Conditie opbouwen met knieblessure

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 19:36

Banjer schreef:
je hoeft ze niet te leren hoor, alleen na te doen... de instructeur/instructrice vertelt je wat het volgende pasje is... het kan zijn met verbal cueing (praten) of non verbal cueing (wijzen)... je kan altijd een proefles volgen toch? :)
Bij Zumba is niks goed of fout... als je kan bewegen kan je Zumba doen... als je beweegt en je hebt lol, dan ben je goed bezig... het is geen dansles he.. :)

Nouja, nadoen is ook niet mijn sterkste punt zeg maar :P
Ik ken mezelf, en zeker in mijn huidige situatie met school, word ik er eerder doodongelukkig van dan dat ik kan genieten van een proefles. Ik ga het waarschijnlijk eerder zien als falen en weer iets niet kunnen (have a habit of doing that :+ )

Dus ik zou liever iets doen in mijn eentje, of iets waar ik verwacht goed in te zijn.

Wendybrian

Re: Conditie opbouwen met knieblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:51

En wat ik eerder voor stelde?
De trampoline? Ik weet niet of dat belastend is omdat je wel goed doorveert?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 19:59

Wendybrian schreef:
En wat ik eerder voor stelde?
De trampoline? Ik weet niet of dat belastend is omdat je wel goed doorveert?

Ohja, sorry. Was nog wel iemand die dat ook aangaf te hebben gedaan bij revalidatie.

Is wel iets om te overwegen, maar ik ben bang dat het pijnlijk gaat worden als ik het vaker doe. Dus ik denk dat het verstandiger is om dat straks eens onder begeleiding te doen.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:14

Roeien is ook heel goed voor de conditie!Misschien is dit wat?
Zo een app, is op mp niet al te duur denk ik?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:17

Wendybrian schreef:
Roeien is ook heel goed voor de conditie!Misschien is dit wat?
Zo een app, is op mp niet al te duur denk ik?

Zijn inderdaad niet duur. Zijn die dingen een beetje eenvoudig op te ruimen?
En krijg je er niet mega schouders van? Ik ben behoorlijk lang en vrij breed op de schouders. Ik wil wel van m'n kipfiletjes af, maar hoef er geen 10cm bij.
Heb vroeger gefitnessed en weet wel dat het echt helpt bij de conditie.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:20

Ik zou het niet weten!
Ik ben nog in het stadium dik en ben dus aan het sporten
(zwangerschaps kilo's. ik moet er nog maar 2!)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:24

Fietsen lijkt mij een prima oplossing, ik heb ook een knieblessure (knieschijf uit de kom geschoten met hardlopen, kraakbeen beschadigd, banden slap, vocht in het bot). Ik krijg 14 mei een kijkoperatie om te kijken of ze iets voor me kunnen betekenen, maar zit er al vanaf begin september mee te klooien en ben blij dat ik iig nog kan fietsen.
Let er wel op dat je dan niet gaat fietsen in een ontzettend zwaar verzet, je mag best wat kracht gebruiken maar geen heuvel op wind tegen praktijken :P.

Ik ben zelf fysiotherapeut in opleiding en we leren inderdaad over meer als enkel de spieren. Het gewricht is erg belangrijk (en ontzettend interessant vind ik zelf xD). Bij jouw lijkt het me nog wel interessant om de stand en de beweging van jouw knieschijf te bekijken, patellofemorale klachten zouden een optie kunnen zijn maar zo zijn er nog 110 andere dingen die zouden kunnen xD.

En om echt megaspieren te trainen moet je veel en hard werken, die heb je niet zo een twee drie. Daarbij is roeien vooral een sport die je met je benen doet, niet zozeer met je armen ;). Ik twijfel daarom een beetje of dat voor jouw een optie is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 11:12

Utrecht is een beetje ver weg Kasmir :( Anders was ik het even komen showen :P

Ik begon later inderdaad ook nog eens na te denken over zo'n roei apparaat, lijkt me inderdaad niet handig bij nader inzien :(

Dan toch af en toe ff op de spinningfiets. Heb altijd geleerd dat ik ook niet zonder verzet mag fietsen ivm de knie. Op de trappers staan, is dat ook een probleem? Dat deden we vaak bij spinning.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 00:16

Idd niet zonder verzet, dat geeft alleen maar klappen op de knie. Als je stukken wilt versnellen altijd zorgen dat je druk onder je voeten voelt, anders ga je ook op je zadel hupsen = niet goed. Staan moet geen probleem zijn, gewoon n muziekje opzetten en lekker met de maat meetrappen :D.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:45

Wat vervelend!
Ik heb zelf helaas inmiddels ruime ervaring met knie blessures. Vorig jaar goed onderuit gegaan met skien, waarbij er diverse pezen en banden gescheurd waren, er over het hele tibiaplateau botkneuzingen zaten en een scheurtje in het kuitbeen bleek te zitten.
Het heeft bijna een half geduurd voor ik weer wat kon bewegen. Nu gaat het best goed, ik kan weer bijna alles. Alleen sinds een paar maanden heb ik last van retropatillaire chondropathie. Een soort ontstekingsreactie onder je knieschijf door het niet goed sporen van je knieschijf.
Ik kan eigenlijk alleen maar fietsen, dat is het enige wat goed lukt. Paardrijden ook trouwens hoor ;)
Met fietsen kan je eigenlijk weinig verkeerd doen voor je knie, tenzij je een te hoge weerstand pakt. En zonder verzet is juist wel goed, als je maar zorgt dat je gelijkmatig blijft trappen. Staan op de trappers zou ik niet doen, daarbij komt er juist weer heel veel druk op je knie, die beweging is vrijwel gelijk aan hurken.
Als je last blijft houden zou ik er toch naar laten kijken....