Nek 'Hernia' opereren.Wie heeft hier ervaring mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Nek 'Hernia' opereren.Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 08:53

Oke! fijn om te lezen,ben nu minder angstig voor een eventuele operatie.
Hadden jullie ook veel napijn?

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:52

Ik heb bijna geen napijn gehad door de pijnstillers,die ik overigens na n dag of drie niet meer ingenomen heb :-)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 09:53

Oke klinkt wel positief allemaal.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:54

klinkt zeker positief allemaal.
Fijn ook voor mij om te lezen :j

Ik hoop dat jij je er ook geruster op voelt nu gohya

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 09:58

Ja het stelt me wel een heel stuk geruster!

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:10

Ik lees hier ook even mee. Moet begin mei onder de MRI omdat ze een nekhernia vermoeden. Ik heb echt helse pijnen in mijn schouder en armen. Echt van die zenuwpijnen. Ook dat stroom gevoel heb ik behoorlijk.

Ik hoop dat er dan wat duidelijkheid voor mij komt want dit is niet te doen zo. Vind het fijn te lezen dat de ervaringen met nek hernia operaties als positief wordt ervaren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 10:12

@lianne125 dit klinkt echt wel als een nek hernia!
het rare bij mij is dat ik geen helse pijn heb in me nek.Wel soms zenuwpijntjes in me bovenarm,maar in me nek geen pijn.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:32

De pijn in mijn arm en schouder is ook wel erger als in mijn nek zelf maar het trekt helemaal door. Ik heb ook vaak last dat mijn beeld wat vertraagd is en een beetje een dronken gevoel. Herkennen jullie dit ook?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:08

gohya schreef:
@Kinke hoe is het afgelopen met je schoonzus?

Die mocht gistermiddag alweer naar huis :) Heb kort even nagevraagd, ze hoeft niet plat, moet wel rustig aan doen. Ik weet nog niet de details van de operatie, wilde haar gisteren even met rust laten :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 11:13

lianne 125 dat gevoel herken ik zelf niet.Ik heb wel,dat als ik me hoofd naar achter doe ik stroomstoten krijg.Ook moet ik b.v. niet hoesten als ik naar boven kijk,ook dan stroomstoten.Ik moet gewoon oppassen voor schokken/dreunen in me nek.

Ow das fijn zeg dat ze niet plat hoeft Kinke! ik hoop dat ik dat ook niet hoef.Ik kan sowieso al niet stilzitten.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:19

Hier ook een nekhernia, en ik ga 8 mei in de scan. In oktober vorig jaar een schouderspier gescheurd (diagnose HA), en dat was eigenlijk net over. Paar weken terug werd ik wakker met uitvalsverschijnselen in mijn rechterarm/hand en ik kon me (zonder pijn) amper bewegen. Diagnose; acute hernia. Nu gaat het beter, maar mijn gevoel is nog niet terug in de arm, en ik kan mijn hoofd maar weinig bewegen. Qua pijn valt het wel mee, zolang ik rustig aan doe. De HA dacht dat ik mogelijk ook in aanmerking zou komen voor een operatie, maar dat is dus nog niet zeker.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 11:23

Ik dacht dat een acuut Hernia snel geopereerd moest worden?
Ik heb gister een pees [in] gescheurd in mijn arm,heb geen idee of dat komt door de nekhernia? Ik denk zelf dat dat erbuiten staat.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:59

Volgens mij HA is het al heel snel dat ik binnen 3 week door de scan kan? Heb geen idee wat snel is hoor Mogelijk was de gescheurde spier ook geen gescheurde spier maar ook dezelfde hernia denkt de HA nu. Nu alleen nog tintelingen rechts en werk ook nog wel gelukkig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 15:43

In de meeste grote ziekenhuizen duurt het idd. soms erg lang voor je in de scan terecht kan.Soms kan je pas na 2 maanden,ligt er natuurlijk ook aan hoe ernstig het is.Ik had me scan na 2 weken al omdat er spoed bij was,net als de afspraak bij de neuroloog via de H.A. kon ik na 3 dagen al terecht.

Welke klachten had jij bij de 'gescheurde' spier caroline_max?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:15

Bij mij is er s'morgens ( bij het uitslaan van de wekker haha) iets geknapt in mijn nek. Ook aan de rechterkant, en ik kon toen niet meer zelfstandig uit bed komen/bewegen. Omdat ik toen een grote verdikking had op mijn schouder/nek dacht de HA aan een spierscheuring. Toen 2 dagen later (met wat minder zwelling) heb ik het met medical tape laten tapen, wat veel verlichting van de pijn gaf. Daarnaast (op eigen initiatief) 2x per week fysio en shiatsu. Uiteindelijk 4 weken tape gehad, daarna rustig afgebouwd.

Grootste klacht was ook de pijn (echt steken in schouder en nek) en een beperkte beweging in nek (kan mijn hoofd nu nog steeds niet goed draaien). Daarnaast kan ik mijn arm niet goed optillen (uiteindelijk weer tot schouderhoogte ongeveer) , niet in iets knijpen met mijn hand (krachtsverlies), en ik kan mijn hoofd niet omhoog bewegen (omhoog kijken). Daarbij heb ik vrij ernstige hoofdpijnklachten gekregen.

Nu eigenlijk gelijke klachten, alleen is de pijn nu erger (slik 3x daags diclofenac). De pijn zit nu wel centraler om de nek heen lijkt het. Op advies HA (nog) geen tape, maar het voelt alsof mijn hoofd soms los aan mijn nek hangt. Tillen, duwen (kruiwagen hooi bijv.) en bijvoorbeeld op het bord schrijven zijn lastig/niet te doen. Als leraart niet zo fijn, maar gelukkig heb ik lieve leerlingen :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 18:22

Als er een verdikking zat zou je idd. denken aan een spier/pees scheuring.
Ik heb heel veel pijn in mijn gehele rechterarm,kan hem ook niet omhoog tillen,kan amper me broek omhoog hijsen.Het trekt door tot in me duim.Ik hoorde bij mijn arm ook een soort knak,toen ik een zak biks op de zadelkast wilde leggen.Aan de achterkant,op het schouderblad heb ik nu ook pijn.Ook voelt het trouwens doffer in me rechterarm.
Grote kans dus dat dit ook vanuit me nek komt?
Nou ja,morgen moet ik toch naar de H.A. ben heel benieuwd wat die zegt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 18:10

Mijn zenuw [C7] heeft een flinke klap gehad,toen mijn pees die klap kreeg.Deze zenuw ligt onder de pees en komt vanuit de nek en loopt door tot aan de duim en wijsvinger.
Het doet héél erg pijn,vooral eergister helse pijn gehad.Nu gaat het iets beter omdat ik me arm in een mitella heb liggen op advies v.d. H.A.
Moet nu zelfs met de dagelijkse dingen goed oppassen.

Heb nog geen bericht gehad vanuit Utrecht.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:24

Zo, gisteren even bij m'n schonezus op visite geweest :) Ze had een kleine pleister in haar hals, ze zijn nl. via de voorkant naar haar nek gegaan. Ze hebben een tussenwervelschijf verwijderd, deze was verkalkt en drukte bovendien in het ruggenmerg. Als ik het goed heb begrepen is er een titanium plaatje weer tussengezet. Tevens is er een stukje van haar 5de wervel afgehaald aangezien deze ook in het ruggenmerg drukte. Ze moet nu 3 weken rustig aan doen, mag niet tillen bijvoorbeeld, niet stofzuigen (vind ze heel erg ;) ) en haar hoofd niet onafhankelijk van haar schouders bewegen, ze beweegt nu dus een beetje als een robot :) De operatie duurde een uur en is erg goed verlopen. Ze voelt zich nu iedere dag weer sterker worden. Wat direct is verbeterd is het gevoel in haar vingertoppen, bij het topje van 1 van haar middelvingers is het gevoel nog niet terug, alle andere vingers zijn weer okay. Ook had ze een koud gevoel onderin haar benen en voeten en dit is ook alweer normaal. Verder is het afwachten of de uitvalsverschijnselen in haar benen helemaal gaan wegtrekken. Het duurt sowieso 3 weken voor het lichaam zich weer gaat herstellen en dit kan tot een half jaar duren. So far so good dus :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 11:44

Ow das fijn om te horen zeg.Zó, ze hebben aardig wat gedaan bij haar!
Haha ik vind het ook héél erg als ik niet kan stofzuigen,kan het nu dus ook al een poosje niet.
Wens haar maar veel beterschap!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:50

pff wat een verhalen over nek hernias zeg :(

ben in anderhalf jaar tijd twee keer geopereerd aan een rug hernia en daar kan ik alleen maar positief over zijn.
mocht je snel geholpen wil worden kan ik nedspine aanraden, bij mijn tweede operatie zat er 6 dagen tussen de scan en operatie.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 11:58

Zo Alja,dan ben jij supersnel geopereerd zeg.
Mijn scan was rond 3 April en ik wacht nog steeds op een oproep van Utrecht.Vind het best lastig dat wachten,in princiepe weet ik nu eigenlijk nog niet echt veel.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:04

ik ben idd ook heel snel geopereerd maar ook vooral omdat het moest ;)
kon niet zo heel veel meer maar nedpsine in ede is soweizo heel snel daarom een dikke pluim voor die kliniek!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 12:34

Dat is vast een Privé kliniek?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:09

Die zit in ede idd, kan je gewoon heel met verwijzing van je huisarts.
Mijn vader is daar ook geopereerd en ook top gegaan :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 21:06

Oke wist ik helemaal niet.Klinkt miss. raar,maar ik ga liever in een ziekenhuis dan een privé kliniek.
Heb zelf geen idee waarom? ik denk dat ik me dan veiliger voel.