Verschrikkelijke pijn in kaak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:05

Ik zou echt terug gaan naar de tandarts hoor; zoveel pijn is niet normaal! Mn zoontje heeft ook weken gelopen met helse ontstekingspijn aan zijn kies...weekend tandarts stuurde ons ook gewoon naar huis met een pilletje. Gelukkig maakte mijn eigen tandarts toch even een foto; op mijn aandringen ( heb me niet weg laten sturen)! Bleek een fikse ontsteking te zijn!! Sterkte >;)

genja

Re: Verschrikkelijke pijn in kaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:30

1 tip (je zegt het zelf eigenlijk ook al ) niet zoveel (verschillende) pijnstillers slikken wat jij hebt genomen hebt is echt teveel. Snap het wel dat je wanhopig wordt bij zoveel pijn.
Voor volgende keer neem als basis 4 x daags 2 paracetamol ( 1 is voor volwassene echt te weinig) en combineer dit met bv 3 x daags ibuprofen 600mg. Paracetamol en nsaid mag samen geslikt en versterken elkaars werking.
Hoop dat het niet meer terug komt.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 21:35

bedankt voor de tips! vandaag ging het stuk beter..
geen pijnstiller geslikt! kies is gevoelig maar geen echte pijn
morgen even afwachten en anders bel ik huisarts

hoop zo dat die pijn weg blijft!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:47

MD_Triumph schreef:
bedankt voor de tips! vandaag ging het stuk beter..
geen pijnstiller geslikt! kies is gevoelig maar geen echte pijn
morgen even afwachten en anders bel ik huisarts

hoop zo dat die pijn weg blijft!

Ik hoop ook voor je dat de pijn wegblijft!Het kan ook een reactie zijn op het ''gebeuk'' van de tandarts ;)

naomipjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:51

Ik had ook verschrikkelijke pijn nadat (daarvoor ook) ik bij de tandarts was geweest hij had alleen een vulling gedaan en nog wat dingen en daardoor deed het juist meer pijn. Toen hebben we een nieuwe tandarts gezocht en het bleek een probleem te zijn dus kreeg ik een wortelkanaal behandeling. Daarna was alle pijn weg :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:37

jaa alleen het gekke is dus, dat ik die kies heb laten vullen zo'n 2 maanden geleden....

vandaag voelt het zelfde als gister, niks erger, juist minder.
Dus wacht toch nog even af voordat ik dadelijk voor niks bel.

misschien was het een lichte ontsteking die mijn lichaam zelf heeft opgelost ofzo?

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 22:26

kiespijn is weer terug... erger dan gisteren :( :(

het is niet echt hevige pijn maar vooral vervelend en erg gevoelig bij bijten etc.

morgen stage, donderdag vrijdag werken... kan dus maandag pas gaan
wat zouden jullie doen? morgen meteen gaan en stage dus even afzeggen of wachten tot maandag?

beauty_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:43

Kan je u kaak nog fatsoenlijk open doen(bedoel daar mee kan je hem ver open doen?) heb dat ook eens gehad en dat waseen kaakverekking ofzo na een weekje ging het over maar bij mij deed die niet zo heel veel pijn .... hopelijk gaat het rap over

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:49

Wortelpunt-ontsteking?
De enige die dat echt kan constateren en verhelpen is de TA.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:04

Morgen gelijk naar de tandarts gaan. :j
Dan heb je 2 opties..... Je bent geholpen en je bent er vanaf of het is je kies niet en je moet een afspraak maken bij de huisarts ;)
Maar ik zou zo niet weer het weekend in gaan hoor !

Kan je niet gewoon een uurtje tussendoor weg van je stage ? (Ik kon dat wel als t nodig was ;) )

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 07:32

ja het vervelende is dat ta pas om 9 uur open is, mijn stage om 9 begint. En mijn stage heel ergens anders is dan de ta.... denk dat ik straks bel en hopelijk voor mijn werk morgen even terecht kan

kan niet eens fatsoenlijk eten :( ik kan mijn kaak gewoon open doen.. de pijn in mijn kaak is weg.
Het is nu echt mijn rechter achterste kies, die hij dus 2 maanden geleden gevuld heeft. Hij zei toen wel dat het een flink gat was en dat wanneer ik er last van zou krijgen ik terug moest komen. Maar hoe kan het dat het zo lang duurt dat ik er nu last van krijg..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:36

Kan door van alles komen. Maar is wel zeer waarschijnlijk toch iets aan je zenuw. Helemaal omdat hij aangegeven had dat het een flink gat was. Ik zou echt gewoon gaan bellen, desnoods je afmelden van stage. Ook als het nu minder wordt. Er moet echt gewoon even heen gekeken worden.
Je hebt kans dat je straks met een dik gezicht loopt, of dat er zich een fistel gaat vormen. Gewoon even laten nakijken dus..

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:42

Heel herkenbaar je hele verhaal.
Bij mij was ook een gaatje gevuld en vanaf dat moment deed het al pijn. Na een paar weken kreeg ik dezelfde pijn als jij. Dat ik 's nachts na een pijnstiller een half uur tot uur kon slapen en dan weer iets moest gaan doen.
Uiteindelijk van pure ellende naar de tandarts gegaan. Mooie wortelkanaal behandeling gehad en nu nergens meer last van. Bleek dat er wat vuil langs mijn vulling gelopen was en dat is gaan ontsteken in mijn kies.

beauty_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:54

Misschien is je vulling eruit gevallen ? Ging mijn tand eens opvullen ook de volgende week ging ik baar mijn orthodontist en die zei dat het niet was opgevuld ^^

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 18:38

ooooh wat een middag....

gelukkig mocht ik eerder weg van stage, de pijn was niet te houden
tandarts gebeld, natuurlijk, de mijne was op vakantie! oliebol....

thuis een andere gebeld en kon eigenlijk pas morgen vroeg terecht. Gelukkig belde ze meteen terug dat ik nu toch gauw mocht komen want ze vonden het erg vervelend dat ik zo'n pijn had

Kwam daar aan, werd meteen geholpen, uitgelegd waar ik last van had. Tandarts dacht aan een dode wortel
foto's gemaakt en ja wel hoor! Kies verdoofd ( wat overigens even flink zeer deed.. ik geef daar normaal echt niks om, maar nu rolden de tranen over mijn wangen omdat bij aanraking van mijn kies al zeer deed, laat staan een paar spuiten ) gelukkig werkte de verdoving redelijk, ik voelde nog wel wat maar het ging
hij heeft vulling voor een deel uitgeboord, alles schoongemaakt met chloor en nog een raar spul en weer dichtgemaakt met een noodvulling. Binnen kwartiertje stond ik weer buiten

hij adviseerde me om pijnstillers te gaan halen. Dus ik onderweg naar de apotheek, onderweg kreeg ik vreselijke pijn, steken! niet normaal.
Ik ben echt niet kleinzerig, maar ik kon niks anders dan huilen van de pijn...
natuurlijk stond er een lange rij bij de apotheek, gelukkig ging mijn moeder naar binnen want ik had inmiddels mega rode ogen.

Thuis aangekomen werd de pijn nog erger, meteen ibuprofen genomen en rond gaan lopen in huis tot het eindelijk zakte. Dit heeft anderhalf uur geduurd uiteindelijk ...
nog nooit in mijn hele leven heb ik zo'n pijn ervaren. Bah bah

Mama had ondertussen naar de tandarts gebeld om te vragen wat te doen als de pijn aan hield
ik mocht terug komen als het niet zou zakken voor 7 uur

gelukkig is het nu dus gezakt! dus of de pijnstillers doet zijn werking, of de tandarts heeft piekfijn werk geleverd vanmiddag en de druk van mijn kies afgehaald, wat dus zo'n pijn gaf.

Nu is het afwachten, voor ik ga slapen misschien nog een pijnstiller.
Maandag hopelijk terecht bij mijn eigen tandarts, en dan wordt het een wortelkanaalbehandeling met het gevolg van een kroon of mijn kies eruit trekken...

ik bedank jullie echt voor alle reacties en medeleven!
EDIT: en voor het lezen van dit lange verhaal... :P

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 18:40

liedjuh2 schreef:
Heel herkenbaar je hele verhaal.
Bij mij was ook een gaatje gevuld en vanaf dat moment deed het al pijn. Na een paar weken kreeg ik dezelfde pijn als jij. Dat ik 's nachts na een pijnstiller een half uur tot uur kon slapen en dan weer iets moest gaan doen.
Uiteindelijk van pure ellende naar de tandarts gegaan. Mooie wortelkanaal behandeling gehad en nu nergens meer last van. Bleek dat er wat vuil langs mijn vulling gelopen was en dat is gaan ontsteken in mijn kies.

dat zou inderdaad hetzelfde in mijn geval kunnen zijn
bij het vullen van mijn kies zei mijn tandarts al dat het een flink gat was, wanneer ik er last van kreeg ik meteen terug moest komen. Waarschijnlijk dus ook wat vuil langs gelopen of iets dergelijks...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:19

Wat ook kan bij een diepe vulling is dat de zenuw zich terugtrekt, en van daaruit gaat rommelen.. Chemisch trauma noemen ze dat ;)
Wat heb je aan pijnstillers? Als ik je advies mag geven, haal brufen bruis. Dat is direct ontstekingsremmend, normale paracetamol werkt hier niet op.

En nog een tip, als je nou weer last er van krijgt, dus als het weer gaat kloppen of zeuren, bel je tandarts zo snel mogelijk op en ga :) dan hoeven ze alleen de noodvulling te verwijderen, spoelen eni nieuwe vulling er in, en dan is het over. Dus niet dagen mee blijven lopen, dat is niet nodig :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 19:29

Ja heb inderdaad de ibuprofen bruis, wist niet hoe snel ik die toen straks op moest drinken haha

heb inderdaad het nummer van de tandarts die ik vanavond/vannacht kan bereiken.
Als het goed is, is nu de grootste pijn weg.
dan hoop ik wel dat ze het bij de wortelkanaalbehandeling goed kunnen verdoven, hopelijk heeft mijn kies nu tijd genoeg om die pijn te herstellen. Mogen ze maandag doen wat ze willen, als het daarna maar klaar is!

dit is overigens mijn eigen schuld allemaal, te lang gewacht met een gaatje toen der tijd.. maarja, als ik dat had geweten! heb nu ook met mijn tandarts afgesproken dat ik elke keer als ik daar ben volgende afspraak plan omdat ik het ook gewoon vaak vergeet.. en daarbij ik best een beetje bang ben voor de tandarts.

Vandaag had ik er overigens bijna zin in om er naartoe te gaan, als die pijn maar weg was

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:56

Zo herkenbaar!
Ik ben ook als de dood voor de tandarts(heb een slecht gebit geërfd helaas). Dus maak direct een afspraak voor volgende keer.
En voor het eerst was ik blij die mensen te zien met mijn wortelkanaal behandeling. Als de pijn maar weg was!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 21:06

hebben ze bij jullie goed kunnen verdoven voor de wortelkanaalbehandeling?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:15

Ik ben dubbel verdoofd, maar ik reageer slecht op verdovingen. Slecht in de zin van niet....
Maar van de behandeling heb ik na de 2e spuit niks meer gevoeld

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:16

Heb zelf ook eens een wortelkanaal behandeling ondergaan! Vond t reuze meevallen, was ook dood nerveus! T enige vervelende vond ik t veilen van de wortels...af en toe wat zeurderige pijn en t lang met je mond open liggen. Maar al met al stelt de behandeling niks voor vergeleken met de zenuwpijn van die ontsteking! Daar ben je dan zo vanaf...heerlijk! Ik had trouwens nog meer pijn snachts of wanneer ik lag in bed. Dan klopte t flink.... Heel veel succes. En t valt echt mee; maar dat is mijn ervaring! +:)+

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:25

Kiespijn? Praat me er niet van.
Heb 2 weken geleden een wortelkanaalbehandeling gehad, had niet echt veel pijn aan die kies maar het moest wel even.
Heb eerst een gewone verdoving gekregen, in het tandvlees want de verstandskies die ernaast zat moest er ook uit.
Verdoving werkte niet goed, dus heeft hij rechtstreeks in mn zenuwen verdoofd, kon wel janken.
Na de behandeling heb ik een dikke week op meer dan de maximaal toegestane pijnstillers geleefd, wat een kiespijn, zit waarschijnlijk een ontsteking in de kaak. Over 2 week maakt de tandarts het af. Nu gaat het redelijk goed.
Heb eerder een wortelkanaalbehandeling gehad, 2 jaar daarna moest ik aan dezelfde kies helaas ook een wortelpuntbehandeling ondergaan.
Ik hoop dat je er vanaf bent want kiespijn is de meest vreselijke pijn die er is

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:30

nou vanmiddag om half 1 naar mijn eigen tandarts...
de pijn in mijn kies is zo goed als weg
ben erg benieuwd wat hij gaat doen dadelijk!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:30

Open maken, verder uitvijlen, vulling er in, vulling er op, klaar!