Vreselijke keelpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Re: Vreselijke keelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 22:47

Ja ooh melk <3 Maar ik heb de laatste dagen weinig tot geen melk gedronken. 4 glazen in 4 dagen ongeveer.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:48

Huisartsenpost gewoon even inschakelen als de pijn niet te harden is?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:49

_Femkeeex schreef:
Ja ooh melk <3 Maar ik heb de laatste dagen weinig tot geen melk gedronken. 4 glazen in 4 dagen ongeveer.

als je erge keelpijn hebt, de melk( producten) laten staan.
dat zorgt ervoor dat je nog veel moeilijker kan slikken, omdat het slijm opwekt. :)

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:50

Als het zoveel pijn doet is het waarschijnlijk een ontsteking. Daar kun je antibiotica voor krijgen, maar dat zorgt er meestal alleen maar voor dat het een week duurt ipv anderhalf/twee weken :P Dus je kunt het ook gewoon afwachten.
Sterke pijnstillers erin stoppen en afwachten werkt bij mij het beste.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:53

Gewoon een pijnstiller nemen en dan uitzieken.
Spoelen met zoutwater lost de slijm op.
En thee met honing verzacht de keel.
Maar de pijnstiller zorgt er in elk geval voor dat je een paar uur geen keelpijn hebt,

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:58

Heb je ook koorts ts?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 00:36

_Femkeeex schreef:
Misschien handig om te weten. Mijn lichaam produceert nu belachelijk veel slijmerige spuug. Na elke 2 sec zit mijn hele mond vol. Raar?? Denken jullie dat dit bij elkaar kan horen?

Dat kan zeker maar heb je dan het niet lager zitten als je keel richting je longen, rondje dokter kan geen kwaad denk ik.

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 00:43

Ik had vorige maand ook ontzettende keelpijn en heb daar ruim een week mee rond gelopen, o.a. slikken deed echt heel erg veel pijn en toen kreeg ik ook nog hoge koorts. Toch maar naar de huisarts gegaan en bleek een fikse keelontsteking te zijn, toen gelukkig een kuur meegekregen en met een paar dagen was de pijn weg! Een keelontsteking kun je herkennen aan witte stipjes achterin je keel, als je even met een zaklampje in de spiegel kijkt kun je het zo zien.
In ieder geval beterschap! :(:)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 06:22

Ik heb een keer ook gruwlijke keelpijn gehad kon helemaal niks. Niet eten niet drinken en niet slikken spuugde al het speeksel maar uit om niet te hoeven slilken.
bij mij was het een reactie op dat ik pfeiffer had kwamen ze later achter.
je hebt verder geen vage klachten?

OfToTheWoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 06:37

he wat toevallig, ik heb al een paar dagen precies hetzelfde als jou ts. ik lees even mee :j

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 06:42

Een neut nemen ts, liefst zo hoog mogelijk in alcohol percentage. Zal best wat pijn doen maar helpt zeer goed.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 06:44

_maxime_x schreef:
he wat toevallig, ik heb al een paar dagen precies hetzelfde als jou ts. ik lees even mee :j

En hier nog iemand, pijn met slikken en drinken. Eten gaat wel. 2 dagen koortsig geweest en ook misselijk. Vandaag lijkt het iets beter te gaan. Vorige keer dat ik ziek was, duurde uitslag van huisarts langer dan het ziek zijn (2 weken :o ) dus in bezoekje huisarts heb ik niet zoveel trek.

OfToTheWoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 06:56

mooney schreef:
_maxime_x schreef:

En hier nog iemand, pijn met slikken en drinken. Eten gaat wel. 2 dagen koortsig geweest en ook misselijk. Vandaag lijkt het iets beter te gaan. Vorige keer dat ik ziek was, duurde uitslag van huisarts langer dan het ziek zijn (2 weken :o ) dus in bezoekje huisarts heb ik niet zoveel trek.

ik ben deze week al 2 keer naar de huisarts geweest (niet voor de keelpijn), als ik nog een keer heen ga zullen ze ook wel denken van 'die heeft altijd wat'. :+

OfToTheWoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 06:57

wat bij mij wel helpt ts, zijn de ijsjes. zorg er ook voor dat je warm aangekleed bent, niet op blote voeten lopen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:44

Kan je nog wel slikken? Kan je je mond nog sluiten? Heb je het langer dan 7 dagen?
Zoja, dan naar huisarts en zo nee dan afwachten, keelpijn verdwijnt meestal binnen 7 dagen.
Honing in je thee, veel en koud drinken en op dropjes/keelpastilles zuigen geven allemaal verlichting ;)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 09:17

Het is vandaag al wat beter, maar ik ben wel mijn stem kwijt. Gisteren ben ik om 3 uur naar ben gegaan omdat het eerder gewoonweg niet kon. Bah, net vandaag wanneer ik een belangrijk proefwerk heb :\

@SuzanLarissa: Ik weet niet of het normaal is, maar 's ochtends heb ik gemiddelde keelpijn (uit te dragen dus), maar naarmate de tijd verstrijkt hoe zeerder het doet. 'S nachts weten jullie hoe erg het pijn doet.

Voor de keelpijn was ik ziek (koorts, ontstoken amandelen, hoofdpijn), pas daarna begon 'het'. Het is nu denk ik 4 á 5 dagen bezig.

Ruby1995: Gisteren kon ik niet slikken ofja ik kon het wel maar het deed heel erg veel pijn, daarom heb ik mijn prullenbak leeggehaald en het als ''spuugbakje'' gebruikt, zodat ik niet telkens naar het toilet hoefde te lopen om te spugen. Ik kan mijn mond makkelijk sluiten, daar is niks mee.

Ik heb op mijn 5e tot mijn 6e Pfeiffer gehad. We hopen maar dat het niet terug is... Ben verder niet moe, niet zwak, geen dikke amandelen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:26

Ik heb hetzelfde gelukkig net achter de rug. In mijn vakantie op Curacao notabene. -:(-
Op Curacao hebben ze kalebas stroop en dat werkt echt fantastisch tegen keelpijn en slijm. Beter dan welk chemisch middel ook. Ik neem aan dat kalebassen ook in Turkije groeien, misschien hebben ze daar ook iets dergelijks? Sterkte!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:30

Als het na 2 dagen zometeen nog niet over is of beter gaat, dan zal ik naar de huisarts gaan :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:39

Klinkt idd als een flinke keelontsteking. Zou het ook nog even een paar dagen aankijken en als het dan nog niet beter is even naar de ha.

Ik heb het zelf standaard twee keer in het jaar en het doet idd erg zeer. Ik laat het altijd vanzelf over gaan en ga niet naar de ha, maar overleef het op pijnstillers en iets verzachtends voor de keel. Ik heb liever een paar dagen extra last dan weer een ab kuur

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:34

Zoals er meer zeggen klinkt het inderdaad als een keelontsteking.. ik ben een keer eigenwijs ook niet niet de dokter gegaan ermee, daarna ben ik in het ziekenhuis geëindigd met een ontzettend abces in mijn keel. De ontsteking is naar binnen geslagen waardoor mijn keel opzette van de pus. Dat hebben ze met een holle naald via mijn mond leeggehaald. Lekker verhaal. Voor mij geen thee meer met keelpijn in ieder geval, daar is de ontsteking toentertijd flink van losgeslagen.
Mijn tip: neem vooral GEEN warme dranken maar neem pijnstillers/ontstekingsremmers als je persé niet naar de dokter wilt en veel koud drinken/ijsjes eten. Omdat het slikken moeilijk gaat/zeer doet is drinken en eten bijna geen doen maar daar wordt je lichaam alleen maar zwakker van.. :(

Beterschap in ieder geval!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 10:16

Ik kom net van de HA. Hij heeft gezegd wanneer ik mijn medicijnen niet inneem dat het niet over kan gaan. Maar ik zit nu met een groor probleem. Ik ben echt heel moeilijk als het gaat om pillen helemaal doorslikken, ik krijg een halve paracentamol nieteens door mijn keel laatstaan antibiyotica. Maar ik moet het echt slikken. Help?!!!

Ps: zit op mijn telefoon er kunnen een aantal foutjes tussen zitten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:23

Aawh..

Gewoon eens doen! Ik vind t ook verschrikkelijk :')
Ben bang dat ie blijft haken ofzo :p maar dat kan gewoon eigelijk niet.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 10:27

Hoe vaak ik het ook probeer ik kan het gewoon niet :n

Ik heb nog een tabletje gekregen maar dan 10 x nee hoor ik krijg het nirt door mn keel.... Ik doe hrt altijd met water, misschien de antibiyotica in brood proppen ofzo?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:30

Ik ben ook heel lastig in pillen weg krijgen.

Ik legte ze altijd achter op m'n tong , netjes recht en dan in één keer met veel water wegspoelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:31

Mag je t kapotbijten van tevoren? Dan kun je het ergens doorheengooien ja..