wie nog meer ingegroeide nagel (gehad) ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 03:06

Hai, ik had ook altijd het probleem met ingegroeide teennagels. Ik heb niet 1, maar 2 keer mijn teen laten behandelen door onze huisarts waardoor ik nu een trauma heb van naalden, bovendien waren ze allebei mislukt. Toen ben ik naar het ziekenhuis gegaan waar ze mijn teen zonder pijn hebben behandelt. (Ze hebben ook chemisch spul op de wortels aan de zijkanten gesmeerd zodat de nagel daar niet meer groeit). Ze knippen dan idd de zijkanten van je nagel weg.
Ik heb natuurlijk van te voren gezegd dat ik naalden vreselijk eng en pijnlijk vind. Hij heeft toen eerst mijn huid helemaal koud gemaakt met een of ander busje (wat geen pijn deed) zodat ik niks van de naalden kon voelen. Teen was eenmaal verdoofd, behandeld en klaar.

Ik raad het je aan om naar het ziekenhuis te gaan, tenzij jij je teen zelf wil proberen te behandelen. Dan moet je wel rekening houden met dat je het altijd eerst moet ontsmetten door je teen bijv. in soda water te laten weken. En zeer belangrijk, heb geduld. (Zie spoiler). Ik heb hier ook ervaring mee. Heb je wildvlees? Mijn Pb staat altijd open :)

LukieBradley

Re: wie nog meer ingegroeide nagel (gehad) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 04:48

Ik heb het zolang ik mij kan heugen bij mijn grote tenen.
Ik hou ze daarom kort zodat het niet kan gebeuren.
Ja, daarom Scheur Ik ze soms pijnlijk Af maar ff op je tanden bijten :D
1x was ie zo pijnlijk in gegroeid dat ik zelf heb zitten peuteren en de pus eruit spoot :=
Het is niet geheel aan te raden maar ik heb een fobie voor alle soorten dokters :o

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 05:10

Mijn teen is nu ook al 3 weken ontstoken := ik moet wel naar de dokter eigenlijk. De zijkant is echt heel dik en gevoelig..
Straks maar eens bellen voor een afspraak..

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 05:42

Ik heb het ook meerdere malen gehad, maar is maar 1 keer zo erg geworden dat ik geholpen moest worden. Eerst naar de Podoloog geweest maar die kon niets meer doen, dus toen naar een kliniek.
Inderdaad 2 prikken aan de bovenkant van je teen, die bij mij overigens wel behoorlijk zeer deden -O- Toen hebben ze de helft van de lengte van de nagel weggehaald en die is netjes terug gegroeid.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:43

Ik kick hem even omhoog, aangezien ik het topic te recent vind om een nieuwe aan te maken..

Ik vroeg me af na hoeveel dagen jullie weer te paard zaten?
Ik heb net mijn teen laten behandelen en ze zeiden mij 5 dagen rust te houden..
Wat is jullie ervaring ermee??

(Paard staat namelijk in training en we hebben daar nog 2 weken en was net zelf lekker bezig met rijden, dus baal behoorlijk!)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:47

Ik zat er al vrij snel weer op, maar mijn teennagel is na bijna vier jaar nog steeds niet aan elkaar gegroeid. Heel vreemd.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:14

Ik rijd geen paard meer maar ik kon geen enkele schoen aan door het dikke verband. In principe moest ik alleen de dag zelf rust houden. Daarna mocht alles. Zou gewoon proberen en aankijken wat lukt, mijn teen was immers de eerste dagen nog vrij gevoelig. Niet geschikt om mee te rijden! (Al was dat sowieso niet gelukt ivm dat verband) Is de wortel ook mee verwijderd?
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 13-06-14 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:21

Ik ben ervoor naar de Podoloog gegaan. Zij herft mijn nagel opgebouwd, knipte ook alles weg aan dezijkant, zodat de nagel meegroeit met het nepspul, ik was €25,- kwijt en het heeft super geholpen. Ze doen ook beugeltjes zetten, die vallen aan iedere zijkant iets onder je nagel en loopt dan over je nagel heen, er zit iets van een veertje in o.i.d. En daar heeft mijn moeder erg baat bij gehad maar die had het erger dan ik.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:32

Hvelreki schreef:
Ik rijd geen paard meer maar ik kon geen enkele schoen aan door het dikke verband. In principe moest ik alleen de dag zelf rust houden. Daarna mocht alles. Zou gewoon proberen en aankijken wat lukt, mijn teen was immers de eerste dagen nog vrij gevoelig. Niet geschikt om mee te rijden! (Al was dat sowieso niet gelukt ivm dat verband) Is de wortel ook mee verwijderd?

Geen idee of de wortel mee verwijderd is. Hele zijkant is weggeknipt en daarna heeft ze het in de onderkant aangestipt met een spul wat ervoor zorgt dat de nagel daar niet opnieuw aan groeit. (Dus dan lijkt me dat de wortel daar wel is weggeknipt?)
Ik moet het verband een dag omhouden en daarna vervangen door een gaasje. Wel 5 dagen rust, Max. 30 minuten wandelen en 3x 2 paracetamol per dag slikken. Verder voet omhoog..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:43

Waarschijnlijk wel aangestipt met fenol dan ja. Vroeg het maar omdat dit nogal scheelt in hersteltijd. Als het niet verwijderd wordt, ben je na meteen good to go. Maar met gedeeltelijke wortelresectie vraagt iets meer herstel tijd. Ik hoefde alleen de eerste dag mijn voet omhoog. Ik moest dagelijks verband + wiekje vervangen voor 2 weken. Maar als je er niet veel last van hebt, zou ik het gewoon proberen.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:53

ik heb ook last van een best wel diep ingegroeide teen nagel. Nu heb ik een vraagje, hoe zijn ze bij jullie behandeld, en hoe ging dat? En vooral, deed het zeer? Daar ben ik bang voor namelijk :\

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:53

Hir ook gehad, twee keer door de HA behandeld en liep bij de pedicure maar dat hielp niet....
Uiteindelijk geopereerd, en ook nagelbed aangestipt zodat de nagel in die hoeken niet terug groeit.
De operatie is zo'n 18 jaar geleden (omg ik wordt oud :oo ) en nooit meer last gehad.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:30

furtje schreef:
ik heb ook last van een best wel diep ingegroeide teen nagel. Nu heb ik een vraagje, hoe zijn ze bij jullie behandeld, en hoe ging dat? En vooral, deed het zeer? Daar ben ik bang voor namelijk :\

Snel doen, is zo'n verlichting !
Ik vond de spuiten voor de verdoving (vooral die ze in de ontsteking zelf prikten) heel gemeen, maar daarna voel je werkelijk waar helemaal niks meer!!!
Zo gepiept!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:57

Ik kreeg twee prikken, dat was niet zo fijn. Maar daarna valt het heel erg mee.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:03

Ik kreeg er vier! Twee aan de zijkanten en twee bovenop :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:09

Ik had ook een keer een zwaar ingegroeide teennagel. De pedicure heeft toen de nagel punt boven mijn vlees getrokken (zonder verdoving dus). En daarna heeft ze me zowat verboden om mijn teen nagels nog zo kort te knippen.
Vaak als je een ingegroeide teen nagel laat groeien, groeit hij er vanzelf uit en heb je er geen last meer van.
1 tip dus in de oren knopen: de hoeken van je teen nagels nooit te kort knippen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:27

Yess ik meld me. 2 jaar geleden had ik het (toen was t echt heel erg) ben ik naar de pedicure geweest maar die kon er niks mee omdat het al heel ver ingegroeid was dus toen naar de HA die heeft het weggehaald. Is mij goed bevallen! Het is even op je tanden bijten met de spuit maar ik vind het reuze mee vallen :j Nu zit ik er weer mee :/ Binnenkort naar de pedicure aangezien het niet zo erg is nu:) Ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen! :)

En ik zie jullie allemaal schrijven pijn dit dat, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen pijn aan? :') de 1e keer niet (toen heb ik er zeker wel 2 jaar mee rond gewandeld) en ik had niks geen pijn :? Nou ja beter haha :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:30

Ik had met vlagen pijn, daarom zo lang ermee doorgelopen. Schoenen aantrekken was soms zelfs al heel pijnlijk (omdat je sok dan strakker om je tenen gaat)..
Toen het gisteravond zelfs pijn deed omdat er druppels water op vielen tijdens het douchen was ik er wel klaar mee! Daarna paar uurtjes gewerkt, maar het deed zoveel pijn (steken, kloppen) en ik heb een staand beroep.. Dus dat ging niet meer :n
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 13-06-14 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:31

De naad van de sokken is pijnlijk ja, daarom doe ik de naad altijd aan de buitenkant :') Zodat je je sok eigenlijk verkeerd om aan heb _O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:32

Sjors schreef:
De naad van de sokken is pijnlijk ja, daarom doe ik de naad altijd aan de buitenkant :') Zodat je je sok eigenlijk verkeerd om aan heb _O-

Niet perse de naad :n gewoon de sok opzich al..

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:36

Ik heb eens twee jaar lang ingegroeide teennagels gehad aan beide kanten van dezelfde teen met wildvleesvorming... erg ja... en niet mooi.

Er is mij vertelt dat de operatie waarbij ze stukken nagel wegknippen (ik ben de naam ervan vergeten) eigenlijk verouderd is, soms groeit de nagel niet normaal meer terug en zit je met een halve nagel...

Mijn moeder kende toevallig een bevriende arts die me kon behandelen door een operatie waarbij ze onder de nagel groeven sneed. Die groeven vulde ze met zo'n gaas verband in kleine reepjes, dat moest ik dan zelf thuis vernieuwen. Het doel van dat gaasverband is dat de nagel uit het ontstoken weefsel gehouden wordt en de nagel zo verder groeit terwijl het vlees eronder geneest. Zodra ik die operatie gehad heb is het op enkele weken heel snel beter gegaan.

Als ik nu vermoed dat mijn tenen mij willen gaan saboteren doe ik dat bij mezelf, zonder de groeven snijden natuurlijk. Gewoon gaasverband in isobetadine onder de hoek van de nagel wroeten, eerst gaat dat maar een beetje maar stilaan meer en meer.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:00

Mijn nagels willen nog wel eens verkeerd groeien, dan stop ik er gewoon een watje onder. Ik was er alleen een paar jaar geleden gewoon te laat mee. Die twee halve nagels zijn nog steeds heel irritant, ze groeien niet meer aan elkaar..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:07

Een vriendin van mij had het ook...jarenlang met pijn enz, ze durfde niet naar de huisarts te gaan.
Uit eindelijk dus wel....ze is toen geopereerd. En heeft nooit geen last meer van gehad.
En ze zegt ik had jaren eerder moeten gaan!

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 01:35

Dreamy schreef:
Ik kick hem even omhoog, aangezien ik het topic te recent vind om een nieuwe aan te maken..

Ik vroeg me af na hoeveel dagen jullie weer te paard zaten?
Ik heb net mijn teen laten behandelen en ze zeiden mij 5 dagen rust te houden..
Wat is jullie ervaring ermee??

(Paard staat namelijk in training en we hebben daar nog 2 weken en was net zelf lekker bezig met rijden, dus baal behoorlijk!)

Hihi, ik had de 'operatie' donderdag, en dwong mezelf om zaterdag weer te gaan rijden. Bij mij zat er wel een zeer dik verband om en ik heb mijn oudere schoenen aangetrokken die wat uitgerekt zijn. Het ging prima! Alleen nam ik het wel rustig aan, met een rustig drafje en een aantal passen galopperen ging het prima :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 06:24

Ben mijn paard aan het beleren, dus heb nog niet 100% controle qua hoe rustig ik wat wil doen! (Al doet hij het voor nu heel braaf, we wilden net de echte bak in gaan ipv de longeercircel..)
Dus vandaar dat ik het me ook afvroeg!