga slapen, hoe ik er vanaf kom? Geen idee :o

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:43

MaximeFlame schreef:
Ohja, plekjes krabbelen eb ik ook last van :') en bij andere wil ik ze het er idd het liefst oo afkrabbelen oeps . maar met name korstjes bij mijzelf, moeten weg voor ik ga slapen, hoe ik er vanaf kom? Geen idee :o

Oh ja, of bij anderen een puist zien zitten met een duidelijke witte punt erin en je voorstellen hoe die witte zooi eruit komt als je erop drukt :Y)

:r

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:43

Hier ook knakken! Zelf heb ik er geen last van, maar mijn omgeving juist wel :')
En korstjes afkrabben, waardoor ik nu (vooral op mijn handen) allemaal kleine littekens heb

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:48

demo_love schreef:
MaximeFlame schreef:

Oh ja, of bij anderen een puist zien zitten met een duidelijke witte punt erin en je voorstellen hoe die witte zooi eruit komt als je erop drukt :Y)

:r

Jaa, er gaat dan meteen een filmpje spelen in mijn hoofd :o gelukkig niet de enige

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 05:36

Hier nog een nagelbijter. Vraag me af of ik er ooit vanaf kom..

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 06:05

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 06:19

Aha misschien komt dat vinger kraken toch omdat ik soepele gewrichten heb. Datga ik tegen mijn moeder zeggen :')

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:08

Jeetje ik heb een hele lijst, heb zelfs al professionele hulp gehad voor een aantal tics, maar :n ik ga vrolijk verder.
Mijn tics: binnenkant van wangen en lippen bijten, velletjes trekken van mijn lippen, mijn nek en schouderbladen kraken ongeveer elke 2 minuten, aan mijn haar ruiken (maar dit komt omdat ik met iemand werk die zo stinkt dat ik er ziek van word, helaas nu een tik geworden, want doe het thuis ook), enkels zo ver mogelijk draaien tot het zeer doet 8)7 , ogen hard dichtknijpen (maar dat is nu over, alleen nog als ik droge ogen heb) , aan alle pukkeltjes, wondjes etc pulken tot het bloed, als ik zenuwachtig word ga ik hoesten := , ik heb een tik om overal met de bovenkant van mijn nagel langs te gaan, waardoor er nu een groef middenin mijn nagel zit, ik ruik bijna overal aan, sowieso aan eten voor ik het eet, maar ook aan pennen, telefoonopladers, kleding etc.. Maar alleen als het 'nieuw' is, dus dit hoeft maar 1 keer.

Ik heb nog meer dingen, maar daar hebben veel mensen last van: heel vaak even op mijn telefoon kijken, zonder überhaupt door te hebben dat je het doet. Radio in de auto mag niet op 13 staan (of op oneven cijfers), ik vermijd sowieso 13.

Jeetje volgens mij denken jullie nu wel dat ik niet helemaal spoor, maar de mensen om mij heen valt het amper op, ik kan het heel goed verbergen /stiekum doen. Alleen dat nek / schouders kraken is heeeeerl irritant, vooral omdat ik het zo vaak doe, daar heb ik ook professionele hulp voor gehad en moet ik eigenlijk weer doen.

En ik vond die mensen van levenslang met dwang raar _O-

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:09

Sylbana schreef:
Aan gespleten haar puntjes trekken... :')
Iemand enig idee hoe ik daar vanaf kom trouwens (gespleten haarpunten), het is niet heel erg maar toch vervelend, ik ga gewoon op tijd naar de kapper etc. ;(

en aan de binnenkant van m'n wang bijten, niet zo erg meer als vroeger gelukkig :-)

Dat van die gespleten punten doe ik ook altijd :o

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:49

Overal aan ruiken, heel herkenbaar! :o

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 10:13

Nant schreef:
Jeetje ik heb een hele lijst, heb zelfs al professionele hulp gehad voor een aantal tics, maar :n ik ga vrolijk verder.
Mijn tics: binnenkant van wangen en lippen bijten, velletjes trekken van mijn lippen, mijn nek en schouderbladen kraken ongeveer elke 2 minuten, aan mijn haar ruiken (maar dit komt omdat ik met iemand werk die zo stinkt dat ik er ziek van word, helaas nu een tik geworden, want doe het thuis ook), enkels zo ver mogelijk draaien tot het zeer doet 8)7 , ogen hard dichtknijpen (maar dat is nu over, alleen nog als ik droge ogen heb) , aan alle pukkeltjes, wondjes etc pulken tot het bloed, als ik zenuwachtig word ga ik hoesten := , ik heb een tik om overal met de bovenkant van mijn nagel langs te gaan, waardoor er nu een groef middenin mijn nagel zit, ik ruik bijna overal aan, sowieso aan eten voor ik het eet, maar ook aan pennen, telefoonopladers, kleding etc.. Maar alleen als het 'nieuw' is, dus dit hoeft maar 1 keer.

Ik heb nog meer dingen, maar daar hebben veel mensen last van: heel vaak even op mijn telefoon kijken, zonder überhaupt door te hebben dat je het doet. Radio in de auto mag niet op 13 staan (of op oneven cijfers), ik vermijd sowieso 13.

Jeetje volgens mij denken jullie nu wel dat ik niet helemaal spoor, maar de mensen om mij heen valt het amper op, ik kan het heel goed verbergen /stiekum doen. Alleen dat nek / schouders kraken is heeeeerl irritant, vooral omdat ik het zo vaak doe, daar heb ik ook professionele hulp voor gehad en moet ik eigenlijk weer doen.

En ik vond die mensen van levenslang met dwang raar _O-

Je schouder kraken is wel écht gevaarlijk.

Citaat:
Het knakken van heup of schouder is sowieso gevaarlijker. Daarbij til je de schouder of heup tijdelijk uit de kom. Het kraakbeen slijt daardoor langzaam af, waardoor de kom minder diep wordt en dus minder stabiel.

Bron : http://www.gezondheidsnet.nl/spieren-ge ... je-vingers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:13

Tammy_ schreef:
Doanique schreef:
De binnenkant van m'n lip en wangen bijten... Ook niet zo slim, zit eeuwig littekenweefsel op.

Hier precies hetzelfde :') mensen vragen me ook regelmatig wtf ik aan het doen ben, schijnt dat ik er nogal rare gezichten bij trek, soort scheve duckface :))

En daarnaast ben ik fervent korstjes-krabber... overal littekentjes -O-

Ik betrap me er gewoon op terwijl ik je post zit te lezen, en drie keer raden wat m'n moeder zegt? 'Wat zit jij nou voor gekke duckface te trekken?'

-O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:21

Ik heb ook wel dat ik aan dingen ruik, ik ruik vaak aan mijn handen en veel wassen.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 07:43

Voor de nagelbijters helpt misschien mijn oplossing daarvoor.
Ik heb ze altijd tot stompjes kort gebeten, maar bij mij helpt het als ik ze lak (blanke nagellak)
Ze worden er sterker van, dus ik kreeg ze niet meer zo snel doorgeknaagd :-) En ik ging ter compensatie de lak eraf krabben ipv bijten. Dus kon ze elke dag opnieuw lakken :')

Als ze dan eenmaal een wit streepje hebben vind ik het zonde om ze af te bijten.

En velletjes aan de binnenkant van mijn lip bijt ik ook. (Zit het zelfs nu te doen)

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:23

blyth schreef:
Dat van die gespleten punten doe ik ook altijd :o

Dacht dat ik de enige was haha

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:09

Ik doe precies hetzelfde als jij TS Hihi! Alleen heb ik geen oma met apart gekleurde lippen??? :')

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:23

Mijn ticks zijn mijn tenen knakken en duimen..rechter teem gaat vanzelf om die vergroeit is

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:26

Ik heb een vervelende tic bij mijn rechteroog. Vooral als ik stress heb, komt hij terug. Mensen denken altijd dat ik met ze flirt, omdat het lijkt alsof ik knipoog. Nu in mijn tentamenperiode heb ik ontzettend last van droge en geïrriteerde ogen vanwege die tic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:28

Nagelbijten (nasty...) Wangbijten, obsessief mn neus/haar aanraken tijdens gesprekken met mensen wanneer ik me ongemakkelijk voel, Schouders uit de kom knakken en obessief zijn qua bultjes op mijn huid die open MOETEN.

Neuroot eersteklas. :D