Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik raad je echt aan om hulp te zoeken, en vanaf nu al zelf beginnen om je gedachtes proberen te veranderen! Ik heb het zelf ook gehad, echt enorm erg. Nu ben ik enorm tevreden over mijn gezicht en lichaam! Zou niets met een ander willen ruilen, dit is wie ik nou eenmaal ben en dat is goed genoeg! En zo'n gedachte moet jij ook gaan krijgen.
En het is wel zonder hulp goed gekomen. 

Ik heb een goede vriend, en die had toen hij jonger was hardnekkige acne. Daardoor heeft hij op zijn wangen een soort van littekens. Nu was het me uit mezelf nog nooit echt opgevallen, en toen hij over zijn onzekerheid begon, en ik er echt op lette, vond ik net dat zijn gezicht er meer karakter door kreeg, en dat het best sexy was. Zo zie je maar, perceptie kan hier echt enorm in verschillen.
hij vindt me niet minder mooi dan. Wat ik nu heb gemerkt, is dat andere mensen vooral op je onzekere houding reageren, eerder dan op imperfecties in je gezicht. Dus gewoon schouders recht en glimlachen maar!
Geryon schreef:Ach meid wat onnodig en wat zondeIk raad je echt aan om hulp te zoeken, en vanaf nu al zelf beginnen om je gedachtes proberen te veranderen! Ik heb het zelf ook gehad, echt enorm erg. Nu ben ik enorm tevreden over mijn gezicht en lichaam! Zou niets met een ander willen ruilen, dit is wie ik nou eenmaal ben en dat is goed genoeg! En zo'n gedachte moet jij ook gaan krijgen.
En het is wel zonder hulp goed gekomen.
Kijk wél in spiegels en kijk naar wat je mooi vind aan jezelf. Zég tegen jezelf wat je mooi vind. In het begin zal het misschien weinig zijn, maar hoe meer je gedachtegang verandert, hoe meer je mooier aan jezelf gaat vinden. Iets wat minder mooi is? Ach, er zijn heel veel mensen waarvan het nog (veel) minder mooi is. En ook daarom ga je er nog blij mee zijn ook, en ga je het zelfs later nog mooi vinden.
Je hebt echt een vertekent/verkeerd beeld over jezelf (ziet alleen de in jouw ogen lelijke dingen waardoor zelf de mooie dingen 'lelijk' worden) en dat kan ik zien op je foto.
Ik kan nu ook nog een verhaal typen over dat uiterlijk niet belangrijk is, dat je nu eenmaal bent wie je bent en je dat moet waarderen en accepteren, maar dat vind ik niet bepaald nodig omdat het bij jou enkel een verkeerd beeld is, zoals ik het zie.
Behalve over je vlekjes. Denk: het zijn maar vlekjes. Want het zijn ook echt maar vlekjes! Ze maken je niet minder aardig of minder mooi. Ze zitten daar maar een beetje te zitten op jouw gezicht, thats it. En ze zitten er nou eenmaal! Dus erover zeuren heeft geen zin.
Hoop echt dat je hier wat aan hebt!
), maar jij voelt en ziet dat anders.
). Plekjes, pukkeltjes e.d. vallen alleen je zelf heel erg op, iemand anders ziet dat echt veeeel minder. Houd dat maar in je achterhoofd!