Dichte oren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:51

Nikeyy schreef:
Mn moeder zegt ophalen, die is doktersassistente. Als je snuit maak je alleen maar meer slijm aan, tenminste dat is haar verklaring haha :-)

Niet bang worden trouwens hoor, gewoon langs de huisarts gaan en niet zo laks als mij doen :+

Haha dank je moeder maar van me :) haha ik zal gaan als het over een week niet weg is! En misschien eerder als mijn moeder meestemt ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:54

Nee niet snuiten :n Hierdoor gaan de slijmvliezen trillen en raken nog meer geirriteerd. Alleen je loopneus droogmaken.

Ik heb enorme probleem oren, altijd last van druk e.d.
Ik weet dus een beetje wat het is. Dus gewoon even naar de huisarts, even in je oren laten kijken, uit laten spuiten als ze dat nodig vinden en met een neusspray weer naar huis. Er is geen HA die je daarom gek aan zal kijken.

Er is trouwens helemaal niemand die het bovenste van mijn bericht geloofd. Ik heb echter geregeld een holte ontsteking en merk echt dat niet snuiten het beste werkt. Je slikt het of door of het lost gewoon op.

Wat ik weleens doe ik onder de douche mijn neus snuiten (best goor I know) maar dan is het allemaal veel losser en kun je makkelijker snuiten. Wel heel zachtjes doen, niet toeteren zeg maar :+

ElsRoosje

Re: Dichte oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 21:11

Haha ja onder de douche snuit ik m'n neus ook af en toe :+ ik zal eens kijken met m'n moeder wanneer ik naar de HA kan!

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:14

Hier ook eentje met een holte oren probleem.
Inderdaad niet snuiten maar ophalen. Anders komt er nog meer druk op je holtes ed en irritatie inderdaad.
Misschien een tip. Er bestaan speciale oordopjes voor in het vliegtuig. Deze kun je dan indoen en dat helpt tegen het luchtdrukverschil. Even vragen bij je apotheek!

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 21:15

Pepper32 schreef:
Misschien een tip. Er bestaan speciale oordopjes voor in het vliegtuig. Deze kun je dan indoen en dat helpt tegen het luchtdrukverschil. Even vragen bij je apotheek!

Dat is een goede! Bedankt!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:16

Ik zou proberen echt morgen of donderdag nog te gaan. Dikke kans dat ze vrijdag dicht zijn ivm goede vrijdag en maandag zijn ze ook dicht ivm 2de paasdag.

Oh je en Earplanes :j Kun je halen bij de apotheek. Ondanks dat ik hele gekke oren heb en eigenlijk altijd wel last, heb ik met vliegen vrijwel geen last.
Mijn vriend echter wel en die gebruikt de earplanes heeft nooit meer ergens last van met vliegen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:17

Niet bang worden van al die verhalen hoor...

Als ik ga vliegen moet ik altijd oordoppen in. Anders heb ik standaard helse pijnen, ben ik tot twee uur na de vlucht niet aanspreekbaar. Ondanks meerdere paracetamols, kauwgom etc.
En ik heb geen chronische oorontsteking of wat dan ook.

Lekker beginnen met neusspray. En uit voorzorg oordoppen voor het vliegen kopen. Kosten nog geen tientje bij drogist of apotheek. :)

Ik gebruik dus altijd oordoppen, en neem vlak voor het boarden twee paracetamolletjes. En dan heb ik weinig last. Als ik mijn oordoppen dan uit doe, voel ik alleen het drukverschil in m'n hoofd, heel licht, niet pijnlijk. En hoor ik gewoon wat minder goed.

Heb je vroeger gaatjes gehad? Kan het ook water zijn in je middenoor?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:19

SAKKIA schreef:
Ik zou proberen echt morgen of donderdag nog te gaan. Dikke kans dat ze vrijdag dicht zijn ivm goede vrijdag en maandag zijn ze ook dicht ivm 2de paasdag.

Oh je en Earplanes :j Kun je halen bij de apotheek. Ondanks dat ik hele gekke oren heb en eigenlijk altijd wel last, heb ik met vliegen vrijwel geen last.
Mijn vriend echter wel en die gebruikt de earplanes heeft nooit meer ergens last van met vliegen

Earplanes zijn het inderdaad _O-

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 21:22

Net even opgezocht; die earplanes lijken me wel handig! Ik zie dt ze ook bij de kruidvat te koop zijn dus dat is een goede! Nogmaals, over de HA moet ik eerst even met mijn moeder overleggen, gaat vast en zeker wel gebeuren maar ik kan nu niet zeggen wanneer.. Ik ga nu slapen en zal morgen proberen te regelen voor donderdag! Welterusten allemaal!
Janine1990, eh ik m'n trommelvlies bedoel je? Eh nee zover ik weet niet :+ , en water.. Ik heb de afgelopen tijd niet gezwommen enzo, dus dat lijkt me sterk, en ik ben ook verkouden dus dat lijkt mij de oorzaak!
Welterusten! Ben er morgen weer :p

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:30

ElsRoosje schreef:
Net even opgezocht; die earplanes lijken me wel handig! Ik zie dt ze ook bij de kruidvat te koop zijn dus dat is een goede! Nogmaals, over de HA moet ik eerst even met mijn moeder overleggen, gaat vast en zeker wel gebeuren maar ik kan nu niet zeggen wanneer.. Ik ga nu slapen en zal morgen proberen te regelen voor donderdag! Welterusten allemaal!
Janine1990, eh ik m'n trommelvlies bedoel je? Eh nee zover ik weet niet :+ , en water.. Ik heb de afgelopen tijd niet gezwommen enzo, dus dat lijkt me sterk, en ik ben ook verkouden dus dat lijkt mij de oorzaak!

Ja die bedoel ik inderdaad :P Buisjes bedoelde ik natuurlijk _O-
Ik heb toen ik heel klein wel buisjes gehad, zijn allang niet meer aanwezig, denk dat het al met al zo'n drie jaar in m'n oren heeft gezeten. Nooit veel meer in ieder geval. (en ik maar wachten tot ik er eens eentje in mijn bed vond!!! :')
Maar die gaatjes zijn bij mij nooit dichtgegroeid :? Ofzo... In ieder geval in het ene oor krijg ik altijd water binnen. Dat blijft soms dagen, weken zitten en geeft mij hetzelfde gevoel als dichtzittende oren :')
Vandaar mijn vraag... Maar dan zal dat het geval zeker niet zijn :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:36

Janine1990 schreef:
ElsRoosje schreef:

Ja die bedoel ik inderdaad :P Buisjes bedoelde ik natuurlijk _O-
Ik heb toen ik heel klein wel buisjes gehad, zijn allang niet meer aanwezig, denk dat het al met al zo'n drie jaar in m'n oren heeft gezeten. Nooit veel meer in ieder geval. (en ik maar wachten tot ik er eens eentje in mijn bed vond!!! :')

Maar die gaatjes zijn bij mij nooit dichtgegroeid :? Ofzo... In ieder geval in het ene oor krijg ik altijd water binnen. Dat blijft soms dagen, weken zitten en geeft mij hetzelfde gevoel als dichtzittende oren :')
Vandaar mijn vraag... Maar dan zal dat het geval zeker niet zijn :P

Precies dit + het feit dat mijn trommelvlies niet mooi strak is (geen idee hoe ik dat moet uitleggen)
Ik heb eigenlijk altijd vocht achter mijn trommelvlies en dan vooral rechts.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:59

Mijn oren zitten vaker wel dan niet dicht, vliegen is een hell. In het vliegtuig kreeg ik een keer iets wat ik moest opsnuiven, had ik dat maar jaren eerder gekregen het werkte heel erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:07

Thats_Me schreef:
ElsRoosje schreef:
oke bedankt allebei! Ik ga het zeker proberen! Mag je trouwens neusspray in je handbagage hebben? :+

Tipje, ga niet vliegen met dichte oren zonder dat je bij de huisarts bent geweest. Volgens mij zijn er wel dingen die de oren wat kunnen verlichten tijdens het vliegen. Dus als het met een week niet over is even langs de huisarts.

Niet alles gelezen maar helemaal mee eens, ik heb al langer oorproblemen en ik mag soms niet eens vliegen als de druk op de trommelvliezen te groot is, ze kunnen scheuren en oliebol en dat wil je niet, vooral niet in de lucht.

Earplanes helpen geen moer, de KNO-arts zegt dat ook, is juist nog linker als je oren zelf de druk niet meer kunnen regelen.
Dus even langs je ha gaan en vragen om een antibiotica kuurtje, klinkt nogal rigoureus maar als je wilt genieten van je vakantie is dat wel zo verstandig ;)

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 13:58

Bedankt voor alle tips! Na een nacht slapen en neusspray gebruiken is de druk er al behoorlijk af.. Dus ik kijk het nog even aan! Met neusspray natuurlijk :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:12

AB krijg je alleen mee als het om een bacteriële infectie gaat, verkoudheid is viraal en dan helpt AB alleen tussen de oren om het maar zo te zeggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:16

vuurneon schreef:
AB krijg je alleen mee als het om een bacteriële infectie gaat, verkoudheid is viraal en dan helpt AB alleen tussen de oren om het maar zo te zeggen :)

En laat dat nou net nodig zijn _O-
Ik kreeg dat toen wel, prednison zelfs en ik was me toch beroerd, maar helpen deed t ook niet :+ Kon uiteindelijk nog niet vliegen :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:24

Daarom gebruikte ik het ook :D

Ja, tegenwoordig doet een verstandige arts dat niet meer. Kun je net zo goed iemand een pepermuntje geven en zeggen dat het AB is haha. AB helpt echt absoluut niet tegen een virusinfectie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:28

Je moet ook niet voor elke scheet een AB kuur willen...

Earplanes helpen bij mij wel, dus om nu te beweren dat ze echt niet helpen... Bullshit. Het helpt voor jou niet... En prednison is wel heel rigoureus volgens mij :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:09

misschien nog stomen met rynocapsules?

dat maakt ook alles mooi vrij.

en eventueel echinafroce nemen van dr. vogel. dit is om je weerstand goed op de bouwen

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 22:09

Jippie! Na een kleine week is zowaar bijna alles weer open! Waarschijnlijk zet het zo door! En dan kan er hopelijk niets meer mis gaan! Andere dingen zijn ook op t goede tijdstip afgelopen als t goed is :+ haha bedankt voor alle hulp!