Schimmelnagels, help!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Schimmelnagels, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:02

Kalknagels bestaan niet. Of althans, dat is een foutieve benaming

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:33

Ik heb ook een kalknagel, al een tijdje (klein jaar) Ik laat hem door de pedicure dun vijlen en neem elke dag een azijnbad. Op zich heel effectief want steeds als ik dat doe valt de nagel er af en komt er een goede nagel terug. Helaas komt de schimmel steeds na een tijdje weer terug, nu ga ik de azijn badjes dus volhouden ook als ik een goede nagel heb.

Ook deed ik elke ochtend en avond een azijn doordrenkt watje op de nagel en tapete die vast met pleister.
Dan valt de nagel er na een paar dagen af en krijg je daarna een goede nagel terug.

Het beste kun je ook het anti schimmel poeder kopen van Daktarin, dit in je schoenen en sokken strooien voor je ze aan doet.
Sokken binnenste buiten wassen, dan worden de schimmels het beste gedood.

Je moet een middel wel minimaal een maand gebruiken om te zien of het effectief is. Na een week zie je echt nog geen verschil.

Edit: Ik doe trouwens ook regelmatig 3/4 keer per week een pleister met vicks op de nagel, dat werkt ook er goed. Eerst even de nagel schoonmaken met azijn en dan een klodder Vicks.
Laatst bijgewerkt door Nant op 24-04-14 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:40

toen ik klein was het ik een stuk of 6 kalknagels. Ben toen naar het ziekenhuis geweest waar ze een stukje nagel af hadden geknipt en wat kalk/schimmel onder de nagel weg gehaald en dat hebben ze opgestuurd naar het lab. Heb toen pilletjes gekregen die mij super geholpen hebben, 5 zijn compleet weg gegaan en heb er nu nog een. Van de onderkant is deze heel erg mooi maar na ongeveer de helft veranderd deze gezonde nagel in een kalknagel, maar onder deze nagel zit ook een bult of staat de huid omhoog (ik weet niet precies wat er onder zit, iig huis, want als ik dr met mijn nagelschaartje in knip komt er bloed uit) dus ik weet niet precies wat dat is. Deze pilletjes hebben bij mij dus super gewerkt. Ze zijn alleen niet zo goed voor (ik geloof) je lever. Maargoed, ik heb er nog nooit de nadelen van ondervonden, en het is toch zeker wel 7/8 jaar geleden dat ik die pilletjes heb gehad. Ik ben nu elke ochtend en avond een of ander stinkend olietje van de kruidvat op de kalknagel die ik nu nog heb aan het smeren, maar of dit werkt weet ik niet. het gaat iig minder snel weg dan met de pilletjes.
Mijn ouders en zusje hebben trouwens allemaal ook last van kalknagels. Alleen die hebben er wat meer als mij.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:59

Bij alle spullen die ik gebruikt heb werd ook gezegd dat hij eraf zou vallen maar dat is nog nooit gebeurd...

Pillen mag ik niet, poeder is volgen huisarts achterhaald. Hij zegt dat ik maar moet wachten tot ik een jaar of 20 ben en er dan voor kan kiezen of ik die pillen neem.

Ik denk dat ik de azijnpleisters maar eens ga proberen :j

Bedankt allemaal!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:29

wyko schreef:
Je voeten drogen heeft niks met een kalknagel te maken. Een pedicure heeft bij mij ook nooit geholpen. Mijn nagel is er al eens helemaal afgeweest, maar groeide gewoon weer als kalknagel aan.

Het enige wat heeft geholpen wat antibiotica. Omdat ik de ziekte van Lyme heb gehad heb ik bijna een jaar antibiotica gehad. Toen was de nagel helemaal schoon! Maar sinds de antibiotica niet meer nodig is, kwam de kalknagels weer terug na paar weken.

Waarom niet? Kalknagels heeft te maken met een schimmelinfectie en die groeien een stuk fijner in een vochtig klimaat.
Antibiotica tegen kalknagels lijkt me sterk, het gaat nl. om een schimmel en niet om een bacterie.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:33

Het losse gedeelte zover mogelijk weg halen en vervolgens dagelijks dun insmeren met Imaverol.. _/-\o_
Als de schimmel dood is en de nagel groeit weer mooi aan, onderhoud je het met 1x per week..

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 11:35

Maar ik heb geen los gedeelte...

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:52

Ik heb ook een schimmelnagel gehad. Ik heb kalknagelolie gehaald, 2x dgs erop doen, en binnen
een paar weken groeide het er zo uit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:09

Casarell schreef:
Het losse gedeelte zover mogelijk weg halen en vervolgens dagelijks dun insmeren met Imaverol.. _/-\o_
Als de schimmel dood is en de nagel groeit weer mooi aan, onderhoud je het met 1x per week..

En dat werkt goed? Geen last van geïrriteerde huid, of doe je het echt alleen op de nagel en niet er onder? En doe je het verdunnen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:40

Nope.. niks geen probleem.. maar ik verdun het wel 1:1.. ;)

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:57

Ik had ze, ben na de huisarts geweest en heb medicijnen gehad. Maand slikken half jaar stop maand slikken en klaar.
En heb nergens meer last van.
Ik was 12/13 toen ik deze medicijnen kreeg. De kalknagels verdwenen gewoon tijdens het groeien en er kwam een nette nagel voor terug

Hiervoor ook 100den middeltjes geprobeerd van de drogist maar dat werkt allemaal niet.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 13:21

Maar dat mag ik dus helaas niet...

Ik ga de azijn proberen! Ik houd jullie op de hoogte.