Relatief gezonde leefstijl en alleen maar aankomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Relatief gezonde leefstijl en alleen maar aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:25

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 12:27

Ik heb altijd een heel regelmatige cyslus gehad, al sinds ik 14 ben. Nu is dat natuurlijk niet te meten, omdat ik aan een spiraaltje ben, maar ik zal me eens beter inlezen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:04

kappen met pil spiraaltje of wat dan ook, gewoon regenjasje gebruiken, hoef je je lichaam ook niet te belasten met troep ;-)

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:10

Mijn eerste reactie op de openingspost is dat je te weinig eet.
Een normaal ritme is ontbijt, tussendoortje, middageten, tussendoortje, avondeten, tussendoortje.
Na 9 uur s'avonds niet meer eten. Als je lichaam te weinig eten binnenkrijgt slaat het alles op in plaats van het als energie te gebruiken en hierdoor zal je dus aankomen. Ook moet je niet vergeten dat je veel sport en spieren veel zwaarder zijn dan vet ;) Ik hoop dat je hier iets mee kan. ( als ik dingen herhaal, sorry! Niet alles doorgelezen..)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:14

Na 9 uur maakt helemaal niks uit :n

Het gaat om wat je eet en de hoeveelheid daarvan.

Lastig TS.. Ik blijf even meelezen.

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:17

Arabesk schreef:
kappen met pil spiraaltje of wat dan ook, gewoon regenjasje gebruiken, hoef je je lichaam ook niet te belasten met troep ;-)

Totdat de regenjas al het regen niet meer aankan. Dan word je nog dikker en kom je er nog moeilijker vanaf +:)+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:53

Sentigo schreef:
Arabesk schreef:

Totdat de regenjas al het regen niet meer aankan. Dan word je nog dikker en kom je er nog moeilijker vanaf +:)+

:')

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:55

He wat enorm vervelend! Kan het niet zijn dat je gewoon te weinig eet? Of bijvoorbeeld veel stress hebt? Doet rare dingen met je lijf hoor!
Goed en gezond eten kost aardig wat voorbereiding. Ik denk dat het vervangen van je fruit misschien ook zou kunnen schelen, ik merk het ook meteen als ik veel fruit heb gegeten, zit er zo een kilo aan! Misschien zou je meer afwisseling in je voeding kunnen zoeken?

Maak eens bijvoorbeeld couscous maar dan met weinig couscous en heel veel groente, roerbakreepjes, kikkererwten etc. Maak een wrap en vul die met veel groente en eet voor je avondeten een kom soep, als je die mogelijkheid hebt.

Er zitten heel veel mensen hier op bokt die zeker weten hoe je je voelt, dus spam maar lekker, dat helpt. Je bent niet de enige! Hopelijk zit je snel weer beter in je vel.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:05

Maar eet je echt het gene wat he nu zegt, of eet je soms stiekem toch nog wel eens iets lekkers tussen door.
Ik heb een jaar of drie geleden ook een stuk zwaarder geworden 168 lang 78 kg. en als ik bij de diëtiste was of andere mensen die me vroegen hoe het ging met af vallen zei ik al tijd glas hard dta ik me echt aan me dieet hielt. ondertussen wist ik zelf echt wel dat ik gisteren nog een stuk gaas had gesnoept en met regelmaal olijven uit de pot viste of andere lekkere dingen. maar voor mijn gevoel telde die dingen niet was toch maar af en toe een beetje. daar lag het vast niet aan.........wel dus.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:07

Ik zou even bijhouden in een eetdagboek wat je eet. Als ik het zo lees heb ik het idee dat je te weinig calorieën binnen krijgt waardoor je lichaam alles wat het binnen krijgt vast gaat houden.
Ik ben ook op een gegeven moment dikker geworden (aanleg en verkeerd eten) ik ben gestopt met anticonceptie want daar werd ik ziek van en begonnen met 6 keer op een dag te eten (3x een maaltijd en 3x een tussendoortje) daarnaast ben ik niet meer gaan bewegen en juist door bewust te eten en het op te schrijven ben ik zo'n 20 kilo kwijt geraakt.
Nu ben ik helemaal over op speltbrood, biogroente en fruit, geen light producten, roomboter enz. daardoor verdwijnt nu ook het laatste stukje overgewicht. Met een stukje beweging erbij.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:28

Van te weinig eten kom je niet aan. Als je eerst heel weinig eet en daarna weer meer, kan het wel zo zijn dat je sneller aankomt. Maar zolang je geen grote variatie in je eetpatroon hebt, denk ik niet dat het te weinig eten het probleem is.

Het is misschien inderdaad goed om lichamelijke problemen (schildklier, PCOS) uit te sluiten. Als je echt geen idee hebt wat je nog kan veranderen, kan het ook een idee zijn een dietiste te raadplegen. De kans is heel groot dat je dan gevraagd wordt een eetdagboek bij te houden, dus ik sluit me aan bij alle bokkers die dit suggereerden. Ipv fruit kun je bijvoorbeeld komkommer gaan snoepen, daar zit echt helemaal niks in. Worteltjes zijn ook prima. Komkommer bevat 14 kcal per 100 g, wortelen 27 kcal, appels en druiven iets meer dan 50. En daarnaast: knabbel in porties, dus niet constant (ook een stuk beter voor je tanden).

Ten slotte zou ik je willen aanraden om je maaltijden ook een tijdje af te wegen. Als je een heel gezonde maaltijd eet, maar wel bijvoorbeeld 1,5 keer zoveel als 'normaal', dan krijg je dus ook 1,5 keer zoveel calorieen binnen. Veel mensen die gezond denken te eten, blijken te grote porties te eten.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:39

@ kieffertje, hoe kom je erbij dat je van te weinig eten niet aankomt? Er zijn genoeg mensen die van te weinig eten wel heel dik worden. Het motortje blijft niet branden en je lichaam gaat in staking. Alles dat binnenkomt, wordt opgeslagen voor tijden dat het nog slechter gaat.

Ik raad je aan naar een orthomoleculair dietist te gaan, zorg dat je voldoende calorien binnenkrijgt en probeer er achter te komen wat bij jou aanzet. Ik heb ontzettend veel last van koolhydraten, die zetten bij mij echt verschrikkelijk aan. Bij een ander zal dat vast weer anders zijn, omdat niet 2 lichamen helemaal hetzelfde zijn.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:47

Het eerste wat in mij opkomt is dat je wellicht te weinig voedingsmiddelen binnenkrijgt die jouw verbranding bezig houdt, zeker gezien je ook nog aardig wat sport. Vergelijk een lichaam met een auto, zonder brandstof houdt het ook op met verbranden. Je lichaam gaat opslaan, ook gezond voedsel wordt opgeslagen voor de mogelijke bare tijden.

Houdt voor jezelf een bij op een dag wat je binnenkrijgt en kijk of dat wel werkelijk genoeg is om de motor brandende te houden. Sla en fruit zijn gezond, maar alleen dat houdt de boel niet draaiende en gewenning kan ook funest zijn voor het lichaam. Variëren is daarbij het 'keyword'.