Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Charaz schreef:Geryon schreef:Waarom niet gewoon naar de eerste hulp?
Omdat je daar gewoon weggestuurd wordt?
ik zou morgen nog een keer bellen, zeggen dat je het echt niet nog een week trekt. Soms moet je je mond open trekken, ik heb ook altijd het gevoel dat ik een zijkert ben en zwak altijd ook wat af hoeveel pijn ik heb, om niet zo zeurderig te klinken, maar die vrouw aan de andere kant van de lijn kan ook niet ruiken dat je meer pijn hebt dan je zegt, dus gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je het echt niet trekt tot de maandag dat je eigen arts terug is.

RedPassion schreef:De SEH en HAP zitten hier beide bij het ziekenhuis, maar zijn wel duidelijk twee verschillende dingen. SEH moet je inderdaad voor verwezen zijn, heb ik afgelopen zomer een keer gehad wegens een val. Maar ik stap sowieso niet zomaar ergens binnen hoor, dat gaat me te ver. Ik bel morgen en dring wat meer aan, als het niet wil bel ik de algemene HAP wel en hoop ik dat ik daar verder mee kom.
Fysio lijkt me inderdaad iets waar je ook niet a la minute terecht kunt of valt dat mee?
Jolien87 schreef:Charaz schreef:
Omdat je daar gewoon weggestuurd wordt?Geryon schreef:Huh waarom zou je daar weggestuurd worden..
Omdat je, voor zover ik weet, niet zomaar de SEH binnen kan/mag lopen. Je moet dan of met de ambulance opgehaald zijn, of je moet een verwijzing hebben van je huisarts of huisartsenpost.
Maar corrigeer me alsjeblieft als ik het verkeerd heb.
Geryon schreef:Huh waarom zou je daar weggestuurd worden..
Omdat je, voor zover ik weet, niet zomaar de SEH binnen kan/mag lopen. Je moet dan of met de ambulance opgehaald zijn, of je moet een verwijzing hebben van je huisarts of huisartsenpost.
Jolien87 schreef:Omdat je, voor zover ik weet, niet zomaar de SEH binnen kan/mag lopen. Je moet dan of met de ambulance opgehaald zijn, of je moet een verwijzing hebben van je huisarts of huisartsenpost.
Jolien87 schreef:Maar ook in jouw geval ben je dus min of meer met toestemming van een ziekenhuismedewerker verwezen naar de SEH. Je bent niet op je eigen houtje de SEH binnengewandeld.
_Mikey_ schreef:Citaat:En correct me if I'm wrong, maar als je eerst naar de HA gaat en die zegt "ga maar naar de SEH", dan kost het je geen eigen risico.
Fabeltje over het eigen risico. Dat betaal je voor de eerste zorg uit je basisverzekering. Ook als je doorverwezen bent. Je moeder mag het je wel wat beter uitleggen de volgende keer.
Geryon schreef:vonneke schreef:Waarom ga je dan niet naar de huisarts Geryon?
Geen idee eigenlijk zo doen wij het hier nietBij de huisarts moet je ook een afspraak maken en het duurt altijd even. Bij de SEH kan je meteen terecht.