Verstandskies komt ineens door?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Verstandskies komt ineens door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:15

Dat spul blijft niet plakken :( nouja, dan maar kiezen op elkaar ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:06

LadyMadonna schreef:
Dat spul blijft niet plakken :( nouja, dan maar kiezen op elkaar ;)

Ahum...verstandskiezen :Y) :D

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:13

Pas op dat de kies niet kantelt (door de ruimte ervoor). Verder goed schoonhouden :) mocht je er last van krijgen even spoelen met perio aid of corsodyl (verkrijgbaar bij apotheek en drogist)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:20

Bij mij zaten ze een paar jaar geleden ook mooi vrij. Twee weken terug zij er foto's gemaakt, een verstandskies is gekanteld en leunt nu op de andere kies. De verstandskies aan de andere kant probeert al een jaar door te komen wat ook niet opschiet.
Omdat ik een ontstoken tandwortel heb welke er aankomende woensdag uitgehaald wordt gaan de twee verstandskiezen er ook uit. Ik ben dan meteen in 1x klaar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 06:56

Vivian__ schreef:
Pas op dat de kies niet kantelt (door de ruimte ervoor). Verder goed schoonhouden :) mocht je er last van krijgen even spoelen met perio aid of corsodyl (verkrijgbaar bij apotheek en drogist)

Aan het kantelen kun je weinig doen toch? Die van mij is ook gekanteld maar ik kan er nog prima mee kauwen :P Hij mag ook gewoon blijven zitten.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 06:59

Cayenne schreef:
Vivian__ schreef:

Aan het kantelen kun je weinig doen toch? Die van mij is ook gekanteld maar ik kan er nog prima mee kauwen :P Hij mag ook gewoon blijven zitten.

Klopt, maar hij kan tegen de andere kies aangroeien en deze beschadigen. Dan moet ie eruit.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 07:12

Verstandskiezen kunnen prima blijven zitten zolang je ze goed kan poetsen en je geen last hebt. Bij mij had ik er geen last van, maar doordat ik ze niet goed kon poetsen kwamen er gaten in, en niet van die normale gaatjes, nee echt gaten waar je met je vinger in kon, zijn ze er nu allemaal uit.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 07:24

Verreweg de meeste mensen hebben te weinig ruimte waardoor ze òf niet doorkomen òf slechts deels. Dat niet doorkomen is meestal geen probleem, zolang er maar geen open verbinding is met de mond. Deels doorkomen geeft op kortere of langere termijn vaak toch problemen waardoor ze er toch uit moeten.

TS: jouw verstandskies zal idd doorkomen omdat er ruimte is ontstaan. Goed schoonhouden (spoelen met corsodyl/perio aid moet je niet zomaar preventief doen ivm bijwerkingen, beter spoel je gewoon met zout water) en fingers crossed dat hij goed ligt, goed gebouwd is en (deels) de functie van de kies ervoor overneemt.