hoofdpijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Re: hoofdpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:52

@ roycemack daarom ben ik naar de hoofdpijnkliniek gegaan. Ik heb een mri gehad en blijk chronische migraine te hebben. Nu heb ik beta-blokkers en echt amper hoofdpijn. Huisartsen sturen je vaak weg met rommel maar in de hoofdpijnkliniek kijken zij verder

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:24

Ik heb hier ook last van. Heb nu al 7,5 week gigantische hoofdpijn. Soms is het maar een beetje en andere dagen kan ik niets meer dan in bed liggen. Heb een mri gehad en daar was niets opo te zien. Nu ga ik vanaf vandaag ook beginnen met bèta-blokkers. Ze denken nu namelijk aan migraine. Even afwachten dus!

Maar zoals al gezegd werd, er zijn wel 1000en oorzaken te bedenken voor hoofdpijn.

Alnate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:33

Klinkt als migraine. Vraag je huisarts naar een doorverwijzing naar een hoofdpijnverpleegkundige in het ziekenhuis. Hij/zij zal waarschijnlijk eerst allemaal triptanen gaan proberen, om de migraine te onderdrukken zodra ze de kop op steken. Migraine wil niet altijd zeggen, dat je echt barstende hoofdpijn heb, overgeven, gevoelig voor licht en geluid. Ik heb namelijk ook migraine, hormonale, en ik weet er ondertussen alles van. Ik heb vaak alleen maar zeurende hoofdpijn. Soms trekt het rond mijn hoofd en soms op een plaats. Ik kan gerust tv kijken, maar dan wel zonder geluid. Je hebt echt zoveel verschillende vormen. De ene keer heb ik er drie dagen last van, de andere keer houdt het weken aan. Succes. Ik weet hoe vervelend het is.

Gr. Renate

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:36

Hier ook iemand die bijna 24/7 hoofdpijn heeft, paracetamol helpt niet en slik ik ook niet meer omdat ik als ik er meerdere neem op een dag ik allergische reactie krijg, heb speciale tabletten voor hoofdpijn ofzo maar die helpen ook niet, slaap gewoon goed ook al ga ik om 8 uur 's avonds dag erna nog steeds hoofdpijn. Ook ben ik heel erg vaak moe, ik ga binnenkort naar de HA maar ik lees hier ook even mee, word er ook gek van. :(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:14

......natuurlijk kan het te maken hebben met 'wat je's nachts doet'.
Mijn lief heeft nachten waarin hij vooral "hout aan het hakken" is geweest en dus fysiek moe wakker wordt.
Ik heb een tijd de neiging gehad om mijn hoofd achterover in mijn kussen te duwen, dan doet je nek zeer als je wakker wordt.
En in beide gevallen (....en er zijn vast nog wel-tig mogelijkheden.....) kun je reageren met hoofdpijn.

Er zijn meerdere, redelijk grappige manieren om met nachtmerries aan de slag te gaan.
De leukste is: brei er zelf een mooi, goed einde aan - en kruip vooral met nadruk in dat prettiger gevoel.
Dus als je droomt over vallen: dan ga je vliegen. Of staat er op wonderbaarlijke wijze een grote trampoline.
En dan overdag een paar keer aan dat gevoel van vliegen of die trampoline denken, en ook vlak voor je gaat slapen.

Merk je dat je met wat fantasie en volhouden, dat je minder heftig droomt en dat je hoofdpijn minder wordt, dan "heb je beet".

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:35

Manadis welke beta blokkers krijg jij? Ik nam het 's morgens in en 's avonds voor het slapen. De avonddosis nu verplaatst naar het avondeten want mijn bloeddruk werd eng laag 's morgens. Hoe je bloeddruk wel in de gaten de eerste tijd

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:47

Propanolol geloof ik. Ikmga morgenochtend beginnen.
Heb nuneen wat hoge bloeddruk dus te laag zal het niet snel worden denk ik.
Ik ga ook voor ontbijt en avondeten doen, dus 8 uur - 6 uur ongeveer

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:39

Ik heb ook bijna elke dag hoofdpijn..
Ik heb een periode getest zonder en mét bril, in beide gevallen hoofdpijn (heb -0,75 en -1 geloof ik).
Nu weet ik dat ik weinig drink, maar ook op dagen wanneer ik 2 liter weggetikt heb komt het gewoon opspelen.
Ik dacht daarom eerst dat het van het treinreizen kwam, totdat ik het ook kreeg op dagen wanneer ik niet in de trein zat.
Zelf heb ik heel veel last gehad van stress en een niet zo cool verleden ofzo.
Sinds ik een andere opleiding doe en alles is dat stressen onder controle, voor alsnog blijft die hoofdpijn er zitten.
Ook ben ik heel vaak moe, als ik een drukke dag heb gehad ben ik na 12 uur slaap nog niet uitgerust.
Af en toe neem ik ibuprofen maar voor de rest wil ik van al die medicijnen afblijven.
Het kan vanalles zijn en mijn huisarts doet er ook niks tegen naar mijn idee, dus ik laat het voor wat t is haha.
Ben toen, nadat ik echt elke dag uitgeput was, naar de dokter geweest en die zei dat het een griepje was.
Ik dacht zelf van kan het geen bloedarmoede zijn, dus toen zei hij maar dat ik toch weer bloedarmoede had. |o

I feel you TS haha

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:33

Ga naar de huisarts en laat je verwijzen naar de neuroloog. Ik heb al 2,5 jaar chronische hoofdpijn aan een kant van mijn hoofd, nooit weg. Bij mij werkt niks, geen paracetamol, medicijnen, enzovoort. Als er bij de neuroloog niks uitkomt kun je altijd eens fysio proberen, mocht die zien dat je toch gespannen spieren hebt dan kun je nog kiezen voor dry needling :) Dat laatste heb ik ook geprobeerd. Hoofdpijn ging er niet van weg, maar je leert er wel van ontspannen :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:36

Ik had ook hoofdpijn, echt verschrikkelijk! Ik kon niet slapen zonder een overdosis Ibuprofen. Echt niet te harden.
Uiteindelijk bleek het door de tand- en kiezen in mijn bovenkaak te komen. Die waren ontstoken en dat dreunde door naar de zenuwen in m'n hoofd.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:50

caro29 schreef:
@ roycemack daarom ben ik naar de hoofdpijnkliniek gegaan. Ik heb een mri gehad en blijk chronische migraine te hebben. Nu heb ik beta-blokkers en echt amper hoofdpijn. Huisartsen sturen je vaak weg met rommel maar in de hoofdpijnkliniek kijken zij verder

Ik heb ook jaren betablokkers geslikt (metaprolol) mijn bloeddruk was alleen veel te laag en had veel last van vermoeidheid, hoofdpijn (anders dan migraine) en duizeligheid. Let dus op dat het niet altijd beter is. Dus nu sinds 4 maanden gestopt. Migraine bleek in het begin op normaal niveau te blijven, voornamelijk alleen met menstruatie. Nu is het al een maand of zo niet echt meer weggegaan. Wel zo een dag maar komt na een dag ook weer opzetten. Kan je gewoon een doorverwijzing krijgen bij de huisarts voor de hoofdpijnkliniek? Mijn huisarts zei namelijk twee weken geleden doodleuk: "Ja die migraine, daar moet je maar mee leren leven". Ik ben nota bene 25, heb nog heel wat jaren te gaan en heb geen zin om dag in dag uit door te brengen met hoofdpijn en te functioneren op een hoge dosis aan medicatie.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:57

_xManadisx_ schreef:
Propanolol geloof ik. Ikmga morgenochtend beginnen.
Heb nuneen wat hoge bloeddruk dus te laag zal het niet snel worden denk ik.
Ik ga ook voor ontbijt en avondeten doen, dus 8 uur - 6 uur ongeveer

Ik heb dat spul ook. 2x 40mg per dag. Ben een stuk minder wazig in mijn hoofd en ogen. Mijn bloeddruk was 's morgens opeens 86-35 dus het nu ook naar het avondeten gezet. Mijn bloeddruk zonder dat spul was 120-70 en nu rond de 100-65.

@rena. Ik ben dus wel constant moe. We hebben geprobeerd de dosis te verlagen naar 60mg per dag en dan naar 40 mg maar de hoofdpijn kwam keihard terug. Ik had gemiddeld 21 dagen per maand hoofdpijn. Heb veel getest qua eten maar niks hielp. Ik nam bijna elke dag een cocktail van 600 mg ibuprofen met 400 mg panadol. Dan was het dragelijk. Bij lichte hoofdpijn nam ik niks. Ik heb een doorverwijzing gevraagd maar je kan op internet wel een kliniek in jouw omgeving vinden denk ik en dan kun je altijd bellen. Zorg wel dat je een dagboeken meeneemt en hou rekening met zo'n 6 weken wachttijd. Ik ken alleen een kliniek in de provincie Groningen maar er zijn er meer in nl

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:07

Hier hebben we een hele hoofdpijn familie :')
En dan ga je naar de de huisarts en enige wat je hoort dat het stress is..
Wij gaan bijna ieder jaar naar Turkije en nemen daar een paar dozen ibuprofen 600 Mg mee.
Geen idee wat er in zit, maar die dingen werken als een tierelier +:)+

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:08

Ik ga eerst toch 8uur - 8muur proberen. Heb nu de eerste gehad en ben vandaag erg moe geweest. Zal wel weer bijtrekken.
mijn bloeddruk was vanmiddag 128/85.