eczeem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Re: eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:34

Ik wil niet iets heel raars vertellne maar ik heb al vaaf mijn 2 jaar eczeem. Dus weet wel wat het is volgens mijn.
Hormoonzalf is gewoon echt het laatste wat je kiest. Jij gaat toch ook niet als je kleine verkoudheid hebt gelijk aan een zware medicatie
zo isndat ook met eczeem mensen lopen vaak heel hard van stapel, eerst nmaar eens naar de dermatoloog dast test laten doen misschien is ze wel allergies ergens voor en dan begin je aan zo hormoonzalf...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:42

Ik heb ook mega eczeem.
voornamelijk rechterhand op dit moment.
1 week geleden bij de dermateloog geweest. Antibioticakuur gekregen omdat het mega ontstoken is. En twee andere zalven. Tot nu toe werkt het als een tierelier :)

Huisarts is een flapdrol en vanuit hem werkt niks, 2 jaar bezig geweest met een doorverwijzing.

Ben bijna 23 jaar en al bijna 23 jaar eczeem!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:43

Nee dat gebeurt heel vaak zo eczeem wordt zo onderschat! Dus wordt je bijna niet door verwezen naar een dermatoloog

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:58

Okee, okee. Nee, hormoonzalf moet je inderdaad niet 2x per dag gebruiken op je eczeemplekken voor 3 weken lang, maar ik ben zéker van mening dat een goede hormoonzalf veel jeukstillender is op acute eczeem dan welk zalfje dan ook. Wanneer je grote, langdurige plekken hebt, heb je ook tijd om naar andere medicatie te zoeken.

Ik heb verder ook weinig ervaring met landurige plekken. Ik heb gewoon al heel mijn leven af en aan acute plekken die binnen een week vaak weer weg zijn. Vanaf vorige winter duurde de periodes steeds langer en heb ik voor de ernstigere plekken van mijn dermatoloog Protopic gekregen. Voor de sluimerende plekken, gebruik ik een vaselinecreme.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:02

Hier komen de eczeem plekken ook altijd heel acuut opzetten en daar gebruik ik ook hormoonzalf voor. Het werkt prima en ik hoef het meestal niet vaker dan 2-3 dagen achter elkaar te gebruiken (1x per dag)
Ik heb al een aantal zalfjes (van de HA) gebruikt maar de zalf die ik nu heb werkt gewoon super. Wat is daar mis mee? Je gaat er huis niet dood van hoor, als je het op de goede manier gebruikt.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:06

Tjah zelf zit ik nu met nek/hals,armen en benen onder het eczeem.

Ik heb toen der tijd folder over gehad omdat mijn dermetoloog het niet zo maar voor wilde schrijven vanwege de effecte die het heeft en kan hebben. Toen ik dat las schrok ik wel.
Ik hsd keuze of hormoonzalf of 2weken opnamen in het ziekenhuis (ben de eerste geweest in dat ziekenhuis die daar voor opgenomen is) ze hebben toen mijn lichhaam in 4en gedeelt en op elke een andere zalf als ik elders op reageerde stopte we met die zalf en zochten ze een andere. Daar is dus eentje uitgekomen en die gebruik ik nu nog steeds. Helpt goed.
Maar jah dit was dus wel de laatste mogelijkheid voor mijn toen. En deze heeft goed uitgepakt.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:19

Ik denk inderdaad dat het niet goed is om te gebruiken als je zoveel eczeem hebt (lijkt me erg vervelend trouwens :(:) ) Maar voor een paar kleine plekjes zoals ik heb (en maar een aantal keer per jaar) lijkt het me minder schadelijk.
Gelukkig heb jij nu wel een zalf die goed voor je werkt.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:33

jah het mindere geluk nu is dat ze er nog steeds niet aan kunnen komen. en ik geen zin heb om weer heel zo traject te moeten volgen. dus moet nog even boos worden denk ik bij de apotheek. ;)

en ow je leer er mee leven ;) heb er nooit een probleem mee gehad eigelijk. ik heb het en het is zo en mensen accepteren me maar doen ze dat niet hebben hun een probleem :P heb al zat rare dingen mee gemaakt met me eczeem ;)