Maandenlang hoesten, pijn bij ribben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:10

Joolien schreef:
Kinkhoest is ook erg besmettelijk, dus pas daarmee op. Hoest je vriend ook ?

Nee die heeft alleen een verkoudheidje achter de rug, dus hoop dat het daarbij blijft. Hij gaat zich ook gelijk even laten checken, mocht er een vervelende uitslag uitkomen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:13

voor de pijn in je ribben kan ik je zeggen dat dit waarschijnlijk gekneusde ribben zijn. het hoestje zelf even naar laten luisteren kan ook een bacterie/virus zijn is soms zo opgelost met een kuurtje.

kan lang aanhouden en eventueel met slijm.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:15

liekensancho schreef:
accuut naar de huisarts.
Niet om je bang te maken maar mijn oom had een 'aanslepend' griepje en bleef steeds maar zo hoesten, was longkanker.

Mijn vader heeft ook een jaar lang een vervelend "kuchje" gehad. Steeds een beetje slijm ophoesten, gewoon doorzichtig. Verder niet ziek.
Bleek longkanker te zijn en afgelopen januari hebben we hem gecremeerd...
Ik hoop dat het je genoeg zegt: GA NAAR DE HUISARTS!
Laatst bijgewerkt door Dieselpaard op 15-04-14 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:25

Het verbaast mij ook dat je nog niet naar de HA bent geweest. Ik heb jaren geleden ook te lang rond gelopen met wat achteraf bleek een longontsteking te zijn, daar heb ik wel fijn astma aan overgehouden..
Ik zou niet te lang meer wachten om een afspraak te maken bij de HA.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:26

Dieselpaard schreef:
liekensancho schreef:
accuut naar de huisarts.
Niet om je bang te maken maar mijn oom had een 'aanslepend' griepje en bleef steeds maar zo hoesten, was longkanker.

Mijn vader heeft ook een jaar lang een vervelend "kuchje" gehad. Steeds een beetje slijm ophoesten, gewoon doorzichtig. Verder niet ziek.
Bleek longkanker te zijn en afgelopen januari hebben we hem gecremeerd...
Ik hoop dat het je genoeg zegt: GA NAAR DE HUISARTS!

Sterkte alsnog.. heftig zeg.. Ik ga morgen gelijk 8uur bellen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:28

Klinkt als bronchitis dat wellicht chronisch aan het worden is. Ik heb precies dezelfde klachten en al jaren COPD.
Maar niemand van ons kan in jouw longen kijken, dus gewoon even naar de dokter idd :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:36

Rindin schreef:
Heb je ook koorts?

Zou mij niet verbazen als je een longontsteking hebt. In jouw geval zou ik misschien
vanavond nog naar de doktersdienst gaan...

Daar is de dokters dienst dus niet voor!!! Vanaf november
al met klachten lopen en nu dan met spoed naar de dokter nee dan kan het ook nog wel tot morgen wachten! Kan echt beetje boos worden om zulke adviezen en iedereen maar zeuren dat de gezondheidszorg zo duur word pfff

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:57

genja schreef:
Rindin schreef:
Heb je ook koorts?

Zou mij niet verbazen als je een longontsteking hebt. In jouw geval zou ik misschien
vanavond nog naar de doktersdienst gaan...

Daar is de dokters dienst dus niet voor!!! Vanaf november
al met klachten lopen en nu dan met spoed naar de dokter nee dan kan het ook nog wel tot morgen wachten! Kan echt beetje boos worden om zulke adviezen en iedereen maar zeuren dat de gezondheidszorg zo duur word pfff

Nou, doe even normaal. Dat kun je ook wel even normaal zeggen. Als je inkrimpt van de pijn bij
ieder kuchje, lijkt mij dat je gewoon hulp nodig hebt. Weet jij veel of TS met iets rondloopt waar
direct wat mee gedaan moet/kan worden...

StalNollie

Re: Maandenlang hoesten, pijn bij ribben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:59

ze loopt er al weken mee dus nee niet iets voor de huisartsenpost. dus ga mee met genja

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:02

En dan nog kun je ook op een normale manier zeggen hoe je erover denkt. Ik ben geen klein kind.

Dacht dat de ribpijn redelijk acuut was, vandaar dat is zeg dat ik MISSCHIEN wel de doktersdienst
zou consulteren.

TS, ben heel benieuwd, hou ons op de hoogte en sterkte vannacht!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:09

Waarschijnlijk van het vele hoesten gekneusde ribben opgelopen. Ik had het na longontsteking dat ik van het hoesten een rib kneusde omdat je met zoveel kracht hoest. Maar alsnog zijn wij geen dokters en is het beste om naar de dokter te gaan.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:16

Rindin schreef:
En dan nog kun je ook op een normale manier zeggen hoe je erover denkt. Ik ben geen klein kind.

Dacht dat de ribpijn redelijk acuut was, vandaar dat is zeg dat ik MISSCHIEN wel de doktersdienst
zou consulteren.

TS, ben heel benieuwd, hou ons op de hoogte en sterkte vannacht!

Als iemand al vanaf november met hoest loopt en nu sinds paar dagen ook pijn is het niet acuut iets voor dokterspost kan ook tot morgen wachten. Ze had ook vandaag overdag contact op kunnen nemen. Dat ze veel eerder overleg met huisarts moeten hebben dat zeker.
Maar blijf erbij dat advies voor vanavond niet nodig is kan nu ook nog wel die ene nacht wachten.
En rindin niet persoonlijk voor jou bedoeld maar wordt op bokt best regelmatig dokterspost geadviseerd voor klachten die al langer spelen.
Dokterspost is nu eenmaal voor acute dingen die echt niet tot dag erna kunnen wachten.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:23

Snel naar de HA

Ik heb weleens van het vele hoesten een rib (licht) gekneusd, vreselijk pijn doet dat.
En aan de hoestsiroop, drop, thee met honing e.d.

Balen, veel beterschap! :(:)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:29

Ts, als je hoest, hoest je dan ook sputum op? Zo ja, welke consitentie heeft dit? Bel morgenochtend even je HA op. Ga als je gaat slapen je bed wat hoger leggen aan je hoofdeind.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:46

Zou idd kinkhoest kunnen zijn. Advies is dan uitzieken (wel langs de HA). Ik heb het gehad toen ik een jaar of 23 was. Duurde een half jaar voordat ik eraf was.
Sterkte!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:35

OMG : Kinkhoest, Bronchitus, Longontsteking en zelfs Kanker.

Sterkte TS.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:40

Pff nu niet allemaal gelijk voor dokter lopen spelen en de meest heftige dingen schetsen.

Ja TS de HA is een prima idee, gelijk vandaag even een afspraak maken en je laten nachecken.

Wat het is of kan zijn dat hoor je daar wel, als je alles op internet gelijk aan moet nemen was je morgen er niet meer.......

Sterkte en laat je even weten wat de huisarts heeft gezegd?

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:43

TS: Je genoemde klachten met mbt tot het lange hoesten lijken verdacht veel op kinkhoest.
In 2012 heb ik dit gehad en het heeft totaal 4 maanden geduurd voordat ik helemaal hersteld was.
Vraag aan je huisarts om een bloedproef zodat ze kunnen vaststellen wat je mankeert.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:13

Hoe is het nu ts? naar de dokter geweest?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:14

ts alles oke?

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 16:36

Hi, Ik ga morgen langs het ziekenhuis voor een bloedtestje, maar de HA heeft al wel vastgesteld dat ik zowiso 1 rib gekneusd heb, wat dus ook ontzettend pijn doet :)

Laat jullie gelijk de uitslag van het onderzoek weten!
Bedankt allemaal alvast!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:05

super dat je bent geweest...oei, rib gekneusd, dat doet enorm zeer :-(, beterschap meis :-) en fijn dat je wat laat weten!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:15

Van hoesten kan je inderdaad een rib kneuzen. Echt heel vervelend.

Een paar maanden geleden had ik ook mijn ribben gekneusd. Was echt heel onhandig en duurde best lang. Dus heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:48

Ik had ook een tijd lang een naar hoestje en dat bleek astma te zijn := Dus zou het absoluut even laten checken meid

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:05

Ik volg even. Ben benieuwd naar de uitslag(en)!
Zelf hoest ik al sinds eind februari (en rol al sinds Kerst van de ene griep in de andere). Ik heb alle soorten hoest door elkaar: van die droge prikkelhoest waar je bijna van moet overgeven (en het in m'n rug schiet) en andere keren hoest ik van die smerige taaie klodders op :o Ben wisselend kortademig enz...
Verschillende keren bij de h.a. geweest, bloed geprikt, longfoto's laten maken: allemaal prima :roll: Volgens de h.a. duren mijn klachten al te lang voor kinkhoest.
Nu moet ik bloed laten prikken op allergieën, en naar de longarts. Kan daar helaas pas op 8mei terecht.
Ondertussen wel codeïne gekregen om de hoestcyclus te doorbreken en mijn luchtwegen wat kans op herstel te gunnen. Maar daar mag je weer niet mee autorijden/werken.
Ik ben het inmiddels echt helemaal beu en wil nu gewoon weten wat het is. Ik heb nooit luchtwegklachten, allergieën oid gehad dus ben erg benieuwd -O-