heel verdrietig over uiterlijk.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:57

mensen hun eerste indruk heeft het meest te maken met uitstraling, als jij gelukkig bent zullen mensen dat aan jou merken en bij jou in de buurt willen zijn. mensen denken echt niet: nee, want ze is lelijk. en dat ben je ook niet! en anders zijn ze het niet waard. en geloof me. bijna iedereen is onzeker over een deel van hun uiterlijk. en innerlijk telt toch!
Als ik jou hoor heb je het er echt zwaar mee. ik zou een goede psycholoog zoeken om je te helpen. daar hoef je je ook echt niet voor te schamen.
wat ook kan helpen is om met vrienden of vriendinnen (die je vertrouwd) het er over te hebben, en iedereen te laten zeggen wat ze lelijk aan zichzelf vinden, en daarna wat ze mooi aan hunzelf vinden.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:59

Het klinkt misschien heel stom. Maar echt iedere keer als je in de spiegel kijkt, denken van wat ben ik toch mooi of wat zit mijn haar goed.
goed op de positieve dingen letten en niet op de negatieve! Dat heeft mij heel erg geholpen.
ik geloofde echt dat ik de lelijkste persoon op aarde was, maar dit werd mij ook gezegd 5 keer per dag op school, op zijn minst.

maar jij bent echt een Super mooie meid! En echt niet zo over jezelf denken!!!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:02

Ik weet niet of het al is genoemd maar heb je al wel eens gehoord van body dismorphic disorder (BDD)? Als je er zoveel last van hebt in het dagelijks leven zou ik zeker overwegen om hulp te zoeken

Als ik in je profiel kijk zie ik een hele leuke meid! :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:06

TS, ken je de aandoening Dermatillomania? Google het maar eens.

Lous

Re: heel verdrietig over uiterlijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:15

Het is zo herkenbaar eigenlijk.
Ik heb er zelf eigenlijk ook nog steeds last van. Niet altijd, niet dagelijks.
Ik weet er steeds weer over te stappen, maar het komt ook weer terug.
Vooral als teveel dingen tegelijk tegen zitten.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:25

Ik word verdrietig als ik je verhaal lees.
Ik zie een mooie meid op die foto, niks om je voor te schamen! En die plekjes, waarom zal iemand daar op letten?
Waarom het negatieve naar boven halen terwijl het leven al zo kort is..
Zet al je gedachtes om in positiviteit. En betrap je zelf er op(op het negatieve).

Kop d'r veur holl'n meid! +:)+

(Succes morgen met je proeve!)

Edit:typfout
Laatst bijgewerkt door Legoblokje op 22-04-14 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:29

Misschien iets waar je al over nagedacht hebt, maar ik krijg een ontzettend lelijke huid van varkensvlees! Onder de acné, zelfs op mijn rug, en alerlei rare rode vlekken.
Gestopt met varkensvlees en andere allergieen en weg is het probleem.
Of weg, hormonaal af en toe een aanval maar verder gaat het eigenlijk heel goed.
Medicijnen zijn niet zaligmakend als de oorzaak nog niet weggenomen is.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:34

Ach meid wat onnodig en wat zonde :(:) Ik raad je echt aan om hulp te zoeken, en vanaf nu al zelf beginnen om je gedachtes proberen te veranderen! Ik heb het zelf ook gehad, echt enorm erg. Nu ben ik enorm tevreden over mijn gezicht en lichaam! Zou niets met een ander willen ruilen, dit is wie ik nou eenmaal ben en dat is goed genoeg! En zo'n gedachte moet jij ook gaan krijgen. :j En het is wel zonder hulp goed gekomen.

Kijk wél in spiegels en kijk naar wat je mooi vind aan jezelf. Zég tegen jezelf wat je mooi vind. In het begin zal het misschien weinig zijn, maar hoe meer je gedachtegang verandert, hoe meer je mooier aan jezelf gaat vinden. Iets wat minder mooi is? Ach, er zijn heel veel mensen waarvan het nog (veel) minder mooi is. En ook daarom ga je er nog blij mee zijn ook, en ga je het zelfs later nog mooi vinden.

Je hebt echt een vertekent/verkeerd beeld over jezelf (ziet alleen de in jouw ogen lelijke dingen waardoor zelf de mooie dingen 'lelijk' worden) en dat kan ik zien op je foto.

Ik kan nu ook nog een verhaal typen over dat uiterlijk niet belangrijk is, dat je nu eenmaal bent wie je bent en je dat moet waarderen en accepteren, maar dat vind ik niet bepaald nodig omdat het bij jou enkel een verkeerd beeld is, zoals ik het zie.

Behalve over je vlekjes. Denk: het zijn maar vlekjes. Want het zijn ook echt maar vlekjes! Ze maken je niet minder aardig of minder mooi. Ze zitten daar maar een beetje te zitten op jouw gezicht, thats it. En ze zitten er nou eenmaal! Dus erover zeuren heeft geen zin.

Hoop echt dat je hier wat aan hebt!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:58

Ik maak mij ook altijd ontzettend druk over mijn uiterlijk.
Ik ben er niet tevreden over.
En kan daar ontzettend van balen.
Maar de mensen nemen mij gewoon zoals ik ben.
En er is eigenlijk niks mis met mij.

Ik denk dat iedereen wel iets heeft wat hij/zij niet mooi vind aan zichzelf of onzeker over is.

Het gaat bij je proeve om wat je kan, en niet om hoe je eruit ziet, dus het komt vast helemaal goed vandaag.
Als je echt onwijs blijft zitten met je uiterlijk zou ik toch even langs de huisarts gaan voor een gesprekje. Misschie dat zij je helpen kan.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:10

Een paar jaar geleden dacht ik precies zoals jij beschrijft over mezelf, gelukkig is dat inmiddels veranderd! Ik vind van mezelf dat ik nogal een breed gezicht heb, ik heb sproeten over mijn hele gezicht en nog wel een hele hoop andere dingen die ik niet mooi vind. Ik heb in een periode gezeten dat ik mezelf zelfs beschadigde: ik had geen respect voor mezelf en geen eigenwaarde. Toen ik voor de eerste keer aanspraak kreeg van een jongen kon ik het bijna niet geloven, ik dacht zelfs dat het een grap was! Toen gebeurde dat vaker en vaker. Ik nam ontslag bij de supermarkt waar ik werkte, en een maand later smeekte ze me half om terug te komen omdat ik representatief was. Later heb ik van mijn werkgevers daar ook complimenten over gekregen. Nu heb ik al 2 jaar een vriend, gisteren toen ik buiten was heb ik nog aanspreek gekregen van een knappe jongen, natuurlijk nee gezegd! Hahaha!

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je zelf niet altijd even betrouwbaar bent in hoe je er zelf uitziet en hoe je zelf overkomt. In je profiel zie ik ook gewoon een mooie, spontane meid! Maar het gaat er niet om wat ik denk: als je gewoon zoiets hebt van: wat boeit het hoe ik eruit zie, ze moeten het er maar mee doen! Dan ben je al veel zekerder van jezelf. En dáár bereik je iets mee! Het is zo zonde om jezelf lelijk te vinden, jezelf bijna niet waardig te vinden om aanwezig te zijn! Geloof in jezelf en good things wil happen to you! Een jongen -en iedereen trouwens!- heeft liever iemand die -overdreven- super lelijk is, maar spontaan, open en grappig, dan iemand die mooi is en het tegenovergestelde is. Begin gewoon bij wat je wél kan veranderen: je innerlijk! Overtuig jezelf ervan dat je wél mooi bent, dat je wél de moeite waard bent! Dan kan je gaan kijken naar bijvoorbeeld creme tegen puisten, of goede make-up ;)

Succes ermee meid! Doe jezelf niet te kort!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:17

Ach lieverd, dat is toch nergens voor nodig.
Je bent een prachtige meid en hebt een super leuke en vlotte uitstraling!
Mooi slanke lijn, niets om ontevreden over te zijn.

Ik snap dat je erg onzeker wordt over je huid.
Dat is zó vervelend! Zelf vroeger ook heel vaak gehad, dat ik huilend met mijn moeder wéér bij de huisarts zat.
Probeer eens een goede, natuurlijke crème die je huid niet dichtsmeert of juist afstroopt, maar verzorgt en ontstekingen tegen gaat. Mijn puberzusje zweert bij Propoliscrème of Aloë Vera crèmes.
Meid, morgen je mooiste lach opzetten, schouders naar achteren en je gaat een fantastische proeve neerzetten en met vlag en wimpel slagen! En dan naar de opleiding van je dromen.
Super leuk! Denk daaraan als je zenuwachtig wordt, aan je toekomst waar je blij van wordt.

SUCCES!!!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:27

Ik heb even gespiekt in je profiel, en ik schrok echt. Jij bent gewoon een hele knappe, leuke, vrolijke meid! Niet gewoon een 'standaard persoon', maar je hebt echt een heel leuk gezichtje en een mooi figuur!

Natuurlijk heb je een foto uitgekozen die jij extra flatterend vindt - dat doet toch iedereen?

Je hoeft helemaal nergens onzeker om te zijn! En als je toch mentaal veel last hebt van eventuele vlekjes, kan je je misschien laten adviseren in een make up salon welke foundation het beste bij je past? Je hebt het vast niet nodig, maar als je je daardoor beter voelt, waarom niet. Er is een 'no make-up selfie'-topic, en echt ieders huid ziet er anders uit (en stralender) met een goed passende foundation. Dat is echt gewoon normaal.

Misschien zou een soort van mentale coaching jou helpen? Een zelfhulpboek om mee te beginnen misschien? Want hoe leuk en knap ik jou ook vind, als je niet tevreden bent met jezelf straal je dat uit, en het zou zonde zijn als zo'n leuke meid niet haar stralende zelf durft te zijn, gewoon door wat vlekjes - die niemand anders opvallen! :(:)

Kop op meid! Je ziet er net goed uit en hebt een heel sprekend en spontaan gezicht! Ik zou zo een kopje koffie met je gaan drinken, zo vrolijk word ik van je foto's :)

En misschien storen die vlekjes jou, maar wedden dat 1. anderen die heus niet opmerken, en 2. als ze dat wel doen, ze misschien net leuk vinden staan? Sproetjes zien er ook altijd zo leuk uit :) Ik heb een goede vriend, en die had toen hij jonger was hardnekkige acne. Daardoor heeft hij op zijn wangen een soort van littekens. Nu was het me uit mezelf nog nooit echt opgevallen, en toen hij over zijn onzekerheid begon, en ik er echt op lette, vond ik net dat zijn gezicht er meer karakter door kreeg, en dat het best sexy was. Zo zie je maar, perceptie kan hier echt enorm in verschillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:30

Ten eerste: ik vind je toch een mooie meid hoor, je hebt ook een heel mooi figuur.

Ten tweede: ik begrijp héél goed hoe je je voelt! Ik heb regelmatig last van koortsblaasjes, al heel mijn leven, en mensen kijken me dan altijd zo vol afschuw aan... vroeger als kind riep er zelfs eens een volwassene "HORROR" naar me. Elke keer als het weer zover is voel ik me zó onzeker. Maar sinds ik m'n vriend heb leren kennen ben ik over dat complex heen :) hij vindt me niet minder mooi dan. Wat ik nu heb gemerkt, is dat andere mensen vooral op je onzekere houding reageren, eerder dan op imperfecties in je gezicht. Dus gewoon schouders recht en glimlachen maar!

En ja, sommige minder beleefde mensen kunnen het natuurlijk niet nalaten te staren, maar dat zegt toch meer over hun dan over jezelf? Ik zou zeggen: geniet van je jeugdige uiterlijk! Straks ben je een oud grijs vrouwtje en dan kijk je terug naar je foto's van nu en denk je: wat was ik toch een knappe meid :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:32

Zonde, om je druk te maken om iets wat je helemaal niet bent!
Ik snap het wel, iedereen maakt zich druk om dingen die totaal niet aan de orde zijn.

Ik ben gelukkig niet meer zo onzeker over mijn uiterlijk maar ik merk wel dat als ik dat wel doe ik het ook gelijk uit straal.
Als je gelukkig bent met je zelf dan straal je dat ook uit en is het net alsof iedereen dat ziet.
Het is dus vooral de kunst om gelukkig te worden met je zelf.. en hoe doe je dat? misschien met behulp van iemand? bij mij is het vanzelf gekomen.. ik ben wat kilo's aangekomen(ik had altijd ondergewicht), dus ben nu erg tevreden met mijn lichaam.

Ik merk wel dat als ik mindere dagen heb ik mij bijvoorbeeld niet wil opmaken, terwijl dat het gevoel alleen maar erger maakt. En als ik me opmaak voel ik me zelf verzekerder, dus waarom niet doen?
Geen plakkaten maar gewoon een laagje foundation en mijn ogen wat sprekender maken en klaaaar!

hopelijk krijg je een boost van dit topic, want iedereen vindt jou mooi.
alleen nu nog zelf gaan geloven en dat is het aller moeilijkste(dat hoef je niet alleen te doen)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:38

Geryon schreef:
Ach meid wat onnodig en wat zonde :(:) Ik raad je echt aan om hulp te zoeken, en vanaf nu al zelf beginnen om je gedachtes proberen te veranderen! Ik heb het zelf ook gehad, echt enorm erg. Nu ben ik enorm tevreden over mijn gezicht en lichaam! Zou niets met een ander willen ruilen, dit is wie ik nou eenmaal ben en dat is goed genoeg! En zo'n gedachte moet jij ook gaan krijgen. :j En het is wel zonder hulp goed gekomen.

Kijk wél in spiegels en kijk naar wat je mooi vind aan jezelf. Zég tegen jezelf wat je mooi vind. In het begin zal het misschien weinig zijn, maar hoe meer je gedachtegang verandert, hoe meer je mooier aan jezelf gaat vinden. Iets wat minder mooi is? Ach, er zijn heel veel mensen waarvan het nog (veel) minder mooi is. En ook daarom ga je er nog blij mee zijn ook, en ga je het zelfs later nog mooi vinden.

Je hebt echt een vertekent/verkeerd beeld over jezelf (ziet alleen de in jouw ogen lelijke dingen waardoor zelf de mooie dingen 'lelijk' worden) en dat kan ik zien op je foto.

Ik kan nu ook nog een verhaal typen over dat uiterlijk niet belangrijk is, dat je nu eenmaal bent wie je bent en je dat moet waarderen en accepteren, maar dat vind ik niet bepaald nodig omdat het bij jou enkel een verkeerd beeld is, zoals ik het zie.

Behalve over je vlekjes. Denk: het zijn maar vlekjes. Want het zijn ook echt maar vlekjes! Ze maken je niet minder aardig of minder mooi. Ze zitten daar maar een beetje te zitten op jouw gezicht, thats it. En ze zitten er nou eenmaal! Dus erover zeuren heeft geen zin.

Hoop echt dat je hier wat aan hebt!

Dit vind ik een hele fijne post. Ik denk nl ook dat je hulp moet zoeken. Iedereen hier kan wel zeggen dat je een mooie meid bent (en dat ben je ook :j ), maar jij voelt en ziet dat anders.

Verder wens ik je heel veel bij je proeve succes en inderdaad, die vlekjes zijn maar vlekjes. Jijzelf bent zoveel meer!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 16:49

hoihoi,

bedankt voor alle reacties,ik heb nog niet de tijd gehad om alles te lezen.
wat ik wel kan melden is dat ik vandaag gelukkig ben geslaagd voor de proeve van bekwaamheid! (:

niet zonder slag of stoot,maar gelukkig wel gehaald (:

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:03

Super dat je geslaagd bent!
Buiten alle andere fijne posts, vraag je eens af hoe vaak je bij iemand anders de plekjes in het gezicht ziet, of de onvolmaaktheden. En ga er vanaf nu eens op letten. Je zult zien dat het je bij een ander eigenlijk zelden tot nooit op valt en dat, zelfs als je het al ziet, je hooguit denkt, zonde van die plekjes. Meer niet. Je vind zelf waarschijnlijk een ander niet meteen lelijk vanwege iets minder moois. Waarom zou een ander dat dan van jou vinden?

Ken je dit filmpje?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:12

Ben ik nogmaals.. er schiet mij iets te binnen wat ik laatst gelezen heb.

Het gevoel dat als je ergens binnen komt en dat iedereen naar je kijkt, het gevoel dat je ergens loopt en mensen naar je kijken, het gevoel dat iedereen iets van jou vindt.. Die gedachtes heb ik vaak.. Maar dat heeft iedereen, dus iedereen is vooral met zichzelf bezig! dat is dus weer een geruststellend iets, ze kijken helemaal niet naar je en anders doen ze het vanuit hetzelfde punt als dat jij naar anderen kijkt..

Iedereen is met zichzelf bezig dus ze hebben geen tijd om op jou te letten. Dus waar maken we ons druk om, om ons zelf, net als de rest! :D

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:15

Fijn dat je geslaagd bent! Gefeliciteerd!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:19

Is het misschien geen idee om hulp te gaan zoeken?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:21

Ik snap je heel goed! En het is heel vervelend, maar je bent echt geen lelijk meid! Leuke spontane meid dat ik zo kan zien op de foto. Niks om je voor te schamen of verdrietig over te zijn.

Weet je wat, ik loop al week met een gigantisch dikke pukkel op mn kin, en ik vind het vreselijk! Maar ik hou me er niet meer zo mee bezig en dat zou jij ook niet moeten doen! Mensen kijken echt niet alleen maar naar je plekjes (of in mijn geval naar mn pukkel :P ). Plekjes, pukkeltjes e.d. vallen alleen je zelf heel erg op, iemand anders ziet dat echt veeeel minder. Houd dat maar in je achterhoofd!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:30

Ik denk dat iedereen wel onzekerheden heeft, bij mij ongeveer net zo extreem als bij jou, als ik nieuwe mensen ontmoet dan denk ik gelijk dat ze me moddervet of lelijk vinden x0x Het wisselt bij mij heel erg soms dan denk ik over mn figuur... ik ben flink maar kan er mee door met deze kleren , en dan kijk ik in de spiegel en dan van ik mn gezicht echt verschrikkelijk, of mn haar er is altijd wel iets maar voor mij blijft mn figuur altijd in mn achterhoofd x0x is gewoon tussen de oren denk ik mijn vriend zegt zo vaak dat hij me mooi vind.. nu nog leren onszelf mooi te vinden x0x
En yay super dat je geslaagd bent!

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:57

Je bent prachtig !

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:17

Femke er is echt helemaal niks mis met jou! Je ziet er hardstikke leuk uit en hoeft je nergens voor te schamen.

Hoop dat de proeve goed is gegaan!

Groetjes, Berdien

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:40

Ik heb ook in je profiel gespiekt...je bent echt mooi! :D