Jeeeeeeuuuuuk!! Warmte bulten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 08:03

Nou de nacht was ondraaglijk. Heb in mijn slaap met de pil strip lopen krabben. De vlekken zijn nu groter dus moet over 35 minuten bij de HAP zijn.

Alja

Re: Jeeeeeeuuuuuk!! Warmte bulten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:11

Is dat niet netelroos?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:22

Ik koop altijd van die hele kleine korreltijesvbij de tuinen. Weet niet hoe het heet! Werkt echt super!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:22

Bij mijn weten is Netelroos meer in eilanden van uitslag. Ben benieuwd wat de HAP zegt TS, succes!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 08:30

Ik denk zelf op het moment ook netelroos dat heb ik al eens eerder gehad alleen minder erg, maar wel de zelfde jeuk.

Ben nu lekker aan het krabben in de wachtkamer nog 2 minuten.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:07

Ik zou tegen de jeuk en voor het ontsmetten/huidherstel Molkosan van Vogel kopen.
Anders kan je er ook gewone azijn op deppen tegen de jeuk.

Sterkte!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:16

Ik kan de foto niet zien. Maar het kan ook zonneallergie zijn. Daar heb ik ook heel veel last van. Het verschijnt in mijn knie holtes en in mijn arm holtes ( of hoe je dat mag noemen :'D de andere kant van je elleboog ). Als het warm is en een beetje gaat zweten of lang in de zon loop dan beginnen de bultjes erger te worden en je 'MOET' dan krabben. Het is niet goed maar je kan het gewoon niet tegen gaan. Wat helpt is om een shirt en broek met lange mouwen aan te trekken en de zon te vermeiden, het beste is binnen blijven of in de schaduw gaan zitten. ( het is heel jammer met dit lekkere weer ). Ook kan het op je buik enzo verschijnen maar bij mij is het alleen in mijn knieholtes enzo. Wat kan helpen is om er Aloe vera op te smeren. Het prikt heel erg in het begin maar als je het regelmatig herhaalt verdwijnt het langzaam aan. Je huid word er wel wat droger door dus als je er dan vaseline op smeert is je huid ook niet meer zo droog. Vaseline kan het ook gewoon verzachten maar haalt de bultjes niet weg.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 09:37

Het is inderdaad netelroos. De dokter is ontzettend geschrokken van de ernst. Ik heb nu medicijnen gekregen en het moet over 5 dagen minder zijn zo niet moet ik aan de prednison. Ik heb voor mezelf ook mentholcreme gekocht omdat ik helemaal gloei. En ik moet bekennen het voelt heerlijk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:30

heel veel sterkte, ik heb sinds januari al last van netelroos dus ik weet hoe je je voelt.
mijn netelroos is soms zo ernstig dat het zelfs door de prednison heen komt :(

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 12:34

Pff ellende!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:12

Monica72 schreef:

Wat TS heeft zijn geen waterpokken, dus wat zou ze in vredesnaam met bovenstaand middel moeten?

Petrichor schreef:
Het is inderdaad netelroos. De dokter is ontzettend geschrokken van de ernst. Ik heb nu medicijnen gekregen en het moet over 5 dagen minder zijn zo niet moet ik aan de prednison. Ik heb voor mezelf ook mentholcreme gekocht omdat ik helemaal gloei. En ik moet bekennen het voelt heerlijk.

Toch wel?! mijn chronische huidaandoening waar ik het over had, is dus chronische netelroos/urticaria. Bij mij helpen alleen de zwaarste medicijnen er tegen, en dan nog komt het er vaak doorheen gezet.

Wat ik zo vreemd vind is dat het bij jou (nog) niet echt grote, dikke, 'plakkaten' zijn? Dat is nl. het kenmerkende van netelroos. Al herken ik ook wel wat in jou foto's, soms begint het met dergelijke bultjes.
je zegt dat de dokter erg is geschrokken van de ernst. is dat je eigen huisarts?

Ik zou overigens wél even naar je eigen huisarts terugkoppelen dat het blijkbaar toch iets erger is dan hij dacht, en dat dus blijkt dat het niet 'zomaar vanzelf weer over gaat'. Ik persoonlijk zou niet blij zijn met zo'n huisarts. :n

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:13

Ik hoop overigens echt voor je dat het niet chronisch is of wordt...... ik heb nooit huidproblemen gehad, de netelroos kwam opzetten op m'n 16e, ik ben nu 26, en het is nooit meer weggegaan, eigenlijk alleen maar erger geworden.

maar gelukkig hebben veel mensen in veel gevallen maar een kleine periode last er van.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:43

vervelend he Joyce!
ik heb er sinds januari last van en ook bij mij breekt het door de medicijnen heen, ook allergietesten ed gehad en er is niks uitgekomen :(

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 19:07

Gelukkig heb ik na de tabletten geen jeuk meer en worden de bulten/vlekken nu licht roze. :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:57

Alja; het is idd heel vervelend...... gelukkig voor andere mensen meestal niet zo zichtbaar als bijvoorbeeld psoriases (da's ook heftig hoor, als je dat hebt), maar het kan echt vreselijk jeuken. Douchen is voor mij dan ook steevast een hel; bij mij wordt het nl. erger door druk en wrijving. Het gekletter van de douchestralen op mijn huid jeukt enorm. Dan heb ik ook nog de allerzachtste handdoeken, want ook het droogwrijven met handdoek wekt weer reactie op.

Hoop voor jou dat het snel weer weg gaat, zou op zich nog best kunnen als je het vanaf januari hebt. Bij de meeste mensen is het slechts tijdelijk gelukkig, en bij sommigen blijkt het helaas wel chronisch.

TS: wat fijn dat de medicijnen werken! Antihistaminica doen wat dat betreft echt wonderen hoor, tegen de jeuk.
Ze noemen het niet voor niets 'netelroos', heeft niets met roos/gordelroos te maken, maar met het gevoel van brandnetels. Als ik echt een 'aanval' heb, dan voel ik me ook serieus alsof ik met m'n hele lijf in een grote bos brandnetels heb liggen rollen, qua jeuk en branderigheid. Dat zal je nu vast wel herkennen, dat gevoel.

Hopelijk is het snel weer over. Toch goed dat je niet hebt afgewacht maar nogmaals naar de arts bent geweest. Dat het 'gewoon vanzelf weg moet gaan' is dikke vette onzin. Echte jeuk is even erg, misschien soms nog wel erger, dan pijn. ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 07:57

Als douchen een hel is zou een bad dan geen uitkomst zijn? Misschien bij eventuele badkamer verbouwing. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:47

jeuk is veel erger dan pijn :)

een bad is net zo erg, je hebt al het gevoel dat je in brand staat omdat je huid helemaal gloeit dus een douche of bad maakt voor mij weinig verschil uit.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:44

Alja schreef:
jeuk is veel erger dan pijn :)

een bad is net zo erg, je hebt al het gevoel dat je in brand staat omdat je huid helemaal gloeit dus een douche of bad maakt voor mij weinig verschil uit.

Klopt, is bij mij hetzelfde. Al wil het ook nog wel eens voor komen dat ik vóór het douchen/badderen eigenlijk vrijwel geen last heb (vanwege bijv. extra hoge dosis medicijnen), en dat de jeuk wordt opgewekt door de douchestralen. In zo'n geval geeft badderen wél een iets minder vervelend gevoel dan douchen. We hebben thuis ook wel een bad, maar da's weer zo'n gedoe, bad vol laten lopen enzo.... :')